Author Topic: Проектирането на МД3  (Read 188754 times)

Offline krzya

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #40 on: 12.08.2010, 15:34:20 »
А ето и съкратения доклад, на базата на който е прието Решението на МС:

http://sofia-agk.com/esoft/planove/OUP-2009_All_2009-08-10/OUP-2009_Text.pdf

Там на страница 109 е посочено следното:

"Метрополитен

- Отразено е приетото трасе на първи метродиаметър в посока Летище София през ж.к. Младост 1А” и ж.к. „Дружба”;
- Продължаване на метротрасето от летище София към Кремиковци;

Предложен е скоростен трамвай по част от трасето на далекоперспективния трети метродиаметър, а именно:

- От бул. „Ботевградско шосе и отклонението за Кремиковци, правейки връзка с метротрасето летище София – Кремиковци – пл. Подуене и продължава подземно по бул. „Мадрид” – бул. „Янко Сакъзов” – ул. „Московска” (през пл. „Паметник Левски”);

- При пресичането на бул. „Цар Освободител” се прави метростанция за връзка с Първи метродиаметър и продължава по ул. „Алабин”, бул. „Македония” и бул. „Цар Борис ІІІ” в направление кв. „Княжево”.

Предлага се развитие на метромрежата в южна посока, а именно:

- От бул. „Ал. Малинов” метротрасето да продължи към лифтова станция „Симеоново”, след което да тръгне по бул. „Климент Охридски”, през ж.к. „Малинова долина”, кв. „Витоша” и по бул. „Черни връх” да направи връзка с Втори метродиаметър. По този начин между Първи и Втори метродиаметри се прави „примка”, както и в северното направление при ж.к. „Обеля”.


Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #41 on: 12.08.2010, 18:14:04 »
krzya, това което ти си дал като линк е Доклад от 2007 г.

Offline krzya

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #42 on: 13.08.2010, 09:12:45 »
krzya, това което ти си дал като линк е Доклад от 2007 г.

Да, но това е публикувано в Сайта на Направление "Архитектура и градоустройство" на Столичната община,

- раздел Устройствени планове

- подраздел Общ устройствен план

- глава Изменение на общ устройствен план - окончателен проект решение 960 на Министерски съвет:    

http://sofia-agk.com/index.php?option=com_content&task=view&id=97&Itemid=26

Offline Atanas Georgiev

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
    • View Profile
    • Publics.bg
Re: Проектирането на МД3
« Reply #43 on: 18.08.2010, 18:17:41 »
http://www.publics.bg/bg/news/2009/

Днес подписаха договор за третия диаметър на столичното метро
Контрактът е за подготовката на инвестиционен проект за трасето

От „Метрополитен” ЕАД съобщиха днес, че изпълнителният директор на общинската компания Стоян Братоев е сключил договор с Давид Краса и Владимир Сайдъл, членове на Управителния съвет на „Метропроект Прага” АД. Контрактът е за подготовката на инвестиционен проект за трети метродиаметър в столицата. Договорът се сключва в резултат на проведена открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Подготовка на инвестиционен проект за трети метродиаметър на метрото в София „кв. Княжево - ЦГЧ - бул. Ботевградско шосе за реализация като тип леко метро”, уточняват от „Метрополитен”. Участъкът, за който се възлага подготовка на инвестиционен проект, е с дължина около 21 км и 23 станции.

Договорът с избрания изпълнител е на стойност 3 336 000 лева (2 780 000 без ДДС) и ще бъде финансиран със средства от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г., приоритетна ос 5 „Техническа помощ”. Срокът за изпълнение на договора е 30 месеца от влизането му в сила. В предмета на договора се включват предварителни, прединвестиционни и технически проучвания - разработване на варианти за трасе и подробен проект за избрания вариант, подготовка на документация за изготвяне на оценка на въздействието на околната среда (ОВОС), Анализ на разходите и ползите и финансов анализ и подготовка на тръжна документация.
http://www.publics.bg - Publics.bg - новини/интервюта/публикации за енергетика, транспорт, комуникации, воден сектор, фасилити мениджмънт

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 775
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #44 on: 19.08.2010, 15:52:57 »
В предмета на договора се включват предварителни, прединвестиционни и технически проучвания - разработване на варианти за трасе и подробен проект за избрания вариант, подготовка на документация за изготвяне на оценка на въздействието на околната среда (ОВОС), Анализ на разходите и ползите и финансов анализ и подготовка на тръжна документация.

Това означава ли че още не е окончателно трасето брез Алабин и Батемберг? И ако е така защо вече такова трасе е нанесено в ОУП?

Надявам се чехите да подходят разумно и да им напълнят главите на на`ще  `ора, че МД-3 без връзка с МД-2 и МД-1 не е правен никъде по света, а желанието ни да станем първи е все едно да правим коли от сметана...
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Проектирането на МД3
« Reply #45 on: 19.08.2010, 15:55:56 »
В предмета на договора се включват предварителни, прединвестиционни и технически проучвания - разработване на варианти за трасе и подробен проект за избрания вариант, подготовка на документация за изготвяне на оценка на въздействието на околната среда (ОВОС), Анализ на разходите и ползите и финансов анализ и подготовка на тръжна документация.

Това означава ли че още не е окончателно трасето брез Алабин и Батемберг? И ако е така защо вече такова трасе е нанесено в ОУП?

Надявам се чехите да подходят разумно и да им напълнят главите на на`ще  `ора, че МД-3 без връзка с МД-2 и МД-1 не е правен никъде по света, а желанието ни да станем първи е все едно да правим коли от сметана...

Мани какво пише в ОУП. Трасе през Батенберг няма да има.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 775
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #46 on: 19.08.2010, 16:30:27 »
Нямаш си представа колко ми се иска да е така, ама все пак това ОУП си е официален документ...
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #47 on: 04.10.2010, 21:22:02 »
http://blog.sofia.bg/?p=739
Чичко Диков отговаря тука на въпроси - ако има желаещи нека да повдигнат въпроса за МД3 и лекото метро - човека пак отговаря ей така на изуст, с цел да си защити проекта

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15757
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #48 on: 04.10.2010, 22:39:04 »
http://blog.sofia.bg/?p=739
Чичко Диков отговаря тука на въпроси - ако има желаещи нека да повдигнат въпроса за МД3 и лекото метро - човека пак отговаря ей така на изуст, с цел да си защити проекта
Обръщам внимание на ключовото изречение: "Поради тази причина се предвижда на откритите участъци да се изпълнят пресичания на различни нива, там където условията позволяват." така че няма да имаме метро, а трамвай № 522  :angry:

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #49 on: 04.10.2010, 22:41:25 »
Не Благуне - трамваят ще е с номер 27, защото 5+22 (номерата на трамваите по Борис и Ботевградско) прави 27 :) Прах в очите на хората - всичко е в техен интерес, не в наш!
И аз писах да им предложа моят вариант за подземно трасе от Пирогов до гара Подуене и на послените станции да се върже с трамвая, пък на по-късни етапи да копаят към Левски и Овча купел - да видим как ще изкривят нещата :)
« Last Edit: 04.10.2010, 22:43:31 by ivan krastev »

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #50 on: 11.12.2010, 14:35:19 »
Привет, прочетох доста в този форум, а и в други сайтове за МД3. Усилията, които полагате за изграждане на класическо метро, вместо бутафорията, наречена "леко метро", по МД3 са похвални. Обаче, като чета Диков в блога на СО, "он" си си пее едно и също. А именно, че било много по-скъпо класическото метро и затова нямало да се прави...

Имам няколко забележки:
1. Чукате на неправилната врата. Нещата за Софийското метро не се решават нито от Братоев, нито от Диков, нито от Фандъкова. Човекът, който взима такива решения, се нарича Бойко Борисов. Та, пишете до него, с копия до останалите по веригата надолу (гореспоменатите, плюс някои общински съветници и депутати от други ПП, медиите ;)
2. За да убедите Борисов за класическо метро, трябва нещата да се направи един сравнителен анализ между класическо метро и "леко". Най-добре в прегледна табличка, където ще са посочени плюсовете и минусите на двата варианта - финансиране, скорост, пътникопоток, облекчаване на автомобилния трафик, възможности за построяване на етапи, връзки с МД1 и 2, освобождаване на пространство и всичко друго, което се сетите. Анализът да включва задължително и прегледни снимки на основата на Google Earth в три варианта: сега, след построяване на класическо метро, и след "леко". При добро желание и нужните способности може да се направи и 3D-анимация на някои метростанции (и пространството около тях) пак в два варианта...

Ако успеете да ги убедите, че МД3 трябва се строи като класическо метро, това ще е страхотен успех за гражданското общество.

Offline Didoni

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #51 on: 13.12.2010, 22:01:08 »
Една хубаво отразяване на борбата на много хора. http://stroitelstvo.info/infrastructure/2010/12/13/1010101_iniciativna_grupa_v_zashtita_na_podzemnoto_trase_na/

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #52 on: 14.12.2010, 12:48:47 »


Позволих си да драсна една зелена линия върху чертежа от фейсбук инициативата, която малко коригира трасето при Руски паметник, за да не минава под сгради. От Пирогов отива диагонално към насрещния тротоар и хотел Родина, като оттам започва завоя, а трасето опира в границата на градинката на паметника. Може кривата на завоя да се изтегли малко "надолу", за да бъде по-малък ъгъла. 

Offline slavybg

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 94
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #53 on: 14.12.2010, 13:50:23 »


Позволих си да драсна една зелена линия върху чертежа от фейсбук инициативата, която малко коригира трасето при Руски паметник, за да не минава под сгради. От Пирогов отива диагонално към насрещния тротоар и хотел Родина, като оттам започва завоя, а трасето опира в границата на градинката на паметника. Може кривата на завоя да се изтегли малко "надолу", за да бъде по-малък ъгъла. 

така както си го направил, завоя е много остър. радиуса на кривата сигурно в 150м а не минимално допустимите 300м.

в тази връзка се питам: възможно ли е TBM да направи толкова остър завой за да прокопае тунела (радиус 300м). защото ние все си правин сметки за прокопаване на този уастък с къртица.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15757
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #54 on: 14.12.2010, 14:43:28 »
в тази връзка се питам: възможно ли е TBM да направи толкова остър завой за да прокопае тунела (радиус 300м). защото ние все си правин сметки за прокопаване на този уастък с къртица.
Тя къртицата и фльонга може да изкопае, стига да се произведат необходимите асиметрични тюбинги.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #55 on: 14.12.2010, 14:58:18 »
То не би било проблем и тунела на метрото да минава под сградите - то това е масова проктика в цял свят, стига да е на подходящата дълбочина ;)

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #56 on: 14.12.2010, 15:04:56 »
Е да, може е на по-дълбоко тунела, но тогава и МС между Руски паметник и Петте кьошета ще трябва да е с по-дълбоко заложение.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #57 on: 14.12.2010, 15:22:46 »
Е да, може е на по-дълбоко тунела, но тогава и МС между Руски паметник и Петте кьошета ще трябва да е с по-дълбоко заложение.
И това не би било проблем, стига да се вземе такова решение - станцията да е на дълбоко и да се изгражда по закрит способ :)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4623
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #58 on: 14.12.2010, 18:55:22 »
Има ли някой изобщо представа как ще се извърши едно пресичане между ІІ и ІІІ диаметър при НДК? Отговорът на този въпрос според мен ще предопредели на каква дълбочина ще бъде изграждан целият подземен участък на ІІІ диаметър.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #59 on: 14.12.2010, 19:07:52 »
То те да решат линията да минава през НДК, защото до момента не се споменава от къде ще минава и по всички схеме се изобразява линия през Батенберг, без да се прави връзка с НДК и СУ!