Author Topic: Автобусни дискусии  (Read 616485 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8462
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3180 on: 13.03.2023, 11:18:18 »
С 4 врати и 2 площадки за правостоящи определено качването и слизането е по-бързо и се събират повече пътници в сравнение с 2  или 3 врати и 1 площадка. Двуетажен автобус трудно събира повече от 100 пътници, съчленен може поне 150.  :rolleyes:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17553
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3181 on: 13.03.2023, 13:18:54 »
С 4 врати и 2 площадки за правостоящи определено качването и слизането е по-бързо и се събират повече пътници в сравнение с 2  или 3 врати и 1 площадка. Двуетажен автобус трудно събира повече от 100 пътници, съчленен може поне 150.  :rolleyes:
128 места не е чак толкова зле, но:

- горе ще е обор, тоалетна, публичен дом и т.н.;

- автобусите са на около 1 млн. километра;

- водачите в МГТ в София дали ще се справят с управлението на подобно возило, имам съмнения…. Но биха ги искали, защото де факто има второ челно стъкло, което ще могат да разкрасяват!

На Марио откъде му е родила главата да иска такива, или с Кръстев на по чашка са си говорили и така…

« Last Edit: 13.03.2023, 13:21:48 by difian »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8462
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3182 on: 13.03.2023, 13:26:25 »
128 ще се съберат малко трудно, а и големият проблем е високият център на тежестта - при остър завой на хлъзгав път има риск, потеглянето ще е мъка. Също типично градските линии в София минават основно по сравнително широки булеварди и съчленените автобуси са определено по-доброто решение. :rolleyes:
« Last Edit: 13.03.2023, 13:28:42 by V.Peichev »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16231
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3183 on: 13.03.2023, 14:13:33 »
Занапред едва ли ще се отпускат много средства за дизелови автобуси. А двуетажните няма как да не са дизелови.
В Англия може да са успешни, но Ганьо умира да кибичи до вратата, ако и да пътува за 20 спирки напред. В Берлин са най-вече за радост на туристите по панорамните обиколни линии 100 и 200. А линии с малко спирки в София няма. Селските 1, 3 и 5 минават през дълги села и квартали с много спирки, до Витоша двуетажката няма шанс да издаяни и още по-малко да се спусне безопасно надолу.
За Перник, Костинброд и Елин Пелин ще са подходящи, но това вече е междуградски транспорт.

Съчлененоманията също не я разбирам. То и сега по стръмните пътища към южните села и квартали автобусите събират опашки, да не говорим за значително по-тромавите съчленени.
« Last Edit: 13.03.2023, 14:18:26 by blagun »

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1586
  • 9060
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3184 on: 13.03.2023, 14:20:17 »
Какъв е смисъла от двуетажни автобуси? Особено по крайградски линии, чиито интервали така или иначе достатъчно големи. Много по-смислено е ако има нужда да се зачестят линиите, отколкото да се купуват специално някакви возила, които на втория етаж ще са, както се каза "обор, тоалетна, публичен дом и т.н.". Там където ги има (Лондон, Берлин...) са по-скоро се превърнали в символи на града и затова съществуват, а и в Лондон например организацията е съвсем различна и се движат из града, където трафика е доста сериозен и има смисъл да са високи, вместо дълги. Тук ще са просто gimmick.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2142
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3185 on: 13.03.2023, 16:26:08 »
В Берлин с 400 автобуса не са само по линии 100 и 200, има ги и по Metro и X, тук Веско да каже. Отделно са си поръчали още 200 чисто нови от Александър Денис. Като цяло транспорта е в колапс така че с тази идея няма да цъфне и върже. Отделно няма да могат да ги обслужват по гаражите. Само през определени врати ще минават и на канал ще се правят. 
The Grand Tour

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15213
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3186 on: 13.03.2023, 16:39:28 »
Много са си хубави тези двуетажни МАН-ове, возил съм се неведнъж на такъв. Има напълно достатъчно място и за правостоящи и много място за седящи. Обаче още преди 10 години салоните им бяха доста вандализирани. Но МАН са може би най-безпроблемните автобуси, ако им се направи ОР по-добре да вземем такива, отколкото да ползваме старо ВМС и старо Конекто. Най-малкото имат климатик и доста по-голям капацитет. Мисля че са подходящи и за 111, там има пътници които пътуват само за 2-3 спирки и такива, които пътуват по голяма част от маршрута, а мисля че освен на линия за Банкя биха паснали и на линии като 213, 304, 76. При всички положения, ще имат по-добро приложение отколкото туристическите Интурота и ще пасват на повече линии.

А това че двуетажните или съчленените автобуси са тромави по баири изобщо не е вярно. Повозете се в Берлин на такива двуетажни да видите колко са тромави и колко бързо ги карат. Също важи и за съчленените, идете да се повозите във Варна, да видите колко бързо карат съчленени автобуси по какви баири и завои към Галата, Златни Пясъци, Виница и др. Ако не е заледено и заснежено абсолютно никакъв проблем няма със съчленените по линии със завои и баири. Във Варна като има сняг просто пускат по тези линии къси и готово.
« Last Edit: 13.03.2023, 16:41:04 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17553
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3187 on: 13.03.2023, 17:28:20 »
Иво, на запад водачите също упътват пътниците на няколко езика, носят униформи с гордост, спират както трябва и както ще е удобно за слизане и качване… При нас такива са единици и са повод за телевизионни репортажи, все едно се е появила Бяла лястовица… Претенциите на останалите са само да имат сходни заплати, но не и да демонстрират сходно професионално отношение и изпълнение на задълженията си…
« Last Edit: 13.03.2023, 19:14:04 by difian »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4028
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3188 on: 13.03.2023, 19:58:06 »
Не виждам нищо лошо в това частна фирма да закупи такива превозни средства и да организира  атракционни пътувания. СА трябва да се съсредоточи в час по ранното пенсиониране на серии 17 и 19.  :rolleyes:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8462
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3189 on: 14.03.2023, 14:55:57 »
За атракционни пътувания и линии с концентрация на пътникопотока на няколко основни спирки по маршрута наистина са чудесни. В София има голям брой типично градски линии с равномерно разпределен пътникопоток по маршрутите примерно примерно 76, 83, 94, 102, 204, 213, 280, 305, 413, 604 и т.н.  и за тях съчленени автобуси с две площадки за правостоящи и повече врати за бързо качване и слизане са по-доброто решение. :rolleyes: Има само три броя оцелели 17xx и не би трябвало да излизат изобщо, 19xx би трябвало да са оперативен резерв за крайни ситуации и да не излизат на линия всеки ден.  :rolleyes:
« Last Edit: 14.03.2023, 15:04:50 by V.Peichev »

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1063
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3190 on: 14.03.2023, 15:28:50 »
Пейчев стига глупости,как така в цяла Европа тези автобуси пътуват по градски линии
Та даже в Пловдив и Варна е имало такива а
В цяла Европа  :D :D :D Ако има 15 града в Европа, използващи ги масово, пак ще е добре. Единствено в Берлин и Лозана ги има от по-известните на нас градове.
В Берлин с 400 автобуса не са само по линии 100 и 200, има ги и по Metro и X, тук Веско да каже. 
Айде още един изказал се  :D Къде ги видя тия 400 рейса, не знам. От поне 2 години Мановете не са надвишавали 250, като 200-те Денис Енвиро ще заменят всички Манове. За експресните линии в Берлин са идеални, но са подходящи само за някои метробусни линии, като М29. Все пак Метробус означава натоварена линия с чести спирки, заради което и над 50% от метробусите са със съчленени.
В Берлин са най-вече за радост на туристите по панорамните обиколни линии 100 и 200.
И ти също не си си опреснил информацията  :) Вече нито по 100, нито по 200 има двуетажни и в близко бъдеще няма и да има. :)
« Last Edit: 14.03.2023, 17:43:16 by Chezare »

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 956
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3191 on: 14.03.2023, 15:55:15 »
Quote
Има само три броя оцелели 17xx и не би трябвало да излизат изобщо, 19xx би трябвало да са оперативен резерв за крайни ситуации и да не излизат на линия всеки ден.
Единственият оцелял е червеният 1767. Крайно амортизирани автобуси не могат да бъдат оперативен резерв защото изискват непрекъснати грижи и експлоатация от опитни шофьори титуляри.

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1001
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3192 on: 15.03.2023, 16:56:35 »
Двуетажните автобуси стават общо взето само децата да им се радват. Всичко друго са недостатъци, които Пейчев съвсем изчерпателно е изредил, а това, че не са масово използвани, е достатъчно показателно.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8462
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3193 on: 15.03.2023, 17:50:01 »
Имат своето приложение като атракцион или по линии с концентрация на пътникопотока на няколко основни спирки, но не са универсално решение - качването и слизането е по-бавно в сравнение със съчленените, центърът на тежестта е висок съответно са по-нестабилни и т.н.  За натоварени линии с равномерно разпределение на пътникопотока съчленените определено са по-доброто решение. Неслучайно много градове, в които няма особени пречки за движение на двуетажни автобуси използват голям брой съчленени.  :rolleyes:

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15213
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3194 on: 15.03.2023, 18:37:05 »
Как да няма двуетажни, като в Берлин си поръчаха Деннис Енвиро 500 и точно такива има по линия 100. Триосни, същите като МАН-овете. По-интересното е че исторически почти винаги са били на двуетажни МАН-ове а сега вместо МАН са си поръчали Деннис.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8462
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3195 on: 15.03.2023, 18:54:44 »
Има двуетажни, но съчленените в Берлин са повече. :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5970
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3196 on: 15.03.2023, 18:59:23 »
Има двуетажни, но съчленените в Берлин са повече. :rolleyes:

Вярно е, но причината за това двуетажните да намалеят толкова е не че се поръчват повече съчленени, а че са се поръчвали през последните години по-малко двуетажни и доставката на Енвиро по тази причина се е забавила.

Пълната история я има в тази статия:

https://www.tagesspiegel.de/berlin/nachschub-in-sicht-in-berlin-mangelt-es-an-doppeldecker-bussen-8756905.html

Иначе и там има такива случки като с нашата със разсеяния шофьор и заседналия под мост двуетажен автобус:

« Last Edit: 15.03.2023, 19:01:04 by fafan »

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15213
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3197 on: 15.03.2023, 19:14:07 »
За нашата случка с двуетажния автобус, който се бил разбил в моста под релсите на Сточна гара се преувеличава. Много добре си спомням, че буквално дни след инцидента се возих на него на 54А или 242, за 2-3 спирки от Сточна гара до Ботев и щетите бяха минимални, от рода на драскотини над прозорците нагорния етаж и счупена едната половина на челното стъкло горе, разбира се заменено с плексиглас. Като над него също си личеше леко чукнато, но видимо нищо сериозно което да не може да се оправи бързо. Даже си мисля, че сегашният запазен за музей е ударения.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3636
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3198 on: 15.03.2023, 19:30:08 »
А защо мислиш, че е имало само един удар в моста? Иначе удареният 2667 си го нарязаха в моргата на Малашевци, снимал съм го на 12 септември 2003 да си чака ред за оксижена. Двуетажният, който го пребоядисаха червен и возеше по панорамна обиколка с реклама на British Airways през есента на 2003 е 2668 (С 5134 НС), бивш берлински 3311.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1063
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3199 on: 15.03.2023, 20:34:07 »
Как да няма двуетажни, като в Берлин си поръчаха Деннис Енвиро 500 и точно такива има по линия 100.
Точно такива вече няма по линия 100.

Имало някакъв тунел под Унтер ден Линден, който не издържал вече тежестта на двуетажните...