Author Topic: Спаси Метрото - Да подкрепим МД3 да бъде класическо метро  (Read 72922 times)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
http://www.facebook.com/spasimetroto

Тази страница не се ли повтартя с групата за Връщане на Трети Метродиаметър в класическото му подземно трасе!?

Не е ли по-добре да сме единни в организирането на каузата във Фейсбук, за да ни тези повече думата!

Това е страницата на сайта във Фейсбук.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Братоев и компания да не са хакнали другия форум като отмъщение за репортажа, че нещо не ми се зарежда от час поне :D
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17433
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Вчера и нашият тук не ми се отваряше за известно време следобеда...

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Е, как ще има, като ЕС намалява квотите ни ако не усвояваме отпуснатите.
Те толкова години стисках европейските пари и сега ще зареват, че няма...

Нали не могат да си защитят пътникопотока като начало. Не че и горното не е вярно..

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6963
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Кинтите ще ги има и те ще са много. Важното е да има проекти. Никой обаче не тиражира следният факт, защото тогава комунистите и комунистическия цар преди това ще трябва публично да се разстрелят - всички са останали с впечатлението че тези програмни периоди са си завинаги с много кинти за България. ДА, ама не! Целта на тях е разнообразна, но главното е, че се цели да се достигне по-бързо европейското ниво и да се намалят разликите между страните-членки. Има предприсъединителни програми, първи и втори програмен период. През тях се наливат "многото пари". Тоест, Цара и комунистите е трябвало да пишат проекти, които вече да са завършени и построени, а заради тяхното бездействие страната почти изгуби един програмен период. През 2020 г. кинтите няма да секнат, но ще намалеят значително. Единствено по програма "Развитие на селските райони" те ще останат подобни, защото е приоритетен отрасъл за ЕС и е една от специализациите на страната в Общността. Затова алармирам в другите страници, че до 2020 г.не е планиран нито един километър нова жп линия (а само рехабилитации на някои). След 2020 г. оперативните програми ще се използват за дофинансиране, а не държавният (или общинският) бюджет както е сега и това е страшното! Демек - 80 % държава и 20 % ЕС.
Предполагам, че целта е да се спестят пари от ОП "Транспорт" за други проекти в страната, но това не е причина за да се осакатява столицата за много години напред!
« Last Edit: 25.01.2011, 18:36:31 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
След 2020 г. оперативните програми ще се използват за дофинансиране, а не държавният (или общинският) бюджет както е сега и това е страшното! Демек - 80 % държава и 20 % ЕС.

viktorlc, ОТКЪДЕ Е ТАЗИ ИНФОРМАЦИЯ?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6963
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
От университета така ни преподават. Просто ще почнат да намаляват парите за България, като за да се гарантира финансирането на повече проекти, дофинансирането от бенефициента се увеличава. Не знам точно как, но в последствие може да се стигне и до 20 - 80%. В Германия доколкото знам се финансират основно дребни проекти по ЕС. Никой не строи магистрали и жп линии с европейски пари. Затова казвам, че трябва да се бърза и да се погледне жп транпорта, защото на този етап НЯМА НИТО ЕДИН нов километър жп линия по ново направление.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17433
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Сега не ми се рови засълбочено за информация, но няма ли приоритети за периода да са други? И не е ли рано да говорим за след 2020, след като преди това има 2013-2020???!?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6963
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
На този етап, приоритет за финансиране в България след 2020 г. е споменато единствено програмата за развитие на селските райони. За там стойността на средствата ще се запазят. Това се прави, защото аграрното производство е специализация на България в ЕС (органично земеделие, пчеларство, билкарство, гъбарство, отглеждането на горски плодове, етерично-маслени и т.н.) и подържането на селските райони като добра алтернатива на градския начин на живот (при нас - все още сме доооста далеч :()
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17433
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Пак питам, защо се занимавате с 2020, като преди това има 2013-2020???

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6963
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Аз лично се занимавам, защото до 2020 са планирани всички магистрали и скоростни пътища, но НИТО ЕДИН КИЛОМЕТЪР НОВО ЖП ТРАСЕ. Ама няма да казвам повече, че благун ще се разсърди. Пък и според мен една от причините да се планира мд 3 като трамвайче е за да се спестят кинти за други проекти.
« Last Edit: 03.02.2011, 21:36:46 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
От университета така ни преподават. Просто ще почнат да намаляват парите за България, като за да се гарантира финансирането на повече проекти, дофинансирането от бенефициента се увеличава. Не знам точно как, но в последствие може да се стигне и до 20 - 80%. В Германия доколкото знам се финансират основно дребни проекти по ЕС. Никой не строи магистрали и жп линии с европейски пари. Затова казвам, че трябва да се бърза и да се погледне жп транпорта, защото на този етап НЯМА НИТО ЕДИН нов километър жп линия по ново направление.

Ами преподават ви грешно в университета. Целта на оперативните и общностни програми на ЕС е да сближават икономически отделните държави. Логично е в Германия на никой да не му дреме за оперативни програми, защото това е най-голямата европейска икономика, но в България ситуацията е съвсем различна. И точно както 30 години след влизането си в ЕС, Гърция продължава да получава много пари и за инфраструктурни проекти, така ние като най-бедни има да си получаваме още много време.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6963
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Значи аз не казвам, че парите ще секнат, а че ще започнат да намаляват по усмотрение на ЕС. До 2020 година "многото пари" са ни ГАРАНТИРАНИ, а после трябва пак да ходим и да просим (или по модерному "лобираме") още пари, че сме забравили да построим това, че онези спаха, ама ние ще го направим и т.н. Дай поне да докараме усвояването до 25 - 30 %, че поне по този показател да можем да се сравняваме със Словения. Единствено по Програма за развитие на селските райони е гарантирано и след 2020 г.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Какво става със сайта? boleroto, в какво се състои проблемът? Ако е финансов (за хостинг), казвай да помагаме?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Финансов е. Аз януари месец платих хоста, но домейна беше взет от друг потребител и той явно няма възможност в момента да го плати. :(

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
е, то не трябва да е толкова скъпо за .org домейн.

http://www.hostbulgaria.com/
При тези е 13 лв. регистрацията

има възможност и за прехвърляне на домейн към тях
http://www.hostbulgaria.com/domaintransfer.aspx

---

Аз примерно бих се включил във финансирането. Най-лесно ще ми е, ако дадеш банкова сметка.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Хостинга е към Суперхостинг и е 17 лева.
Аз все още се мъча да се свържа с момчето, което го купи, за да го помоля да ми даде данните, за да не се налага наново да го насочваме към хоста...

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Аха, ами в краен случай може нов домейн, ако не успееш да се свържеш.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
http://spasimetroto.org/fandakova-otgovaria-na-vaprosi-za-treti-metrodiametar.html


Quote
Фандъкова отговаря на въпроси за Трети метродиаметър

от admin на 12 фев 2011г., в категория Резултати

На въпрос на Иван Кръстев в блога на Столична Община, кмета на София – г-жа Йорданка Фандъкова отговаря:

    Уважаеми г-н Кръстев,

    Във връзка с идеята Ви за третата метролиния, Ви информирам за следното:
    Извършвано разширение на метрото в София.
    В момента Столична община изпълнява една изключително амбициозна във финансово и сложна в техническо отношение програма, свързана с разширението на метрото в София. В процес на изпълнение, със срок на завършване есента на 2012 г., са три участъка с обща дължина 12,8 км с 13 метростанции, включващи по-голямата част от трасето на втория метродиаметър „ж.к.Обеля – ЦГЧ – кв.Лозенец” и продължението на трасето на първия – „ж.к. Младост І – ж.к. Младост ІІІ – бул. Цариградско шосе”. Вследствие навременната подготовка на документите за кандидатстване, тези участъци са включени в ОП ”Транспорт”, като 75% от стойността им се финансира от програмата и 25% от СО.
    Следващи (краткосрочни) разширения на метрото в София.
    Подготвена е проектната документация на участъците за по-нататъшното разширение на първия метродиаметър „бул. Цариградско шосе – ж.к.Дружба – Летище” и „ж.к. Младост І – Бизнеспарк в ж.к. Младост ІV” с обща дължина 9 км и 8 метростанции. За съжаление, през настоящия програмен период до 2013 г. финансовият ресурс на Оперативната програма е изчерпан, а поради необходимия значителен размер на инвестициите СО няма да има възможност сама да осигури започването на тези участъци преди 2013 – 2014 г. Те ще бъдат подготвени за предлагани за финансиране като отделни етапи на проект през следващия програмен период 2014 – 2020 г.
    Средносрочни и дългосрочни разширения.
    Предвид извършваните и предстоящи разширения на метрото и значителния размер на инвестициите за цялостната реализация на третия метродиаметър и на други бъдещи разширения на метрото, тяхното планиране може да бъде разглеждано в по-дългосрочна песпектива не по-рано от 2020 г.
    По отношение на третия метродиаметър, поради голямата дължина на линията и значителния обем техническа документация, която трябва да бъде изготвена, са започнати предварителни проучвания на трасето, пътническите натоварвания по него и др. С оглед на по-нататъшното предлагане на отделните приоритетни участъци от линията за финансиране от оперативните програми на следващите програмни периоди, трябва да бъдат спазени изискванията на Регламент на ЕС 1083 за предварително проучване на линията и на различните алтернативи за разполагане на трасето в план и профил. На базата на резултатите от първата фаза на тези проучвания в края на 2011 г. и началото на 2012 г. ще се проведат необходимите обществени обсъждания и разглеждане в разширен Експертен съвет на Столична община и в Столичния общински съвет. След приемането на съответните решения за етапното изграждане и параметрите на приоритетните участъци на линията ще се изготви идейния проект и другата техническата документация за тях.
    Поради значителната дължина на трасето, цялостното изграждане на линията не може да бъде планирано в краткосрочна и дори средносрочна перспектива, като то трябва да става на етапи с използване на възможностите за привличане на външен финансов ресурс. В резултат още по-актуална става навременната подготовка на техническата документация, с оглед кандидатстване за финансиране на отделни участъци от линията, оформени в проекти, който със съответните по-нататъшно разработвани – „Анализи ползи-разходи” и Апликационни форми, ще могат да бъдат предлагани за финансиране през следващи програмни периоди на Оперативните програми.
    Дали третата линия на метрото ще се изгражда на три или повече етапа ще зависи от размера на осигуреното финансиране и по-нататъшното развитие на линията към прилежащите квартали. Като първи етап от по-нататъшната програма за реализирането на тази линия на метрото, обаче, се предвижда участъка от пл. „Руски паметник” на бул. „Цар Борис ІІІ” до пл. „Пирдоп” в началото на бул. „Ботевградско шосе” с дължина около 6 км, който при всички разглеждани варианти е разположен подземно. Освен това, в двата му края се предвижда реализиране на техническа възможност за по-нататъшно подземно продължаване на трасето. В допълнение на всичко това предстоят да бъдат решени и някои законови положения, свързани с преминаване на трасето под сгради и съоръжения, т.е. предстои значителна по обем, сложна по съдържание и продължителна по време проектно-проучвателна и друга работа преди категорично да се вземе решение за линията.
    В зависимост от местоположението на депото по бул. „Ботевградско шосе”, което също е предмет на извършваното проучване, заедно с централния участък на линията, ще трябва да се изгради и трасето по бул. „Ботевградско шосе” до това депо с прогнозна дължина около 2,5 км. С оглед възможността за бъдещето развитие на линията в предварителните проучвания се предвижда в района на пл. „Руски паметник” първият етап да завърши подземно без да се спира трамвайното движение по бул. „Цар Борис ІІІ”. Поради значителния размер на инвестициите, необходими за двата участъка от първата линия, и участъците от първия етап на третата линия, реализацията на следващите етапи от разширението по бул. „Цар Борис ІІІ” и бул. „Ботевградско шосе” са предмет на дългосрочно планиране и не са актуални за периода до 2020 год.
    Поради горната причина не е актуално също така дали на отделните етапи на реализацията на линията тя ще се нарича „тежко” или „леко” метро. Основното е, че линията, независимо от времето на реализация на отделните етапи, се предвижда да бъде с превозна способност, скорости на движение, минимални интервали между влаковете, безконфликтно разполагане и превозна способност характерни за метрото. Проучванията за други по-ниски класове бърз масов градски транспорт са правени на предварителнте етапи и не са актуални за приоритетните краткосрочни и средносрочни етапи на развитие на линията.
    В заключение може да се каже, че окончателното разполагане на трасето по бул. „Цар Борис ІІІ” в градската планировка и евентуалните отклонения от него не може да бъде определено на този етап. То ще се определи в по-далечна перспектива след приключването на извършваните проучвания на възможните алтернативи за разполагането му в план и профил, необходимостта от подобни такива при по-подробните разработки свързани с бъдещата (след 2020г) подготвка на документите и защитата на участъка при кандидатстване за финансиране в съответствие със законово регламентирани процедури към момента на извършване.
« Last Edit: 13.02.2011, 11:48:09 by LG_ »

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 782
    • View Profile
    • Email
толкова много нищо никога не съм чел  :D
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт