Author Topic: Метростанция за връзка с жп гара Обеля  (Read 79987 times)

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1859
    • View Profile
Из документите пише, че ще се прави интермодална връзка с влакове за Кюстендил и Република Северна Македония. Явно затова е избрано това име. Според мен не е официално още, ще видим.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4602
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
А пише ли какво ще търсят там такива влакове, защото те минават по друга линия, която е по-пряка, по-бърза и вече си има метростанция?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13550
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Според мен нещата тук са ясни. На времето са оставили тази потенциална станция, но не са я достроили, защото вече е имало план за достигането на същия лъч до Централна гара. Кошмарният пиар с Кюстендил въобще не го коментираме. Не виждам смисъл в довършването на тази станция. Случаят с „Искърско шосе“ няма нищо общо, там връзката с „Дружба“ и „Младост“ е неоспорима, защото връзката с Централна гара е много далечна, но в „Обеля“ го виждам само като излишно похарчени пари. По-добре да построят тупик и коловози към депото от „Обеля“ вместо да се занимават със загубени инвестиции.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 102 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6859
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Станцията е нужда за явното отделяне на 1 и 2 метродиаметри. И след това отделяне, за направата на нормален график за 2 метродиаметър. Писано е не веднъж във форума. А дали има смисъл, за някои хора няма. За повечето ще има, защото ще даде още една удобна връзка с железопътната мрежа, както и най-накрая 2 диаметър ще се обособи като самостоятелен такъв и при нужда ще се намалят интервалите в определени часове.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4239
    • View Profile
    • Email
И след това отделяне, за направата на нормален график за 2 метродиаметър. Писано е не веднъж във форума. А дали има смисъл, за някои хора няма. За повечето ще има, защото ще даде още една удобна връзка с железопътната мрежа, както и най-накрая 2 диаметър ще се обособи като самостоятелен такъв и при нужда ще се намалят интервалите в определени часове.

Само че за да бъде пълноценна трябваше да е с отделни перони за двете линии, а не просто един перон да се раздели на две. Специално за МД2 е избрано пак евтиното, а не пълноценното решение, защото няма линеен участък след линията и влакът ще трябва да седи на перона, така интервалите по МД2 автоматично се осакатяват.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16659
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Метрото ни е най-евтиното (или поне така твърдят!), това е главната цел! Дали е функционално и кое е по-изгодното в дългосрочен план няма значение…

Питай доцент, доктор, кандидат, стипендиант на науките, академик-асистент, кандидат член за бакалавър, втора и трета магистратури, почетен хонорис-хабилитиран, хоноруван по заместване, но доайен Братоев… и ще ти го потвърди! ;)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13550
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Станцията е нужда за явното отделяне на 1 и 2 метродиаметри. И след това отделяне, за направата на нормален график за 2 метродиаметър. Писано е не веднъж във форума. А дали има смисъл, за някои хора няма. За повечето ще има, защото ще даде още една удобна връзка с железопътната мрежа, както и най-накрая 2 диаметър ще се обособи като самостоятелен такъв и при нужда ще се намалят интервалите в определени часове.
Не е нужна станция/допълнителна спирка, за да се извърши разделянето на диаметрите. Нужен е тупик, бретел и връзка с депото от „Обеля“, станцията е по желание и е със спорна ефективност. Влаковете София - Банкя са изключително неоптимални за разлика от трите автобусни линии, които тръгват от „Люлин“, всички с връзка с метростанции, по-бързи, по-редовни и по-удобни за жителите на Банкя, защото имат повече спирки от влака. Не виждам за оправдано да се строи нова станция в „Обеля“, за да обслужва евентуални пътници от „Младост“ и „Дружба“, за участъка от „Обеля“ до „Витоша“ няма какво да се коментира, те си имат връзката с Централна гара и като цяло да се дава приоритет точно на Калотина - София - Калотина е доста непремерено, това е най-слабото железопътно направление в София, мисля че е очевидно защо, просто обхвата от София до Свиленград, Бургас, Варна, Видин или Петрич е несравним с обхвата София - Драгоман.
« Last Edit: 22.01.2023, 16:42:38 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 102 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1295
    • View Profile
Идеята е там отгоре да се направи сити, подобно на това в Бизнеспарка или тех парк (където ненужно ще построят отклонението от М3, вместо да отиде директно към Дружба 1 и 2 и евентуално бъдещо продължение до Горубляне/Герман/Лозен/Панчарево, а защо не и есбан до Самоков , Боровец и дори до Костенец), май имаше идея там или на Сливница да се премести автогара запад от Славия, и да тръгват рейсовете за югозападното, западното и северозападното направление, и за Сърбия и Македония и Гърция и Крайова, да стане хъб като ц.гара или ндк или Серика 1 и 2 или СУ-Орлов мост, МС Жолио Кюри и тн. А и Обеля 1 и Модерно предградие е им е близо и инд. зона Люлин-Обеля, където скоро удължиха 81. Нали има идея по западната дъга, където е нереализирания мол Карфур и от северната страната на Модерно предградие да станат новите офис ситита, след тези в Младост, Хладилника, Борово, центъра цирка и тн, както и зад ц. гара.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4239
    • View Profile
    • Email
Идеята е там отгоре да се направи сити,

Идеята е преди всичко да се лапне еврофинансиране. Без интермодална връзка и гара отгоре няма еврофинансиране, и затова и гара са измислили. Сега дали има смисъл от гара в тази посока не знам, по принцип не е лошо да има такава, отколкото да я няма, но само гара и метростанция не е достатъчно, трябва и улична мрежа към нея, да се докарат разни селски линии до там, да се направи и една нормална автогара в съседство за да стане наистина удобно, само че затова европари няма, а както знаем как се работи на парче може и никога да не се случи, руини на планирани автогари още красят София, десетилетия след като са започнати. Ситито пък зависи от частни инвеститори, които могат да фалират, да размислят или съвсем да се оттеглят. Тогава оставаме с гара и метростанция сред едно голо поле и нищо повече.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3505
    • View Profile
Не е като да няма човекопоток натам, ама повечето са моторизирани. Дори само Практикера, Хита и околните магазинчета генерират достатъчно поток, крайните блокове на Обеля 1 също са на един хвърлей. Имаше и някакви планове в близкото минало да се очетворява линията от гробищата на Бакърена до Централна гара, да се прави скоростен градски влак и други подобни фантазии. Мен повече ме вълнува като почнат да копаят дали няма да прецакат движението в района или ще се дълбае в полето само.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1295
    • View Profile
Там отдолу е изградено 2001 -2002, нищо няма да се изкопава, най много по милански способ да се докопае, има изградена кухина, планирана още 2003 някога да стане метростанция, незнам между двата коловоза дали има стрелки за М1 и М2, защото единия ще спира на единия перон, другия на другия и естествено станцията ще е от стария тип островна, за евентуален трети коловоз незнам дали се планира да има там, та то там е изградено в груб строеж кухо, както бяха станциите под НДК, Хемус, Аско Деница под ц.гара и неизвестни такива под гара Подуене под Ботевградско и под Цариградско шосе.
« Last Edit: 23.01.2023, 15:51:33 by AROS »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4602
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Изграденото тогава не е баш така, както е решено сега. Всъщност "изградено" е силно казано... просто между коловозите няма плътна стена, а колони и тунелът е малко по-широк.
Оригинално станцията е проектирана със странични перони и в стените са вградени колони, които да останат и да държат тавана докато се доизграждат перони от двете страни. Новата идея е да бъде с островен перон и за целта единият коловоз ще се премести малко навън, а другият ще е изцяло встрани от сегашния тунел и на сегашното му място ще е перонът. Преди и след станцията ще има стрелки и разширения, за които ще трябва изцяло прекрояване на съществуващата конструкция.
« Last Edit: 23.01.2023, 16:30:19 by bdz43r »

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 910
    • View Profile
А мен едно ме вълнува. Като изграждат станцията ще се наложи ли спиране на метрото там и това ще значи ли, че МД2 остава без обслужване, освен ако влаковете не спят по станциите?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10290
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Не ми се вярва да оставят целият М2 без обслужване за месеци наред. Вероятно ще има служебна проходимост за излизане на влакове между Сливница и Обеля по единия коловоз, докато се изгражда новата връзка към депото.
Предполагам че М4 ще е до Сливница, а М2 до Ломско шосе.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4239
    • View Profile
    • Email
И Обеля ще я оставят без обслужване?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7340
    • View Profile
Ще се наложи МС Обеля да не се обслужва за известно време. Най-добре е да се пусне временна заместваща линия от началната спирка на 47, 49 и 54 до МС Ломско шосе със съчленени автобуси и двупосочен курс около 30 минути с почивката на водача на МС Сливница, може би малко повече. Ще са нужни 4-5 коли за нормално обслужване, евентуално пикова шеста.  Дотогава би трябвало да са приключили ремонтите на тунела към Люлин и трамвайното трасе към Княжево и Земляне да може да отдели автобуси. :rolleyes: 
« Last Edit: 24.01.2023, 17:58:52 by V.Peichev »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4239
    • View Profile
    • Email
Ще се наложи МС Обеля да не се обслужва за известно време.

Защо ще се наложи, след Обеля има стрелка?

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1019
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Да, все пак доста години маршрутът беше Младост 1 - Обеля, съответно не виждам пречка м2 да стане МС Витоша - Обеля.