Poll

Кой вариант за трасе по МД3 смятате, че трябва да се избере?

вариант 1
11 (15.3%)
вариант 2
3 (4.2%)
вариант 3
24 (33.3%)
вариант 4.а
12 (16.7%)
вариант 4.б
7 (9.7%)
нито един от изброените
15 (20.8%)

Total Members Voted: 72

Author Topic: Варианти за трасе на МД3  (Read 39102 times)

Offline catalunec

  • Писател
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #40 on: 25.07.2011, 21:30:07 »
Изобщо варианти 2 и 3 са очевАдно неглижирани, за да изпъкнат правителствените. Мисля, че калкулацията на пътникопоток и разходи трябва да се направи и обсъди по сегменти, след което да се композира оптимално изцяло трасе, а не нещо, което има добри и лоши черти.
Абсолютно съм съгласен и мисля, че трябва да направим нещо по този въпрос, вместо само да си чешем клавиатурите по форумите. До гуша ми е дошло от шуро-баджанащина и далавери в България...
« Last Edit: 25.07.2011, 21:32:58 by catalunec »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #41 on: 03.08.2011, 08:34:40 »
Аз отговарям малко късно, защото исках да отделя повече време да огледам вариантите. Та така:

североизток:  вариант 4а не ми харесва че заобикаля доста центъра. Хубавото е при него е че ще има станция при Военния парк, но алтернативия му вариант 3 има станция с парка пред театър София, който е по-централен. Затова източния клон на вариант 3 ми харесва повече от вариант 4 (а и b). Останалите варианти за мен са по-безинтересни

център: радостно е че варианта за трасе на МД3 през пл. Батемберг(Александър II) отпадна напълно във всички варианти, също така се радвам на станцията при Попа! Затова нямам фаворитизиран вариант.

югозапад: предпочитам вариант 3, но със станция при Красно село и модификация на трасето в ж.к. Овча купел, по схемата на boleroto

и така моя вариант е No3

Като цяло съм доволен! На всички варианти на много места в кръстовищата имаме преминаване под сградния фонд. Но след като МД3 ще е най-дълбоко заложен спрямо другите метродиаметри, вероятно това няма да създаде проблем. Ако има сериозен фактор който да увеличава цената на строителството, това би бил именно дълбокото заложение, а не радиуса на хоризонталните криви! За радиуса даже може да се каже обратното - скъсява общата дължина на трасето!
« Last Edit: 03.08.2011, 08:41:29 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #42 on: 03.08.2011, 15:43:53 »
И аз мисля, че вариант 3 най-подходящ с много малки корекции - да се сложи една станция на Красно село и в Овча купел на Монтевидео да има 1 станция, защото 2 станции през 400 м. не ми се вижда много логично.
Според мен най-добре ще е всеки, които има дадено мнение да прати майл до Метрополитен със своите препоръки и мнения.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #43 on: 03.08.2011, 17:07:54 »
Както казах моят фаворит е вариант 3. Ето и моят коментар за вариант 3:
На посочената схема станции 2 и 3 са до ж.п. гари, като е хубаво, че е предвидена и станция в Горна Баня. Така според мен ще се осигури достъп на повече хора до метрото, а и по този начин ще се осигури връзка с ж.п. транспорта. Станция 4 според мен трябва по-вече да се изтегли към ул. "Президент Линкълн" или малко по в средата на ул. "Монтевидео" и там да има една станция, защото 2 станции една от друга на 400 метра ми се виждат малко безсмислени. Положителното в това трасе е, че станция 6 е разположена по към старият квартал "Овча купел" и достъпността ще по-добра и ще се обслужват по-голям брой територии. В частта под бул. "Борис 3" трасето е много добро, като по този начин ще се обхване и автогарата. Като сериозен недостатък бих посочил липсата на станция на "Красно село" и според мен трябва да се добави станция там. Недостатък на този вариант бих посочил, че линията няма да прави връзка с бул. "България" и по този начин няма да се обслужват тези райони на града,  но така или иначе съществуващият трамвай ще се модернизира и ще стане по-бърз, а самият трамвай ще прави връзка на НДК, където ще се прави връзка с МД2 и МД3. Трасето до СУ според мен е рентабилно, но самата станция трябва да е до самият СУ, а не до Орлов мост, за да може след това трасето да продължи до предложената станция 15 под бул. "Янко Сакъзов". Трасе под бул. "Евлоги Георгиев" ми се вижда нерентабилно,  защото по самият булевард има добре уреден транспорт, а така ако трасето минава под бул. "Янко Сакъзов" ще има по-удобен достъп до идеалният център - паметника Левски, Александър Невски, бул. "Дондуков" и ако се предвижда разклонение на трасето в посока Слатина мисля, че по-този начин ще е доста по-лесно за изграждане. Същото важи и за трасето под бул. "Борис 3" за бъдещото разклонение към Княжево. След това трасето в посока ж.к. "Левски" е добре, като предпоследната станция 18 трябва да е в близост до товарната тангента.
Според мен с тези корекции този вариант би бил най-добър като избор за трасе.
Другите технически забележки, които бих имал са:
- станциите трябва да дълги както първо изградените станции, а именно 120 м., за да може да се побират по-вече вагони в случай, че линията се натовари доста и няма възможност да се намалява интервала;
- да се предвиди поне възловите станции да са с островен перон, за да е по-лесен трансфера;
- да се избегне горното токозахранване и да е с трета контактна релса;
- в ЦГЧ където при натоварените кръстовища и булеварди станциите да се изграждат по закрит способ, подобно на МС Св. Неделя, за да не се затруднява движението.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 817
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #44 on: 03.08.2011, 17:55:40 »
- да се избегне горното токозахранване и да е с трета контактна релса;
Защо?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #45 on: 03.08.2011, 18:00:48 »
Защото третата релса спестява място от габарита на тунела и позволява приемственост между автоматиките - третат релса означава метро. Това е.

Братоев изрично каза че всичко ще става с трета релса, но няма да се разчита на руски състави, така че този въпрос е вече решен...

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #46 on: 03.08.2011, 20:48:52 »
Братоев изрично каза че всичко ще става с трета релса, но няма да се разчита на руски състави, така че този въпрос е вече решен...
Супер, радвам се че са се отказали от тази идея, защото аз до последно си мислех, че ще е с горно токоснемане, но поне сега малко ми стана спокойно :)

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 817
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #47 on: 04.08.2011, 11:37:34 »
Има няколко варианта за токоснемане, всеки с предимства и недостатъци.
1) Контактна мрежа (КМ)
Предимства: стандартни елементи, стандартен подвижен състав (ПС), безопасност за хората в близост, сравнително добра устойчивост на климатични влияния.
Недостатъци: както спомена bolerototo - по-голям габарит на тунела, макар и несъществено по-голям.

2) Контактна релса
Предимства: по-малък габарит, стандартни елементи, стандартен подвижен състав
Недостатъци: опасност за хората, лоша климатична устойчивост.
Пояснявам последното: София е град с относително сурова зима. Силен снеговалеж може да затрупа релсата, да я обледи сериозно(което да повреди токоснемащите елементи), да причини утечки (високи загуби, силни блуждаещи токове) или дори късо съединение. Това важи и за силен дъжд и наводнение. Възможните реализации са две:
2а) открити участъци с риск от изброените недостатъци;
2б) закрити наземни участъци като в МД1 (там причината е старият ПС, който не е пригоден за работа на открито). Лично за мен това е най-неприятното от всички решения. Първо е шумно и дразнещо погледа, следователно некомфортно за пътниците, второ е много скъпо (около 1.5-2 млн.лв на километър само за поликарбонатната конструкция)

3) Смесено - КМ за открити участъци и контактна релса за закрити
Предимства: съчетава предимствата на двата класически варианта
Недостатъци: ограничен избор на ПС, следователно по-висока цена на ПС (такъв ПС не е бутиков, но е по-скъп, макар и не значително); по-трудна поддръжка на ПС и инфраструктурата заради разнообразието на използвани технологии.


Според мен оптималният вариант е 3, а лично предпочитаният е 1 (КМ). В Атина има варианти 2а и 3, но както знаете, там сняг вали слабо и веднъж на 5 години, та откритата контактна релса не е застрашена. Пак ще повторя, че искрено се надявам да не виждам нови поликарбонатни презервативи.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16229
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #48 on: 04.08.2011, 11:49:23 »
Пак ще повторя, че искрено се надявам да не виждам нови поликарбонатни презервативи.
Ти се надяваш да не ги виждаш, но живеещите по Президент Линкълн и Владимир Вазов се надяват да ги видят. И след като имат пример, който да гледат, надали ще оставят без протести евентуално открито трасе без "презервативи".

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 817
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #49 on: 04.08.2011, 12:00:08 »
Плексигласова ограда на тях ще им върши същата работа и в същото време ще елиминира споменатите от мен кусури.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #50 on: 04.08.2011, 12:04:33 »
Плексигласова ограда на тях ще им върши същата работа и в същото време ще елиминира споменатите от мен кусури.

А оградата как ще предпазва третата релса от климатичните влияния? Има начин третата релса да не е покрита - в Париж също са с трета релса и там също имат изцяло открити участъци, в Москва също... а в Москва зимите са по-люти от тукашните...

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #51 on: 04.08.2011, 12:32:13 »
Аз още не съм напълно убеден във вида на токоснемането. boleroto, хубаво е че са ти казали че метрото ще е с трета релса, но аз много добре си спомням, че по-рано бяха казали че горното токоснемане ще спести покриването на тунелите.
Кой зане, може би пък да са се загледали в снимки от интернет от чужди метрополитени и да са проумяли, че са възможни открити участъци с долно токоснемане.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #52 on: 04.08.2011, 12:45:51 »
Аз още не съм напълно убеден във вида на токоснемането. boleroto, хубаво е че са ти казали че метрото ще е с трета релса, но аз много добре си спомням, че по-рано бяха казали че горното токоснемане ще спести покриването на тунелите.
Кой зане, може би пък да са се загледали в снимки от интернет от чужди метрополитени и да са проумяли, че са възможни открити участъци с долно токоснемане.

Една много любопитна фраза беше изпусната на експертния съвет. Когато говорихме с един от експертите, той се изпусна и каза, че като говорим толкова много за класическо метро наливаме "вода във воденицата на Братоев", което според мен означава, че Братоев систематично води вътрешна борба за класическо метро, както и предполагахме още 2008ма, ако помните...

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #53 on: 04.08.2011, 12:49:08 »
Кой зане, може би пък да са се загледали в снимки от интернет от чужди метрополитени и да са проумяли, че са възможни открити участъци с долно токоснемане.
Да, възможни са открити, но безспорно по-добре е всички участъци да бъдат покрити. И така ще стане. Такава е практиката и по МД-1 и по МД-2. И естакадата към Обеля ще бъде покрита. Нима не си представяте подобна "синя боа" над Владимир Вазов.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 817
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #54 on: 04.08.2011, 13:08:19 »
Според мен е много рано да се хващаме за конкретни реплики на Братоев, Диков, или който и да е друг. Факт е, че нищо още не е решено и намеренията се променят буквално през ден.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15210
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #55 on: 04.08.2011, 23:04:39 »
То пък страхотна изолация дава плексигласа. Не изолира нито от шум, нито от студ, нито от жегите. Единствено пази от дъжд, сняг и вятър. Поне да ги правят прозрачни, да се вижда навън, ще бъде много по-красиво, така почти нищо не се вижда.

Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Jote

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 123
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #56 on: 05.08.2011, 02:06:27 »
третат релса означава метро. Това е.

Is that so? Both U-Bahn and S-Bahn in Berlin use third rail - which one is the "metro"?

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #57 on: 05.08.2011, 08:20:25 »
Хубаво е че навлизаш в английския, но моля пиши на официалния език на форума. Ако много държиш да пишеш на този език може да го ползваш в Skyscrapercity.

Под метро boleroto е имал предвид, че МД3 няма да е трамвай, било то и ускорен.

На мен лично (макар и още не 100% сигурно) едно такова решение за МД3 ме удволетворява - няма пресичания на едно ниво с останалия транспорт, трета релса. Остава и дължината на станциите да остане около 100 м и по-важното ще е ОК!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #58 on: 05.08.2011, 12:09:28 »
Хубаво е че навлизаш в английския, но моля пиши на официалния език на форума. Ако много държиш да пишеш на този език може да го ползваш в Skyscrapercity.

Под метро boleroto е имал предвид, че МД3 няма да е трамвай, било то и ускорен.

На мен лично (макар и още не 100% сигурно) едно такова решение за МД3 ме удволетворява - няма пресичания на едно ниво с останалия транспорт, трета релса. Остава и дължината на станциите да остане около 100 м и по-важното ще е ОК!

Другото успокоително е, че трасето на изток е задоволително и ще се почне от него към Центъра и ще имаме време да се преборим за Овча купел, а и самия ПД каза, че и той не харесва варианта на трасето и ще имаме повече възможности да се преборим за трасе обслужващо комплекса, а не пущинаците до него.

Offline slap86

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 51
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #59 on: 05.08.2011, 23:27:08 »
Не само станциите да са мин 100м, а и кривите на трасето да са мин 300м. На тези неща трябва да наблегнем. За да може ако някой ден се смени некадърното ръководство на София и нуждите на София нарастнат, МД3 изцяло да се преобразува в класическо метро според изискванията за такова