Poll

Кой вариант за трасе по МД3 смятате, че трябва да се избере?

вариант 1
11 (15.3%)
вариант 2
3 (4.2%)
вариант 3
24 (33.3%)
вариант 4.а
12 (16.7%)
вариант 4.б
7 (9.7%)
нито един от изброените
15 (20.8%)

Total Members Voted: 72

Author Topic: Варианти за трасе на МД3  (Read 42154 times)

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1124
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #80 on: 09.08.2011, 16:40:11 »
Те дори са го болднали: "Както във всички варианти, така и в този се предвижда и бъдещо отклонение към кв. "Княжево" и към кв. "Слатина" - до спортната зала "Арена Армеец". Като прибавиш към това съобщение скоростния демонтаж на околовръстната линия миналия месец, прехвърлянето на земята към СО, обявеното консервиране на трасето й чрез велоалея, както и предстоящият демонтаж на част от Подуяне-Разпределителна, съвпаденията стават много.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7076
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #81 on: 26.08.2011, 10:50:33 »
Вчера преминах през моста над жп линията между Ст. Караджа и Левски - Г. В резултат на което ми хрумна идея, която дооста би улеснила и същевременно добавила още пътници към диаметъра и ликвидирайки двете станции в Левски - Г, но пак еднакво добре обслужва бъдещите - Товарна тангента и връзката ССТ-Вл.Вазов-Ботевградско шосе. Ето визуализация:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7076
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #82 on: 26.08.2011, 10:59:58 »
Реално, чрез преместване на станцията в западния край на моста растоянието до товарната тангента е същото, като това, ако станцията е от другия край на моста. Освен това, мостът не е симетричен и откъм Витиня и Бесарабия заходът до най-високата точка е по-къс, отколкото от изток - откъм Левски - Г. Преди моста - около ул. Витиня и ул. Бесарабия е равно и има около 170 метра растояние, което може да се ползва за метростанция. Оттатък моста реално станция може да се построи на кръстовището с Поп Груйо, като източния вестибюл е на кръстовището, а западния по-към моста или почти до централното място на комплекса, където съм разположил следващата станция по трасето. Тоест, с това изместване ще се обслужва добре Товарната тангента, но същевременно ще се обслужат и блоковете източно от стадион "Г.Аспарухов" източните блокове на Ст.Караджа, както и промишлената зона.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #83 on: 26.08.2011, 11:22:04 »
Така пак е далече от габарита на Товарната тангента - според мен е по-добре метрото да се изнесе на отделен мост, успореден на съществуващия (какъвто е и плана) и станцията да е върху моста и вестибюлите да стъпват на рампите към двете страни. Така станцията ще е достъпна и от Левски Г и от другата страна и след време като се прокара транспорт по Товарната тангента станцията ще може да прави пряка връзка и с него.

Ако се заложат така, следващата станция може да е в геометричната среда на Левски Г - между ул. Поп Грую и ул. Станислав Доспевки, срещу 18 ДКЦ. Така следващата станция може да е преди хипермаркетите:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7076
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #84 on: 26.08.2011, 11:35:11 »
Аз бях останал с впечатление, че ще ползват съществуващия мост - мое недоглеждане. Ако ще строят успоредно на стария, то твоя вариант е достатъчно приемлив, като така се увеличават и пътниците.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #85 on: 26.08.2011, 11:36:47 »
Аз бях останал с впечатление, че ще ползват съществуващия мост - мое недоглеждане. Ако ще строят успоредно на стария, то твоя вариант е достатъчно приемлив, като така се увеличават и пътниците.

На ситуацията линията минава встрани от улицата, а и веднага след моста вече е на ниво терен южно от платната така че ще строят отделна естакада.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #86 on: 26.08.2011, 12:40:02 »
........Ако се заложат така, следващата станция може да е в геометричната среда на Левски Г - между ул. Поп Грую и ул. Станислав Доспевки, срещу 18 ДКЦ. Така следващата станция може да е преди хипермаркетите......
 
Обаче става много късо разстоянието между станциите. Източната станция е по-добре да е по-близо до разклонението към депото, т.е. до Поручик Кюмурджиев. Така или иначе тя ще е последната в Левски. Следващата на по-късен етап я виждам до Враждебна.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #87 on: 26.08.2011, 12:47:59 »
Обаче става много късо разстоянието между станциите. Източната станция е по-добре да е по-близо до разклонението към депото, т.е. до Поручик Кюмурджиев. Така или иначе тя ще е последната в Левски. Следващата на по-късен етап я виждам до Враждебна.

Може да е източно от ул. Станислав Доспевки, като следващата станция ще е във Враждебна - така разстоянията се запазват по-близки до тези на класическото метро.

Offline Svetoslav

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #88 on: 28.08.2011, 10:01:37 »
Явно от СО четат форума и приемат идеите :fan:
Quote
Готвят обществено обсъждане на третия лъч на метрото

Пет са вариантите, които са предложени

Столичната община ще стартира обществено обсъждане на третия лъч на софийското метро.

Общо пет са вариантите за трасето на подземната железница и те вече са публикувани на сайта на дирекция “Архитектура и градоустройство” към Столичната община, съобщава „Труд”.

“Всеки коментар е добре дошъл. Окончателно решение откъде да премине метрото ще се вземе, след като и хората, и организациите си кажат думата”, обясни главният архитект на София Петър Диков.

Той уточни, че специален форум с дискусия за третия метродиаметър ще бъде организиран от кметството в средата на септември.

Петте варианта на трасето са предложени от чешкия консултант “Метропроект”.

Според тях цената на строителството на отделните маршрути варира между 1,3 млрд. лв. до 1,5 млрд. лв. за съответно между 14 и 16 километра релсов път. Общият брой на метростанциите пък трябва да е между 17 и 19.

Първият предвижда метрото да тръгне от кв. “Княжево”, да премине през центъра на столицата и по бул. “Ботевградско шосе” да достигне до кв. “Враждебна”. Стойността на строителството ще е малко над 1,3 млрд. лв.

Като недостатък към изграждането на този лъч е посочено, че след изграждането му трябва да се премахнат съществуващите трамвайни линии по бул. “Цар Борис III” и бул. “Ботевградско шосе”.

Останалите четири варианта са със сравнително сходни маршрути, като идеята при тях е да се жк “Овча купел”, жк “Хаджи Димитър” и жк “Левски”. Така според анализа ще се обхванат значително повече пътници - до 140 000 дневно.

Според тези варианти се запазват трамвайните трасетапо булевардите “Цар Борис III” и “Ботевградско шосе”, а ще се премахне само съществуващата тролейбусна линия по бул. “Владимир Вазов”.

Самите чешки консултанти оценяват като най-добър четвъртия вариант, който е с трасе от жк “Овча купел” до ул. “Президент Линкълн”, по бул. “Овча купел”, ул. “Житница”, бул. “Цар Борис III”, ул. “Кюстендил”, бул. “Акад. Иван Гешов”, ВМА, бул. “Прага”, бул. “Васил Левски”, Орлов мост, ул. “Шипка”, бул. “Мадрид”, моста “Чавдар”, бул. “Владимир Вазов”, ул. “Резбарска”, ул. “Поп Груйо”.

Интересно е, че част от предложените трасета преминават по естакади над съществуващи кръстовища. Така ще се избегне забавянето на влакчетата по светофарите в най-натоварените направления.
Източник: dnes.bg

Не чета особено често този раздел и е възможно такава новина да е пускана, но да не съм я видял, ако е така нека бъде изтрит този постинг.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7076
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #89 on: 28.08.2011, 10:47:50 »
Нищо ново - поредно безпредметно описание на очевидното. Единственото ново е, че форум дискусията очевидно ще се проведе след общественото обсъждане, което е голяма тъпотия според мен.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #90 on: 28.08.2011, 11:13:12 »
Нищо ново - поредно безпредметно описание на очевидното. Единственото ново е, че форум дискусията очевидно ще се проведе след общественото обсъждане, което е голяма тъпотия според мен.

Специалния форум седи празен и никой не го коментира...

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7076
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #91 on: 28.08.2011, 12:13:06 »
Аз отговорих, както и още един потребител. Ето линк:
http://sofia-agk.com/index.php?option=com_fireboard&Itemid=12&func=view&id=947&catid=11
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #92 on: 28.08.2011, 12:31:26 »
Можеш ли да направиш изчисление по контролни райони колко човека живеят около станциите по нашето трасе?

Така, време е да ги покажем - вариантите, които ще покажем на обсъжданията.

Вариант №1, който ще предложим:

Както виждате той се основава на Вариант №3, който чехите предлагат с корекции в трасето в Левски и Овча купел.

Вариант №2:

Този вариант е корекция на Вариант №4а с допълнение на трасе до гара Подуяне. Обмисляме и Вариант №3, който да е същия, но без обиколката за Подуяне.

Вертикална планировка на вариантите:
червено - подземно трасе;
зелено - наземно трасе;
синьо - естакада;

Вариант №1:


Вариант №2:


Решение за трамвайното трасе, за да се премахне дублажа:


Това решение доближава трамвая до Акрополис и ще обслужва Европа Тауър ( и прилежащия й комплекс) отзад, както и ще закючи ж.к. Лагера между травайна и метролиния.
« Last Edit: 08.09.2011, 12:42:05 by boleroto »

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #93 on: 27.09.2011, 16:49:20 »
А евентуалното разклонение на МД3 може ли да бъде към Редута и Слатина вместо Ботевградското?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18244
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #94 on: 27.09.2011, 22:24:08 »
А евентуалното разклонение на МД3 може ли да бъде към Редута и Слатина вместо Ботевградското?
Според мен е трудно реализируемо от Подуене нагоре, а и малко ненужно. Ботевградско също не виждам кога ще се наложи да бъде с метротрасе, толкова близко и успоредно на друго.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #95 on: 27.09.2011, 23:20:54 »
А евентуалното разклонение на МД3 може ли да бъде към Редута и Слатина вместо Ботевградското?
Според мен е трудно реализируемо от Подуене нагоре, а и малко ненужно. Ботевградско също не виждам кога ще се наложи да бъде с метротрасе, толкова близко и успоредно на друго.

Само че по Ботевградско има удобен трамвай, който обхваща целия район, а Редута и Слатина са малко по-зле откъм транспорта, може би едно метро ще им дойде добре.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18244
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #96 on: 28.09.2011, 00:05:50 »
Сега там е оптималното, което може да се направи. По тези улици и баири стига толкова, а и пътникопоток чак толкова няма. Иначе може и кораби да пуснем.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7076
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #97 on: 28.09.2011, 13:05:41 »
Разклон е възможен дори от Евлоги Георгиев към Мадрид, защото двата булеварда сключват тъп ъгъл и крива с радиус от 300 метра се вписва добре.
Още повече - в презентациите по обществените обсъждания на слайдовете за разклонение стрелката е по Мадрид, независимо дали трасето идва от Евлоги Георгиев или от Янко Сакъзов.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18244
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #98 on: 28.09.2011, 17:31:57 »
Бъдещото разклонение са го запланували в тази посока- ОК. Но вероятно по Ботевградско, но по изкачванията към Редута не ми се вижда да тръгнат. Там няма тротоар дори, който да събере изхода на метростанция!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #99 on: 28.09.2011, 17:59:40 »
Бъдещото разклонение са го запланували в тази посока- ОК. Но вероятно по Ботевградско, но по изкачванията към Редута не ми се вижда да тръгнат. Там няма тротоар дори, който да събере изхода на метростанция!

Не знам - има едно трасе, което може и да се окаже добро, но проблема с дефицита на пространство за изходи остава - улицата е безбожно тясна...
« Last Edit: 28.09.2011, 18:09:39 by boleroto »