Poll

Кой вариант за трасе по МД3 смятате, че трябва да се избере?

вариант 1
11 (15.3%)
вариант 2
3 (4.2%)
вариант 3
24 (33.3%)
вариант 4.а
12 (16.7%)
вариант 4.б
7 (9.7%)
нито един от изброените
15 (20.8%)

Total Members Voted: 72

Author Topic: Варианти за трасе на МД3  (Read 39113 times)

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Варианти за трасе на МД3
« on: 23.07.2011, 23:31:33 »
Ето, че вече Чехите представиха вариантите за трасе на МД3.
Кой от предложените варианти най-много Ви допада? Мисля, че е хубаво да има една анкета, за да видим точно кой ще е най-предпочитаният вариант!


вариант 1


вариант 2


вариант 3


вариант 4.а


вариант 4.б

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6988
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #1 on: 23.07.2011, 23:45:57 »
Ясно беше, че рано или късно ще се появи и анкета.  :rolleyes:
Аз обаче няма да гласувам за вариант (гласувах - нито един от изброените), тъй като подкрепям смесица от тях. Най-добър ми се вижда 4б, но само в частта от депото до бул. Цар Борис ІІІ. Оттам е редно да премине през пазара в Красно село и оттам към стад. Славия и да премине Южно от Овча Купел по вариантът на Болерото от темата за проектирането на МД 3. :)
« Last Edit: 23.07.2011, 23:47:57 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #2 on: 24.07.2011, 00:26:42 »
Изохора, който са калкулирали за пешеходна достъпност е 800 метра, а досега аз съм представял винаги с 500...

Offline slap86

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 51
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #3 on: 24.07.2011, 00:32:41 »
Залагам на вариант 3 с най-дълъг подземен участък

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6988
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #4 on: 24.07.2011, 01:06:05 »
Изохора, който са калкулирали за пешеходна достъпност е 800 метра, а досега аз съм представял винаги с 500...
Трябва да е 500 м., защото е прието растоянието между станциите за класическо метро да е 1 км.
В този род - лекото метро трябва да е и с по-малки изохори - предполагам 400 м. 800 метра е растоянието между Лъвов мост и ЦУМ. То по тая логика да не строяха станция на Лъвов мост... ;)
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #5 on: 24.07.2011, 01:12:27 »
В моите схеми винаги съм слагал изохорите така:
- метро: 500 метра;
- леко метро/скоростен трамвай - 300 метра;
- други форми на транспорт - 100 метра;

Offline catalunec

  • Писател
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #6 on: 24.07.2011, 02:03:33 »
Аз определено съм за вариант 3, поради следните причини:

1. Трасето минава през автогара "Овча Купел", която е възлово място за довозване до метрото на квартали като Горна баня, Княжево, Павлово, Бъкстон и Бояна, плюс селата Владая и Мърчаево и автомобилният поток от гр. Перник. Превозни средства като А59, А63, А260 могат да объщат на автогарата, докато на Красно село това няма къде да се случи. Около автогарата има място и за изграждане на буферен паркинг за автомобили, каквото около Красно село няма;

2. При вариант 3 участъкът от автогара „Овча купел“ до НДК е почти максимално изправен, без излишни завои и отклонения, което би дало възможност за развиване на по-висока скорост на придвижване. Погледнете само варианти 4а и 4б – безкрайно криволичещи са, което със сигурност ще се отрази на експлоатационната скорост;

3. Пресичането с МД1 се извършва при СУ „Св. Климент Охридски“, а не на Орлов мост. За мен това е по-добрия вариант, тъй като двата диаметъра се пресичат на едно място и няма да се налага придвижване пеша или чрез травулатори при смяна от едната линия на другата. Освен това Софийския университет е по-близо до Парламента, Александър Невски, Военния клуб, които са по-слабо обслужени транспортно от Орлов мост, до който така или иначе стигат 15 линии на градския транспорт;

4. Считам, че станция на бул. Янко Сакъзов, в близост до паметника Левски, ще бъде една идея по-натоварена от такава на бул. Евлоги и Христо Георгиеви при Военната академия;

5. Това е вариантът с най-дълга подземна част.

Относно станцията на бул. България, за мен лично тя е излишна. Всички видове довозвания, които могат да се извършват до нея, могат да бъдат осъществени и при станция на ул. Св. Георги Софийски. Губи се единствено довозването от А76 и А204, което обаче не е фатално. Довозване от кварталите Гоце Делчев, Иван Вазов и Стрелбище ще може да бъде извършвано от А 74 и Тб 8, от северозападната част на Борово и Белите брези – чрез тролеите, а от югоизточната – чрез Тм 7 до НДК. Абсолютно излишно е трамвая да прави връзка с метрото на Гешов и България, при положение че само три спирки по-нагоре по маршрута му (или 5 минути, измервано във време) се намира НДК, където може да се направи връзка и с МД2, и с МД3. Силно ме съмнява метрото да взема участъка Гешов/България – НДК за по-малко от 4 минути, а като сложиш и 1 минута за слизане до станцията излиза, че прехвърлянето на метрото на Гешов, вместо на НДК, би било напълно излишно за пътниците на трамвая.
« Last Edit: 24.07.2011, 19:42:14 by catalunec »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #7 on: 24.07.2011, 09:54:04 »
Ако ще настояваме за Вариант №3 трябва обаче да настояваме станция №9 да е на пазар Красно село, защото на Нишава... няма кой да довозва. Ако бяха сложили там станцията бройката на пътниците щеше да е много по-голяма.

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #8 on: 24.07.2011, 10:47:22 »
Мен също ми се струва, че на пазара на Красно село би следвало да има спирка, а не на Нишава, параза е достатъчно натоварено кръстовище. Има го момента, че при наличието на метро ще бъде интересно как ще се измени потока - дали по-значителна част от хроата няма да са в него и да "разтоварят" там... Има хора, дето би трябвало да ги премислят тия работи, не да ми обясняват, че засега валидаторите нямало да участват в оценка на пътникопотока.

Offline tonyyyy

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #9 on: 24.07.2011, 12:08:32 »
И какво му е толкова хубавото на вариант 3?
Няма станция на Красно село в ж.к. Овча купел трасето е с някакви завойчета заради които скоростта ще е смешна, а разположението на станции 4 и 5 е като на автобусни спирки. И не на последно място почти на 100% отпада евентуално бъдещо отклонение към Княжево.
« Last Edit: 24.07.2011, 12:11:42 by tonyyyy »

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #10 on: 24.07.2011, 12:37:56 »
За всички, които не са забелязали на картата липсва станция 8 къде милите, че ще е? Според мен е логично да е на Красно село. Просто не е показана на картата...
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #11 on: 24.07.2011, 12:45:27 »
За всички, които не са забелязали на картата липсва станция 8 къде милите, че ще е? Според мен е логично да е на Красно село. Просто не е показана на картата...

Няма такава станция - на всички документации и схеми тази станция липсва. Вариант №3 не включва станция на пазар Красно село...

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #12 on: 24.07.2011, 12:51:08 »
За всички, които не са забелязали на картата липсва станция 8 къде милите, че ще е? Според мен е логично да е на Красно село. Просто не е показана на картата...

Дължина - 16,5км
Брой станции - 17 бр
Подземен участък изграждан по тунелен способ - 7,26км
Подземен участък изграждан по открит способ - 0,68 км
Открит участък на естакада - 1,55км
Наземен открит участък - 3,49км

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #13 on: 24.07.2011, 12:56:28 »
И пак отбелязвам, че на картата липсват станция 1 и 8
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #14 on: 24.07.2011, 13:06:48 »
И пак отбелязвам, че на картата липсват станция 1 и 8
Може да са ги оставили за по-далечно бъдеще, както е липсващата станция между Обеля и Сливница.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #15 on: 24.07.2011, 13:49:03 »
И пак отбелязвам, че на картата липсват станция 1 и 8
Може да са ги оставили за по-далечно бъдеще, както е липсващата станция между Обеля и Сливница.

Няма логика станция на Красно село да е оставена за далечно бъдеще. Просто такава не е проектирана, защото тогава това трасе ще стане по-добро като характеристики от варианта, който искат да бъде избран.

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 487
    • View Profile
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #16 on: 24.07.2011, 13:58:06 »
От предложеното- никое от предложените в Овча Купел! Трябва да се премине на юг от комплекса(това на варианти 2 и 3 е шега, нали? Нещо повече- след ОК, МД3 трябва да може да продължи в поскоа юг или запад, а не север, каквито варианти виждам)!
Следващата част- от метростанция Красно Село- вариант 3!
Връзка с МД1- като на вариант 4б (за да се избегне острия завой на паметника Левски)
Метростанция на Красно Село е абсолютно безалтернативна, разбира се.
(това ми е пост 200 и е толкова важен, че заслужава да се добави като вариант в анкетата, май ще бъде доста подкрепен.)
« Last Edit: 24.07.2011, 14:19:31 by iashu »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #17 on: 24.07.2011, 14:40:16 »
ОК, около това ли имаме консенсус?
Цветовете на схемата са същите както на техните схеми:

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #18 on: 24.07.2011, 15:01:01 »
ОК, около това ли имаме консенсус?
Цветовете на схемата са същите както на техните схеми:
Да, без последните 2 станции в Овча купел - по тяхното предложение ми допада по-вече с 2 станции на Монтевидео. По тази схема трудно би се реализирала последната станция, защото там наклона е голям и ще се налага строителство през блоковете. Подобно трасе бих подкрепил и аз, защото ще обслужва доста добре Борис 3 и Овча купел, както и трасето в центъра е подходящо.
Ако се нанесът казаните от мен корекции съм за :)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #19 on: 24.07.2011, 16:21:45 »
Няма строителство през блоковете - цялото трасе минава по профила на бъдеща улица, заложена в ОУП, а наклона е без значение - трасето следва профила на улицата и е подземно, а отвъд Линкълн трасето излиза на траншея до станцията.

« Last Edit: 24.07.2011, 16:25:50 by boleroto »