Poll

Кой вариант за трасе по МД3 смятате, че трябва да се избере?

вариант 1
11 (15.3%)
вариант 2
3 (4.2%)
вариант 3
24 (33.3%)
вариант 4.а
12 (16.7%)
вариант 4.б
7 (9.7%)
нито един от изброените
15 (20.8%)

Total Members Voted: 72

Author Topic: Варианти за трасе на МД3  (Read 42158 times)

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #20 on: 24.07.2011, 18:50:01 »
Така трасето ще е удобно само на живущите около блоковете и няма да има довеждащ удобен траспорт от по-отдалечените части на квартала.

Offline catalunec

  • Писател
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #21 on: 24.07.2011, 19:30:14 »
ОК, около това ли имаме консенсус?
Цветовете на схемата са същите както на техните схеми:

Аз подкрепям напълно, с леката забележка, че считам за рационално да има още една станция на бул. Цар Борис III пред културен дом "Красно село" (където е сегашната спирка "Ж. к. Хиподрума" на трамваите). Също така последните 2 станции в ж. к. "Левски" ми се струват прекалено наблизо, но тъй като нямам поглед над този квартал за него не претендирам да давам компетентно мнение.
Начинът на разположение на трасето в Овча Купел ми допада изключително много.
« Last Edit: 24.07.2011, 19:44:34 by catalunec »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #22 on: 24.07.2011, 21:54:59 »
ОК, около това ли имаме консенсус?
Цветовете на схемата са същите както на техните схеми:

Аз подкрепям напълно, с леката забележка, че считам за рационално да има още една станция на бул. Цар Борис III пред културен дом "Красно село" (където е сегашната спирка "Ж. к. Хиподрума" на трамваите). Също така последните 2 станции в ж. к. "Левски" ми се струват прекалено наблизо, но тъй като нямам поглед над този квартал за него не претендирам да давам компетентно мнение.
Начинът на разположение на трасето в Овча Купел ми допада изключително много.

Аз смятам, че в Левски станциите трябва да са разположени в двата края на комплекса, за да може предпоследната да е в контакт с бъдещата Товарна тангента, а не нейде из квартала...

Така трасето ще е удобно само на живущите около блоковете и няма да има довеждащ удобен траспорт от по-отдалечените части на квартала.


В другата тема съм пуснал схема за довозване за Овча купел, която включва Горна баня и отдалечените части на Овча купел 1
« Last Edit: 24.07.2011, 21:56:54 by boleroto »

Offline kamennikolov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 80
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #23 on: 24.07.2011, 23:48:21 »
На мен най-много ми допада вариант 4а. Според мен най-добре покрива Овча Купел, а и планираните места за буферни паркинги също ми допадат. Вариант 3 според мен е доста по-зле.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7076
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #24 on: 25.07.2011, 00:36:17 »
Станция на България е задължителна според мен, най-малкото заради бъдещо отклонение по булеварда и защото тя би се ползвала и от идващи от бул. П.Ю.Тодоров. Ако загледате тяхната демография от картосхемите на материалите ще видите, че от двете страни на бул. България кварталите са с еднакво много потенциални пътници за метрото. Не гледайте само връзката на НДК с два диаметъра, ако се ползва трамвай. Вижте с колко коли се движат автобуси 204 и 76 и какво е положението в тях целодневно. Всичките тези хора трябва да имат максимално близка връзка с метро. Вътрешно в мен тази карта за населението подклажда желанието ми за трасе по България и Каблешков, но за да не разсейвам каузата доброволно съм се отказал още преди няколко месеца - след срещата ми с Диков, но от станция на България определено има нужда. Все пак забавянето ще е само с няколко минути. Дали ще пътуваш от Овча Купел до Левски - Г за 34 вместо за 31 минути, не е основателен аргумент за отхвърлянето на бул. България.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline catalunec

  • Писател
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #25 on: 25.07.2011, 00:36:32 »
На мен най-много ми допада вариант 4а. Според мен най-добре покрива Овча Купел, а и планираните места за буферни паркинги също ми допадат. Вариант 3 според мен е доста по-зле.
Вариант 3 е зле единствено в частта си в Овча Купел. При това, аз също все повече започвам да си мисля, че това е умишлено направено с цел да се избере вариант 4а. Силно се надявам това да не се случи и градския транспорт в София да спре да обслужва частни интереси. То не бяха линии 114, 309, сега ако и метрото изменят заради нечии болни амбиции вече ще бъде прекалено и случаят трябва да бъде отнесен до медиите.

Offline catalunec

  • Писател
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #26 on: 25.07.2011, 00:59:26 »
Станция на България е задължителна според мен, най-малкото заради бъдещо отклонение по булеварда и защото тя би се ползвала и от идващи от бул. П.Ю.Тодоров. Ако загледате тяхната демография от картосхемите на материалите ще видите, че от двете страни на бул. България кварталите са с еднакво много потенциални пътници за метрото. Не гледайте само връзката на НДК с два диаметъра, ако се ползва трамвай. Вижте с колко коли се движат автобуси 204 и 76 и какво е положението в тях целодневно. Всичките тези хора трябва да имат максимално близка връзка с метро. Вътрешно в мен тази карта за населението подклажда желанието ми за трасе по България и Каблешков, но за да не разсейвам каузата доброволно съм се отказал още преди няколко месеца - след срещата ми с Диков, но от станция на България определено има нужда. Все пак забавянето ще е само с няколко минути. Дали ще пътуваш от Овча Купел до Левски - Г за 34 вместо за 31 минути, не е основателен аргумент за отхвърлянето на бул. България.

Както вече споменах, А 76 се дублира изцяло с А 74 и Тб 8 до края на маршрута си в ж.к. Гоце Делчев, така че ако станцията е на ВМА, вместо на Гешов/България, вредата ще е нищожна (удължаване с 1-2 минути на довозващото пътуване).

А 204, от своя страна, се дублира с Тб 2 и Тб 9 в частта си по ул. Ген. Стефан Тошев, и с Тм 7 по бул. България.  От пазара в Борово до ВМА според сайта на ЦГМ с тролей се стига за 10-11 минути, а от същото място с А 204 до Гешов/България – за 9-10 минути. Тоест довозването в този случай също се забавя с една минута максимум.

Обясних вече и защо от считам, че от Гешов/България до НДК трамваят и метрото ще се движат еднакво бързо, така че и за довозването на Тм 7 до метрото няма смисъл то да минава през България.

В заключение: забавяния в довозването до метрото с 1-2 минути на няколко квартала не може да са причина за излишното криволичене, оскъпяване и намаляване на скоростта на метрото, което трябва да е приоритетният и най-високоскоростен транспорт.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7076
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #27 on: 25.07.2011, 01:19:32 »
Но се печелят повече пътници. Отчетени са повече пътници, защото най-много коли има по бул. България, най-много нови сгради има пак там и най-натоварени са рейсовете по бул. България към бул. Евлоги Георгиев.
Изследването най-вероятно не може да отчете (или трудно) какво ще се получи при поставяне на метростанция на Софийски - около ВВМИ, но едва ли натоварването ще е същото, като станцията на бул. България. Още повече - целта е да се привлекат и повече автомобилисти. Бързата връзка трябва да е ремонтирана 7-ца, а не тролеи и рейсове със съмнително бъдеще. Ако се загледате - в голяма степен след реализацията на МД 3, общината едва ли ще остави тролейните трасета в съществуващия си вид, тъй като линии 1, 2, 5 и 8 се дублират в сериозна степен с трасетата на метрото. Едва ли маршрутите ще се запазят в сегашния си вид. Все пак наскоро се предвиждаха около седем (не  съм сигурен) нови тролейни трасета!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16615
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #28 on: 25.07.2011, 01:33:04 »
Доколкото виждам, метростанция на ВВМИ няма, а пред входа на Медицинска академия. То е ясно защо - пред ВВМИ кръстовището ще стане на 2 нива, т.е. метрото ще трябва да слезе допълнително надолу.
Комуникационно кръстовището Гешов/България е по-добро - освен возилата при ВВМИ се включват А76, 204, 102, ТМ7. Не е въпрос да има НЕЩО довозващо, въпросът е довозването да е достатъчно ефикасно, иначе се възпроизвежда люлинският казус - имаме метро, но си искаме А112.
И още нещо - метростанцията около България/Гешов ще се съчетае с наличния пешеходен подлез. Току виж при преработката на подлеза са се сетили да пъхнат и трамвая в него.

Така че считам метростанцията на Гешов/България за "must be" за МД3, както и метростанцията при автогари Овча купел/Запад.

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 525
    • View Profile
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #29 on: 25.07.2011, 04:20:11 »
станция на кръстовището на Гешов и България ще е на отклонението на МД3, както и всички следващи големи кръстовища по България.

Да, тя може и да е станцията след която да се разклонява, но това е по- лошо решение- заради нея направлението което ще се строи първо се отклонява неприемливо.

Ако държим на И тази 'ключова' станция, то да помислим защо МД3 да не продължи по България- Евлоги Георгиев до НДК и там да се прехвърли на Левски

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16615
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #30 on: 25.07.2011, 09:09:56 »
А да не би сега от Овча купел до центъра да се стига направо? И кое е по-направо от сегашните връзки - тази през К.Величков или през Житница и Г. Делчев? Или оферираният преди години трамвай по Пиротска? И какво е това робуване на прави линии? То и до Младост е по-направо по Цариградско, но МД1 не минава оттам. Трасето е проектирано така в търсене на пътникопоток (и с манипулативно "отложена" при вариант 3 метростанция на Красно село, събираща доста от него). Пък и с преминаването през вътрешността на Хиподрума кой знае какво време не се пести.
А продължаване по канала не е удачно, тъй като се губи връзката с МД2, а и с МД1 - прехвърлянето по траволатора не само не е удобно, а е на цената на 2 билета. Губи се и удобна станция в централната част - Попа.
« Last Edit: 25.07.2011, 09:12:17 by blagun »

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #31 on: 25.07.2011, 11:29:58 »
Станция на България е задължителна според мен, най-малкото заради бъдещо отклонение по булеварда и защото тя би се ползвала и от идващи от бул. П.Ю.Тодоров. Ако загледате тяхната демография от картосхемите на материалите ще видите, че от двете страни на бул. България кварталите са с еднакво много потенциални пътници за метрото. Не гледайте само връзката на НДК с два диаметъра, ако се ползва трамвай. Вижте с колко коли се движат автобуси 204 и 76 и какво е положението в тях целодневно. Всичките тези хора трябва да имат максимално близка връзка с метро. Вътрешно в мен тази карта за населението подклажда желанието ми за трасе по България и Каблешков, но за да не разсейвам каузата доброволно съм се отказал още преди няколко месеца - след срещата ми с Диков, но от станция на България определено има нужда. Все пак забавянето ще е само с няколко минути. Дали ще пътуваш от Овча Купел до Левски - Г за 34 вместо за 31 минути, не е основателен аргумент за отхвърлянето на бул. България.

Както вече споменах, А 76 се дублира изцяло с А 74 и Тб 8 до края на маршрута си в ж.к. Гоце Делчев, така че ако станцията е на ВМА, вместо на Гешов/България, вредата ще е нищожна (удължаване с 1-2 минути на довозващото пътуване).

А 204, от своя страна, се дублира с Тб 2 и Тб 9 в частта си по ул. Ген. Стефан Тошев, и с Тм 7 по бул. България.  От пазара в Борово до ВМА според сайта на ЦГМ с тролей се стига за 10-11 минути, а от същото място с А 204 до Гешов/България – за 9-10 минути. Тоест довозването в този случай също се забавя с една минута максимум.

Обясних вече и защо от считам, че от Гешов/България до НДК трамваят и метрото ще се движат еднакво бързо, така че и за довозването на Тм 7 до метрото няма смисъл то да минава през България.

В заключение: забавяния в довозването до метрото с 1-2 минути на няколко квартала не може да са причина за излишното криволичене, оскъпяване и намаляване на скоростта на метрото, което трябва да е приоритетният и най-високоскоростен транспорт.


Напълно съм съгласен с мнението на catalunec. Лично аз всяка сутрин пътувам от пазарчето на Борово до Лозенец и вместо да ползвам 204 до пл. Ручей за да се прехвърля на 102, ползвам тролеите. Въпреки че трябва да се ходи пеша и да се минава през подлез, с тролея винаги се стига по-бързо, защото се избягва задръстването на бул Гоце Делчев.

В момента хората ползват 204 и 76, защото те са най-бързите транспортни средства до центъра (не винаги, но в повечето случаи), а това ще се промени с метро, минаващо дори по Георги Софийски. Не си мислете че не искам да има метро на всяко кръстовище в квартала, но тук въпросът е в бързина, цена и достъпност, а според мен Вариант 3 отговаря на всички тези критериии. Естествено ще е хубаво да се добави спирка на кръстовището на пазара Красно село.

А за феновете на Варианти 4а и 4б имам дин въпрос: как оценявате спирката на Нишава и Дойран? Според мен тя е напълно безсмислена!
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16615
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #32 on: 25.07.2011, 12:01:18 »
Вариантите 4 (т.нар варианти Диков) минават по Житница. Спирка в Белите брези/Хиподрума има и при вариант 2. Мисля, че има резон в това - зоната е гъсто населена, вързва се с ТБ2 и 9.
Моите пристрастия са за вариант 2 с особено мнение за трасето в Овча купел.

Offline puflet

  • Писател
  • **
  • Posts: 38
    • ICQ Messenger - 69506548
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #33 on: 25.07.2011, 14:11:43 »
Гласувах за 4б... защото съм разсеян. Всъщност двоумях се между 3 и 4а, и 4а надделя.
@fizik - честно казано си мисля че може и без тази спирка. Струва ми се че разстоянието между "България" и "Цар Борис" не е чак толкова голямо.

Edit: Намерих този линк в темата за МД1:

http://inews.bg/%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F/%D0%9F%D0%B5%D1%82-%D1%81%D0%B0-%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B7%D0%B0-%D1%82%D1%80%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%8F-%D0%BB%D1%8A%D1%87-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE_l.a_c.327_i.99880.html
Quote
Предвижда се и бъдещо отклонение към кв. "Княжево" и към кв.  "Слатина" - до спортната зала "Арена Армеец София".
Според вас за МД3 ли става въпрос? Защото ми звучи по-логично МД1 да има отклонение към "Арена София".
« Last Edit: 25.07.2011, 14:18:22 by puflet »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #34 on: 25.07.2011, 14:46:31 »
За МД-3 е - гласят отклонение на Мадрид посока гара Подуяне Слатина и да го затворят през Асен Йорданов до МД-1, което ще парира евентуална кръгова линия

Offline puflet

  • Писател
  • **
  • Posts: 38
    • ICQ Messenger - 69506548
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #35 on: 25.07.2011, 16:06:43 »
За МД-3 е - гласят отклонение на Мадрид посока гара Подуяне Слатина и да го затворят през Асен Йорданов до МД-1, което ще парира евентуална кръгова линия
Аз си го представях през Враждебна, Летището и от там посока Слатина, но отклонение от Мадрид определено звучи по-добре.
Пък да се надяваме след години да се помисли за кръгова линия, а не безумни разклонения.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #36 on: 25.07.2011, 16:26:22 »
За МД-3 е - гласят отклонение на Мадрид посока гара Подуяне Слатина и да го затворят през Асен Йорданов до МД-1, което ще парира евентуална кръгова линия
Аз си го представях през Враждебна, Летището и от там посока Слатина, но отклонение от Мадрид определено звучи по-добре.
Пък да се надяваме след години да се помисли за кръгова линия, а не безумни разклонения.

Ако се направи отклонение към Слатина забрави за кръгова линия, която да свързва Дружба и Левски - отклонението ще заема трасето на кръговата и няма да се оправдае второ трасе по това направление...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16615
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #37 on: 25.07.2011, 16:40:45 »
Ако се направи отклонение към Слатина забрави за кръгова линия, която да свързва Дружба и Левски - отклонението ще заема трасето на кръговата и няма да се оправдае второ трасе по това направление...
Така е. По-лошото е, че се минава към съвсем друг вид возила. Перспективите на лекото метро даже в дългосрочен план не са блестящи - разклонения до Княжево на югозапад и до Слатина-Дружба - на североизток. И дотук. Т.е. лишаваме се от възможността диаметрите да бъдат навързани по краищата подобно на МД1 и МД2: съответно през Суходол-Люлин и северна тангента-надлез Надежда.
След като и кръговата линия ще пие една студена вода, остават единствено перспективите за МД2 от Хладилника-Младост и от София-север към разрастващите се в бъдеще северни квартали.

Offline catalunec

  • Писател
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #38 on: 25.07.2011, 20:37:50 »
Доколкото виждам, метростанция на ВВМИ няма, а пред входа на Медицинска академия. То е ясно защо - пред ВВМИ кръстовището ще стане на 2 нива, т.е. метрото ще трябва да слезе допълнително надолу.
Комуникационно кръстовището Гешов/България е по-добро - освен возилата при ВВМИ се включват А76, 204, 102, ТМ7. Не е въпрос да има НЕЩО довозващо, въпросът е довозването да е достатъчно ефикасно, иначе се възпроизвежда люлинският казус - имаме метро, но си искаме А112.
И още нещо - метростанцията около България/Гешов ще се съчетае с наличния пешеходен подлез. Току виж при преработката на подлеза са се сетили да пъхнат и трамвая в него.

Така че считам метростанцията на Гешов/България за "must be" за МД3, както и метростанцията при автогари Овча купел/Запад.
Според картата метростанция 10 от вариант 3 е точно под кръстовището на Гешов и Георги Софийски… вгледай се по-внимателно! Освен това за кръстовището на Гешов и България също има планове да бъде преустроено на 2 нива, следователно и в двата случая метрото ще трябва да слиза надълбоко, така че очевидно и това не е аргумент.

На мен лично вариант 2, въпреки че ми е вторият избор след вариант 3, не ми харесва главно поради причината, че при него се дублират Тм 7 и метрото  от Гешов/България до НДК. Получава се така, че Гешов/България получава двойна много добра връзка с центъра, докато районът около ВМИ ще продължава да разчита главно на тролеите, които в час пик влизат в задръствания по ул. Георги Софийски. Фактически при вариант 2 съществуването на Тм 7 след метростанцията в посока НДК до голяма степен се обезсмисля. Докато при метро през ВМИ ще се балансират нещата и ще има бърз транспорт до центъра и от двете кръстовища.
« Last Edit: 25.07.2011, 20:54:01 by catalunec »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16615
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #39 on: 25.07.2011, 20:57:04 »
На мен лично вариант 2, въпреки че ми е вторият избор след вариант 3, не ми харесва главно поради причината, че при него се дублират Тм 7 и метрото  от Гешов/България до НДК.
Това наистина е слаба страна на вариант 2, както и отдалечеността от възловата МС НДК на МД2. Кой знае защо, този недостатък е преодолян в "казионните" варианти 4.х (всъщност името на този, който знае, е публична тайна).

Изобщо варианти 2 и 3 са очевАдно неглижирани, за да изпъкнат правителствените. Мисля, че калкулацията на пътникопоток и разходи трябва да се направи и обсъди по сегменти, след което да се композира оптимално изцяло трасе, а не нещо, което има добри и лоши черти.

Колкото до кръстовищатта на две нива - Гешов/България ще е естакада, докато Гешов/Г.Софийски - траншея. Тъкмо траншеята Борис/Гешов беше препъникамъкът за класическия вариант 1, заради която го гласяха с пресичане на едно ниво - определено анй-голямото безумие от проектирането на МД3.