Author Topic: Железопътна инфраструктура  (Read 354345 times)

Offline qwerty95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2014
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1580 on: 29.06.2025, 11:14:36 »
ЖП линия до Сарафово не само, че ще има полза заради самото летище, а и заради курорта там. Както и цялото черноморие трябва да има ЖП линия и да обслужва всички крайбрежни места. Както има автобуси от София директно до повечето морски курорти, така и влаковете мога да правят. И тогава почиващите може се разпределят много по-добре по всички курорти, като знаят, че ще стигнат еднакво лесно до всички места, това ще даде туристически тласък на места като Каварна например, до където сигането без кола е ужас.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2247
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1581 on: 29.06.2025, 12:50:01 »
Има и още нещо. Ще помогне за зареждането на летище Бургас с гориво, ще му се доставят с влак.
The Grand Tour

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8411
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1582 on: 29.06.2025, 12:51:15 »
В Европа има много селски летища с пътникопоток по-голям от този на Варна, Бургас и разбира се Пловдив. Това е резултат от единна политика на местни власти, концесионер и авиокомпании. Излишно е да казвам, че тук такова нещо няма и затова провинциалните ни летища са гола вòда.

Има. А има и такива селски летища, където благодарение на единната политика на местни власти, концесионер и авиокомпании са заровени стотици милиони пари на данъкоплатците и изгледи да литне нещо там няма. Нашите селски летища поне не са изгорили толкова милиони.

https://en.wikipedia.org/wiki/Kassel_Airport
https://en.wikipedia.org/wiki/Ciudad_Real_International_Airport

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3862
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1583 on: 30.06.2025, 16:34:22 »
Летище Бургас сега се зарежда с гориво от ЛУКОЙЛ, но с камиони. Надали ще е по - изгодно с влака. Разстоянието е прекалено малко. А и ще трябва смяна на локомотив на Владимир Павлов. С две думи няма да е рентабилно.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Изкуствения интелект е като кон с капаци - казваш му какво да прави, той си прави каквото си поиска.

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2584
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1584 on: 30.06.2025, 17:03:20 »
Съгласен съм, че разликата няма да е нещо особено, но все пак. Ако сравним 8 цистерни-ремаркета, всяко с по един влекач плюс шофьор. От другата страна на везната имаме 8 вагона-цистерни, теглени от един дизелов локомотив. Разходът на гориво на локомотив да е по 4, дори по 5 спрямо този на един влекач. Сметката пак е в полза на влака. Освен това, до гара Владимир Павлов вагоните могат да бъдат прикачени към всеки товарен влак на БДЖ-ТП по направление Бургас, не е задължително с нарочен влак само за тях. Ако ли пък идват от Нефтохим, то тогава нарочен влак, без смяна на локомотив.
« Last Edit: 30.06.2025, 17:06:23 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9624
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1585 on: 30.06.2025, 18:09:50 »
Все едно зареждането на летището само по себе си не може да оправдае строителство на ЖП линия. ЖП линия до всички крайбрежни места е скъпо удоволствие и почти няма да има пътници между октомври и април, през май и септември също няма да има голям пътникопоток, няма и големи производства, които да ползват такава линия. От Варна до Каварна има 7 автобуса на ден с времепътуване под час и половина, сутрин и следобяд има връзки с автобуси от София.  :rolleyes:
« Last Edit: 30.06.2025, 18:15:10 by V.Peichev »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6136
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1586 on: 30.06.2025, 20:15:49 »
Крайбрежна ЖП линия, колкото и да звучи "европейско" и хубаво, в нашия случай е нежизнеспособна. Нямаме нито необходимата транспорта култура, нито необходимия пътникопоток за такова нещо. Хората се движат по крайбрежието силно сезонно и повечето са с лични автомобили, чието удобство е без конкуренция от какъвто и да е обществен транспорт.

Иначе почти готово трасе си има и в момента. Гара Кошарица е трябвало да бъде на 5 км от Слънчев бряг и Св. Влас, площадката на гара Обзор е на 3 км от Обзор и Бяла, а на гара Шкорпиловци е на 3 км Шкорпиловци.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11697
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1587 on: 30.06.2025, 20:45:47 »
Надявам се някой ден крайморския ЖП път да се реализира. Срамота е двата големи града на морето да нямат адекватна връзка.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15918
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1588 on: 30.06.2025, 20:47:44 »
В Румъния има такава крайбрежна линия със спирки на всички курорти и лятото е много ползвана. Има влакове почти на всеки час и по начесто отделно тези на частниците. Лятото пускат директни почти от всички големи градове въпреки че се сменят локомотиви и прикачват вагони. От Букурещ много хора ходят на плаж за един ден и се връщат 2 часа някъде са най бързите влакове.

Виждал съм и влакове с 8-9 двуетажни вагона там лятото.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6136
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1589 on: 30.06.2025, 22:10:48 »
В Румъния поначало има много влакове. Това е към частта "транспортна култура", която там е много различна по ред причини.
Но от друга страна, няма как да има пътници за влака, ако няма влак.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14328
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1590 on: 01.07.2025, 00:46:50 »
Звучи добре тази идея за крайбрежната жп линия, но е твърде закъсняла. Повечето курорти са толкова застроени, че жп гарите ще са доста отдалечени и неудобни за пътниците. Ако се отчуждават земи, ще излезе пък доста скъпо, и със сигурност ще има хотелиери, които няма да искат да им шумят влакове под прозорците. Мисля, че по-лесен и ефективен вариант е да се разкрият морски маршрути, които да свързват курортите по цялото крайбрежие. Това ще е добра алтернатива на претоварените шосета покрай морето.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6550
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1591 on: 01.07.2025, 04:12:28 »
Колко автобуса, пардон марашутки/душегубки има дневно между Бургас и Варна?
По рейс и по жена не се тича!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14328
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1592 on: 01.07.2025, 10:28:14 »
Общо-взето на всеки час, между 7 и 18ч. Скоро не съм ползвал, но лошото е, че често има катастрофи и задръствания по маршрута. На юг от Бургас също е много натоварено.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6550
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1593 on: 01.07.2025, 21:04:16 »
Е на всеки час, но не са голям автобус. При това положение мислите ли, че ще има достатъчно хора, за да влак е рентабилен? Помислете малко, какви глупости приказвате? В Румъния не съм чул въобще някога да е имало маршрутки. Знам за една между гарата в Синая и замъка на Влад Цепеш, но е била недостатъчна и много скоро са я сменили с автобус.
« Last Edit: 01.07.2025, 21:06:33 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 383
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1594 on: 01.07.2025, 23:01:50 »
Автобусите са отделно. Ако не се лъжа, всички автобуси от Ю. България за Варна, минават през Бургас.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3862
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1595 on: 06.07.2025, 12:46:40 »
Иначе почти готово трасе си има и в момента. Гара Кошарица е трябвало да бъде на 5 км от Слънчев бряг и Св. Влас, площадката на гара Обзор е на 3 км от Обзор и Бяла, а на гара Шкорпиловци е на 3 км Шкорпиловци.
Говориш за неосъществената линия от Долно Езерово в североизточна посока в посока сегашният надлез на новата шосейна връзка от Сарафово към магистрала Тракия. "Шосейната връзка ползва трасето на недовършената линия.

Тук по Бургаско се говори все по усилено за разработване на железопътна връзка до летището. Която да се използва за пътническо движение между Владимир Павлов и летището. Само че състоянието на трасето на 86- та линия е ужасно към момента. И на този етап няма изгледи да започнат работа по този проект.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Изкуствения интелект е като кон с капаци - казваш му какво да прави, той си прави каквото си поиска.

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1388
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1596 on: 06.07.2025, 14:26:08 »
Откога няма товарно движение?

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3862
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1597 on: 06.07.2025, 15:59:47 »
От доста време. Сигурно над 10 години. Когато за последно се движеха влакове с въглища от мината композицията беше от 6 вагона с 55- та серия, а ограничението за движение до 15 км.
За всеки следващ пълен вагон след шестия се закачаше втора машина.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Изкуствения интелект е като кон с капаци - казваш му какво да прави, той си прави каквото си поиска.

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6136
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1598 on: 06.07.2025, 16:55:28 »
Недовършеното трасе от Долно Езерово стига чак до Старо Оряхово и от там довършено, но демонтирано трасе до Юнак. Естествено, ако се говори за крайбрежна линия, тя няма да е от Долно Езерово, а ще е продължение на сегашната до Сарафово, за която има идейни планове да стане връзка към летището.
Нейното сегашно трасе покрай мината е само на 2,5 км от недовършеното и само с 20 м по-ниско.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 383
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1599 on: 06.07.2025, 23:56:31 »
Какви скорости са предвидени по това трасе и какво времепътуване може да се постигне между Бургас и Варна?