Author Topic: Автобусен транспорт - Стара Загора  (Read 137821 times)

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2060
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Предвоенен автобус в началото на 50-те години. Не съм сигурен дали установихме значението на диагоналната лента по регистрационните номера от това време - може би "държавен автомобил"? Вижда се, че отстрани има и пощенска кутия - вероятно междуградските автобусни превози са имали и роля да събират и разнасят кореспорнденция и пратки по пощенските пътища, подобно на пощенските автобуси в немскоезичното пространство в Европа.

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 429
    • View Profile


Не знам дали това е поставано тук преди. но случайно намерих тази снимка и ми се стори, че е от Стара Загора и окончателно се убедих след като видях дома на строителя. Снимката е от 90-те и на нея се виждат автобус и тролей.


Offline marto_pz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 954
  • Škoda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • View Profile
    • Email
Наскоро бях на посещение в града и разбрах от шофьори и кондуктори, че въпросните автобуси от снимката по долу нямало да тръгнат повече поради липса на части и факта, че частите били скъпи...

Offline poly911

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 985
    • View Profile
    • Email
Много жалко за град като Стара Загора,толкова ли са бедни в тая фирма че не могат да купят части

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Оказах се прав - преди години, когато пишех назад в някоя от темите, че закупуването на нова техника по оперативните програми ще доведе до осезаемо поскъпване на услугата и отлив на пътници, почти никой не ми вярваше. Съвсем очаквано беше още към онзи етап, че повечето общински фирми няма да успеят да се справят с поддръжката на такава нова техника след изтичането на гаранционните срокове или малко след тях и ето че това вече е факт. Или иначе казано, ако преди 8-10 години една общинска фирма трудно се справяше с текущата поддръжка на подвижния си състав и изплащането на заплатите на персонала без наличието на пандемия, инфлация и енергийна криза, то 10 години по-късно (в наши дни) ситуацията не само, че не се подобрява, а дори се влошава. Няма да се учудя ако скоро се окажем първата държава в ЕС, в която ще фалират общински фирми поради липса на пари за поддръжка на нова техника, която дори не е купувана със собствени средства...  :(
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 620
    • View Profile
Наскоро бях на посещение в града и разбрах от шофьори и кондуктори, че въпросните автобуси от снимката по долу нямало да тръгнат повече поради липса на части и факта, че частите били скъпи...
Или от липса на необходимост- след доставката на електричките в града ще има твърде много автобуси. И за какво да си играят да купуват части, когато имат предостатъчно автобуси  :help:
Оказах се прав - преди години, когато пишех назад в някоя от темите, че закупуването на нова техника по оперативните програми ще доведе до осезаемо поскъпване на услугата
Поскъпването на услугата така или иначе щеше да се случи.Със старите автобуси пак се вдигаше билетчето, само че от 0.60/0.70 на 1 лев!
и отлив на пътници
Новите автобуси всъщност допринасяха за прилив на пътници  :neznam:
Или иначе казано, ако преди 8-10 години една общинска фирма трудно се справяше с текущата поддръжка на подвижния си състав и изплащането на заплатите на персонала без наличието на пандемия, инфлация и енергийна криза, то 10 години по-късно (в наши дни) ситуацията не само, че не се подобрява, а дори се влошава.
Защо да се влошава? И преди 10 години е имало автобуси за части, и сега има автобуси за части. И преди 10 години не са се изплащали заплати, и сега не се изплащат заплати. Кое е влошаването?
Няма да се учудя ако скоро се окажем първата държава в ЕС, в която ще фалират общински фирми поради липса на пари за поддръжка на нова техника
Чак пък...
Давай тогава да се возим на ЗИУ и Икарус до края на живота си!
« Last Edit: 08.10.2022, 18:24:11 by Chezare »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6892
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Тези автобуси, доколкото имам информация, са в повече. С доставката на електрическите има вече излишък на автобуси. Преди година-две разговарях с новоназначения тогава директор, който каза, че ще търси опции за обслужване с тях на линии извън града, тъй като тези автобуси са много неикономични в градски условия (заради двигателя им с голям обем). Харчат много малко по-малко от съчленените СОР-ове. Ще се пробват да поемат обслужването към Марица Изток (едва ли ще успеят заради дължината на курса) или като превозвач да поеме обслужването на градския транспорт на съседна община. В краен случай - да ги продадат. Вероятно няма развитие в нито една посока и затова са си позволили да ги оставят неремонтирани. Ако се появи нужда да заработят, смятам, че ще могат да ги оправят и върнат в експлоатация. Категорично не може да се говори за липса на части или за висока цена за тях. Просто в момента няма нужда от тях за експлоатация.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline poly911

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 985
    • View Profile
    • Email
В руския сайт фигурират като чакащи брак

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3117
    • View Profile
Те в руския сайт може и като изстреляни на Марс да фигурират, там информацията твърде често е неактуална и грешна, само че никой няма да бракува безупречни и сравнително нови Евро 6 автобуси, просто ей така. От всички източници на "достоверна" информация и слухове, най-малко трябва да се вярва на шофьори и това се е доказало многократно. Това намаляване на транспортната задача на доставените преди години конвенционални автобуси се наблюдава навсякъде, където наскоро се закупиха електробуси
« Last Edit: 08.10.2022, 22:19:56 by bagercho »

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Защо да се влошава? И преди 10 години е имало автобуси за части, и сега има автобуси за части. И преди 10 години не са се изплащали заплати, и сега не се изплащат заплати. Кое е влошаването?

А кое се е подобрило тогава? :blink: Безспорен факт е, че колкото повече се оскъпява билета, толкова повече се отблъскват и пътниците. В София, Бургас, Стара Загора, Плевен... колко хора се отказаха от личните си автомобили в полза на обществения транспорт? Въпросът е риторичен. На пътниците им е нужен надежден и сигурен транспорт, разбирай дори стара и поддържана O405-ца, която си спазва разписанието и са доволни всички, даже и персоналът. Все пак, основната функция на обществения транспорт е да изпълнява социална функция в полза на цялото общество на приемлива цена, а не да участва в спорадични PR-акции за лъскане имиджа на местната власт.

Това намаляване на транспортната задача на доставените преди години конвенционални автобуси се наблюдава навсякъде, където наскоро се закупиха електробуси.

Очаквам миксерите да бъдат наредени на същия плац след кратък период от време - когато им изтече гаранцията или просто им заминат батериите, защото по стара българска традиция пак някой няма да си е направил сметката  :rolleyes:
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 377
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Автобусен транспорт - Стара Загора
« Reply #451 on: 25.01.2023, 01:42:31 »
За съжаление, днес нямах особено време за кадри на електробусите, но, все пак, щракнах нещо. Трите марки автобуси, движещи се в града, събрани на едно място:

« Last Edit: 25.01.2023, 02:59:26 by gt_stz »
За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!


Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2947
    • View Profile
Електробусите изглеждат повече от страхотно, но градът има ли нужда от тези возила ? Преди няколко месеца имаше публикация в тази тема, че има Солариси, които не се използват. В такъв случай защо е необходимо да се закупуват още превозни средства, като с това действие вероятно ще се увеличи бройката на неизползваните Солариси. Очевидно е че са закупени, за да бъдат усвоени средства по европрограми, без ясна представа дали градът има нужда от тях или не.
В същото време градове на София и Варна изпитват недостиг на автобуси.
Всички съчленени автобуси в Стара Загора, движат ли се още ?

Offline Batman

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
За Соларисите казаха, че най-вероятно ще продадат тези, които няма да им трябват на други градове след като дойдат всички Иризари. Че са закупени за да се усвоят средства e ясно.
За съчленените мисля че се движат всички ама са доста неподдържани и доста по-амортизирани от Соларисите, интересно защо не взеха съчленени Иризари.

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 433
    • View Profile
Соларисите за закупени по европейска програма и най-вероятно са собственост на община Стара Загора, а тя ги отдава под наем на общинският превозвач. Мисля си че може би не могат да се продават. Иначе ще трябва да се връщат пари. Не случайно където закупиха автобуси по тази програма, останаха само общинските дружества.
Имайте предвид, че лятото, когато работи и климатика електробусите Иризар не издържат цял ден на линия.
« Last Edit: 29.01.2023, 21:06:53 by go6o »

Offline BatiVenci

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
    • Email
А зимъска отоплението да не е с допълнителна нафтова печка ?

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 433
    • View Profile
А зимъска отоплението да не е с допълнителна нафтова печка ?
Да, точно така. Даже отзад имат ауспух за изгорелите газове от нафтовата печка.

Offline Batman

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
Не съм сигурен, че са собственост на Общината. Даже управителя на общинското дружество говореше в едно интервю за това, какво ще правят с тях :arrow: https://www.facebook.com/TVZagora/videos/1289191614955910/?__cft__
Беше казал, че след като изтече периода на програмата по която са закупени, стават собственост на дружеството или нещо такова.

Offline Foreigner037

  • Писател
  • **
  • Posts: 44
    • View Profile
Не знам докъде стига междуселищната мрежа на града, но защо не я разширят с "излишните" Солариси?