Съдейки от картинките на сайта на метрото, ІІ метродиаметър не завършва перпендикулярно на І, а е все едно негово продължение. Моята хипотеза е, че сегашната МС Обеля ще е И НА ДВАТА диаметъра. Иначе строеж на втора подземна станция би бил по-скъп, още повече, че под релсите на метрото в МС Обеля е река Какач. Всъщност няма никакъв проблем, докато метрото напредва в Надежда в посока Централна гара, по готовите отсечки от Обеля до Надежда-5 и после - до Надежда-3 да се движат съставите от 1-ви метродиаметър. Според мен около МС Обеля метродиаметър ІІ ще започне надземно, ще направи дъга вдясно и ще се пъхне подземно. После ще върви под Ломско шосе, като по време на ремонта автомобилното движение ще върви но новоизградена връзка между Ломско шосе и бул. Хан Кубрат (излизаща някъде пред входа на гробищата "Бакърена фабрика"). Метростанцията ще е около ул.Бели Дунав (до Билла). По-нататък ще се наложи ТМ7 да върви по трасето на ТМ 1 и 6.
За метро към Илиенци засега забравяме, то и бездруго Северната промишлена зона не е това, което беше и само "Световният търговски център Илиенци" и рок-концертите на стадион Локомотив генерират пътникопотока нататък.
Колкото до бул.Панчо Владигеров - много е странно, как широк четирилентов булевард изведнъж се стеснява и завива остро наляво (по-добре още от Мото-пфое да не беше толкова широк), след което излиза на малкия жп прелез. Ясно е, че метрото е отдолу, но булевардът е НАД метрото, така че, защо и него пъхате под жп линията? Мисля, че той ще си е отгоре, защото жп линията на това място е в улей, а не по насип. Буртан, не съм минавал оттам от близо година, но ме съмнява да е построен булевард под жп линията.