Author Topic: Идеи за бъдещо развитие на метрото  (Read 519964 times)

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Абе то ако имаше план да се прави метро до ОК нямаше никои да се занимава да прави трамвайно трасе...

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Нали се сещаш, че докато е мислено за 2-ри и 3-ти метродиаметър да се построят е трябвало да има все пак някакъв транспорт.Според мен точно това е била целта на въпросната трамвайна линия.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
А за Надежда няма ли да е по-добре да се свърже с "Обеля"- близо са и между тях е поле, може и надземно да се изгради. Вярно е, че по този начин се обикаля много от Надежда за центъра, но от друга страна надежденци ще имат метро по-скоро, тогава ще намалеят и мотрисите по ТМ 1 и 7, които в момента са доста. Между другото новата автомобилна отсечка между станциите "Сливница" и "Обеля" така ли ще си остане? Донякъде е с две платна, след това за пробива се стеснява (за по-евтино, естествено). Според мен и така е добре, там хич не е натоварено.
« Last Edit: 08.05.2006, 12:48:23 by conecto »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16469
    • View Profile
    • Email
Quote from: conecto
1. А за Надежда няма ли да е по-добре да се свърже с "Обеля"- близо са и между тях е поле, може и надземно да се изгради. Вярно е, че по този начин се обикаля много от Надежда за центъра, но от друга страна надежденци ще имат метро по-скоро, тогава ще намалеят и мотрисите по ТМ 1 и 7, които в момента са доста.
2. Между другото новата автомобилна отсечка между станциите "Сливница" и "Обеля" така ли ще си остане? Донякъде е с две платна, след това за пробива се стеснява (за по-евтино, естествено). Според мен и така е добре, там хич не е натоварено.
1. Предвидено е ІІ метродиаметър да върви Обеля-Надежда-Централна гара-НДК-Хладилника, така че ще се свърже Надежда с Обеля. Не знам, как ще процедират с ТМ1 и 7, които ще дублират ІІ метродиаметър за доста дълга отсечка, но това ще е поне след 5-10 години.
2. Пробивът на бул.Панчо Владигеров не е довършен. Той трябва да "прескочи" жп линията, а около сегашния прелез май беше предвиден строеж на по-сериозна гарова сграда, където влаковете за Банкя, Перник/Волуяк и Сливница ще правят връзка с метрото (на новоизградена метростанция, междинна между сегашните Обеля и Сливница). За всичко това, разбира се, трябват пари. Пробивът ще е полезен, най-малкото ще се разтовари сегашният мост "1001 дупки" между Надежда и Орион. Освен това, пристигащите от Петроханското направление (Видин, Лом, Монтана, Берковица) ще стигат по-удобно до Люлин, бул.Европа/Сливница.

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Имах предвид Надежда да се свърже с първи диаметър. Написаното означава ли, че ще има още една станция в Обеля? А за автомобилния път не разбрах как така ще минава над влака, нали вече направиха пробива? На мястото на пробива ли ще има гара и метростанция?

А диаметъра Хладилника -Надежда под Ломско шосе, гарата и Мария Луиза ли трябва да минава?
« Last Edit: 09.05.2006, 15:49:45 by conecto »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16469
    • View Profile
    • Email
Quote from: conecto
1. Имах предвид Надежда да се свърже с първи диаметър. Написаното означава ли, че ще има още една станция в Обеля?
2. А за автомобилния път не разбрах как така ще минава над влака, нали вече направиха пробива? На мястото на пробива ли ще има гара и метростанция?
3. А диаметъра Хладилника -Надежда под Ломско шосе, гарата и Мария Луиза ли трябва да минава?
1. Не знам, дали още има проекти за МС Обеля. Ако е съвместна, ще трябва да се помисли за връзка между двата перона.
2. Пробивът е за метрото, което е под влака. Шосето пък ще е над влака.
3. Под гарата и Мария Луиза - със сигурност. Дали ще е под Ломско шосе - поне от картинката на сайта на метрото изглежда така, като са предвидени 2 метростанции в Надежда - до Билла и в самото начало.

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Quote
2. Пробивът е за метрото, което е под влака. Шосето пък ще е над влака.

Не знам аз ли съм глупав, ама пак не разбрах за шосето- как така пробивът ще е за метрото, като отдолу минава вече първи диаметър? Другият няма ли да е успоредно на влаковите релси?
« Last Edit: 11.05.2006, 00:18:36 by conecto »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17971
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: conecto
Не знам аз ли съм глупав, ама пак не разбрах за шосето- как така пробивът ще е за метрото, като отдолу минава вече първи диаметър? Другият няма ли да е успоредно на влаковите релси?[
Вие първо се уточнете за какво говорите-Надлез Надежда жилищните комплекси Надежда или за новата отсечка Вапцаров от бул/метростанция Сливница до станция Обеля.

  1.Новият булевард няма да се разширява.Ако имаха такива идеи,най-малко щяха още от сега да разширят под(,а не над)леза при ЖП линията.
  2.По първите планове вторият метродиаметър е трябвало да отива към Илиянци,но сега приоритетно е отклонението по Ломско шосе с крайна станция сегашната Обеля на 1 линия.Как ще става връзката не ми е ясно,а не виждам къде в Надеждите метрото ще може да бъде надземно,освен ако след Билла не прави доста остри и безсмислени завои(,а не й),но тогава неговата(,а не ото) станция ще се пада перпендикулярно на сегашната Обеля-тогава тя би могла да е подземна и после линията да продължава до Обеля 2.
  3.Мисля,че Благун говори за участъка от гарата през Надлез Надежда и Ломско шосе,а не за Сливница-Обеля.
« Last Edit: 10.05.2006, 19:46:08 by difian »

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Quote from: difian
Вие първо се оточнете за какво говорите-Надлез Надежда жилищните комплекси Надежда или за новата отсечка Вапцаров от бул/метростанция Сливница до станция Обеля.

  1.Новия булевард няма да се разширява.Ако имаха такива идеи най-малко щяха още от сега да разширят надлеза под ЖП линията.

Ако е под ЖП линията се казва подлез.  

Метрото между станция Сливница и станция Обеля минава под ЖП линията. Новият булевард е успореден на метрото и също минава под ЖП линията.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17971
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: burtan
Ако е под ЖП линията се казва подлез.  

Метрото между станция Сливница и станция Обеля минава под ЖП линията. Новият булевард е успореден на метрото и също минава под ЖП линията.
Изкам да благодаря на burtan за поправката...а нарочно докато пишех си мислех да се замисля за това,за да не ги объркам              

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16469
    • View Profile
    • Email
Съдейки от картинките на сайта на метрото, ІІ метродиаметър не завършва перпендикулярно на І, а е все едно негово продължение. Моята хипотеза е, че сегашната МС Обеля ще е И НА ДВАТА диаметъра. Иначе строеж на втора подземна станция би бил по-скъп, още повече, че под релсите на метрото в МС Обеля е река Какач. Всъщност няма никакъв проблем, докато метрото напредва в Надежда в посока Централна гара, по готовите отсечки от Обеля до Надежда-5 и после - до Надежда-3 да се движат съставите от 1-ви метродиаметър. Според мен около МС Обеля метродиаметър ІІ ще започне надземно, ще направи дъга вдясно и ще се пъхне подземно. После ще върви под Ломско шосе, като по време на ремонта автомобилното движение ще върви но новоизградена връзка между Ломско шосе и бул. Хан Кубрат (излизаща някъде пред входа на гробищата "Бакърена фабрика"). Метростанцията ще е около ул.Бели Дунав (до Билла). По-нататък ще се наложи ТМ7 да върви по трасето на ТМ 1  и 6.

За метро към Илиенци засега забравяме, то и бездруго Северната промишлена зона не е това, което беше и само "Световният търговски център Илиенци" и рок-концертите на стадион Локомотив генерират пътникопотока нататък.

Колкото до бул.Панчо Владигеров - много е странно, как широк четирилентов булевард изведнъж се стеснява и завива остро наляво (по-добре още от Мото-пфое да не беше толкова широк), след което излиза на малкия жп прелез. Ясно е, че метрото е отдолу, но булевардът е НАД метрото, така че, защо и него пъхате под жп линията?  Мисля, че той ще си е отгоре, защото жп линията на това място е в улей, а не по насип. Буртан, не съм минавал оттам от близо година, но ме съмнява да е построен булевард под жп линията.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: blagun
Съдейки от картинките на сайта на метрото, ІІ метродиаметър не завършва перпендикулярно на І, а е все едно негово продължение. Моята хипотеза е, че сегашната МС Обеля ще е И НА ДВАТА диаметъра. Иначе строеж на втора подземна станция би бил по-скъп, още повече, че под релсите на метрото в МС Обеля е река Какач. Всъщност няма никакъв проблем, докато метрото напредва в Надежда в посока Централна гара, по готовите отсечки от Обеля до Надежда-5 и после - до Надежда-3 да се движат съставите от 1-ви метродиаметър. Според мен около МС Обеля метродиаметър ІІ ще започне надземно, ще направи дъга вдясно и ще се пъхне подземно. После ще върви под Ломско шосе, като по време на ремонта автомобилното движение ще върви но новоизградена връзка между Ломско шосе и бул. Хан Кубрат (излизаща някъде пред входа на гробищата "Бакърена фабрика"). Метростанцията ще е около ул.Бели Дунав (до Билла). По-нататък ще се наложи ТМ7 да върви по трасето на ТМ 1  и 6.

За метро към Илиенци засега забравяме, то и бездруго Северната промишлена зона не е това, което беше и само "Световният търговски център Илиенци" и рок-концертите на стадион Локомотив генерират пътникопотока нататък.

Колкото до бул.Панчо Владигеров - много е странно, как широк четирилентов булевард изведнъж се стеснява и завива остро наляво (по-добре още от Мото-пфое да не беше толкова широк), след което излиза на малкия жп прелез. Ясно е, че метрото е отдолу, но булевардът е НАД метрото, така че, защо и него пъхате под жп линията?  Мисля, че той ще си е отгоре, защото жп линията на това място е в улей, а не по насип. Буртан, не съм минавал оттам от близо година, но ме съмнява да е построен булевард под жп линията.
препоръчвам да разгледаш, булеварда минава под ЖП линията

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17971
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
 
Quote from: blagun
Съдейки от картинките на сайта на метрото, ІІ метродиаметър не завършва перпендикулярно на І, а е все едно негово продължение. Моята хипотеза е, че сегашната МС Обеля ще е И НА ДВАТА диаметъра. Иначе строеж на втора подземна станция би бил по-скъп, още повече, че под релсите на метрото в МС Обеля е река Какач.
Колкото до бул.Панчо Владигеров - много е странно, как широк четирилентов булевард изведнъж се стеснява и завива остро наляво (по-добре още от Мото-пфое да не беше толкова широк), след което излиза на малкия жп прелез. Ясно е, че метрото е отдолу, но булевардът е НАД метрото, така че, защо и него пъхате под жп линията?  Мисля, че той ще си е отгоре, защото жп линията на това място е в улей, а не по насип. Буртан, не съм минавал оттам от близо година, но ме съмнява да е построен булевард под жп линията.
 Мен ми е чудно какво ще стане с автогарата,ако се наложиметрото да влиза подземно.Изобщо дали разстоянието до кръстовището и трамвайните релси ще са достатъчни за това?Няма ли наклонът да е твърде голям?Ако там излезе и Хан Кубрат,просто не виждам място,освен в бараките до трамвайната линия посока Ломско шосе.Но това е твърде отдалечено място вече.Мисля,че сегашното е идеално.
Перпендикулярната станция я споменах като възможност,ако 2 лъч е надземен в Надежда, както пише конекто.Това може да стане само в полето,а за да стигне до въпросното поле след Билла трябва да прави два завоя,което си е чисто безумие.Но сега се замислям,че има място и за един трети завой(сетих се че трамвайте завиват по ул.2-от Ломско шосе на приличо разстояние от станцията),за да се слеят двете линии.

   Дано да сте ме разбрали,защото имах големи затруднения,докато формулирам мислите си  


А иначе до съществуването на новия булевард-разходи се и виж.Интересно как не си чул за него,дахе и кмета го откриваше и т.н.Стария път към прелеза си стои,но като отбивка и въобще не изкривява новия.Там направиха Хит и Практикер и района бързо ще живне,като се има в предвид и трафика Обеля-Люлин,който минава.

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Quote from: difian
Изкам да благодаря на burtan за поправката...а нарочно докато пишех си мислех да се замисля за това,за да не ги объркам              
А няма проблеми. Важното е че се разбрахме  

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7407
    • View Profile
Нищо не пречи след засилване на трафика да се изгради втори тунел под жп линиите успореден на настоящия новооткрит и така да се оформи второ платно на бул. Панчо Владигеров. В сегашния си вид стои наистина "недъгаво"...
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
И аз да се включа за последно- и аз мисля, че малко "недъгаво" въпросната новооткрита отсечка се стеснява за пробива (за по-евтино строителство, естествено) и вероятно някой ден (но не сега) може и да имаме втори тунел под влаковите релси, засега няма нужда обаче. А строеж на втора станция на метрото в Обеля смятам, че е излишно, най-добре първи диаметър да продължава като начало към Надежда. А за по-отдалечените части на Обеля има трамвай 1, все пак в Люлин има само две станции, а е няколко пъти по-голям квартал, все пак. Пък дано доживеем още някоя люлинска станция в посока Овча купел...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16469
    • View Profile
    • Email
Quote from: conecto
1. А строеж на втора станция на метрото в Обеля смятам, че е излишно, най-добре първи диаметър да продължава като начало към Надежда.
2. Все пак в Люлин има само две станции, а е няколко пъти по-голям квартал, все пак.
1. В Обеля едва ли ще има втора станция, освен ако е на същото място под сегашната станция като начало на ІІ диаметър. Ясно е, че ако решат да ползват сегашната станция като обща за двата диаметра, автогарата и улицата отпред ще бъде в различна от сегашната конфигурация.
2. В Люлин има 3 метростанции - Западен парк, Люлин и Сливница. Единствено дискусионно е дали в Надежда да има 2 или 3 станции. На схемата на сайта на метрото има 2 станции - едната е на ул. Бели Дунав, а другата - н началото на Надежда - около светофара с Хан Кубрат. Разстоянието между тях е 1815 метра и мисля, че би било добре да има и междинна станция.

Извинявам се, наистина не съм минавал по Панчо Владигеров напоследък, не знаех, че са спестили гадния прелез. Кой кмет го е откривал - бате Бойко ли?

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: blagun
Извинявам се, наистина не съм минавал по Панчо Владигеров напоследък, не знаех, че са спестили гадния прелез. Кой кмет го е откривал - бате Бойко ли?
естествено - човека град  

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Сливница не я броях към ж.к. Люлин, тя така или иначе обслужва предимно автостанцията за автобусите към Банкя.
Станция Обеля спокойно може да се ползва за обща на двата диаметъера, все пак вторият коловоз не се ползва (и няма и за какво да се ползва всъщност). Така няма да има нужда и от второ депо. А релсите след станция Обеля влизат под земята много стръмно, което ме кара да си мисля, че евентуалния строеж по-нататък е предвиден и автостанцията на селските автобуси (26, 27 и т.н.) няма да пречи. Вероятно въпросните релси са построени донякъде, от където да продължи строежа някой ден.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17971
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: conecto
Сливница не я броях към ж.к. Люлин, тя така или иначе обслужва предимно автостанцията за автобусите към Банкя.
Станция Обеля спокойно може да се ползва за обща на двата диаметъера, все пак вторият коловоз не се ползва (и няма и за какво да се ползва всъщност). Така няма да има нужда и от второ депо. А релсите след станция Обеля влизат под земята много стръмно, което ме кара да си мисля, че евентуалния строеж по-нататък е предвиден и автостанцията на селските автобуси (26, 27 и т.н.) няма да пречи. Вероятно въпросните релси са построени донякъде, от където да продължи строежа някой ден.
Къде влизат стръмно?В посока към Сливница въобще не са стръмни,а и виж какъв дълъг участък влаковете се движат без всякакъв наклон.В обратна посока релсите свършват в нещо като двор,който си е на нивото на автостанцията и на улицата като цяло.