Според мен, локалното е достатъчно широко за тролейбус.

Да, съгласен съм, че е тесничко, но при преминаване с повишено внимание не би имало проблеми.

Относно ККМ, и аз мисля, че би било трудно да се постави точно там. Но защо трябва да се поставя? Нали София притежава тролейбуси с автономен източник на енергия? Може водачите да слизат, докато тролейбусът е спрял на спирка "НДК" и да откачат прътовете. След това преминават наляво по бул. "Витоша" и надясно бул. "Ген. Михаил Д. Скобелев" и по локалното на дизел, след това пресичат "Петте кьошета" и тогава се закачат обратно на мрежата докато са спрели на спирка "Бул. Прага" в съответната посока.
Според мен, е много важно да се обмисли вариант, който изключва двупосочното движение в тунела, тъй като същото би създало следните негативни резултати:
Много висока потенциална опасност от инциденти.Може някога, когато са проектирали тунела да са предвидили, че той може да се използва двупосочно при извънредни ситуации, но смятам, че това изобщо не е актуално днес, при сегашните нива на трафик и джигити по българските улици.
Замърсяване и отравяне с вредни газове.Както всички очакваме, ако се пусне двупосочно движение в тунела, то вътре ще има почти константни задръствания. Двигателите с вътрешно горене отделят много по-вредни и токсични газове, когато работят на празен ход. Не съм запознат дали тунелът има вентилационна система, но дори и да има, тя сигурна е стара или дори не работи. Натрупването на вредни газове може да натрови някои от чакащите хора на спирката. Също така може част от големия обем изгорелите газове да се пренася през двата тунела към подлеза пред НДК и да обгазява хората там...
Сериозно влошаване на спазването на разписанията на значителна част от тролейбусните линии в София.
Доста трудно за реализация двупосочно движение на тролейбуси по ул. "Георги С. Раковски" между бул. "Патриарх Евтимий" и бул. "Васил Левски" и още по-сложен и труден десен завой към тунела...
Няма да има спирка "НДК" в посока кръстовище "Петте кьошета".
Поради горното - влошаване (или направо - загуба) на връзката между тролейбусните линии (в едната посока) и метрото.
"Временно" закриване на трамвайното трасе през тунела, което както много хора очакваме, може да се окаже за постоянно. 
Но дори и да можеше да се случи, живущите щяха да са много "щастливи", ако от едната страна има 2 трамвайни линии, а от другата минимум 1 тролейбусна. 
Тролейбусите са много по-приемлив вариант от трамваите. Почти не вдигат шум.
А между другото, линиите са 5 -
ТБ1,
ТБ2,
ТБ5,
ТБ8 и
ТБ9.
