Author Topic: Изграждане на участък ул. Житница - Театър София  (Read 71627 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6905
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Няма да има.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6905
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Поставена е контактната мрежа на тролейбусите от Кино Одеон до Петте Кьошета. Поставена е кръстовка на ул. Раковска. Мрежата е нова, но не е още опъната. Стара е тази в подлеза - силно е окислена - ще цвърчи доста докато тролейбусите изтъркат окислението. Поставени са стълбове и за стрелка преди Петте Кьошета. Предстои реконструкция и на контактната мрежа на двете кръстовища.
Решение за десен завой от Раковска към тунела на тролейбусите не се вижда още. Контактната мрежа не е пипана за това направление.
« Last Edit: 14.02.2016, 22:32:50 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3369
    • View Profile
Добре де! Нямаше ли някакъв друг вариант за временна организация, който да не включва двупосочно движение в тунела (и променяне на ТМ6)?

Например: От кръстовището бул. "Васил Левски"/ул. "Граф Игнатиев" :arrow: направо по бул. "Васил Левски" :arrow: надясно по ул. "Георги С. Раковски" :arrow: наляво  по бул. "Патриарх Евтимий" :arrow: наляво по бул. "Витоша" :arrow: надясно бул. "Ген. Михаил Д. Скобелев" :arrow:  по локалното до тунела (на което се обръща посоката на движение) :arrow: кръстовище "Петте кьошета" :arrow: и по маршрутите.

Разбира се, частта по бул. "Ген. Михаил Д. Скобелев" и локалното до тунела ще се използва само от тролейбусите. Частните автомобили да си търсят други алтернативи.

Единствено ще трябва да се премахне една малко островче и няколко кофи за боклук, както и да се поставят малко знаци. Също така да се прецени има ли смисъл от изграждане на ККМ или може тролейбусите да преминават на дизел по  бул. "Витоша" и бул. "Ген. Михаил Д. Скобелев" (другите учасътци си имат мрежа).

;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15653
    • View Profile
    • Email
Северниян локал на Скобелев надали е достатъчно широк за тролей, надали и стълбовете ще поемат ККМ току до прозорците на хората.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7402
    • View Profile
Патриарх Евтимий няма ли да е затворен между Раковски и Витоша? :rolleyes: Също така локалното на Скобелев е прекалено тясно за тролеи, няма достатъчно място за разполагане на стълбовете за контактната мрежа.  :rolleyes: Все пак за безопасност трябва да има някакво отстояние на мрежата от сградите, не виждам място за такова. :rolleyes:
« Last Edit: 19.02.2016, 09:49:12 by V.Peichev »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6866
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Не виждам причина да се затваря Патриарха в участъка Раковски и Витоша, тунела там ще се копае от TBM. А това за локалните на Скобелев, на теория е възможно, на практика почти невъзможно. Но дори и да можеше да се случи, живущите щяха да са много "щастливи", ако от едната страна има 2 трамвайни линии, а от другата минимум 1 тролейбусна.  :crazy:

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3369
    • View Profile
Според мен, локалното е достатъчно широко за тролейбус. ;) Да, съгласен съм, че е тесничко, но при преминаване с повишено внимание не би имало проблеми. :)

Относно ККМ, и аз мисля, че би било трудно да се постави точно там. Но защо трябва да се поставя? Нали София притежава тролейбуси с автономен източник на енергия? Може водачите да слизат, докато тролейбусът е спрял на спирка "НДК" и да откачат прътовете. След това преминават наляво по бул. "Витоша" и  надясно бул. "Ген. Михаил Д. Скобелев" и по локалното на дизел, след това пресичат "Петте кьошета" и тогава се закачат обратно на мрежата докато са спрели на спирка "Бул. Прага" в съответната посока.  ;)


Според мен, е много важно да се обмисли вариант, който изключва двупосочното движение в тунела, тъй като същото би създало следните негативни резултати:
:arrow: Много висока потенциална опасност от инциденти.

Може някога, когато са проектирали тунела да са предвидили, че той може да се използва двупосочно при извънредни ситуации, но смятам, че това изобщо не е актуално днес, при сегашните нива на трафик и джигити по българските улици.

:arrow: Замърсяване и отравяне с вредни газове.

Както всички очакваме, ако се пусне двупосочно движение в тунела, то вътре ще има почти константни задръствания. Двигателите с вътрешно горене отделят много по-вредни и токсични газове, когато работят на празен ход. Не съм запознат дали тунелът има вентилационна система, но дори и да има, тя сигурна е стара или дори не работи. Натрупването на вредни газове може да натрови някои от чакащите хора на спирката. Също така може част от големия обем изгорелите газове да се пренася през двата тунела към подлеза пред НДК и да обгазява хората там...

:arrow: Сериозно влошаване на спазването на разписанията на значителна част от тролейбусните линии в София.

:arrow: Доста трудно за реализация двупосочно движение на тролейбуси по ул. "Георги С. Раковски" между бул. "Патриарх Евтимий" и бул. "Васил Левски" и още по-сложен и труден десен завой към тунела...

:arrow: Няма да има спирка "НДК" в посока кръстовище "Петте кьошета".

:arrow: Поради горното - влошаване (или направо - загуба) на връзката между тролейбусните линии (в едната посока) и метрото.

:arrow: "Временно" закриване на трамвайното трасе през тунела, което както много хора очакваме, може да се окаже за постоянно. :/

Но дори и да можеше да се случи, живущите щяха да са много "щастливи", ако от едната страна има 2 трамвайни линии, а от другата минимум 1 тролейбусна.  :crazy:
Тролейбусите са много по-приемлив вариант от трамваите. Почти не вдигат шум.  ;)

А между другото, линиите са 5 - ТБ1, ТБ2, ТБ5, ТБ8 и ТБ9. :rolleyes:
« Last Edit: 20.02.2016, 21:11:12 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7402
    • View Profile
Двупосочното движение по Раковски и завоят към тунела не са проблем, ако няма паркирани автомобили - вероятно ще се наложи поне първите няколко седмици да дежури паяк.  :rolleyes: Входът на тунела откъм Левски наистина е тесен и няма как да бъде разширен и неизбежно ще има задръствания при двупосочно движение, но локалното на Скобелев е твърде тясно за тролейбуси особено съчленени.  :rolleyes: На теория може би е възможно промушване с минимална скорост на дизел, но е прекалено опасно и сложно за изпълнение от водачите и забавянето няма да е много по-малко отколкото в тунела. :rolleyes: Също тролейбусите ще се задържат от спиращи в участъка автомобили и ще се наложи да има дежурен паяк за да не се допусне паркиране аналогично на случая с двупосочното движение по Раковски. :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15653
    • View Profile
    • Email
Аз не мога да си представя по-сериозно влошаване на ТБ-линиите от пресуканица по Раковска-Патриарха-Витошка-Скобелев. Плюс преход на дизел. И всичко това - вместо директен транзит през тунела. Коментарите просто са излишни. Пък и вече посочих - двупосочно движение вече имаше през 1984, от онзи период е силно корозиралата ККМ в тунела. Е, тогава нямаше съчленени тролеи, но ако е такъв проблем, може ТБ2 и 9 да си разменят депата и Депо Искър да поеме деветката с къси Шкоди. Така или иначе двупосочно движение по Раковска има между В.Левски и Патриарха.

Това за газовете в тунела си е чиста демагогия. Тунелът е с голямо сечение, а и с трети изход откъм Нансен. Той би се замърсявал от тръгващи/спиращи возила с ДВГ - то чакащите на кръстовището на Петте ще са извън тунела. За тапите механизмът е ясен - първата седмица ще ги има, а по-нататък хората ще си намерят други варианти и положението ще се облекчи.

Колкото до усвояването на трасето на шестицата - дали тролеите ще идват от локала или от тунула - габаритът на кръстовището на Петте си е все същият. Така че минаване на тролеите по локала не променя нищо.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3369
    • View Profile
Пък и вече посочих - двупосочно движение вече имаше през 1984, от онзи период е силно корозиралата ККМ в тунела.
Не смятате ли, че има огромна разлика между 1984 година и днес? - по две направления: ниво на трафика и процент джигити (или с други думи - водачи, които са склонни масово да нарушават правилата) от всички водачи.

Това за газовете в тунела си е чиста демагогия.
На мен лично ми е прилошавало леко от изгорелите газове, докато чакам на спирките в тунела. И това се е случва само при наличие на преминаващи автомобили.

А доколкото знам, изгорелите газове от движещ се автомобил са по-малко токсични от тези, които се произвеждат от престояващ автомобил.

Колкото до усвояването на трасето на шестицата - дали тролеите ще идват от локала или от тунула - габаритът на кръстовището на Петте си е все същият. Така че минаване на тролеите по локала не променя нищо.
Моята идея е тролейбусите да слизат по северния локал на бул. "Ген. Михаил Д. Скобелев" и след това да използват само лентата с паркиралите автомобили, които се виждат в дъното на този линк. Това трасе ще е резервирано само за тролейбуси и ще е абсолютно забранено за частни автомобили.

По този начин, нищо няма налага каквито и да е временни организации и промени в тунела. И така движението там може да си остана както е и сега (това включва и трамвая). ;)

А нищо не казахте относно факта, че много дълъг период от време няма да има спирка "НДК" в посока "Петте кьошета" и съответната връзка с метрото ще изчезне.


Надявам се, че не приемате думите ми като заяждане, ами като цивилизована дискусия.  :)
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10346
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Това трасе ще е резервирано само за тролейбуси и ще е абсолютно забранено за частни автомобили.

Toва трасе е част от градския ринг. Напълното му затваряне е абсолютно недопустимо и би причинило огромни проблеми в района. Честно казано спирката в тунела на мен ми се струва напълно излишна, така че ако нивата на замърсяване са повишени спокойно може да се закрие.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6866
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Поставена е контактната мрежа на тролейбусите от Кино Одеон до Петте Кьошета. Поставена е кръстовка на ул. Раковска. Мрежата е нова, но не е още опъната. Стара е тази в подлеза - силно е окислена - ще цвърчи доста докато тролейбусите изтъркат окислението. Поставени са стълбове и за стрелка преди Петте Кьошета. Предстои реконструкция и на контактната мрежа на двете кръстовища.
Решение за десен завой от Раковска към тунела на тролейбусите не се вижда още. Контактната мрежа не е пипана за това направление.
Тези дни беше оптегната мрежата и вече не виси така. Все още на кръстовището с Раковска не е поставена втора стрелка. Съдейки от бъдещото 2х2 трасе, всички паркоместа по Васил Левски ще отпаднат и ще се постави светофар на Шести Септември и Васил Левски.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6866
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Бях прав, днес подготвят кръстовището на Васил Левски и 6 Септември за светофарна уредба.  :)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9494
    • View Profile
Като ,че ли от 28.02 няма ад има промени в маршрута на 6 - та линия.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 967
    • View Profile
    • Email
Бях прав, днес подготвят кръстовището на Васил Левски и 6 Септември за светофарна уредба.  :)
Аз се чудя т.като 6 септември е еднопосочна и то в посока от Патриарха към Васил Левски, дали няма да прекарат оттам тб9 в посока НДК вместо  да правят двупосочна Раковска.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1471
    • View Profile
Продължавам да не разбирам, какво толкова ще спечелят от закриването на трамвай 6, освен връзката с Фритьоф Нансен? Пускате си двупосочно движение в тунела, евентуално закривате спирката на тролеите в тунела, ако затапва движението и готово. Защо трябва да спирате трамвая? Отдавна са и дигнали мерника на шестицата и сега си намериха удобен повод. Васко е прав за изгорелите газове, хич не е демагогия това Благуне. Дългосрочната цел на общината е, да замени трамвайното движение в тунела с автомобилно. Ако "Спаси София" не бяха вдигнали шум, шестицата вече щеше да е в историята. А като заместваш трамвайно движение с автомобилно се влошава качеството на атмосферния въздух. Не виждате ли как лъжат и мажат от общината? И докато ние тук умуваме, управниците бавно но сигурно си постигат целите.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6866
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Аз се чудя т.като 6 септември е еднопосочна и то в посока от Патриарха към Васил Левски, дали няма да прекарат оттам тб9 в посока НДК вместо  да правят двупосочна Раковска.
Не зная дали ще го направят, защото не са опъвали ККМ, а и не са подготвили участъка за такава (става дума по 6 септември).

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10346
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Възможността за минаване на дизел също не е за пренебрегване.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6866
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Така е, също ще е интересно как ще направят спирките по Васил Левски. Ако има тролейбуси на дизел, то трябва да предвидят някакво място на което тролейбусите да могат да спират и безопасно да превключват на дизел (откачат прътите).
Преди да пуснат двупосочното движение по Васил Левски, ще трябва да ремонтират изцяло зоната в която сега се паркира, защото е в окаяно състояние и ще е доста затруднено движението ако пуснат трафика по нея.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7402
    • View Profile
Няма смисъл - достатъчно е да се забрани паркирането по Раковски и да се осигури дежурен паяк поне за първите няколко седмици. При изпълнение на тези условия двупосочното движение по Раковски с разминаване и завоят към тунела  с използване на съществуващата контактна мрежа няма да са никакъв проблем. :)
« Last Edit: 25.02.2016, 23:27:38 by V.Peichev »