Author Topic: Южен ринг Каблешков-Кутев-Г.М.Димитров  (Read 72168 times)

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3943
    • View Profile
Пробвах го и аз няколко пъти в двете посоки и времепътуването ми в посока се увеличава с минимум 10 минути ! Маршрута е Площад на авиацията - НБУ (ориентировъчно) . Силно ме съмнява, че и след завършването на участъка от Луи Айер до Емилиян Станев времето за пътуване ще се съкрати чувствително.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16115
    • View Profile
    • Email
Най-проблематичното място в момента е от двете страни на Черни връх. Ефектът ще е, когато от Сребърна до Луи Айер стане в пълен габарит.
Отделно - ужасното количество светофари: от Винарово до Луи Айер през ТВ кула са 6 светофара,  а през Г.М.Димитров  - 9 дотук без участъка Емилиян Станев - Луи Айер. Да се надяваме на някакъв синхрон, защото новите светофари са пълна трагедия.

Подобрение може да се очаква от Дървеница,  Мусагеница, Дианабад, Изток, Студентски град към южните квартали, от Цариградско не може да станат чудеса,  особено с двете К2Н на Яворов.
« Last Edit: 07.11.2023, 20:33:50 by blagun »

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1868
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Репортаж от кръстовището Черни връх/Филип Кутев (ако не се отвори точния линк, 1 ч. 53 мин. 30 с.)

Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • View Profile
Трамваят по Климент Охридски ли трябва да дойде откъм Дървеница?
Ако схемата е последния вариант - да. Това трябва да е трамвая от Дървеница. На мен ми е интересно кой от вариантите е по-реален - този да дойде откъм Черни връх, по новия булевард и по ГМ Димитров, или идеята за 1435 мм трасе край Арена Армеец.
И също дали това се придвижда да се случи в идущите 5-6 години. Защото автогарата като сграда за 2 години ми звучи реално да я направят

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16115
    • View Profile
    • Email
идеята за 1435 мм трасе край Арена Армеец.
Това е мъртвородена идея. Надали тежкото преминаване на/под Винарово колело си струва усилията за линия, която води заникъде - към индустриалните зони. Единствената полза е връзката с Метролиния 3 при Зала Армеец.
Връзката ще е 1009 през Г.М.Димитров. Да се надяваме, че освен по ринга, ще направят и връзка по Симеоновско шосе по полосата под далекопровода.
Изобщо не се вижда светло бъдеще за трасетата 1435. Освен по Копенхаген не се очертава друго разширение.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6355
    • View Profile
След като не можем да прекараме трамвай през гора (Борисовата градина) изобщо не си представям как ще го прекараме през булеварди. Имам усещането, че по различни причини в София се прокарват много по-лесно и бързо подземни трасета, отколкото ужким по-лесните надземни. Построиха нов булевард и беше добре докато копаят миналото лято да сложат и релси с идеята да ги свържат в скоро време със съществуващите. Сега изобщо не ми се вярва прясно копаното да се ремонтира пак.
Украйна, победа!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16115
    • View Profile
    • Email
Сега изобщо не ми се вярва прясно копаното да се ремонтира пак.
По Каблешков и Кутев - от Мол България до Симеоновско шосе място е оставено. По Г.М.Димитров - от Симеоновско до МС Г.М.Димитров ще има основна реконструкция на Г.М.Димитров. Място има, нищо не е прясно копано от 70-те.
Каблешков от България до Бъкстон не е бутан изобщо, само участъкът от Бъкстон до Борис III беше изпълнен късогледо без място за трамвай и в един момент наистина трябва прясно копаното да се реконструира, вкл.мост над Боянската река, и сегашните тротоари ще дадат фира. Другият вариант рингът да се свързва до обръщалото на ТМ 7 и 27, а връзката с бул. Овча купел да остане в далечното бъдеще.

Според мен трамвайното трасе трябва да бъде комбинирано автобуси+трамваи, само тролеите около обръщалото не ги виждам под трамвайните жици. И бездруго с толкова много светофари и пресичания не може да се постигне скорост, каквато позволява баластовата призма.
« Last Edit: 26.02.2024, 16:05:36 by blagun »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14718
  • Бъдещето, това си ти!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Мостът над Боянска река е нов от 2017 г., когато разшириха и кръстовището с „Цар Борис III“ и целия двулентов участък до „Братя Бъкстон“. Спомням си, че съм минавал оттам като студент в първи или втори курс, беше голяма кочина. Ранните снимки на Гугъл са хванали този период, даже има и снимки преди построяването на „Кауфланд“, сега мястото е неузнаваемо. За съжаление там няма как да се разшири, сервитута е изсмукан до край.
« Last Edit: 26.02.2024, 16:07:35 by AGENT 006 »
Ikarus 280.92 T - депо „Надежда“
Ikarus 280.04 - гараж „Малашевци“
ČKD T4D-C - депо „Красна поляна“
ČKD T6В5 - депо „Искър“


Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16115
    • View Profile
    • Email
Мостът над Боянска река е нов от 2017 г., когато разшириха и кръстовището с „Цар Борис III“ и целия двулентов участък до „Братя Бъкстон“. Спомням си, че съм минавал оттам като студент в първи или втори курс, беше голяма кочина. Ранните снимки на Гугъл са хванали този период, даже има и снимки преди построяването на „Кауфланд“, сега мястото е неузнаваемо. За съжаление там няма как да се разшири, сервитута е изсмукан до край.
На теория място има, но всичко трябва да се почва от нулата - само южният тротоар мже да остане. Даже и моста не го изпълниха в по-голям габарит. Примерно мостът на Ибсен над Перловската река още пред 1983, след като беше пометен от наводнение, беше възстановен с възможност за доста по-разширен Ибсен, каквото не се случи вече 40 години и надали ще се случи.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14718
  • Бъдещето, това си ти!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
В зоната на кръстовището с „Цар Борис III“ има по малко място от двете страни да се дръпне една автомобилна лента от тротоарите, а те да се долепят до сградите, но след това ще пречи складовата база на „Екомет 90“ и ще трябва да се изсекат дърветата на ъгъла на „Братя Бъкстон“, което ще предизвика брожения. След това от североизточната страна има масивен блок, който не може да се пипа, но трябва да се разруши пазарчето от южната страна между „Братя Бъкстон“ и „Ген. Стефан Тошев“. Като гледам големия отстъп от улицата на този блок от улицата и как отсрещните от южната са долепени, а след „Братя Бъкстон“ южните отстъпват място на това, което сега е пазар си мисля, че трасето е било предвидено за по-голям отстъп на тези сгради, през тази полянка и складовете оттатък реката и накрая S-ка за изместване на юг тук и през този блок, през пазарчето и по оставения и сега сервитут, но в някакъв момент са занемарили този план и са позволили да се строи така, че сега почти няма оставени възможности, да не казвам съвсем. Горе долу така си го представям, като от прикачения файл.
« Last Edit: 26.02.2024, 16:49:44 by AGENT 006 »
Ikarus 280.92 T - депо „Надежда“
Ikarus 280.04 - гараж „Малашевци“
ČKD T4D-C - депо „Красна поляна“
ČKD T6В5 - депо „Искър“


Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17335
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
След като не можем да прекараме трамвай през гора (Борисовата градина) изобщо не си представям как ще го прекараме през булеварди. Имам усещането, че по различни причини в София се прокарват много по-лесно и бързо подземни трасета, отколкото ужким по-лесните надземни. Построиха нов булевард и беше добре докато копаят миналото лято да сложат и релси с идеята да ги свържат в скоро време със съществуващите. Сега изобщо не ми се вярва прясно копаното да се ремонтира пак.
Където ти е гората в Борисовата градина, преминава електропровод високо напрежение. На ЕСО не им пука и за окабеляване си казват, СО да инвестира. По Габровски по-силно гракащото малцинство стопира нещата.

При реализиране на целия ринг, ще има до 10 пресичания с радиални трамвайни връзки, на 5 места с метролинии и на едно място с жп линия. Предизвиквам Ви да ги посочите всичките, преди да Ви споделя какво се прави и какво се планира…

В зоната на кръстовището с „Цар Борис III“ има по малко място от двете страни да се дръпне една автомобилна лента от тротоарите, а те да се долепят до сградите, но след това ще пречи складовата база на „Екомет 90“ и ще трябва да се изсекат дърветата на ъгъла на „Братя Бъкстон“, което ще предизвика брожения. След това от североизточната страна има масивен блок, който не може да се пипа, но трябва да се разруши пазарчето от южната страна между „Братя Бъкстон“ и „Ген. Стефан Тошев“. Като гледам големия отстъп от улицата на този блок от улицата и как отсрещните от южната са долепени, а след „Братя Бъкстон“ южните отстъпват място на това, което сега е пазар си мисля, че трасето е било предвидено за по-голям отстъп на тези сгради, през тази полянка и складовете оттатък реката и накрая S-ка за изместване на юг тук и през този блок, през пазарчето и по оставения и сега сервитут, но в някакъв момент са занемарили този план и са позволили да се строи така, че сега почти няма оставени възможности, да не казвам съвсем. Горе долу така си го представям, като от прикачения файл.
Къде и за какво няма място?
« Last Edit: 26.02.2024, 17:58:53 by difian »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5479
    • View Profile
    • Email
В зоната на кръстовището с „Цар Борис III“ има по малко място от двете страни да се дръпне една автомобилна лента от тротоарите, а те да се долепят до сградите, но след това ще пречи складовата база на „Екомет 90“ и ще трябва да се изсекат дърветата на ъгъла на „Братя Бъкстон“, което ще предизвика брожения. След това от североизточната страна има масивен блок, който не може да се пипа, но трябва да се разруши пазарчето от южната страна между „Братя Бъкстон“ и „Ген. Стефан Тошев“. Като гледам големия отстъп от улицата на този блок от улицата и как отсрещните от южната са долепени, а след „Братя Бъкстон“ южните отстъпват място на това, което сега е пазар си мисля, че трасето е било предвидено за по-голям отстъп на тези сгради, през тази полянка и складовете оттатък реката и накрая S-ка за изместване на юг тук и през този блок, през пазарчето и по оставения и сега сервитут, но в някакъв момент са занемарили този план и са позволили да се строи така, че сега почти няма оставени възможности, да не казвам съвсем. Горе долу така си го представям, като от прикачения файл.

Когато не се оставя овреме място за инфраструктурата, а околното застрояване изпреварва уличната мрежа не се залепя после улицата за фасадите и да се оставят тротоари колкото да минат две мравки а се почва да се мисли тридимензионално и да се слагат релсите в тунели или на виадукти...

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8298
    • View Profile
Принос има и покойният голям пианист Лучников с неговия закон за реституцията - върнаха се имоти, върху които беше планирано изграждане на улици, паркове и т.н. Заслужи паметник с бутилка в ръка.  :)

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6355
    • View Profile
След като не можем да прекараме трамвай през гора (Борисовата градина) изобщо не си представям как ще го прекараме през булеварди. Имам усещането, че по различни причини в София се прокарват много по-лесно и бързо подземни трасета, отколкото ужким по-лесните надземни. Построиха нов булевард и беше добре докато копаят миналото лято да сложат и релси с идеята да ги свържат в скоро време със съществуващите. Сега изобщо не ми се вярва прясно копаното да се ремонтира пак.
Където ти е гората в Борисовата градина, преминава електропровод високо напрежение. На ЕСО не им пука и за окабеляване си казват, СО да инвестира. По Габровски по-силно гракащото малцинство стопира нещата.

При реализиране на целия ринг, ще има до 10 пресичания с радиални трамвайни връзки, на 5 места с метролинии и на едно място с жп линия. Предизвиквам Ви да ги посочите всичките, преди да Ви споделя какво се прави и какво се планира…

В зоната на кръстовището с „Цар Борис III“ има по малко място от двете страни да се дръпне една автомобилна лента от тротоарите, а те да се долепят до сградите, но след това ще пречи складовата база на „Екомет 90“ и ще трябва да се изсекат дърветата на ъгъла на „Братя Бъкстон“, което ще предизвика брожения. След това от североизточната страна има масивен блок, който не може да се пипа, но трябва да се разруши пазарчето от южната страна между „Братя Бъкстон“ и „Ген. Стефан Тошев“. Като гледам големия отстъп от улицата на този блок от улицата и как отсрещните от южната са долепени, а след „Братя Бъкстон“ южните отстъпват място на това, което сега е пазар си мисля, че трасето е било предвидено за по-голям отстъп на тези сгради, през тази полянка и складовете оттатък реката и накрая S-ка за изместване на юг тук и през този блок, през пазарчето и по оставения и сега сервитут, но в някакъв момент са занемарили този план и са позволили да се строи така, че сега почти няма оставени възможности, да не казвам съвсем. Горе долу така си го представям, като от прикачения файл.
Къде и за какво няма място?

Няколко години се чудих къде е ВЕЦ Симеоново и накрая на Google MAPS видях, че като "школата в Симеоново" не е в Симеоново. Така схванах тези жици на ЕСО, че са за произведението електричество от ВЕЦ-а. Светна ми, че не им е мястото както са, но понеже е най-мързеливото ще се окаже почти вечно.

Принос има и покойният голям пианист Лучников с неговия закон за реституцията - върнаха се имоти, върху които беше планирано изграждане на улици, паркове и т.н. Заслужи паметник с бутилка в ръка.  :)

Те трябваше да се върнат за да може собствениците да получат компенсация при отчуждаване - законодателя няма задължение да мисли за парите на Столична Община. Ама докато СО чака светлото Бъдеще на терените светнала крушки на апартаменти.
Така се получи по нашенски - вместо изписани вежди...
« Last Edit: 26.02.2024, 18:20:49 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17335
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Жиците стигат до подстанция “Рила” на ъгъла на Драган Цанков и Митрополит Кирил Видински

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6355
    • View Profile
Това от долния край. От горния отиват до онази подстанция на СОП и Симеоновско шосе. Обаче тая подстанция трябва да има връзка с ВЕЦа, който се намира на 1 км по-надолу.
Признавам си не съм оглеждал ВЕЦа дали няма друг далекопровод от някъде другаде и докъде води, ама все трябва да стигне до подстанция и до ЕСО.
Поне е логично.
Украйна, победа!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5166
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Няколко години се чудих къде е ВЕЦ Симеоново и накрая на Google MAPS видях, че като "школата в Симеоново" не е в Симеоново. Така схванах тези жици на ЕСО, че са за произведението електричество от ВЕЦ-а. Светна ми, че не им е мястото както са, но понеже е най-мързеливото ще се окаже почти вечно.
"Жиците" нямат много общо с ВЕЦ-а, освен че минават покрай него. Електропроводът е строен много години след този ВЕЦ по време, когато районът е бил пустош. Сега просто трябва да се кабелира, за което НЕК вероятно са последните, които ще извадят пари. Целият град е кръстосан надлъж и нашир от такива електропроводи за високо напрежение, които осигуряват резервираност на подстанциите, но са заровени в земята.
Освен "жиците", под Симеоновско има и две тръби по 900 мм (по спомен), част от т. нар. "Рилски водопровод", които отвеждат водата след като е произвела електричество до резервоар "Лозенец". Те минават под външния край на всяко от двете платна.

Трасето на трамвая обаче, доколкото си спомням, трябваше да мине през една просека, почти изчезнала, която се пада продължение по права линия от Семинарията към Габровски и преминава право през приемното здание на бившата вече гара Пионер (вероятно е имало прелез, закрит преди построяването на гарата). Там няма нищо, само бурени.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13660
    • View Profile
Трасето на трамвая обаче, доколкото си спомням, трябваше да мине през една просека, почти изчезнала, която се пада продължение по права линия от Семинарията към Габровски и преминава право през приемното здание на бившата вече гара Пионер (вероятно е имало прелез, закрит преди построяването на гарата). Там няма нищо, само бурени.
Но беше достатъчен аргумен за радикалното крило на Зелено движение ГИОРТ да протестират и да спрат проекта за трамвая. Сега единственият шанс е по Симеоновско шосе, като махнат далекопровода...

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5166
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Не става само с далекопровода, трябва да се премести и водопровода, което е доста по-сериозно и упражнението се превръща в основна реконструкция на булеварда.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6355
    • View Profile
Ето информация за ВЕЦ-а
https://dams.reki.bg/0263-dam/0263-dam
6.2 МW. Не е маломощен! Къде отива тая мощност и как? Аз мисля, че отива до подстанцията на околовръстното. Дори някога да не е било така.

Като преправяха кръстището на Симеоновско, ГМ Димитров и новия булевард имаше разни тръби в изкопите. Да не са онези тръби от ВЕЦа за Лозенец?
Украйна, победа!