Че описаното за момента е невъзможно да стане, е извън всякакво съмнение. Но не мога да не се съглася, че цялото ръководство на БДЖ (също и това на НКЖИ) е за обесване с главата надолу (няма да ви казвам какви 4 - цифрени заплати вземат). Казано с думи прости, от доста време БДЖ прави всичко възможно, за да отблъсне колкото се може пътници към автобусите. Още през 2000-ната година отмениха един куп влакове, всички с доста добра населеност, за да може някои така наречени хора да си пуснат рейсовете. Примери колкото искате.
А ето и нещо съвсем пресно и фрапиращо - големите чорбаджии отказват да издават билети за пътуване с международните влакове в посока Кулата (в същност дават само за нощния международен, като не знам кой ще тръгне в 10 часа вечерта да пътува натам ,та да пристигне в 2 през нощта). А точно тези влакове със сигурност ще разгонят фамилията на автобусните превозвачи в това направление, понеже времепътуването е съизмеримо с това на автобусите. Какъв е резултатът - в МБВ-тата има за Гърция по не повече от 20-30 човека, с мен барабар, когато си вземам билет за друг влак и се качвам под предлог, че много бързам или че съм си изпуснал влака. Поне кондукторите никога никой не връщат, изключая разни цигани и хора със замърсяващ багаж....Иначе не може, понеже нормалните "бързи" влакове се водят такива само на хартия, защото на практика спират във всички села, в резултат на което до Кулата се стига за пет часа минимум. А автобусите не са на големите фирми от сорта на Ивкони, Биомет и т.н, а на разни малки смешковци, които няма начин да ги знаете, но работят с 30 годишни немски таралясници.
Моето мнение е, че БДЖ като превозвач няма бъдеще - колкото и да не и се иска на държавата, компанията ще фалира и ще бъде погълната от нейните кредитори, и в последствие продадена например на Дойче Бан. Защото няма кой да плати дълговете, в които е затънал родният ни ж.п превозвач. Колкото и да съм против подобна практика, друго логично решение не виждам..С една дума, ще стане като с "Балкан"....