Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 389312 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7580
    • View Profile
Не е по-добре - билетите 30+ са удобни за вътрешноквартални пътувания и такива между съседни квартали както и за някои по-далечни пътувания с прекачване на метро. :rolleyes:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15757
    • View Profile
    • Email
Оказа се, че импулсите за метро на сините карти важат още - 15.03.2023. Юруш на метрото и да живее Братоев!  :D

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3752
    • View Profile
Не е по-добре - билетите 30+ са удобни за вътрешноквартални пътувания и такива между съседни квартали както и за някои по-далечни пътувания с прекачване на метро. :rolleyes:

При моето предложение получаваш повече на същата цена ! Просто трябва да си предплатиш 10 билета ! Така и хората ревящи за отстъпки, а те не са никак малко ще бъдат доволни ! Хем вълкът сит, хем агнето цяло дет се вика!

Оказа се, че импулсите за метро на сините карти важат още - 15.03.2023. Юруш на метрото и да живее Братоев!  :D

Още началото на годината бе обявено, че тези на Метрополитен ще важат до 31.03.2023г.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7580
    • View Profile
Талоните от 10 броя не даваха възможност за прекачване за разлика от билетите 30+. Така броят възможни връзки намалява. :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4529
    • View Profile
    • Email
Талоните от 10 броя не даваха възможност за прекачване за разлика от билетите 30+. Така броят възможни връзки намалява. :rolleyes:

Фактът че по-малко от 10% от билетите 30+ се ползват за прекачване говори, че са пълен провал. Или времето 30 минути е твърде кратко, както предположихме още в началото тук, или хората не знаят че имат право да се прекачват - няма да се учудя ако има и такива, които не са разбрали, което при това ниво на рекламните кампании на ЦГМ не е изненада.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7580
    • View Profile
Времето е съвсем адекватно - в много европейски градове има билети 20, 30 или 40 минути с прекачване на по-ниска цена. Примерно в Прага има билет 30 минути на цена 75% от този 90 минути, в Краков има 20 минути на половината от цената на билета за 90 минути и т.н. Билетите без прекачване пречат да се оптимизира транспортната система - по-изгодно е да се загуби време, но да се пътуваш с един билет. :rolleyes:
« Last Edit: 15.03.2023, 15:16:26 by V.Peichev »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15757
    • View Profile
    • Email
Или пък не са разбрали,  че трябва да се валидират във всички возила, не само в първото

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3214
    • View Profile
Талоните от 10 броя не даваха възможност за прекачване за разлика от билетите 30+. Така броят възможни връзки намалява. :rolleyes:

Фактът че по-малко от 10% от билетите 30+ се ползват за прекачване говори, че са пълен провал. Или времето 30 минути е твърде кратко, както предположихме още в началото тук, или хората не знаят че имат право да се прекачват - няма да се учудя ако има и такива, които не са разбрали, което при това ниво на рекламните кампании на ЦГМ не е изненада.
Второто ти предположение не го прави провал. Аз пътувам един два пъти седмично по маршрут Люлин-Плиска. Преди ми трябваше дневна карта, сега по един билет в посока ми е достатъчен. Не използвам гт толкова често, че да ми е нужна карта, но вариантите 30+ и дневна карта в момента ме устройват напълно, когато се налага.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3752
    • View Profile
Талоните от 10 броя не даваха възможност за прекачване за разлика от билетите 30+. Така броят възможни връзки намалява. :rolleyes:

Въобще осмисляш ли това, което се предлага или бързаш да изплющиш първата глупост, която ти роди главата?

Пробвай пак .
Единствен билет 60+ за 2 лева. За закупуване на 10 билета заредени на електронен носител получаваш отстъпка по 0.4 лева на билет !
Много ли е сложно?  :eek:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7580
    • View Profile
Все едно трябва да има билет за по-кратко време 20 или 30 минути - във всички системи с таксуване по време има такива и 60 минути са прекалено много за пътуване между съседни квартали както и за някои пътувания с прекачване на метро.  Вероятно много от билетите 30+ не се валидират при прекачване освен на метро и затова се отчитат толкова малко прекачвания. :rolleyes:

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3752
    • View Profile
Как сме оцеляли толкоз десетилетия без билет за време ? Ужас!  :crazy:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7580
    • View Profile
Трябваше да се въведат още при доставката на T6A2-SF - спокойно можеше всички превозни средства да се оборудват с валидатори като тези в ТМ 2057. Таксуването по време позволява по-ефективна оптимизация с цел намаляване на времепътуването. :)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4529
    • View Profile
    • Email
валидатори като тези в ТМ 2057.

А какво се случи в крайна сметка с тези валидатори? Изчезнаха в някоя частна колекция или са все още в някое от депата в някой склад? Има ли някой спомен от коя фирма производител бяха?


Второто ти предположение не го прави провал. Аз пътувам един два пъти седмично по маршрут Люлин-Плиска. Преди ми трябваше дневна карта, сега по един билет в посока ми е достатъчен. Не използвам гт толкова често, че да ми е нужна карта, но вариантите 30+ и дневна карта в момента ме устройват напълно, когато се налага.

Имаш предвид, не са провал за ЦГМ защото хората си взимат след всяко прекачване нов билет и пълнят изтънелия бюджет на ЦГМ. :) Да, така погледнато са даже много успешни  :rolleyes:
« Last Edit: 16.03.2023, 14:50:53 by fafan »

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16871
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5088
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
А какво се случи в крайна сметка с тези валидатори? Изчезнаха в някоя частна колекция или са все още в някое от депата в някой склад?
До преди вкарването на новата тикет система, единият валидатор беше трайно махнат, след като някога назад във времето, по някаква причина високо напрежение е прескочило в нисковолтовата инсталация, и той се е оказал едно от слабите звена (тези трамваи правят от време на време такива номера в чопърите си). Останалите, ако са премахнати, вероятно се търкалят в склада на Красна поляна. Така или иначе от началото на този месец са практически неизползваеми.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3597
    • View Profile
До преди вкарването на новата тикет система, единият валидатор беше трайно махнат, след като някога назад във времето, по някаква причина високо напрежение е прескочило в нисковолтовата инсталация, и той се е оказал едно от слабите звена (тези трамваи правят от време на време такива номера в чопърите си).
Ако става въпрос за валидаторите в 2057, причината не е някаква, ами конкретна. Една вечер при минаване през канал решават да заваряват една от вертикалните дръжки в салона (тази със средния валидатор ако не се лъжа вече), на която долния край се е отчупил от основата (през зимата цялата химия от улиците и най-вече солта от спирките се вкарва с обувките в салона и вътре всичко започва да корозира. Понеже бригадата работи професионално, не заземява електрожена и при контакт с тръбата един от кондензаторите във валидатора експлоадира. Валидаторът е свален и прибран от началника на депото под претекст, че "ще го закара на някаква жена, която разбирала от тези работи" и така валидаторът повече не се появява.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15757
    • View Profile
    • Email
Въпрос: С дебитна карта билет 30+ ли се купува? При влизане във второ возило до 30 минути ще ти дръпнеш ли още 1.60 лв?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10444
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
С дебитна карта е 30+, до 30 мин прекачване не взима нова сума.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2131
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
С дебитна карта е 30+, до 30 мин прекачване не взима нова сума.
... което ми харесва. Довозваш се до най-удобната диаметрална линия в твоята посока и с такъв билет можеш да стигнеш до почти всяка точка от София. Метрото покрива Летище, Бизнеспарк, Обеля, Люлин и Хладилника. А 111 - почти цяла южна София плюс Люлин. ТМ 11 - от Илиянци до Княжево. Това правило за време до последното прекачване е много смислено. (like)
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13863
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Казус от тази сутрин. 6 и половина метростанция „Западен парк“, картата ми изтекла, касата още затворена, а автоматът „временно не работи“. Просто брилянтно.
Възможността да мечтаеш означава, че най-големите ти мечти вече са реалност!