други ще ни критикуват че събираме скрап
Нищо подобно. Новината е чудесна. Автобусът изглежда доста запазен, което не е без значение. Нови плоскости, хубаво измиване, корекция на забележки по боята, полиране и ваксиране и ще придобие много добър вид.
Знае ли се колко броя Чавдар 130 са произведени и кой къде е отишъл?
Преди промените - един оранжево-бял, сглобен в Австрия, с дръжки в сиво, идентичен на единствения произведен пак там 140.
Следващият е с преобладаващо оранжево, вече сглобен у нас, има снимка в другата тема, Стефан каза, че е показан на панаира през 1985-та, аз го видях някъде през следващата на изхода на тунела в Дупница. И той е със светлосиви дръжки.
Този от панаира 88-а година, за него вече казахме две мнения по-горе - утвърден за серийно производство. Има още един на листовката, пак в оранжево и бяло, на листовката пише, че е 120, но не е - до тука преди промените станаха общо четири.
След промените - синият с двете австрийски врати, но вече с големи прозорци - той пак е показан на панаира, през 90-та година.
Има още един - пак син, с австрийски врати, но отново са три - втората снимка на листовката.
Летище Бургас са имали три като на горните снимки.
Военните в София имат един, синьо-бял, с две врати и големи прозорци - знаете го.
Такива като него има още два - единият е същият, но синьото е малко по-светло, другият - идентичен на последния, но с малки прозорци - той беше на някакво предприятие в Долна Митрополия.
Остана последният произведен 97-а година, работил известно време в Благоевград - и за него казахме горе.
Тролеят 2525 всички го знаете, в книгата пише за някакви тестови екземпляри в Баку и в Оренбург.
Значи общо преко сили - четири преди да падне Тошо, след промените аз ги преброих осем, като сложим и тези за Баку/Оренбург стават десет, плюс един тролей. Значи преко сили 15 броя, други нито сме виждали, нито са излезли снимки, и да има нещо, то ще е някаква незначителна бройка.
Което е голям "успех" на фона на 330 - един сглобен в Австрия и един направен у нас, също утвърден за серийно, 410 - пак само два, 430 - пак два...530 също са два....
Единствено бургаските 120 - 30 бройки ли бяха, един за Тайланд, както и 141 - 30 за София и 10 за Бургас, плюс един прототип и един австрийски 140....А военните имаха десетина 420, един имаше около Девня и един флуорограф......Сещам се и за един 11М4 с козметични промени - черни дръжки с гъби, който беше в последствие на гумаджийския завод Динамик......и експортните за Чехословакия Авии, синьо-бели с цяло предно стъкло, такива много имаше и у нас, пак с черни дръжки с противоударни гъби...Забравих единственият 610, пак върху Авия....За друго не се сещам....
Специално за 130, дори в книгата, по обясними напълно разбираеми причини, няма абсолютно нито една свястна снимка....Навремето цветните ленти бяха изключително кът, а и това да не е Икарус, та да са снимали ударно специално с рекламна цел, за листовки и т.н.