Author Topic: Изграждане на участък Военна Академия- Асен Йорданов  (Read 16385 times)

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1510
  • 9060
    • View Profile
10-12 минути не е приятен интервал. Но линия 3 няма проблема с две съседни станции на голямо разстояние, така че в общата част влакчетата може да са през 2 минути, а през разклоненията - на 4 минути.
Както се пееше в една песен "А дано, ама надали"!  ;)
Разстоянието между станциите няма нищо общо с интервалите извън пик, а въпросните интервали 10-12 минути са напълно реални, справка - МД1 по разклоненията. Още повече, засега МД3 е доста слабо натоварен, така че ако са 10-12 минути даже ще е екстра.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15647
    • View Profile
    • Email
Разстоянието между станциите има общо с минималния допустим интервал между две влакчета и затова интервалът в разклоненията на Линия 1 теоретически не може да е под 7 минути (3.5 минути в общата част).
Линия 3 няма тази рестрикция, което не значи, че непременно влакчетата ще са на минималния допустим интервал.

1. За Арена Армеец аз бих предпочел довозващ автобус до МС Г.М. Димитров, когато има събитие. Там има един много голям проблем с достъпа и той е в адски тесните тротоари в посока колелото на 4ти километър - налага се да се върви по платното за движение. А някой ден ще има и трамвай по Г.М. Димитров, който ще минава пред залата.

2. Какво ви е наблюдението върху останалите бизнес центрове? Бизнес парка, сградите около ИЕЦ? Отрази ли се построяването на метрото върху автомобилния трафик в района? За Бизнеспарка слушах коментари, че в пиковите часове метрото не смогва заради големия интервал на движение, и напливът от коли в района си е същият, но нямам преки впечатления.
1. Мнооого лоша идея. Кръговото на Винарово и подходите му след мероприятие в Армеец са един голям паркинг от чакащи и пъплещи коли, по Гемето е трагедия. По-добре иди на трамвайчето. Силно съм скептичен в близко бъдеще да мине трамвай под Винарово. Това е сериозен и скъп проект, а толкова много се забатачват от петилетки. Най-вероятно след МС Г.М.Димитров трасето ще поеме към Дървеница и дотам. Даже си мисля за по-екзотична идея: така или иначе трасето Семинарията-Дървеница (ако се случи) ще върви по Симеоновско и Г.М.Димитров, да прекарат трасе по някогашното жп по Самоков (връзка с метрото на Жолио Кюри), подлезът под Цариградско ще се прави наново и после - към Гео Милев. Но я камилата, я принц Чарлз.
2. Моят критерий е това, което виждам от офиса ми - опашките по Малинов от Балан до светофара с Аврамов, също от Кауфланд до същото място. Ако сравня 2011-2014 - преди разкопките за Метролиния 1 и реконструкцията на Малинов и 2018-2019: преди опашките по Малинов твърдо стигаха до Балан, сега това се случва само при ПТП. Вярно, че Малинов стана 3-лентов, но все пак може да се твърди, че автомобилният трафик не се е увеличил. Колкото до метрото - на МС Малинов, която е трета станция, то идва винаги порядъчно пълно към 17 - 17:40. Това - преди карантината, оттогава го ползвам рядко.
« Last Edit: 19.01.2021, 19:01:51 by blagun »

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 244
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Разстоянието между станциите има общо с минималния допустим интервал между две влакчета и затова интервалът в разклоненията на Линия 1 теоретически не може да е под 7 минути (3.5 минути в общата част).
Въпросната "рестрикция" има ли я някъде нормативно фиксирана, защото се е казвало публично и то не веднъж, че при нужда минималният интервал в общия участък може да се сведе до 90 сек, което малко не се връзва с тези сметки?

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3702
    • View Profile
Това зависи от осигурителната инсталация. Влака трябва да има поне един свободен блок участък пред този, в който се движи!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10342
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
За интервали под 2 минути трябва да се разчита само на АЛС, а светлинните сигнали да се загасят. Към настоящият момент нищо не налага това, а и едва ли някога ще се стигне до него.

Online New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1495
  • Експресивен експрес
    • View Profile
Много обикаля това трасе. По Цариградско се стига по-бързо, дори с елеткрическа тротинетка. Кеф ти Армеец кеф ти Мола.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline NickZach

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 14
    • View Profile
    • Email
Здравейте,

Първо искам да кажа, че се присъедних преди около 2 часа, но отдавна следя форума. Тук ми е много интересно и научих много нови неща за Софийския градски транспорт, за които не съм и подозирал. А сега - към историята  :laugh:

Аз живея до спирката на УМБАЛ Св. Анна, точно срещу бензиностанцията на OMV. Знам, че това не се чува често, но не искам метро под прозореца си. На мен и на семейството ми не ни се налага да ползваме метро. Ако тук има метростанция, тя няма да ми помогне да стигна по-бързо до училището си в Студенстки град (впрочем, не знам къде да пиша за това, но защо няма директни линии от този край на Младост до Студенстки град?). Няма да ми помогне да стигна по-бързо до плуването ми в Младост 2. Няма да помогне на майка ми да не пътува 1 час до работа, нито пък на баща ми. А дори и да ми се наложи да пътувам до някъде с метро, просто се качвам на нещо за Орлов мост (най-добре 204, 304 или 604 - спират точно до изхода и са по-бързи от 76) и от там си хващам метрото. Дори по-бързо е, отколкото да се чака тролей 5, и с него - до метростанция "Младост 1". Затова не желая в продължение на поне 3 години някакви машини да разбиват асфалта и да тракат под прозореца ми. И сега си ни шуми вечер от Цариградско, няма нужда от още шум. Пък и 3 метродиаметър "блесна" с качеството си на изработка. Ако метростанция "The Mall" или както там я нарекат всъщност ще е метростанция "Медицински университет 2" (заради пропадането на тротоара я споменавам), тогава - не, мерси!

Също така (не знам дали точно тук е мястото да пиша за това) заради този "двуетажен подземен паркинг с 230 места, 28 от които за инвалиди", в момента на мястото на зелената площ общината иска да строи "временен" паркинг. Прикачвам снимка от Google Earth. За момент мярнах проектната скица и всичко на 19 м южно от южното локално на бул. Царирадско шосе (не знам дали се изразих правилно) ще бъде изсечено, разкопано, трамбовано, асфалтирано и разчертано. В момента баща ми събира подписи от хората от входа. Кажи-речи целият блок без десетина образа са против паркинга. Но ще видим.

Благодаря за вниманието!

А, послепис. Миналата година разработих (в Google Earth) приблизителен маршрут и разположение на станциите по Линия 6. Коя е подходящата тема да го публикувам, както и идеите ми за развитието на Софийското метро като цяло? Мерси предварително!
« Last Edit: 07.04.2021, 13:01:58 by NickZach »

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 628
    • View Profile
Това е подходящата тема за идеите ти:
https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=73.0

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15647
    • View Profile
    • Email
За идеите е посочена темата.

Относно обсъждания участък: Разбира се, това, че имаш път от Окръжна болница към Студентски град, надали е аргумент за метролиния по този участък. Още повече, че прехвърлянето от А280 на Винарово колело е относително безпроблемно. Като има проблеми по проектирането и изграждането на нови участъци, те се решават, а не трябва да се спира развитието на метрото. Още повече, че при Армеец също има река за преодоляване.

Що става въпрос за паркинга, и на мен е странно подобно намерение. Най-малкото затова, че по това направление има подобен паркинг, разположен по-периферно. Не ми е известно паркингът на ИЕЦ да пращи по шевовете си, за да му трябва дубльор. Да, бизнес районът срещу вас се разраства и ще се разраства, но е редно всеки нов билдинг да обезпечи паркирането на работещите в него и посетителите. В това отношение трябва да се мисли за подобряване на свързаността на района, защото в момента той се захранва само откъм Винарово колело. Както и пешеходната му свързаност, която в момента се дава от един единствен подлез на Окръжна болница плюс моста на София тех парк.
Само да не стане така, че вместо паркинги пред вас да построят нов ред билдинги на по 20-30 етажа  :devil:
« Last Edit: 30.01.2021, 08:07:06 by blagun »

Offline NickZach

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 14
    • View Profile
    • Email
Това е подходящата тема за идеите ти:
https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=73.0
Благодаря Ви!

Offline NickZach

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 14
    • View Profile
    • Email
Само искам да отбележа няколко неща:

"...това, че имаш път от Окръжна болница към Студентски град, надали е аргумент за метролиния по този участък."
Не желая метролиния, а някаква автобусна линия. Например някой от "Младостките" автобуси (76, 213, 305) да бъде отклонен през Драган Цанков. Винаги съм смятал, че от "Хотел Плиска" до "Метростанция Александър Малинов" те се движат твърде... еднакво. Маршрутът им би могъл да се "поразчупи" малко през Дървеница или Гео Милев. По някое време ще го предложа във форума за идеи.

"Щом става въпрос за паркинга, и на мен е странно подобно намерение. Най-малкото затова, че по това направление има подобен паркинг, разположен по-периферно."
Не мисля, че паркингът при ИЕЦ помага много в конкретния случай. Много често на паркинга на блока няма места, понеже служителите на бензиностанция OMV и McDonald's спират тук. Може би заради това Общината иска да изсече дърветата и да построи паркинг, макар че силно се съмнявам, че въобще е забелязала или се интересува.

"Да, бизнес районът срещу вас се разраства и ще се разраства, но е редно всеки нов билдинг да обезпечи паркирането на работещите в него и посетителите."
Тук съм напълно съгласен. Между OMV и McDonald's има чудесно местенце, което е по-голямо, почти няма дървета, а само един билборд. Защо просто не направят "временния" паркинг там, не знам. Ако не общината, то поне бензиностанцията и Mc'Donald's-а биха могли.

"В това отношение трябва да се мисли за подобряване на свързаността на района, защото в момента той се захранва само откъм Винарово колело. Както и пешеходната му свързаност, която в момента се дава от един единствен подлез на Окръжна болница плюс моста на София тех парк."
Тук също съм съгласен. И да има, и да няма метростанция, смятам, че източно от кръстовището с ул. Йерусалим трябва да има пешеходен подлез/надлез към The Mall. Много хора преминават по тесните тротоарчета в автомобилните рампи към подземния паркинг, нищо, че изрично си пише, че е опасно и е забранено за пешеходци.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 468
    • View Profile
Имам едно питане, няма ли да бъде по-удачно ако последните две метростанции на отклонението през Слатина, при Арена Армеец и Окръжна болница, засега да не се строят със средства от Държавния бюджет, след като отпадна участъкът от Плана за възстановяване и развитие, а със спестените пари да се ускори работата по проектирането и строителство на трасето от метростанция Витоша до Студентски град? За там знам, че в момента се изработва ПУП на първите три станции от избраното трасе, като втората на ул. Стефан Савов засега може да не се строи. Все пак зала Арена Армеец не генерира постоянен пътникопоток и ще бъде в близост до метростанцията на бул. Асен Йорданов и бул. Шипченски проход, а станцията до Окръжна болница е в близост до изохрона на станция Младост 1 от първия метродиаметър.

Online New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1495
  • Експресивен експрес
    • View Profile
Не знам. Все пак там става дума за 4 станции - Кръстова вада, жк.Градина, ул.проф.Иширков, НСА. Спестените пари могат да помогнат само донякъде. Двете станции в Люлин ми се виждат по-перспективни. От друга страна пък, Армеец е предвидена да обслужва и Тех парк, а следващата станция да поеме изникналия клъстер до Полигона. Според мен, подобно пренасочване може да стане само ако се отложи цялото отклонение през Слатина за сметката на Студентския и Люлин.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 468
    • View Profile
С автобус по Цариградско от Окръжна болница до Орлов мост ще се стига по-бързо отколкото с метро, това всеки го знае.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15647
    • View Profile
    • Email
С автобус по Цариградско от Окръжна болница до Орлов мост ще се стига по-бързо отколкото с метро, това всеки го знае.
И всички в този град ли живеят на Орлов мост? Ако е такава сметката, то и 204 стига по-бързо до Орлов мост с метрото.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10342
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
И заради това автобусите са по-често и по-пълни от метрото. Само че са и 30 пъти по-евтини.
Иначе отправната точка Орлов мост си е умесна. Там човек би се прекачил на друго возило.

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 679
    • View Profile
    • Email
С автобус по Цариградско от Окръжна болница до Орлов мост ще се стига по-бързо отколкото с метро, това всеки го знае.
И всички в този град ли живеят на Орлов мост? Ако е такава сметката, то и 204 стига по-бързо до Орлов мост с метрото.
Да, затова 70% от живущите в Дружба - 2 ползват именно автобуса, не метрото. За сметка на това собствениците на нивите около станция "Дружба" яко намазаха. Ще е интересно да се проследи историята на собствеността на терените около МС "Дружба". Напълно възможно е някой да ги е изкупил месеци преди да се промени трасето, през 2007г. Днес Артекс строи два 20-етажни мастодонта там.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7399
    • View Profile
При какъвто и да е вариант за МД 1 до летището неизбежно има слабо натоварени метростанции - при вариант през Дружба 2 щяха да са край гара Искър и в промишлената зона, при вариант под Христофор Колумб в началото на Дружба и в промишлената зона, сега са Дружба и Света гора. При това метростанция край гара Искър ще е много трудно да се опази от индийците гратисчии от околните катуни.  :rolleyes: