Author Topic: Изграждане на участък Военна Академия- Асен Йорданов  (Read 30139 times)

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3941
    • View Profile
Учудващо, планирали са четири коловоза след последната станцията. Направо е готово оттам да го разклонят още един път…
Интересно каква е идеята.

Депото отесня и ще ползват някаква част като гаражни! Най-вероятно 2 или 3 състава ще нощуват там!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5459
    • View Profile
    • Email
сериозен недостатък на островните перони е невъзможността да се разделят пътникопотоците в различните направления...

Аха, а като има ту островни, ту странични пък става едно такова хубаво разделение на пътникопотоците вътре във влака че ум да ти зайде , таман са се качили хората от едната страна на влака и после почва едно разместване на слоевете вътре за да се доберат до вратите от другата страна, в час пик е особено приятно като почнат с лакти и торби да те бутат след като си заел стратегическа позиция далече от вратата.

..на Централна жп гара да е с островен перон поради използването и от гости на града, които евентуално биха имали затруднение да си изберат от коя страна да слязат

Теоритично точно там е все тая коя страна ще си изберат тези неориентирани гости, защото от която и страна да се качат пак могат да стигнат всяка станция по линията заради фльонгата, такава екстра предлага засега само софийското метро, след разделянето на линиите тази екстра ще отпадне за съжаление.
« Last Edit: 01.12.2023, 20:20:40 by fafan »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3941
    • View Profile
Аха, а като има ту островни, ту странични пък става едно такова хубаво разделение на пътникопотоците вътре във влака че ум да ти зайде , таман са се качили хората от едната страна на влака и после почва едно разместване на слоевете вътре за да се доберат до вратите от другата страна, в час пик е особено приятно като почнат с лакти и торби да те бутат след като си заел стратегическа позиция далече от вратата.

Като прочете това човек ще реши, че вратите не са една срещу друга, а от едната страна са в единия край на влака, а от другата страна в другия край ! Ох, колко тежко е да направиш крачка в страни!!!  :crazy:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13657
    • View Profile
Аха, а като има ту островни, ту странични пък става едно такова хубаво разделение на пътникопотоците вътре във влака че ум да ти зайде , таман са се качили хората от едната страна на влака и после почва едно разместване на слоевете вътре за да се доберат до вратите от другата страна, в час пик е особено приятно като почнат с лакти и торби да те бутат след като си заел стратегическа позиция далече от вратата.

Този проблем се решава лесно, като се съобщава във влака от коя страна ще се отворят вратите на следващата станция. Така е в Рим, Виена, Лондон и други градове.

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1859
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Глупости. Къде при нас има "ту островни, ту странични"? Тъкмо обратното, от Сливница до СУ + НДК и ЕС + Летището островни, всички останали - странични. Каква блондинка трябва да си за да не го запомниш.
Може да се съобщава за смяна на вратите, но поради изброените по-горе причини не е задължително, тъй като не се редуват, а има известна стабилност. Третия метродиаметър пък изобщо няма островни перони, какво по-стабилно от това?

Колкото до Братоев и сие, вие ги плюете, ама като се пенсионира не се знае кой ще дойде на неговото място. Да не стане от трън та на глог. Софиянци вече имат подобен опит, но май няма да им дойде акъла.

« Last Edit: 02.12.2023, 17:27:23 by New_Passenger »
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 900
    • View Profile
Колкото до Братоев и сие, вие ги плюете, ама като се пенсионира не се знае кой ще дойде на неговото място. Да не стане от трън та на глог. Софиянци вече имат подобен опит, но май няма да им дойде акъла.
Мисля, че не "на софиянци трябва да им дойде акъла", а на тези, от които зависи назначението на тия директори на транспортните дружества. Защото пряко от софиянци нищо не зависи.

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1859
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Защото пряко от софиянци нищо не зависи.

Да не задълбаваме в офтопа, но защо не зависи? Нали имаме право на глас. Не навсякъде, но можем да избираме.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13657
    • View Profile
Колкото до Братоев и сие, вие ги плюете, ама като се пенсионира не се знае кой ще дойде на неговото място. Да не стане от трън та на глог. Софиянци вече имат подобен опит, но май няма да им дойде акъла.
Това е абсурдно, няма незаменими хора. Има заместници, които би трябвало да са достатъчно компетентни, за да се кандидатират. Същото важи и за Ганчев и за Монов в другите две дружества.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5459
    • View Profile
    • Email
Братоев за разклонението:

До 4 години ще е готово разклонението на третата линия на метрото

"До 3 години и 9 месеца ще е готово разклонението на третата линия на метрото, минаваща през квартал "Слатина". Технологията на новата линия на метрото е комплексна. Няма да има негативни последици върху инфраструктурата. Това заяви в ефира на БНТ директорът на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев.

По думите му предстои много работа. Той уточни, че финансирането по проекта е осигурено от програмата " Транспорт". Той добави и че допълнителни средства ще бъдат осигурени чрез банков заем, гласува от Столичния общински съвет.
Братоев посочи, че успоредно със строежа на метрото се строят и буферни паркинги, където условията позволяват. Той поясни, че към момента са изградени 11 такива. Планира се паркинги да има на бул. Владимир Вазов и около Арена София, допълни директорът на "Метрополитен".

Той не посочи в конкретика колко струва изграждането на столичното метро, но подчерта, че цената му е 2,5 пъти по-ниска спрямо другите европейски страни.

Братоев подчерта, че метрото има социална функция. Той поясни, че приходите на "Метрополитен" идват от продажбата на билети и карти. Приходът е недостатъчен, но стабилен, допълни Братоев.

Чака ни огромна работа. Работим с перспектива за бъдещето, каза още той."


https://news.bg/regions/do-4-godini-shte-e-gotovo-razklonenieto-na-tretata-liniya-na-metroto.html

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14702
  • Бъдещето, това си ти!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Не знам за вас, но на мен отдавна ми е писнало от кухия пиар и от вкоренилото се разбиране в Столична община, че трябва на всяка цена да се лъже и маже по изключително нагъл начин, с идеята да се помпат положителни постижения. „Бели Дунав“, „стадион Васил Левски“, „Цариградско шосе“, „Бизнес парк“, „Джеймс Баучер“ и „Горна баня“, това са буферните паркинги построени с и заради метрото, а между другото в „Люлин“ няма нито един, а този на гарата е приют за плъхове и мишки.
Ikarus 280.92 T - депо „Надежда“
Ikarus 280.04 - гараж „Малашевци“
ČKD T4D-C - депо „Красна поляна“
ČKD T6В5 - депо „Искър“


Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16108
    • View Profile
    • Email
в „Люлин“ няма нито един
В Люлин са първите метростанции, проектирани преди 40 години, тогава никой не беше чувал за такива екстри. Всъщност след финализиране на Лот 3 на АМ Европа Ломско шосе ще е по-сериозна входна точка от запад от бул.Европа, т.е. влизащите ще ползват буферния паркинг на Бели Дунав, а в Люлин сигурно ще направят с новите метростанции под бул. Царица Йоанна.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14702
  • Бъдещето, това си ти!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
в „Люлин“ няма нито един
В Люлин са първите метростанции, проектирани преди 40 години, тогава никой не беше чувал за такива екстри.
Така е, но точно такава „екстра“ можеше да се построи на мястото на бившия платен паркинг, където се издигна блока на „Тобо груп“ на „Царица Йоана“ и „Д-р. Петър Дертлиев“. Даже „Метрополитен“ възложи преместването на колекторите, които бяха там, за да се освободи мястото за строежа. Би следвало да има медии и журналисти, които да обстрелят Братоев с тези въпроси и не само него разбира се, има и много други замесени.
Ikarus 280.92 T - депо „Надежда“
Ikarus 280.04 - гараж „Малашевци“
ČKD T4D-C - депо „Красна поляна“
ČKD T6В5 - депо „Искър“


Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10823
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Доколкото знам на Сливница има изграден паркинг, но не е довършен. Подлезът под кръстовището също.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1859
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Братоев освен за Третия метродиаметър говори за възможността да се развива метрото на север. Според Братоев точно метрото може да въздейства за инвестиции в северните квартали. Вижте цялото интервю:

Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14702
  • Бъдещето, това си ти!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
И отново нещо добре познато, незапознатостта на водещия дава път на интервюирания да си спретне пиар и да избегне неудобните факти и обстоятелства.

На усет не усещам разлика в скоростта на движение на ТМ 5 по ремонтираното трасе по „Цар Борис III“ и трета метролиния, което е абсурдно. Трябва да я измеря с приложение на телефона, за да съм напълно точен, но не мисля, че ще открия значителни разлики. Добавяме това към многото криви по трасето и влаченето наистина е изключително неприятно.

За съжаление не съм свалил тази диаграма, но ми изглеждаше като официална. С кръгове около план-станциите бяха оградени зоните им на обхват и обхвата на най-западната и най-източната от трите под „Гео Милев“ почти напълно застъпваше обхвата на средната, което за мен е неоправдано разточителство, за което непременно трябва да бъде потърсено обяснение, тъй като спецификата на трасето на трета метролиния и огромното ѝ съвпадение с тролейбусните трасета в идеалния център, така или иначе ограничеват възможната възвръщаемост и разгърнатост на метрото. Аз лично няма да се откажа от мнението си, че можеше без станция „Свети Патриарх Евтимий“.
« Last Edit: 04.12.2023, 19:16:11 by AGENT 006 »
Ikarus 280.92 T - депо „Надежда“
Ikarus 280.04 - гараж „Малашевци“
ČKD T4D-C - депо „Красна поляна“
ČKD T6В5 - депо „Искър“


Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3041
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Малко актуална информация за положението около Окръжна.

В процес на изграждане е новият пробив от южното платно на Цариградско към локалното при спирката на тб 3/5/84 посока център. Преди 2 седмици сложиха светофар, а в понеделник започна изграждането на пробива. Все още не ми е напълно ясна логиката на пробива, защото между Димитър Молов и 4ти км няма да бъде затворено, но явно искат потока около Окръжна посока изхода на София да не задръства допълнително и без това претоварения 4ти км.

Митрополит Серафим Сливенски вече 2ра седмица е затворена и се разширява при изкачването. Имат прогрес, но вероятно поне до края на годината ще довършват, преди да затворят локалното и да пренасочат 73.
« Last Edit: 05.12.2023, 16:23:11 by Neronov »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5459
    • View Profile
    • Email
Митрополит Серафим Сливенски вече 2ра седмица е затварена и се разширява при изкачването. Имат прогрес, но вероятно поне до края на годината ще довършват, преди да затворят локалното и да пренасочат 73.

Тротоар обаче не са сетили че може да направят въпреки че така и така са се заели да ремонтират...

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1859
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Това е абсурдно, няма незаменими хора. Има заместници, които би трябвало да са достатъчно компетентни, за да се кандидатират. Същото важи и за Ганчев и за Монов в другите две дружества.

В някои случаи незаменими хора има. Тук идеята е друга, със смяна на ръководството да не стане от трън та на глог.

Братоев с право говори че точно метрото може да насърчи инвестициите в северна София.

Този блок на "Тобо груп" за който говори Агента, го виждам доста често. Обитателите определено ще слушат звуците на метрото.

Станцията на Попа не е толкова излишна. Все пак и Графа е там и много кооперации. Със Солунска не може да се сравнява, тя е просто една от преките на Витошка.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 900
    • View Profile
Каква ще е идеята на тоя пробив от Цариградско - да не би случайно да има нещо запланувано в локалното посока Младост - примерно да се затвори едностранно. Защото той е удобен, ама

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16108
    • View Profile
    • Email
Тротоар обаче не са сетили че може да направят въпреки че така и така са се заели да ремонтират...
За тротоар трябва доста дървета да изсекат, а и подпорни стени да правят предвид наклона. То и без тротоар след всеки по-сериозен дъжд ще се пълни с вода и кал платното. Но там, поне засега, няма жилищни сгради да ползват тротоар и по-смислено е да се асфалтира пешеходна алея в междублоковото пространство между бл.17 и 17А.