Author Topic: Транспортното обслужване на ж.к. Младост  (Read 103181 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11789
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Ozzy, откъде ги измисли всичките тези неща? Няма ли как да вложиш енергията си в малко по-добри предложения?
Защо да е лошо предложението?

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 44 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5973
    • View Profile
По няколко причини - 413 не е чак толкова дълга линия, в пик реално се бави основно на Сточна Гара и Г.М.Димитров и понякога на Румънско Посолство, натоварването е сравнително равномерно по маршрута и разделяне няма да подобри обслужването. Пътникопотокът на 314 и 4 се различава много и обединяване на двете линии неизбежно ще доведе до претъпкани автобуси между София Парк и Младост 3 или полу- до почти празни автобуси между Младост 3 и Кокалянско Ханче. :rolleyes: Пренасочване на 305 към Суха Река и Хаджи Димитър е съмнително решение - става твърде обиколен,  в момента има достатъчно удобни прекачвания на 85/285 и 86 за Хаджи Димитър, 78, 79 и 120 за Сухата Река също линията има сериозен пътникопоток от/към гарата. :rolleyes:
« Last Edit: 13.01.2020, 19:05:32 by V.Peichev »

Offline niki55

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
Искам малко да се върна към темата, и да направя някой предложения. Автобусите в Младост, наистина са много, и не са много добре разпределени.
Ето и моите идеи:
А113 - закрива се
А213 - върви по същия маршрут, но се затяга разписанието за сметка на 113. Линията е доста използваема и разпознаваема.
А314 - закрива се, вместо това трябва да се пусне линия от Бизнес парка към Бистрица/Железница.
А305 - върви по същия маршрут
А76 - прекалено много време се губи във въртене на последната част от маршрута му. Смятам че е окей да минава по бул.Атанас Москов, след което да завива по улица Александър Паскалев, където има Фантастико и мини-пазар, така че спирка там няма да е лоша. От там по Филип Аврамов, и през билата да обръщалото.
А111 - запазва маршрута си, така че тези крайните блокове в Младост 2 няма да загубят толква много когато 76 не минава от там.
А4 - сгъстяване на разписанието, като автобуса според мен не трябва да ходи чак до Кокаляне, ами да върти в Горубляне, както преди години. Не виждам смисъл от врътките през всичките Младости. Според мен трябва от Общината да си минава директно по Филип Аврамов, и към пазара. Така Младост 1 и 3 имат бърза и достъпна връзка с Горубляне.
А413 - запазва маршрута си. впрочем не знам дали не би било удачно да се скъси си до Младост 2, и да се затегне разписанието, щото имам наблюдения че доста хора го ползват от Младост до Студентски, или от Изток до гарата примерно. Не мога да преценя дали връзката с Младост 4 е важна.
« Last Edit: 10.02.2021, 09:26:09 by niki55 »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5973
    • View Profile
Сгъстяване на 213 и 76 за сметка на закриване на 113 е добро решение. 314 трябва да стига поне до Община Младост, не е удачно да се съкращава до БПС, също до Железница няма нужда от трета линия - 69 и 98 са достатъчни за село с население около 1/3 от това на Бистрица. :rolleyes: Идеята за 76 по Паскалев не е лоша, улицата е дори по-широка и по-удобна за движение на съчленени автобуси. За 111 принципно е добре да минава по новия Малинов и без това губи много време в задръствания по Околовръстното. Скъсяване на 413 не е удачно - ползва се по Москов, разписанието може да се затегне и да се добави кола и без скъсяване. :rolleyes:

Offline GGela

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
За закриване на линии не бих дала препоръки, но определено бих добавила линия между Младост и Студентски град, както и нещо по-адекватно до Дружба.
« Last Edit: 24.03.2021, 15:29:40 by Dragon »

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 630
    • View Profile
За закриване на линии не бих дала препоръки, но определено бих добавила линия между Младост и Студентски град, както и нещо по-адекватно до Дружба.
И двете съществуват до някаква степен. 413, въпреки че само в периферията на студентски, пак ходи до там. 88 си е до Дружба. Сега и двата автобуса могат да се сгъстят, но съществуват тези връзки вече.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5973
    • View Profile
88 принципно е достатъчен за връзка на Младост и Дружба, евентуално може да се сгъсти. Аналогично 413 осигурява връзка на Младост и Студентски Град при това там има алтернатива МД1 + 280 или 294.  :rolleyes:

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3863
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Честно казано, смятам, че транспортната схема на Младост е голямо мазало, но за съжаление, не виждам лесен начин да се пооправи.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12680
    • View Profile
Говорили сме много пъти различни варианти, и би могло линиите да се оптимизират, след като се въведе новата система за таксуване, което би позволило прекачване без допълнително таксуване. За мен лично 88, 113, 314 и 413 не са ефективни в сегашния си вид, а 3 линии до гарата са много.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5973
    • View Profile
113 определено не е ефективен и е по-добре пробегът му да се раздели между 76 и 213. 314 е нужен до Община Младост, евентуално може да не ходи до Младост 1. 88 и 413 практически нямат дублаж с метрото и като цяло са ефективни, втората линия определено се нуждае от сгъстяване. :rolleyes:

Offline niki55

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
тая 4ка през младост2 и после цялата врътка ми е много безумна. мисля, че варианта който бях предложил да тръгва от горубляне вместо кокаляне, и после да кара от общината директно до младост 1 е адекватен. и разписанието малко да се затегне, че тия хора там в жк горубляне са много закъсали (но тва вече е обсъждано)

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6541
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
За Горубляне и населената част на жк Експериментален от 4 години има обещание за удължаване на 305 до жк Експериментален. Не можело сега, защото има един мост, който е без документи и не знаят дали ще издържи съчленен автобус. Трябвало да се построи нов мост и тогава да се удължи 305. А за 4-ката много по-добре е да не прави безмислени кръгчета из задръстванията в Младост, а да се удължи от Младост-2 по Йерусалим и локалното на Цариградско до МБАЛ Св Анна.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 858
    • View Profile
На Окръжна болница не могат да въртят 2 линии, защото "прескачането" е трудно. Не случайно цялото пространство е със знаци, забраняващи спирането и паркирането. Трудно се изпълнява завъртането и на единичен тролейбус, а на съчленен е още по-трудно, ако има спряла кола, камо ли автобус.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4797
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
За Горубляне и населената част на жк Експериментален от 4 години има обещание за удължаване на 305 до жк Експериментален. Не можело сега, защото има един мост, който е без документи и не знаят дали ще издържи съчленен автобус.

Все едно е непосилно да му се направи обследване и да се установи техническото му състояние. Аман!

"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline niki55

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
не знам дали има някой ще ползва 4ка от окръжна болница до горубляне, при положение че всичките селски рейсове минават близо...

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6541
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
За Горубленци ще е ценна по-директната връзка с МС Младост 1 - там в болничните заведения до метростанцията, доколкото знам, са им част от личните лекари. По Йерусалим имаме и прилична връзка с други разнообразни по-малки обекти. Ходенето до МБАЛ "Св. Анна" не е задължително, но не виждам друго по-подходящо в района, с възможност за почивка. Това пред Мобиком - срещу Фантастикото на Йерусалим според мен ще е трудно да се ползва отново.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 630
    • View Profile
За Горубленци ще е ценна по-директната връзка с МС Младост 1 - там в болничните заведения до метростанцията, доколкото знам, са им част от личните лекари. По Йерусалим имаме и прилична връзка с други разнообразни по-малки обекти. Ходенето до МБАЛ "Св. Анна" не е задължително, но не виждам друго по-подходящо в района, с възможност за почивка. Това пред Мобиком - срещу Фантастикото на Йерусалим според мен ще е трудно да се ползва отново.

Ако забранят спирането и има контрол не е толкова трудно. Днес точно минах оттам и се сетих, че едно време е въртял тролей там и то не какъв да е а Икарус. Просто трябва строг контрол, както въведоха на Й. Николова.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9501
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Е то Икаруса заради управляемия заден мост е маневрен точно колкото къс автобус. За другите съчленени возила е по-сложно.