1
Идеи / Re: Оптимизацията на автобусните линии
« on: 12.03.2025, 21:46:02 »
По 1 може на курсовете до Кокалянско Ханче.
This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.
Има някакъв Икарус по тб.4. Не можах да го розпозная по-точно.2703 - В момента е посока Хаджи Димитър
Изпратено от моят SM-A546B с помощта на Tapatalk
С М3 ми се налага да пътувам или всеки ден, или през ден. Понякога, успоредно с това пътувам и с М1/М4.204 днес очевидно не беше в делнично разписание също... Не искам да използвам грозни думи и за това ще се въздържа от допълнителен коментар основно интервала на основна транс-квартална линия, която е една от най-натоварените в града. 304 ептем пък сякаш го нямаше...
Съгласен съм, че метрото по М3 е бавно и, че автобусът го конкурира (което на първо четене е скандално). Но ако се замислите, в цивилизованият свят не е по-различно.
Наскоро в Мюнхен ми се наложи да пътувам с техните U-Bahn и S-Bahn и не беше по-приятно, даже обратното. Влакът не само, че е тромав, а и пътниците понякога са неадекватни и пречат на вратите да се затворят. Безопасността не е по-добра.
Намирам за изключително добро решението М3 да има съответните преградни врати и мерки за безопасност! Да няма шанс някой да падне от перона.
И макар М3 да е гордостта на тъпунгерите от ГЕРБ, определено е имало и има какво да се желае.
Ако приемем, че днес ГТ се движи с делничното разписание, някой може ли да ми обясни логиката ТБ3 да се движи делник в час пик на 27 минути, а А78 - на 25 минути?
За щастие не ми се налагаше да чакам толкова, но друг път ще си бюджетирам такси или ще мисля друга схема. Добре, че ТБ1 е по-редовен и ме спаси от такова чакане.
Според мен е по-логично на 78 да се движат сола, но на малко по-къс интервал (до/под 20 минути в час пик примерно), отколкото съчленени, но на по-голям!
Тази линия и без друго е с относително слаб пътникопоток.
С такива интервали няма и как да имаш по-силен и си стават въздуховози по естествен път.
Същото важи и за ТБ3.
213 с новото разписание също е доста разчекнат.
Тези гимнастики може да бъдат оправдани с липсата на шофьори, но ако продължават дълго, със сигурност ще изгонят много пътници от ГТ с изключение на най-ниската прослойка/класа в града. И ще останат само 2-3 по-силни линии от калибъра на 76 и 204.
И ако трябва да избираш между наземен транспорт и метрото, пак ще се окаже по-добра опция метрото, включително и заради интервалите.
Освен в събота и неделя, в късните часове, нямаш влак на интервал от над 13 минути.
Н3 и Н4 се закриват. Няма водачи.Бива ли такова нещо!!!!! Айде стига правихте услуги на другите квартали и съсипвахте други!!!! АМАН! Дано поне ресурса от Н4 отиде по 204 или 404, иначе ще се откажа от София...
Н1 и Н2 ще се движат само в петък и събота.
Транспортна комисия в момента.
Считано от 04:30 часа на 07.12.2024 г., експериментално за срок от 6 (шест) месеца, маршрутът на автобусна линия № 3 се удължава до ул. „Ген. Гурко“ както следва:
в посока ул. „Ген. Гурко“: от с. Долни Пасарел по действащия маршрут до спирка „УМБАЛ Св. Анна“, направо по бул. „Цариградско шосе“, наляво по бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ и надясно по ул. „Ген. Гурко“ до спирка с код 2601 „Ул. Ген. Гурко“, съществуваща за автобусни линии № 84 и 184 - крайна
в посока с. Долни Пасарел: от спирка с код 2601 „Ул. Ген. Гурко“ надясно по бул. „Васил Левски“ до спирка с код 1903 „Ул. Ген. Гурко“ – начална, бул. „Васил Левски“, надясно по бул. „Цар Освободител“ и от площад „Орлов мост“ направо по бул. „Цариградско шосе“ по маршрута до с. Долни Пасарел
В променения участък автобусите ще спират двупосочно на спирки „Хотел Плиска“, „Площад Орлов мост“ и ул. „Ген. Гурко“.
За линията се закриват спирки:
с код 2795 „София Тех парк“
двупосочна с кодове 1257 и 1260 „Площад на авиацията“
двупосочна с кодове 2615 и 2616 „Спортна зала Арена Армеец“
двупосочна с кодове 1151 и 1155 „СК ЦСКА“
двупосочна с кодове 0052 и 0053 „Автостанция Гео Милев“.
Считано от 04:30 часа на 07.12.2024 г. маршрутът на трамвайна линия № 3 се възстановява до кв. Орландовци както следва (в посока кв. Орландовци): от гара Захарна фабрика по действащия маршрут до кръстовище бул. „Христо Ботев“/бул. „Княгиня Мария Луиза“ (Централна гара), надясно по бул. „Княгиня Мария Луиза“, наляво по ул. „Козлодуй“, наляво по ул. „Каменоделска“ и наляво по бул. „1-ва българска армия“ до трамвайно ухо „Орландовци“ (крайна станция на трамвайни линии № 4 и 18) двупосочно.
Мотрисите ще спират на съществуващите трамвайни спирки по маршрута.
На кръстовище бул. „Княгиня Мария Луиза“/ул. „Козлодуй“:
мотрисите спират на двупосочната спирка с кодове 2000 и 2001 „Ул. Козлодуй“ на ул. „Козлодуй“ за трамвайни линии № 4 и 18
мотрисите не спират на двупосочната трамвайна спирка с кодове 2002 и 2003 „Ул. Козлодуй“ на бул. „Княгиня Мария Луиза“ за трамвайни линии № 1, 12 и 27
За линията се закриват спирки:
двупосочна с кодове 1254 и 1255 „Пета градска болница“
двупосочна с кодове 1775 и 1776 „Триъгълника“
двупосочна с кодове 0374 и 0375 „Модна къща Агресия“
двупосочна с кодове 9476 и 0477 „Гара София север“
...Всички варианти са абсурдни и не трябва да се позволява да се разгледат дори! 88 можеше да не се пипа до завършването на бул. Копенхаген ( вярно няма много хора след МС Искърско Шосе ), 404 е абсурдна промяна и дефакто правят лека размяна по старата част на ул. Обиколна -> 404 за 304 до МС ИЕЦ, нищо че 404 още в Дружба 2 е пълен, 304 трябваше от да слиза чаак долу до бул. Проф. Цветан Лазаров и оттам по 204, а можеше и до Гаража, а 404 да го оставят да върти при тролея. 204 да не смеят да го пипат освен ако не е за сгъстяване.
В Дружба са пропищели от някакви готвени промени в транспортната схема на район Искър. Докладът бил скандален и ще протестират. Къде може да се намери и прочете?Пропищели са и от премахването на 404 от Дружба 2 и пращането му в квартал Димитър Миленков.
88 след МС Искърско шосе се пращал към Д.Миленков като се закриват всички спирки по сегашния маршрут към Дружба 2.
Три нови линии - 180,181 и 188. Едната до Софийска света гора, другите две до Видните и Казичене като сегашната линия 8 се закрива. Като тези линии щели да работят само в пиков час, пък в непиков час маршрутът щял да се променя (като онази линия 805 на повикване).
В заседанията на СОС не виждам нищо освен за обединението на тм 1 и 3 и закриването на 288.
Тролеите с автоматично свалящи/вдигащи се пръти и сериозни ултракондензи могат да се ползват:За 404 може да се наложи изграждане на съвсем малко ККМ когато се отделя от мрежата по Лазаров и се включва обратно, между Кауфланд Слатина и Сточна гара разстоянието е 6,3км и около Гарата и от ул. Обиколна до АП Дружба няма ККМ и се получават към 11км без ККМ, Ако се изгради мрежа около Гарата и към АП Дружба няма да има пречки според мен 404 да мине с тези тролейбуси
1. За автобусни линии - съществуващи или нови, минаващи големи участъци под ККМ
2. За удължени ТБ линии или варианти на ТБ линии.
Тук трябва да се изяснят параметрите:
- колко може да изкара на ултракондензи спрямо движение с ККМ?
- какви промени трябва да настъпят с ККМ с оглед на появилите се по-големи консуматори?
ККМ в София не е много развита, даже в Русе и Плевен има повече маршрути. Така че изборите не са много.
По точка 1 се анонсираха номера като 74 и 204. Но 74 и в момента се обслужва от електротранспорт. А 204 губи най-ценното си качество - бързината, ако започне да слиза на Винарово колело и локалното на Цариградско и да спира на всяка керемидка. Люлинските 309 и 310 изглеждат идеалните кандидати. Автобус 404, ако дружбенският участък + Сливница му стигат за зареждане. Автобус 94, ако В.Левски, Нансен и Черни връх са му достатъчни (нали ще има поръчка и за съчленени все пак?)
По точка 2. Варианти:
- нова линия от Орлов мост (или ТБ3 удължена) по петицата до Младост-2 и нататък - към Младост 3 и Екпериментален.
- удължение на ТМ8 и/или 11 от Лъвов мост до Централна гара
- линия от Левски - Владимир Вазов - Александър Екзарх - гара Подуяне (или Черковна) - Шипченски проход - Дружба 1 или 2.