Метро > Метродиаметър 1
Изграждането на отсечка Младост1-Цариградско шосе
ozzy:
Метрото към летището подмина Горубляне
Стоян Братоев (вдясно)
Експертите на общината избраха по-късия и евтин маршрут
Веселина Гарчева, в-к "Сега"
Трасето на метрото към летището ще минава през "Младост", "Цариградско шосе" и "Дружба", но ще подмине Горубляне. Това е становището на втория експертен съвет, който трябваше да избере маршрута на метрото от два възможни варианта.
След дълги дискусии експертите се спряха на по-късия вариант, при който ще има станция при "Метро" и "Интер Експо Център" и паркинг за 2000 места до автокъщите в Горубляне. Той минава и през по-голямата част от "Младост", докато другият вариант е през Горубляне и "Дружба" 2. Вторият вариант е по-дълъг и по-скъп, но беше определен от общинарите като "социален", защото ще обслужва повече хора. По-дългото трасе е с 32 млн. лв. по-скъпо - изграждането му ще струва 304 млн. лв., докато строежът на първия - 272 млн. лв.
"Най-добре е метрото да минава под всеки блок, но по принцип трябва да изберем най-късия възможен маршрут. За хората от "Дружба" 2 може да се удължи съществуващият трамвай, за да има връзка с метростанцията на "Искърско шосе", обясни шефът на столичния "Метрополитен" Стоян Братоев.
От БАН обаче вчера възразиха срещу трасето към летището заради ядрения изследователски център на академията, който е в близост до линията на подземната железница.
Ако СОС одобри новото трасе, ще започнат да се правят проектите и да се търсят пари за строежа. Има възможност за външно финансиране от 25 млн. евро, твърдят съветници. Трасето се обсъжда в комисиите на съвета. Метрото трябва да стигне от "Младост" 1 до летището до 2012 г.
Машината за прокопаване на тунела под жълтите павета ще заработи едва в края на април, въпреки че беше представена официално от кмета Бойко Борисов и японската компания "Тайсей" още в началото на март. Трябва да бъде доставено допълнително оборудване за щита, обясни Братоев. Отсечката от Ларгото до "Драган Цанков" трябва да е готова наесен догодина.
Как ви се вижда новината?Едва ли по-рано от лятото на 2008г. ще има метро в Младост!Жалко, дано поне японците да си платят неустойките!
blagun:
--- Quote from: ozzy ---След дълги дискусии експертите се спряха на по-късия вариант, при който ще има станция при "Метро" и "Интер Експо Център" и паркинг за 2000 места до автокъщите в Горубляне.
...
От БАН обаче вчера възразиха срещу трасето към летището заради ядрения изследователски център на академията, който е в близост до линията на подземната железница.
--- End quote ---
Нещо не се вързва - Метро и Експоцентърът са значително по-на изток от Атомния център. През есента бяха публикувани два проекта:
- под Атомния център - на север под Цариградско и после под улицата с езерото в Дружба-1. Това се пада западно и от най-западните блокове на Дружба-2
- Цариградско се пресича на детелината след Метро и после се ползва изоставеното трамвайно трасе. Това минава насред Дружба-2, но не може да се каже, че минава в Горубляне (доколкото Метро и Техномаркет са в Горубляне). Вярно, че този маршрут е по-дълъг, но се предвиждаха повече надземни участъци, които са по-евтини.
Та дали е имало още по-източен проект - към Горублянското ханче може би, и кой от горните два проекта е одобрен?
ТМ20 ще си прави връзка с метрото на Искърско шосе при всички проекти. Довозване в Дружбите ще правят тролеите.
А това за отлагане пробива със щита - много жалко. Явно нещо в механизма на обществените поръчки куца, след като даже реномирани строители като Щрабаг и Тайсей практически безнаказано протакат изпълненията. Интересно, покрай безбройните медийни прояви, ще има ли достойнство бат"Бойко да заяви на столичани, кога ще е готово метрото.
ozzy:
--- Quote from: borosport ---Одобрен е този, който минава под атомния център и до езерото в Дружба(точно по носа ми ).
--- End quote ---
Искаш да кажеш ДО атомния център и езерото.Интересно ми е накъде ще върви новото продължение на бул.Андрей Сахаров, след Билата над метрото ли ще бъде или към естакадата в Горубляне и после към бул.Копенхаген?Някой знае ли?
ozzy:
--- Quote from: blagun ---има ли шанс бензиностанция Темпо на Ал.Малинов, след като започне строежа на метротрасето от бул.Сахаров към Деница?
--- End quote ---
Според мен дните й са преброени, ще бачка най-много 2 години и ще я бутнат!
На мен ми е интересно тази новата постройка до Билла защо я направиха, след като и тя ще пречи, поне според мен
Repcho:
--- Quote from: ozzy ---Според мен дните й са преброени, ще бачка най-много 2 години и ще я бутнат!
На мен ми е интересно тази новата постройка до Билла защо я направиха, след като и тя ще пречи, поне според мен
--- End quote ---
единственото нещо което ще се бута в тоя район ще е детската площадка на Темпо
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
Go to full version