Метро > Метродиаметър 1
Изграждането на отсечка Младост 1 - Младост 4
ivan krastev:
в-к "Строителсто и града"
Въвеждат строителна забрана по трасе на метрото в София
Гергана ДИМИТРОВА
Брой: 16 / 2007-04-23
Столичният общински съвет одобри на 19 април проекта за подробен устройствен план - план за регулация и застрояване за участък от метрото към „Бизнес парк София“. Това е участък на метрото от бул. „Андрей Ляпчев“ по бул. „Александър Малинов“ и се отнася за разширение на първи метродиаметър. Обект на плана са и метростанции 14 и 15 по бул. „Алексанъдър Малинов“ (от о.т. 13 включваща кръстовището с бул. „Андрей Ляпчев“ о.т. 18 до о.т. 76). С одобрението на този проект ще внесем и заповед за въвеждане на строителна забрана за трасето, каза пред журналисти столичния зам.-кмет Велизар Стоилов, с ресор „Транспорт“. По думите му по този начин ще осуетим намеренията на някои фирми за недвижими имоти да изкупуват терени, в близост с трасетата на инфраструктурни обекти - какъвто е метрото или различни булеварди, защото това повишава цената на имотите. Въведена е забрана и за строителство и на трасето на метрото от „Младост“ до летище София, уточни Стоилов. Този участък е с дължина 7.2 км, съдържа шест метростанции. Начало на строителството се предвижда през 2008 г. Част от трасето ще се изгражда подземно, а част по открития способ.
Втори обект на проекта за подробен устройствен план е изменение на регулацията на урегулиран поземлен имот (УПИ) I - „жилищно строителство и магазин“, кв. 35 в „Младост I“, както и изменение на регулацията на УПИ I „за комплексно жилищно строителство и комплексно обществено обслужване“, кв. 12, „Младост 3“. Проектът е съобразен и с плановете и схемите на техническата инфраструктура.
Подробният устройствен план се одобрява с решение на общинския съвет по доклад на кмета на общината в едномесечен срок след приемането на проекта от експертен съвет, съгласно чл.129, ал.1 от Закона за устройство на територията. Решението се изпраща за обнародване в Държавен вестник.
Участъкът от бул. „Андрей Ляпчев“ към „Бизнес парк София“ включва и станции 16. С проект за разширение на метрото до бизнес парка общината не е кандидатствала за финансиране по програма „Транспорт“ на Европейския съюз. Кандидатства се за два участъка трасето от „Младост I“ - „Дружба“ - летище София и участъка надлез „Надежда“ - Централна жп гара - НДК - бул. „Черни връх“.
etnies:
Общината се ослушва за отклонението до Бизнеспарка. Чакат Линднер да развържат кесията за метростанцията в б.п.
hive:
А дано напролет да има търг до Бизнеспарка тогава ще поздравя кмета. До Бизнеспарка ще има повече пътуващи, защото работят много хора там и не е обвързано с това дали ше има полети или няма да има. И дано всички нови отсечки се изпълнят в срок, а не да стане като Японската фирма. От извесно време се чудя, защо не са направили проект за метро до Студенски град там също квартала се е разраснал, пътуващи според мен би имало. Близо до УНСС ще минава метрото. не е толкова далече Студенски град.
Tergo:
Ако разровиш темата по-назад, ще видиш, че има и такъв проект - при бъдещо разширение на МД 2 трасето да минава в края на студентски град и да завършва с връзка с предпоследната станция на МД 1.
Но дали ще го приемат и кога ... още е рано да се гадае. ;)
През тези дни повече ме интересува дали след трусовете са сетили да проверят състоянието на строящия се тунел, по-точно дали ще обявят за това...Като се има предвид, че точно по трасето под жълтите павета е разломна област, точно такава като тази от онзи ден в южната част на града.
Разбира се, 4 степен е твърде слабо земетресение за да има основание за притеснение, но точно сега времето за такава проверка.
Слава богу ние се отървахме леко, без нищо. А в Китай тунелът се е срутил точно при земетресение (е, доста по-силно, разбира се)...
Но от снимката се видя, че те са укрепвали с греди, а при нас технологично е на много по-съвременно ниво. :)
LG_:
--- Quote from: etnies on 17.11.2008, 10:31:52 ---Общината се ослушва за отклонението до Бизнеспарка. Чакат Линднер да развържат кесията за метростанцията в б.п.
--- End quote ---
Линднер вече отдавна не са собственици на БП, че да играят ролята на инвеститор
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
Go to full version