Метро > Метродиаметър 2

Разклонение на МД2 по бул. България?

(1/16) > >>

catalunec:
Не знам дали не е късно вече да се мисли за такова нещо, но според мен би било много полезно ако се осъществи. След метростанция НДК в отделен тунел може да се отклони трасе към бул. България, което след техникума по текстил да излиза на повърхността и да върви на мястото на сегашния ТМ7. Трасето си е обособено, има само 3 сфетофара до Околовръстното шосе (които даже ще останат 2 като се осъществи проекта за пресичането с акад. Иван Гешов на 2 нива). Пътнокопоток съм сигурен че ще се намери, ако съдя по претъпканите трамваи 7 и 17 и автобус 204 в час пик, а също и по задръстванията по булеварда. Ако се осъществи тази идея, ще може по МД2 да се пуснат 2 линии - една от Надежда до Борово (в перспектива Бояна) и втора от Илиянци до Хладилника. Станции може да се изградят на кръстовищата с акад. Иван Гешов, Гоце Делчев и Тодор Каблешков, и в перспектива на Околовръстния път и в Бояна. Четох някакво интервю наскоро (май на инж. Братоев, но не съм сигурен) и там се намекваше за метро по бул. България, значи има надежда да се осъществи тази идея, лично аз се надявам много това да стане защото бул. България има нужда от метро не по малко от бул Цар Борис III или Хладилника например (дори според мен много повече).

donkeyhot:

--- Quote from: catalunec on 29.12.2009, 15:49:16 --- Ако се осъществи тази идея, ще може по МД2 да се пуснат 2 линии - една от Надежда до Борово (в перспектива Бояна) и втора от Илиянци до Хладилника.

--- End quote ---

Линиите няма да бъдат 2, а 3, защото се предвижда да има разклонение и след Хладилника. Така че, ако се прави разклонение по бул. България може да се мисли и за трето отклонение на север, но мисля, че три линии на един метродиаметър ще бъдат множко.

boleroto:
Аз пък, като типична черна уфцъ, не съм съгласен изобщо бул. България да се асоциира с МД-2.
Според мен, за него трябва да се резервира отделна линия, която предвид, че ще се намира между двата диаметъра (МД-3 и МД-2) не е задължително да бъде и метро в първите десетилетия от експлоатацията си.

Бул. България има само три кръстовища по цялата си ос, две от които са включени в Програмата на Софийска Община за проектиране и изграждане на кръстовища на две нива, което реално свежда бул. България до такъв само с едно кръстовище, което е прекрасна възможност за реализиране в краткосрочен план на линия на скоростен автономен електротранспорт по остта на булеварда.

Реализирането на подобен проект ще отнеме по-малко средства и по-малко нерви на софиянци, а в дългосрочен план ще остави вратичката отворена за евентуално префасониране в класическо метро, което да обслужва трафика по Евлоги Георгиев, което директно елиминира А604, 76 и още няколко линии, което ще облекчи трафика многократно.

Затова най-искрено се надявам, че Метрополитен ще размислят а това отклонение и ще го заложат като самостоятелна линия, която да се разпорежда с трафика и довозването на България и Владимир Вазов към центъра и извозването им от центъра.

Подобна линия може да осъществява връзка с:

- МД-2 на Земята и хората, ако станцията се заложи на мястото на МкДоналдс и чез травалатор да докарва народа директно в касовата зала на станцията.

- МД-1 на Юнак, която може да се реализира много елементарно чрез двуетажна галерия - горната да е връзка между касовата зала на Юнак с пешеходен подлез под Цанков, долната - директна галерия, правеща връзка с касовата зала на станцията. Подобно решение довежда спестява къртене на самата конструкция на станцията, а само ще се наложи павильона да се увеличи.

- МД-3 на Театър зад канала, където станцията може да се разположи преди кръстовището с бул. Мадрид, за да може да се обезпечи станция в средата на бъдещия автотунел под ж.п. трасето за Пловдив, за да може там след време еентуално S-bahn да спират и да правят връзка за Левски, Борово и Павлово.

Също така ще прави връзка с Орлов мост и наземните му транспортни връзки.

Така че, наистина се надяявам Метрополитен да се опомнят и да се спрат на подобно решение..

Unicode:

--- Quote from: catalunec on 29.12.2009, 15:49:16 ---1. Не знам дали не е късно вече да се мисли за такова нещо, но според мен би било много полезно ако се осъществи. След метростанция НДК в отделен тунел може да се отклони трасе към бул. България, което след техникума по текстил да излиза на повърхността и да върви на мястото на сегашния ТМ7.
2. Трасето си е обособено, има само 3 светофара до Околовръстното шосе (които даже ще останат 2 като се осъществи проекта за пресичането с акад. Иван Гешов на 2 нива). Пътнокопоток съм сигурен че ще се намери, ако съдя по претъпканите трамваи 7 и 17 и автобус 204 в час пик, а също и по задръстванията по булеварда.
3. Ако се осъществи тази идея, ще може по МД2 да се пуснат 2 линии - една от Надежда до Борово (в перспектива Бояна) и втора от Илиянци до Хладилника. Станции може да се изградят на кръстовищата с акад. Иван Гешов, Гоце Делчев и Тодор Каблешков, и в перспектива на Околовръстния път и в Бояна. Четох някакво интервю наскоро (май на инж. Братоев, но не съм сигурен) и там се намекваше за метро по бул. България, значи има надежда да се осъществи тази идея, лично аз се надявам много това да стане защото бул. България има нужда от метро не по малко от бул Цар Борис III или Хладилника например (дори според мен много повече).

--- End quote ---
1. Аз също подкрепям идеята за метротрасе по бул. "България". И аз честно казано съм учуден, защо точно за най-гъсто населената южна част на София (югозападните квартали) не е предвидено никакво метро? Според мен такова разклонение даже ще си е много натоварено.
2. Само че не разбирам защо предлагаш метрото да минава на едно ниво с трафика по същия начин като предвижданото безумно наземно преминаване на МД3 по бул. "Ботевградско шосе" и бул. "Цар Борис 3", при положение, че булевардът е достатъчно широк и без проблем може част от него да се затвори за изграждането на подземен вариант.
3. Също така считам за добра идеята за маршрутите на предложените от теб линии – жк. Надежда/жк. Връбница – жк. Мотописта/жк. Борово и кв. Илиянци – кв. Хладилника/жк. Дървеница и по-конкретно за първата от тях (жк. Надежда/жк. Връбница – жк. Мотописта/жк. Борово), тъй като за по-голямата част от живеещите по бул. "България" основните дестинации, до които пътуват са не други, а точно тези, където ще минава сега строящото се трасе на МД2 – НДК, Св. Неделя, Лъвов Мост, Централна гара, Надлез Надежда, както и до жк. Надежда и жк. Връбница, с които преди техния трамвай 7 правеше връзка.

Unicode:

--- Quote from: boleroto on 29.12.2009, 18:03:57 ---Аз пък, като типична черна уфцъ, не съм съгласен изобщо бул. България да се асоциира с МД-2.
Според мен, за него трябва да се резервира отделна линия, която предвид, че ще се намира между двата диаметъра (МД-3 и МД-2) не е задължително да бъде и метро в първите десетилетия от експлоатацията си.

Бул. България има само три кръстовища по цялата си ос, две от които са включени в Програмата на Софийска Община за проектиране и изграждане на кръстовища на две нива, което реално свежда бул. България до такъв само с едно кръстовище, което е прекрасна възможност за реализиране в краткосрочен план на линия на скоростен автономен електротранспорт по остта на булеварда.

Реализирането на подобен проект ще отнеме по-малко средства и по-малко нерви на софиянци, а в дългосрочен план ще остави вратичката отворена за евентуално префасониране в класическо метро, което да обслужва трафика по Евлоги Георгиев, което директно елиминира А604, 76 и още няколко линии, което ще облекчи трафика многократно.

Затова най-искрено се надявам, че Метрополитен ще размислят а това отклонение и ще го заложат като самостоятелна линия, която да се разпорежда с трафика и довозването на България и Владимир Вазов към центъра и извозването им от центъра.

Подобна линия може да осъществява връзка с:

- МД-2 на Земята и хората, ако станцията се заложи на мястото на МкДоналдс и чез травалатор да докарва народа директно в касовата зала на станцията.

- МД-1 на Юнак, която може да се реализира много елементарно чрез двуетажна галерия - горната да е връзка между касовата зала на Юнак с пешеходен подлез под Цанков, долната - директна галерия, правеща връзка с касовата зала на станцията. Подобно решение довежда спестява къртене на самата конструкция на станцията, а само ще се наложи павильона да се увеличи.

- МД-3 на Театър зад канала, където станцията може да се разположи преди кръстовището с бул. Мадрид, за да може да се обезпечи станция в средата на бъдещия автотунел под ж.п. трасето за Пловдив, за да може там след време еентуално S-bahn да спират и да правят връзка за Левски, Борово и Павлово.

Също така ще прави връзка с Орлов мост и наземните му транспортни връзки.

Така че, наистина се надяявам Метрополитен да се опомнят и да се спрат на подобно решение...

--- End quote ---
А, не съм съгласен! Югозападния район около бул. България е един от най-гъсто населените в цяла София и не разбирам защо точно там не искаш метро?
Също така ми е доста чудно, ако все пак си предложил евентуално метротрасе под бул. България да бъде част от самостоятелен метролъч (например с маршрут бул. "България" – бул. "Христо и Евлоги Георгиеви" – бул. "Владимир Вазов"), защо си предложил връзката с МД1 да бъде на станцията на Стадиона вместо на тази при Софийския университет, която е трансферна и където ще минава и МД3?

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version