Метро > Метродиаметър 3
Проектирането на МД3
gnushev:
--- Quote ---"Метрополитен" удължи срока за предаване на оферти за трети метродиаметър
Крайният срок за получаване на оферти за участие в търга за изпълнител на консултантски услуги за прединвестиционните проучвания и подготовката на проекта за изграждането на трета линия на метрото в София е удължен до 12.00 часа на 10 май 2010 г. Първоначалната дата бе 26 април. Отварянето на офертите е насрочено за 14.00 часа на 10 май. Обявлението на "Метрополитен" е публикувано на електронната страница на Държавен вестник от 20 април.
--- End quote ---
Източник
LG_:
:) Отварям нова тема, в която да можем отделно да проследим развитието на нещата около проектирането на третия метродиаметър. В досегашната обща такава сме коментирали по-скоро общи постановки около МД3.
--- Quote ---Три фирми и три обединения в търга за проект на "леко метро"
Други три компании и сдружения бяха отстранени заради закъснение и лошо опакована документация
Автор: Строителство Градът
След удължаване на срока за отваряне на оферти за проект на "леко метро" от 26 април на 10 май до процедурата бяха допуснати шест фирми и обединения. Техните оферти бяха прегледани за около два часа, след което бяха обявени дисквалифицираните кандидати. Крайният срок за работа на комисията е 30 юни
Фотограф Мария Съботинова
Преглед на оригинала
Предишна снимка 1 2Следваща снимка
След продължителна интернет дискусия "за" и "против" лекото метро на столицата в 14 часа на 10 май бяха отворени офертите на участниците в търга за "Подготовка на инвестиционен проект за трети метродиаметър на метрото в София - кв. Княжево" - Централна градска част - бул. "Ботевградско шосе" за реализация като тип "леко метро".
Срокът за подаване на оферти беше удължен с 15 дни, предишната дата за отваряне на предложенията беше 26 април. Отворени бяха само техническите оферти. Ценовите бяха представени в запечатани и непрозрачни пликове. Те ще бъдат отворени след одобряване на техническите.
До 30 юни деветчленната комисия с председател Вартануш Задикян трябва да предложи изпълнител на проекта. Дейността на избрания кандидат ще продължи 30 месеца.
В тръжната процедура участваха три фирми и три обединения. Техните оферти бяха отварени по реда на получаването им в "Метрополитен" ЕАД. Всички участници представиха банкови гаранции в размер на 40 хил. лева.
Първата оферта е на "Пойри Инфра", Германия. Фирмата е известна в България с участието си в процедури за водни и железопътни обекти. В страната ни тя е изпълнител на три проекта за техническата помощ за модернизация на железопътни линии: София - Пловдив, София - Драгоман, София - Перник - Радомир. В документацията си компанията е записала, че няма да наема подизпълнители.
Вторият участник е "Метропроект Прага" АД. Това е дебютът на чешката фирма в България. Автор е на проектите на цялото пражко метро. Не е играла в обществени поръчки и в останалите страни на Балканите. В търга за "лекото метро" участва с подизпълнител - "Судоп Прага", автор на техническата помощ за обновяване на железницата от Пловдив до Бургас.
Третият кандидат е обединение по ЗЗД "Метро консултант Иберинса - Евротранспроект (МКИЕ)", съставен от "Иберинса", Испания (водещ съдружник) и "Евротранспроект" ООД, България. В България испанската "Иберинса" се свързва с проекта за Дунав мост 2 и техническата помощ за модернизация на жп линията Видин - София. Обединението няма да ползва подизпълнители. "Евротранспроект" е изпълнител на много обекти в българските железници, последният от които е жп възелът София (чрез "Евротранспроект груп"), и западния дял на коридор VІІІ на територията на Македония, което представлява 66-километрово жп трасе от железопътната гара Кичево до границата с Албания.
"Мот Макдоналд", Великобритания, е четвъртият участник. Той е избрал за подизпълнител българското дружество "Метропроект" с управител инж. Светозар Филипов, който е ръководител на идейния проект за подземната железница в нейния първи и втори метродиаметър, както и на техническия проект за участъка от пътен възел "Надежда" до жк "Обеля".
Пето е обединение "Проекно", състоящо се от "Текнолаб Инженеринг"ООД, Италия (водещ съдружник), и "Екопро консулт"ЕООД, София.
В името на шестия участник са изписани и основните партньори и подизпълнителя: "Ептиса" - "Сенер" - "Старт инженеринг". Обединението се състои от испанските "Ептиса" (водещ партньор) и "Сенер", "Старт инженеринг"АД, България, е подизпълнител. Името на българския участник се свързва и със строителството на софийското метро, много хидротехнически и енергийни обекти като ПАВЕЦ "Чаира", ТЕЦ "Марица-изток", ТЕЦ "Бобов дол", МК "Кремиковци", язовирна стена "Цанков камък", "Лукойл Нефтохим", Бургас, ТЕЦ "Русе", МК "Стомана Перник", АЕЦ "Козлодуй", ВЕЦ "Батак", ВЕЦ "Пещера". Испанската "Ептиса" е изпълнител на 5 проекта в Албания, 12 в Босна и Херцеговина, 11 в Косово, три в Македония, четири в Черна гора, 12 в Сърбия. В България участва в търгове и за водни проекти.
От тръжната процедура отпаднаха трима участници. Consultoria e Engenha de Proyectos y obras, Испания, "Юропиън метрополитен консултинг" и италианската фирма D'appolonia.
Причината за отстраняване на първата компания е пакетиране на документацията не в кашон, а в запечатан найлонов плик. Другите двама участници не бяха допуснати до отваряне на офертите, защото са ги представили след определения срок.
Варианти на трасето на трети метродиаметър през центъра
Първи: тунел от бул. "Пенчо Славейков", бул. "Патриарх Евтимий" и бул. "Васил Левски". Подвариант е тунел от бул. "Пенчо Славейков" до бул. "Ботевградско шосе".
Втори: тунел от бул. "Пенчо Славейков", бул. "Ген. Гурко" и бул. "Васил Левски" до паметник "Васил Левски".
Трети: тунел от бул. "Македония", площад "Александър Батенберг" до паметника "Васил Левски".
Според предварителното остойностяване на вариантите за леко и класическо метро най-ниска е цената на третия вариант.
Трети вариант: 260 млн. евро за леко метро и 780 млн. евро за класическо.
Втори: 290 млн. евро за леко метро и 810 млн. евро за класическо.
Първи: 310 млн. евро за леко и 850 млн. евро за класическо метро.
Какво трябва да извърши спечелилият кандидат
Ще бъде извършено проучване на пътническите потоци и транспортните натоварвания по направлението на третия метродиаметър и изготвен идеен проект за тип "леко метро" по трасето на третия диаметър съгласно приложено задание.
Ще бъде изготвен и регулационен план за трасето.
Изпълнителят ще трябва да подготви и тръжна документация по Закона за обществените поръчки (ЗОП) за избор на изпълнител на оценка на въздействието върху околната среда, да направи и анализ на ползите и разходите от реализацията на инвестиционния проект.
Предвижда се и финансов анализ, подготовка на тръжна документация по ЗОП за избор на изпълнители за проектиране и строителство на участъка.
--- End quote ---
iashu:
еми... нямат право да съсипят схемата на софия за да спестят 50-70 милиона...
ся в края на краищата от милион софиянци да съберат по 100 лева допълнително и да го направят като хората.
иначе това ме убива:
Причината за отстраняване на първата компания е пакетиране на документацията не в кашон, а в запечатан найлонов плик
Ilian:
Ако е бил прозрачен, това е безспорно основание за отстраняване.
blagun:
--- Quote from: LG_ on 17.05.2010, 12:53:44 ---Варианти на трасето на трети метродиаметър през центъра
Първи: тунел от бул. "Пенчо Славейков", бул. "Патриарх Евтимий" и бул. "Васил Левски". Подвариант е тунел от бул. "Пенчо Славейков" до бул. "Ботевградско шосе".
Втори: тунел от бул. "Пенчо Славейков", бул. "Ген. Гурко" и бул. "Васил Левски" до паметник "Васил Левски".
Трети: тунел от бул. "Македония", площад "Александър Батенберг" до паметника "Васил Левски".
Според предварителното остойностяване на вариантите за леко и класическо метро най-ниска е цената на третия вариант.
Трети вариант: 260 млн. евро за леко метро и 780 млн. евро за класическо.
Втори: 290 млн. евро за леко метро и 810 млн. евро за класическо.
Първи: 310 млн. евро за леко и 850 млн. евро за класическо метро.
--- End quote ---
... и четвърти вариант - ТМ5 и 22 си остават, както са си в момента. Стойност - нула евро и се чакат по-добри времена и по-читава общинска управа, за да направи нещо от полза за София. :angry: :angry: :angry:
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
Go to full version