Метро > Метродиаметър 2

Тунели от Татово време чакат метрото

(1/24) > >>

Dragon:

--- Quote ---Никой в подлеза на НДК, където се намира прочутият столичен базар ,,Средец", не подозира, че сергиите са разположени върху... перон на метрото. Съвсем пък никой не се досеща, че именно оттам започват не един, а два тунела в посока към хотел ,,Хемус". Входът за базара пък е вход на метростанцията. А изходът е в подлеза до музея ,,Земята и хората".
   Всички тези подземни съоръжения са част от почти 13-километровата отсечка от втория лъч на софийското метро (първият е ,,Обеля -Младост"- б.р.), каза вчера пред ,,Труд" шефът на столичния метрополитен Стоян Братоев. До края на февруари неговият екип ще представи на кмета Бойко Борисов плановете за новия път
   на подземната железница.
   Както Борисов вече обяви, това е един от проектите за разтоварване на трафика в центъра и превръщането на голяма част от него в пешеходна зона. Метрото по тази линия ще свързва ,,Надежда" с ,,Хладилника", като първата спирка е сегашната нулева станция в ,,Обеля".
   Тунелите и метростанцията-базар са строени по нареждане на бившия първи ръководител Тодор Живков от 1981 до 1983 г. заедно с НДК.
   Според тогавашните планове оттам е трябвало да минава метрото през 1990 г. Работата обаче приключва само с построяването на тунелите, каза Братоев. Подобен подземен проход за метро има и под бул. .Драган Цанков" и той вече е част от строящото се метро от центъра към ж.к. ,,Младост".
   Сегашният проект предвижда подземният влак да минава през ,,Ломско шосе", надлез ,,Надежда", Централна гара, бул. ,,Мария-Луиза", ,,Витоша", ,,Патриарх Евтимий" и покрай НДК по бул. ,,Фритьоф Нансен" да се включи в изградените тунели. Оттам пътят му е по бул. ,,Черни връх" към хотел ,,Кемпински-Зографски", ,,Хладилника" и до крайната спирка на ул. ,,Сребърна". Общи-ятброй на станциите ще е 12, като две от тях реално вече са факт - базара на НДК и до музея ,,Земята и хората".
   Предстои да се правят изчисления колко ще струва изграждането на новата метро-линия. От средствата зависи и колко време ще се строи. Паралелно ще се направят и подземни паркинги. Те тепърва ще се проектират до метростанциите.
--- End quote ---

   Анета ПЕТКОВА, в-к Труд

borosport:
Като гледам с каква скорост копаят сега ми е много чудно колко ли време им е отнело прокопаването на въпросните тунели.За работна ръка и средства няма да говоря-те не са били определящи тогава

Repcho:

--- Quote from: borosport ---Като гледам с каква скорост копаят сега ми е много чудно колко ли време им е отнело прокопаването на въпросните тунели.За работна ръка и средства няма да говоря-те не са били определящи тогава
--- End quote ---
това според мен са само идеите на кмета,не им се връзвайте.Аз докато не ги видя с очите си не вярвам

blagun:
Е чак пък никой да не е подозирал? Очевидно журналистките, пишещи тези материали, не са били родени по време на строежа на НДК и бул.Черни връх, но ние от средното поколение си ги знаем тези работи. Даже местото на базара пред НДК се нарича "метростанцията". Изненадва ме анонсът, че от Шератон до Патриарх Евтимий също има прокопан тунел, спомням си генералния ремонт на Витошка, правиха проходими колектори (както под Патриарх Евтимий и В.Левски), но чак тунели за метро да са направили!

Забележително неграмотна е картинката във в-к Труд. Според нея метротрасето си върви по Витошка, след което рязко завива по Патриарха и от "Кравай" завива пак рязко под Фритьоф Нансен. Първо, едва ли са възможни такива завои по едно метротрасе и второ, метростанцията на НДК не е под Фритьоф Нансен, а съвсем недалеч от Витошка - между фонтаните и Магурата. Специално в тази част - между патриарх Евтимий и хотел Хемус метротрасето и метростанцията наистина са готови в груб строеж.

А това за трамвая под Витоша в тунел не го считам за сериозен анонс. Като толкова искат да правят тунели, вместо трамвая да вмъкнат пресечките в тунели, както е във Варна. Напречните потоци от автомобили пречат много повече на пешеходците от трамвая.

Dragon:
И аз не мога да ги разбера точно какво искат да правят - в сайта на СО има слухове в тия тунели, че ще се дижат трамваи, метро и коли и накрая сигуно няма да излезе нищо. А тия тунели са строени 80-83г.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version