Метро > Метродиаметър 2
Метродиаметър 2 - проектиране и избор на изпълнител
Cvetomir_1983:
Бих искал да попитам някой предполага ли какъв метод на строителство ще се използва за прокопаването на идеалния център (между МС "НДК" и МС "Централна гара")?
Мои познати и приятели от МЕТРОПРОЕКТ ми казаха, че когато СГО е възнамерявала да прави генералния ремонт на "Витошка" не им е разрешила МЕТРОСТРОЙ да си излеят горните плочи на тунела във въпросния участък! И така, сега този участък не е построен.
Когато са строили НДК, строителството е било доста мащабно:
1. От бул. "Патриарх Евтимий" до бул. "България"
2. От бул. "България" до бул. "Черни връх"
3. От х-л "Хемус" до бул. "Патриарх Евтимий"
4. От пл. "Петте кюшета" до кръстовището на: бул. "Васил Левски", ул. "Граф
Игнатиев" и бул. "Патриарх Евтимий".
В този участък има изградени три метростанции:
1. МС "НДК 1" (II Метродиаметър) - Единия вестибюл е в началото на градинката на НДК при кръстовището на бул. "Витошка" и бул. "Патриарх Евтимий". А другият е малко преди средата на МС "НДК 2"
2. МС "НДК 2" (III Метродиаметър) - намира се успоредно на тунела. Ясно се виждат входовете за вестибюлите (т.нар. метални врати, които са в северната стена на тунела и винаги едната от тях е разбита)!
Тук II-ри диаметър минава под III-ти !!!
3. Метроучастък с изградено трасе и железен път между МС "НДК 1" (от II-ри диаметър) и МС "ХЕМУС". Като Северния вестибюл на станцията е сегашния подлез при музея "ЗЕМЯТА И ХОРАТА" !!!
От всичко това, което споменах да тук остава само следното: да се изгради участъка от началото на МС "НДК 1" до Централна гара. Остава въпроса дали ще разкопаят "ВИТОШКА" и "М. ЛУИЗА" или ще се използва механизиран щит (такава "къртица" като за участъка от МС 7 до МС 9)!
Благодаря за вниманието!
ivan krastev:
Готов е проектът за 6.7 км от втори метродиаметър в София
Трасето свързва северните с южните райони на града
Седем метростанции, 6.7 км обща дължина, места за подземни паркинги - това предвижда проект за трасето на част от втори метродиаметър от пътен възел „Надежда“ до бул. „Черни връх“. Той е готов в идейна фаза и предстои разработването и на проектите по отделните специалности (електро-, водоснабдяване и канализация, автоматика). Проектът е дело на фирма „Метропроект“ ООД с управител инж. Светлозар Филипов.
Предвижда се с този проект общината да кандидатства за финансиране пред фондовете на Европейския съюз.
Като част от втори метродиаметър трасето започва от надлез „Надежда“ на км 3+750 (начало на километъра е първата станция „Обеля“ на първи метродиаметър) и завършва на км 10+500 в квартал „Лозенец“.
Трасето, разположено в началото дълбоко под повърхността, преминава под трамвайните линии на маршрути 1, 6 и 7, както и под коловозното развитие на железопътната система „западно направление“ на София и навлиза в началото на бул. „Мария Луиза“. На км 4+686.26 под булеварда срещу Първа работническа болница е разположена станция 5, като нейният западен вестибюл е в близост до ул. „Княз Церетели“, а източният е ситуиран в кръстовището на бул. „Генерал Столетов“. След станцията се предвижда връзка между двата коловоза за смяна на посоката на движение на влаковете. Продължавайки, трасето пресича бул. „Христо Ботев“ и влиза в гаровия площад. Тук след централния подлез е ситуирана станция 6 (на км 5+434. 27). Достъпът до западния вестибюл на станцията се осъществява през централния подлез, а до източния вестибюл - чрез подлеза срещу централната автогара на София. Над перона на станцията, както и до нея от южна страна са предвидени подземни паркинги. Така ситуирана, станция 7 прави удобна връзка с жп, автотранспорта и градския транспорт - трамвай и метрополитен. Трасето променя своята посока и чрез крива е изтеглено в източната част на бул. „Мария Луиза“, за да се осигури оптимално разположение на станция 7 под Лъвов мост. Западно от тунелите в булеварда е предвидена възможност за изграждане на подземни паркинги. Вестибюлите на станцията са разположени непосредствено до пътните платна на бул. „Сливница“. По този начин се осигурява непосредствена връзка между автобусните маршрути по булеварда и метрото. Тунелът на метрото продължава под булеварда и на км 6+864.58 достига до оста на станция 8 от втори метродиаметър. Тя е предвидена с подземна връзка за прекачване с централната станция при Булбанк от първи метродиаметър. Над перона на станция 8, както и в съседство от нея към ЦУМ се предвижда четириетажен паркинг. Северният вестибюл на станция 8 е разположен при подлеза на ул. „Пиротска“ в пешеходна близост до трамвайните маршрути на линии 20 и 21. Южният вестибюл е ситуиран до съществуващия подлез в площад „Независимост“, откъдето пътниците имат възможност да използват първи и втори метродиаметър. Очакванията са пътникооборотът между станциите при развитие на диаметрите да достигне около 20 000 пътници в най-натоварените часове.
След това трасето на метротунела продължава дълбоко под църквата „Света Неделя“ и навлиза в бул. „Витоша“. След зоната на археологическите останки при Съдебната палата, които не се засягат, има възможност да се изградят подземни паркинги след строителството на метрото.
Следващата станция - 9, е разположена след кръстовището на бул. „Витоша“ с бул. „Патриарх Евтимий“ (при км 8+102.87). Северният вестибюл на станцията е разположен до кръстовището, а южният - в близост до НДК.
Тунелите продължават на юг, пресичат парка около НДК, минават под тунела на Перловска река и навлизат в Южния парк. На км 9+052.85 е разположена станция 10.
По време на изграждането на НДК (през 80-те години на ХХ век) са били построени перонът на станция 9, южният вестибюл, вентилационната станция, връзките с НДК, тунелите до станция 10, както и перонът на станцията и нейния северен вестибюл. Южният вестибюл е разположен в близост до площада пред хотел „Хемус“. Вестибюлът ще бъде свързан с пешеходния подлез и ще има топла връзка със „София сити център“.
Трасето продължава на юг дълбоко под терена, като следва бул. „Черни връх“. На км 10+127.35 е ситуирана метростанция 11. Нейният северен вестибюл е разположен в кръстовището на бул. „Черни връх“ и ул. „Златен рог“, а южният - в кръстовището с ул. „Майор Томпсън“.
Цялото трасе е проектирано подземно. Тунелите са тип двупътен с външен диаметър 9.07 м. Характерно е, че при бул. „Сливница“ тунелът минава на необходимата дълбочина, за да се запазят съществуващите канализационни колектори. Станция 8 е проектирана на средна дълбочина 20 м, за да се осигури преминаване под тунелите на първи метродиаметър и под църквата „Света Неделя“. Това е най-дълбокото място, до което достига трасето.
Като се има предвид разположението на метротрасето в една от най-натоварените части на центъра на града, проектантите предлагат строителството да се извърши подземно с механизиран щит. Така ще се изгради участъкът от надлез „Надежда“ до бул. „Патриарх Евтимий“. Участъкът от станция 9 до 10 е изграден. От станция 10 до 11 не е уточнен методът на строителство. Предлага се да се изгради или чрез механизиран щит, или чрез т.нар. новоавстралийски метод.
Трасето на метрото от станция „Обеля“ до надлез „Надежда“ е предмет на отделен проект.
Същевременно разширението на метрото от „Интерпред“ към квартал „Младост“ 1, което в момента се строи, се предвижда да бъде изградено до края на 2008 г. В началото на 2009 г. ще започнат пусково-изпитателни действия с метровлакчетата. Отсечката ще бъде завършена с 20-те милиона лева, които правителството вече преведе на Столичната общината. Ще се търсят средства за тунелите, които ще минават между втора и трета част на „Младост“ до „Бизнес парк София“.
Изграждането на метрото през центъра, което се извършва със средства от заем от Японската банка за международно сътрудничество, от площад „Света Неделя“ до бул. „Драган Цанков“ продължава, макар с известно закъснение, отчетоха преди седмица от възложителя „Метрополитен“ ЕАД. С подземния щит са прокопани 750 м тунели в двете посоки. Причина за забавянето е сложният терен.
http://www.stroitelstvo.info/index.php?act...amp;gcat_id=-10
Реших да направя отделна тема за втората линия и да дискутираме всичко за нея тука !
borosport:
Менжду другото в Петък на работа бях замалко в отдел "Инжинерна инфраструктура" на СО и специално попитах там за станцията на НДК.По думите на инжинерите от отдела самата станция се намира под базар София и по думите им незнайно защо е било предвидено хората да бъдат придвижвани към станцията не с ескалатори,а посредством няколко на брой огромни асансьора, които въобще не са съобразнеи с пътникопотока, който ще поема сега станцията.
И още нещо интресно ми обясниха. Паркинга под НДК с вход откъм бул. "Фр. Нансен" е всъщност на 3 нива, като последното е трябвало да се ползва от военни, гражданска защита и тем подобни, но парите не са стигнали за окабеляване, вентилация и т.н. и така и не се използва третото ниво.
Също ми обесняваха и как самото НДК и всичко прилежащо към него е като държава в държавата, защото самата сграда е с неизяснен статут и на нейния директор никой копче не може да му каже.Не могат да го уволнят, да го накажат. На практика ако не умре или не се махне не могат да го бутнат от там, а и в момента никой не го закача, защото докато си върти далаверите не иска и стотинка нито от държавата, нито от общината. Затова е и такава мизерия около и под НДК.
ivan krastev:
Е било предвидено асансьори , а сега според новите проекти до колкото знам станцията ще е с ескалатори , а тази при Хемус не ! Станциите ще са с централен перон и ще са безколонни .
greg:
--- Quote from: NiGhtPiSH ---Дано до 3 години видим метродиаметър 2 в някаква готовност освен двете станции.
--- End quote ---
Трудна работа. Бих казал дано до 3 години започнат работа. Тук ще се копае с къртица, а навярно си спомняте от колко години се приказваше за участъка Сердика - Юнак (проекти, пари, Японска банка....) и в края на краищата едва миналата година започнаха работа.
По втори диаметър тунелът се предвижда да е общ за двете посоки (9,07 м), т.е. къртицата от 1-ви метродиаметър не върши работа. Това донякъде е добре, тъй като е възможно да се започне работа с друго "изкопно средство", независимо че тунелът от първи диаметър не е завършен. Стига разбира се да има достатъчно пари.
Много обнадеждаващо би било за софиянци, ако едновременно с прокопаването на тунела под "Цар Освободител" от метродиаметър-1, се прокопава и тунел под "Мария Луиза" от метродиаметър-2. А дали ще стане скоро и кой ще е новият строител?!
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
Go to full version