Метро > Метродиаметър 1

Изграждането на отсечка Цариградско шосе-Аерогара

(1/108) > >>

ivan krastev:

--- Quote ---Метрото до летището ще е подземно, на естакада и на терен

Тръжната процедура за строителство предстои през ноември - декември

Държавата и възложителят
Проектът на метрото от Метростанция 13 до летище София е разработен от фирма "Рикат" с управител инж. Антон Янев. Проектирането започва през 2006 г. През 2007 г. са представени 5 варианта за трасето от "Младост" до аерогарата, по избрания вариант е подготвен технически проект. Той е разделен на два етапа - от "Младост" до бул. "Цариградско шосе" и от бул. "Цариградско шосе" до летището, разделен на два лота.
Първият етап е включен в програма "Транспорт" за този програмен период и от средата на 2009 г. се изпълнява от обединение "Метро Младост", в което влизат двете дъщерни дружества на "Трейс груп холд" АД - Пи Ес Ай АД, Стара Загора, и "Трейс-София" ЕАД, София, и компаниите от "Евро алианс" - "Адвал" АД и "Стройинжект" АД, както и три подизпълнителя. В участъка има 2 метростанции, дължината му е 2.140 км, включва се паркинг под "Цариградско шосе" за 1270 автомобила и се очаква да бъде завършен в периода май - август 2012 г. Подземният паркинг е най-големият за София и е с входове и изходи и в посока София, и в посока Пловдив. Апликационната форма за него е одобрена, което гарантира европейското финансиране.
Според "Метрополитен" ЕАД за втория етап "Бул. "Цариградско шосе" - жк "Дружба" - летище" предстоят отчуждителни процедури. Трасето там е с дължина 5 км с 4 метростанции. Предвижданият срок на строителство е 3.5-4 години.
Етап ІІ е съставен е от две части и следва да бъде завършен през 2015 г.
Първата е от бул. "Цариградско шосе" до бул. "Искърско шосе". Дължината й е 2.870 км и са предвидени 2 подземни метростанции.
Втората е от бул. "Искърско шосе" до летище София. Дължината й е 2.090 км и включва естакада и 2 надземни метростанции.
Според изпълнителния директор на "Метрополитен" ЕАД инж. Стоян Братоев тръжните процедури ще се подготвят паралелно с апликационната форма. Общата индикативна стойност на обекта според програма "Транспорт" е 130 млн. евро. До октомври ще е готова черновата на апликационната форма. Инж. Братоев е на мнение, че тя ще бъде завършена до края на годината. За да бъде внесена в Европейската комисия, трябва да има осигурено финансиране. За обявяване на тръжни процедури също е необходимо да е ясно финансирането.
"За трасето до летището ще бъдат обявени две тръжни процедури - чисто технологично двете части са различни", смята инж. Братоев.
Първата позиция е от бул. "Цариградско шосе до "Дружба" и свършва малко след "Искърско шосе" и жп прелеза на ул. "Неделчо Бончев". Дотам ще е подземната част с дължина 2.8 км, метростанциите в тази част са подземни.
Втората част, за която ще бъде обявен отделен търг, е от ул. "Неделчо Бончев" до летището и трасето е на естакада и на терен. Входът към летището е на 10 м от входа на терминал 2, а метростанцията е долепена до подземния паркинг от изток.

Проектът
Нашият проект обхваща трасето от Метростанция 13, която функционира от 2 години, до аерогарата, разказва инж. Антов Янев, управител на фирма "Рикат", автор на проекта.
Първият етап до бул. "Цариградско шосе" е в процес на изграждане.
Вторият етап е 5 км с 4 МС. Две са подземни в жк "Дружба" - 20 и 21, една е на естакада - 22, и една при аерогарата на терен - 23. Преди летището е 22 - на естаката. Вторият етап е разделен е на два лота заради разликата в технологиите на изпълнение на обекта, а и за по-интензивното му строителство.
Като тръгне от бул. "Цариградско шосе", трасето слиза по ската, който разделя жк "Дружба" от пътя за Пловдив. Първата метростанция - 20, се намира в зелената зона между ул. "Кап. Димитър Списаревски" и бул. " Проф. Цветан Лазаров". Трасето минава под ул. "Кръстьо Пастухов" през "Дружба" 1,  покрай езерата и излиза на бул. "Искърско шосе", където е следващата метростанция - 21. На кръстовището метрото ще прави връзка с трамвай 20 и с жп линията от Пловдив.
След ул. "Поручик Неделчо Бончев", успоредна на "Искърско шосе", трасето излиза на повърхността и преминава на естакада като тази на бул. "Драган Цанков" в зоната на КАТ - покрита. Тя е покрита не само заради шума, но най-вече заради зимните снеговалежи, които биха затруднили движението на мотрисите, а и водят до забавяне и нарушаване на графика на подземната железница.
При ул. "Подполковник Васил Златарев" в района на Гара Искър е ситуирана метростанция 22, която е проектирана на мостовата конструкция. След като премине ул. "Подполковник Васил Златарев", метрото слиза на ниво терен и така върви до летището, към източната част на аерогарата. Там прави директна връзка на вестибюлите на метростанцията със залата за пътниците на летището чрез ескалатори и асансьори. В този район няма застрояване, нито се пресичат комуникации, а и това е най-евтиният вариант - наземен, с метрото не прекъсваме транспортни връзки от изток на запад, не създаваме проблем за автомобилното движение, а и в тази зона сме близо до река Искър, припомня инж. Антон Янев
Паркът на летището стои неизползван. Ние преминаваме с една полоса от 8 м през него. Когато правихме проекта, това трасе беше одобрено от Столичния общински съвет, нямаше и идея за парк на летището. Редно е било проектантите на парка да се съобразят с трасето на метрото, уточни инж. Янев.


Промени в оперативна програма "Транспорт" дават възможност вторият етап от трасето на метрото "Младост" - летище София да бъде финансирано с европейски средства. На семинар на оперативната програми в началото на септември стана ясно, че част от средствата за българско-румънския проект "Батин - Белене" (138 млн. евро), който ще остане за следващия програмен период, и част от финансирането на софийския интермодален терминал (52 млн. евро) ще бъдат пренасочени към други проекти, сред които и метрото до летището.






--- End quote ---

http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=1158192

giorev:
Може би не откривам топлата вода, но доста тъпо е разположена МС 20. Мисля, че вместо нея, ако бяха планирани 2 станции - една по-близо до езерото и една по-близо до "параклиса" щеше да е обосновано с оглед удобството на пътниците.

greg:

--- Quote from: giorev on 18.09.2011, 15:08:02 --- .........доста тъпо е разположена МС 20. Мисля, че вместо нея, ако бяха планирани 2 станции - една по-близо до езерото и една по-близо до "параклиса" щеше да е обосновано с оглед удобството на пътниците.

--- End quote ---
Не, така си е идеално. Биха станали много нагъсто станциите.

KRUPA:
Друго се замислих от картата - няма ли на така оформящия се бизнес център между летището и Дружба, метрото да минава някак периферно? Докато ще цепи само през производствените зони.

giorev:
Какви производствени зони? Там си е голо поле... Много е зле това трасе! Всички станции (21, 22 и 23) са в нищото, хайде ако 22 ще прави връзка с ж.п. транспорт ОК, но за другите...

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version