Метро > Метродиаметър 2
Изграждането на участък "Кръста" - Хладилника
difian:
Заложената бъдеща топла връзка от '"Парадайз Център" към съседната метростанция. На сайта още не са си сложили планировката на етажите, затова няма как да ви я покажа, но това е атриумът откъм Каблешков/Черни връх...
mita6ki:
Аз съм назад с информацията. Конкурс и/или срокове има ли?
И едно допълнение - защо не МС Джеймс Баучер - Хладилника
difian:
--- Quote from: mita6ki on 06.04.2013, 17:09:34 ---Аз съм назад с информацията. Конкурс и/или срокове има ли?
И едно допълнение - защо не МС Джеймс Баучер - Хладилника
--- End quote ---
Проектирането трябва да е завършено, миналата седмица Фандъкова лансира, че строителството ще почне до края на тази години и някъде 2015 г. станцията ще е работеща. Съз заглавието на темата съм следвал установената традиция, а именно от името на тази тема! ;)
Добавка:
Ето, че вече имаме конкретни срокове. Ще се проектира още две седмици, а търгът ще е май месец, начало на строителството - през есента, пуск заедно с разширенията до Бизнеспарка и Летището... ;)
Източник
putnik:
Една идея от мен: в случай че станцията ще се нарича Сребърна, може да се използва игра на думи и да се оформи с елементи имитиращи сребро, ако Хладилника - да се вкарат елементи наподобяващи лед който се топи.
Petko21:
През май обявяват търга за метрото до Хладилника
Къс транспортен тунел поема правото движение под кръстовището на бул. "Черни връх" с бул. "Тодор Каблешков"
--- Quote ---Самата метростанция 12-ІІ е с дължина 166 метра и дълбочина от 14 до 16 м. Има два вестибюла - в северната и в южната част
До северния вестибюл се стига през един подлез с входове и изходи на четирите ъгъла на кръстовището на „Сребърна“ и „Черни връх“. При южния вестибюл подлезът, който ще обслужва кръстовището на бъдещия пробив „Тодор Каблешков“ и „Черни връх“, е предвидена топла връзка от и към „Парадайз център“
"Метрополитен" ЕАД подготвя тръжната документация за проектиране и строителство на разширението на втория метродиаметър от МС 11 "Джеймс Баучер" до "Парадайз център. Според инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен", търгът ще бъде обявен през май. Проектът на "Рикат" е подготвен за 90 дни, предаден в края на март и вече е одобрен.
Проектът обхваща участък от действащата Метростанция ІІ-11 "Джеймс Баучер" на бул. "Черни връх" и стига до "Парадайз център", новооткрития мол в триъгълника между бъдещия пробив "Тодор Каблешков", ул. "Сребърна" и бул. "Черни връх", зоната, известна повече като "Хладилника". Инж. Антон Янев, управител на проектантско бюро "Рикат", автор на този участък от метрото, представи проекта за подземната железница, която включва 981 м тунелен участък под бул. "Черни връх", една метростанция (12) и линеен пункт за оборот и престой с дължина около 155 м, защото засега МС12-ІІ е предвидена за крайна станция. Линейният пункт е място за обръщане на движението и за гариране на мотрисите.
За да се избегне разкопаването на голяма част от бул. "Черни връх" и така да се затрудни и без това интензивното автомобилно движение в района, проектантът залага изпълнение на 781,0 метра от трасето по Нов австрийски тунелен метод – чист тунелен метод, без тунелопробивна машина. (Този метод беше използван при І метродиаметър между МС 18 и МС 19 под бул. "Ал. Малинов" и при ІІ метродиаметър между МС10 "Европейски съюз" и МС 11"Джеймс Баучер".)
Самата метростанция 12-ІІ е с дължина 166 метра и дълбочина от 14 до 16 м. Има два вестибюла - в северната и в южната част. До северния вестибюл се стига през един подлез с входове и изходи на четирите ъгъла на кръстовището на "Сребърна" и "Черни връх". При южния вестибюл подлезът, който ще обслужва кръстовището на бъдещия пробив "Тодор Каблешков" и "Черни връх", е предвидена топла връзка от и към "Парадайз център". Вестибюлите са на второ ниво, под тях са техническите помещения. Осигурени са връзки с ескалатори, асансьори, система от подлези.
Метротунелът ще е една тръба с два коловоза. В трамвайното ухо на "Черни връх" ще има работна шахта, която ще подпомогне строителството и автомобилното движение няма да бъдe спирано.
Денивелацията на терена и нормативната уредба
са причина за променливата дълбочина на метротунела. Теренът се качва при бул. "Вапцаров" и пада при "Сребърна", където е най-ниската точка. В посока към Витоша отново рязко се качва. Разликата в нивата между "Сребърна" и бъдещия пробив "Тодор Каблешков" (сега "Хенрик Ибсен") например е повече от 2.5 м. Въпреки че теренът се вдига, проектантите "свалят" тунела в дълбокото заради нормативните изискванията за наклон. Това рефлектира върху дълбочината в края на съоръжението (линеен пункт за оборот и престой), която достига -18.5 м.
Преценявайки факта, че тунелът върви точно под трасето на бул. "Черни връх", както и голямата дълбочина на конструкцията заради технологичните и нормативните изисквания, проектантите са предвидили в проекта, вместо да засипват изградените конструкции, да се използва създадената възможност и да се изгради в готовия котлован на горно ниво,транспортен тунел по бул. "Черни връх", под кръстовището с бул. "Тодор Каблешков" -важна връзка с бул. "България" и главна транспортна артерия за южната част на града.
"И без това ще слезем в дълбочина, за да изпълним метрото, вместо да засипваме конструкцията, можем в нея да вкараме транспортен тунел", казва инж. Янев. "Като понижим нивото на две от автомобилните ленти на булеварда, правото движение по "Черни връх" влиза под "Тодор Каблешков" и след кръстовището излиза в посока към Околовръстния път. Тунелът е с дължина около 27-28 м, като от двете страни има рампи, всяка с приблизително същата дължина. В същото време е проектирано на ниво терен кръстовището да осигурява движение във всички посоки и по двата булеварда".
Проектантите са на мнение, че е намерен добър баланс между дълбочина, технологии за изпълнение и подземни комуникации.
--- End quote ---
Адрес на статията от: http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=2055008
И схема на булеварда с изходите на новата метростанция, както и новия транспортен подлез:
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
Go to full version