Метро > Метродиаметър 3

Горното токоснемане по МД 3

(1/6) > >>

vasko:
Аз не можах да разбера предимствата на метровлакове с горно токоснемане пред тези с токоснемане от контактна релса?

Основният недостатък, който аз виждам, е че ще трябва да се строят тунели с по-високи габарити, а също така и по-високи метростанции.

Единственото предимство, което ми идва наум, е че с контактна мрежа е по-безопасно за пътниците при евентуално падане на коловозите. Но това достатъчно основание ли е, за да се смени вида на токоснемането при МД3?

Питам от искрено любопитство на транспортен фен. :) (За да разсея съмненията, че се заяждам)

Petko21:

--- Quote from: vasko on 27.08.2015, 20:58:48 ---Аз не можах да разбера предимствата на метровлакове с горно токоснемане пред тези с токоснемане от контактна релса?

Основният недостатък, който аз виждам, е че ще трябва да се строят тунели с по-високи габарити, а също така и по-високи метростанции.

--- End quote ---
Това не е вярно, ако сега искат и по сегашните диаметри могат да поставят ККМ. Но не е необходимо.
И да, един от плюсовете е безопасността, други плюсове също има.

vasko:

--- Quote from: Petko21 on 27.08.2015, 21:00:39 ---Това не е вярно, ако сега искат и по сегашните диаметри могат да поставят ККМ. Но не е необходимо.

--- End quote ---
Не ми се вярва. Например това няма как да стане на МС Сердика-ІІ:

(Източник на оригиналната снимка)

... и на доста други станции. Например, на МС Обеля въпросното разстояние е още по-малко (там влаковете почти "остъргват" тавана отгоре), но не успях да намеря подходяща снимка, която да го илюстрира.


--- Quote from: Petko21 on 27.08.2015, 21:00:39 ---други плюсове също има.

--- End quote ---
Които са... ? :)

Kaiser Kar:
В Загреб трамваите минават под един мост, който е на 50см. от покривите им - просто пантографите слизат до долу заедно с мрежата. Такива проблеми са решими.

Dragon:
Разгледай снимки на метрото в Мадрид. Там всички линии са с горно токоснемане и мрежата е на 30-40 см. над влака.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version