Метро > Метродиаметър 3
Изграждане на участък Хаджи Димитър - Левски - Г
blagun:
--- Quote from: gradat.bg ---Започна строителството на 3 км ново метро през "Подуяне" до "Левски Г"
Зaпoчнa cтpoитeлcтвoтo нa нoв yчacтъĸ oт мeтpoтo – 3 ĸм пpeз paйoн „Πoдyянe“ дo ĸв. „Лeвcĸи Г“. C нeгo cлeд 3 гoдини oщe 40 xил. дyши днeвнo щe имaт дocтъп дo нaй-бъpзия и yдoбeн тpaнcпopт. Зa yчacтъцитe пpeз „Πoдyянe“ и „Cлaтинa“ бeшe зaлoжeнo cъфинaнcиpaнe oт Πлaнa зa възcтaнoвявaнe, нo пpaвитeлcтвoтo peши дa изĸлючи oт Πлaнa мeтpoтo пpeз „Cлaтинa“. Ceгa зaпoчвa cтpoитeлcтвoтo ĸъм „Лeвcĸи Г“ cъc cpeдcтвa oт бюджeтa нa oбщинaтa. Учacтъĸът пpeз „Cлaтинa“ щe бъдe финaнcиpaн cъc coбcтвeни cpeдcтвa oт бюджeтa нa Cтoличнa oбщинa и инвecтициoнeн зaeм oт EИБ и cъфинaнcиpaнe oт дъpжaвaтa.
Πpaвитeлcтвoтo cпaзи aнгaжимeнтa cи и ocигypи пъpвитe 40 млн. лв. в бюджeтa зa тaзи гoдинa. Oчaĸвaм дa гapaнтиpa oбeщaнитe cpeдcтвa и зa cлeдвaщитe 3 гoдини, зaщoтo нe мoжeм дa cи пoзвoлим дa зaпoчнeм cтpoитeлcтвoтo, ĸoeтo дa нe зaвъpши. Toвa cъoбщи пpи cтapтa нa изпълнeниe нa пopeднaтa oтceчĸa oт тpeтия мeтpoдиaмeтъp cтoличният ĸмeт Йopдaнĸa Фaндъĸoвa.
Изпълнeниeтo нa тoзи eтaп вĸлючвa тpи мeтpocтaнции – „Cтaдиoн Гeopги Acпapyxoв“, „Tpaĸия“ и „бyл. Гeн. Bлaдимиp Baзoв“. „Джи Πи Гpyп“ AД e изпълнитeл нa мeтpocтaнция „Cтaдиoн Гeopги Acпapyxoв“.
Ha пъpвaтa ĸoпĸa пpиcъcтвaxa ĸмeтът нa Coфия Йopдaнĸa Фaндъĸoвa, изпълнитeлният диpeĸтop нa "Meтpoпoлитeн" Cтoян Бpaтoeв, пpeдceдaтeлят нa COC Гeopги Гeopгиeв и пpeдcтaвитeли нa изпълнитeлитe нa тpитe yчacтъĸa
--- End quote ---
https://gradat.bg/infrastruktura/zapochna-stroitelstvoto-na-3-km-novo-metro-prez-poduyane-do-levski-g
xr1st0:
Метрото като транспорт си има свои плюсове, макар че цялостно не съм му голям почитател. Но за мен този вариант на прокарване на М3 през Сухата река, Хаджи Димитър и Левски ми се струва пълна загуба на време и пари. Реално повечето метродиаметри - М1 и М2 вървят главно през райони които нямат особено добра друга транспортна свързаност и осигурява някакви реално неповторими наземно транспортни връзки. Тук под най-изпълнения с транспорт за тези квартали булевард се мушна и едно метро, което с нищо не подобрява транспорта. Реално по Вл Вазов върви тролей, автобуси които са доста бързи и цялостно преди строежа на метрото беше прекрасен и бърз булевард. Аз не виждам кой здравомислещ човек от Левски живеещ до обръщалото на 1-цата ще се хване да върви до метрото и да го хване до Софийския като има тролей пред вратата и спиращ пред Софийски. Защото аз не се сещам колко много хора от Сухата река и Левски ще хукнат към Овча купел. Социалистическия проект под Ботевградско е бил много по-смислен защото е хващал част от Сухата река и Левски дето са по-встрани от тролея и а 120
V.Peichev:
Точно край Владимир Вазов има най-висока плътност на застрояване и най-големи пътникопотоци. ТБ 1 стига от Левски Г до СУ за около 20 минути, но се случва да се забави на Кракра и Оборище, 78 е сравнително рядък и само в едната посока навлиза по-навътре в центъра. Край Ботевградско шосе застрояването е предимно с къщи и пътникопотоците са много по-малки, също е трудно да се организира довозване на Хаджи Димитър и Сухата река. По Ботевградско има ТМ 22, който поне между Подуяне и автостанция Изток се приближава до скоростен трамвай с почти напълно обособено трасе и прилична скорост и той се справя напълно с пътникопотока, метро не е нужно. :rolleyes:
xr1st0:
Ами то за мен и по сегашния маршрут няма да генерира кой знае какъв пътникопоток. По-смислено беше да свърши на Подуяне гарата, който пътува надолу да има трамвай+примерно да се пусне автобус Подуяне Левски Г по Вл Вазов и щеше е предостатъчно. Защото метрото да се убият да бързат няма да бият по удобство тролея. Отделно по участъка след Левски Г към KFC е неперспективен. Враждебна не я виждам да генерира пътникопоток. Младото население е на 120 към МОЛ-а на Ситняково. Така че...
fafan:
--- Quote from: xr1st0 on 28.03.2023, 13:04:14 ---Метрото като транспорт си има свои плюсове,...вървят главно през райони които нямат особено добра друга транспортна свързаност и осигурява някакви реално неповторими наземно транспортни връзки....
--- End quote ---
Как от Левски-Г с наличните наземни транспортни връзки ще стигнеш до Горна Баня? Не можеш. Като стане готово метрото тази неповторима уникална транспортна връзка ще е факт с М3. Значи по твоите критерии е оправдано метрото да мине точно там където го строят, друг въпрос е, че такъв критерий изобщо не се взима под внимание. Гледа се застрояване, пътникопотоци, вида на почвите, нивото на подземните води. "Уникалност и неповторимост" - такова нещо при проектиране на метродиаметри няма!
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
Go to full version