Началникът на гарата в Лариса, който бе арестуван от полицията след челен сблъсък между пътнически и товарен влак близо до града, се призна за виновен. Той заяви, че погрешка е насочил една от композицията по грешен коловоз, съобщава гръцкият телевизионен канал ERT-1.
"Направих грешка и изпратих пътническия влак по същия коловоз като товарния влак от Катерини“, е признал началникът на гарата, според полицейски източници.
Той първоначално е отрекъл вината си, като е уверил, че е натиснал бутона на автоматизирана система, която изпраща насрещните влакове на различни коловози, но тя не е сработила. Редица служители на гарата са подчертали, че началникът е виновен, защото лично не е проверил дали влакът се движи по правилния коловоз.
Телевизионният канал отбелязва, че началникът на участъка в Лариса ще се яви пред следователите в четвъртък. Срещу него е образувано наказателно дело за престъпления, свързани с нарушаване на безопасността на движението, довело до смъртта на няколко души. Предвиденото в закона наказание е от 10 години до доживотен затвор. Очаква се срещу него да бъдат образувани и наказателни дела за убийство на няколко души по непредпазливост и нанасяне на телесна повреда по непредпазливост.
По разпореждане на прокурора на Лариса - Стаматис Даскалопулос, изявлението на началника на участъка преди разследването е направено в присъствието на други магистрати поради голямата важност на разследвания случай, отбелязва каналът. По указание на Даскалопулос прокурорите ще проучват мястото на катастрофата във връзка с изготвянето на доклад за трагичния инцидент. Предстои да се установи защо двата влака са се движили с висока скорост един към друг почти половин час преди сблъсъка.
По-рано в сряда Костас Генидуниас, президент на гръцкия съюз на машинистите, заяви пред ERT-1, че сблъсъкът между пътническия и товарния влак близо до град Лариса може да е възникнал поради липсата на работеща автоматична система за контрол на трафика. По думите му нито една от автоматичните системи не работи по маршрута Атина-Солун, всичко се прави ръчно. Светофарите също не работят, иначе машинистите са щели да видят червен сигнал и да спрат влака навреме, обясни той, цитиран от "Фокус".
Два влака се сблъскаха в ранните часове на деня, в резултат на което по последни данни са загинали най-малко 40 души. В пътническия влак са пътували около 350 души. В болници са 66 души, от тях 6 са в интензивни отделения. Останалите не са пострадали, те са евакуирани с автобуси за Солун.
https://www.bgonair.bg/a/4-world/297408-nachalnikat-na-garata-v-larisa-prizna-az-pusnah-dvata-vlaka-edin-sreshtu-drugЗабелязвате, че наказанията в гръцкия НК са много сериозни - от 10 години до доживот и трудно ще се измъкне със споразумение с прокуратурата за 1 година условно.
Вчера министърът на транспорта и инфраструктурата Костас Караманлис е дал оставка (въпреки че е от една от водещите гръцки политически фамилии), която е обяснима предвид безкрайното забавяне на приключването на автоматизацията по единствената им елитна линия Атина-Солун.
Оттук се вижда, че машинистите не са имали никакъв шанс да се видят и поне да намалят скоростта. И да виждаш насрещни фарове на двойно трасе, едва ли очакваш, че ще е на твоя коловоз, особено ако се движиш в десния коловоз. Едва ли са се спасили, Бог да ги прости...
Мислех да се возя на скоростния влак Солун-Атина, когато го пуснат, но ще предпочета друг транспорт или по-безопасно пътешествие - примерно до Афганистан. Остава и другата ми отколешна гръцка мечта - солунското метро