Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 752
1
Трасетата по Мария Луиза и Тодор Александров не могат да бъдат прекарани по подобен начин. При нашите условия са възможни разположение на двете метростанции във форма на +, Т и Г. Първото разположение е с най-къси връзки, при второто разположение едната линия е в благоприятно положение, при третото - и в двете метростанции потоците за трансфер се покриват с потоците от единия вход.
Ако Сердика 1 беше изтеглена в посока изток, нещата щяха да са по-добри. Сердика 2 нямаше как да е изтеглена на юг, тъй като Св. Неделя е най-високата точка на хълма.

2
Наредба за регулиране движението по пътищата със светлинни сигнали "Чл. 9. За регулиране движението на превозните средства от редовните линии за обществен превоз на пътници се използват сигнали с немигащи светлини с луннобял цвят.". Това дава ясен отговор на въпроса дали лунните светофари важат само за трамваите или за всички возила от МГТ. Колкото до обособяване на трасетата, би трябвало да има съответните табели, друг е въпросът дали ги има. Ако ги няма - важат общите правила. Преди години ме глобиха в Сараево, именно защото не съм се престроил върху релсите за десен завой (трамвайните релси бяха като на Ген.Жеков).

3
Няколко пъти чета опорката, че Алабин ще се разтовари. Но пък за сметка на това Ботев от Македония до Стамболийски ще се натовари.
Да сравним двете отсечки:
- по Алабин от Македония до Лавеле минават 5, 8, 10, 15 и 27
- по Ботев от Македония до Стамболийски минават 6, 7, 8 и 10.
7 и 27 са еквивалентни, 8 и 10 минават и по двете. Оттук се вижда, че ако 5 се бутне от първото на второто трасе, тогава второто се претоварва, т.е. - от трън та на глог.

Да не говорим за безграничната радост на бабите от Стамболийски под прозорците им да дрънкат трамваи. Не без значение е претоварването на кръстовището на пл. Възраждане, особено ако става дума за двупосочно трасе.
В същото време заради няколко стрелки трамвайният възел Възраждане не се използва ефективно.

Относно обръщало около пл. Света Неделя съм в недоумение как трамваят щял да пречи на пешеходците тъкмо на най-широкото място. Ами той си минаваше от страната на Диховната академия години наред! А сега вече е 3/4 е без автомобилно движение. Обръщалото ще поеме другата опорка - ТМ5 ще е току до входа на двойната метростанция Сердика. При това ватманите ще почиват, което няма как да се случи при кръгов маршрут Ботев-Стамболийски-Витоша-Алабин. Ако кръгът се направи пълен, това ще дава варианти за промени при различни работи по трасето. Аварийците също ще се възползват, а и обръщалото зад Съдебната палата ще остане, най-малко защото е част от проект с еврофинансиране и трябва да стои така 10 години минимум. Пък и е алтернатива за аварийците.

Друг вариант може да бъде да се направи трирелсие  по Екзарх Йосиф + (възстановено) обръщало до Младежки театър. Така се възражда идеята 5+22, която трябваше да е нормалнорелсов трамвай.

4
Било е преди повече от 5 минути, след като се е върнал до Билла.
А не виждам нищо ненормално да се променя часът на тръгване с по-късен. Не би трябвало да е допустимо да се променя към по-ранен.

5
Първият автобус има разрешителен сигнал, но не може да го ползва заради чакащия трамвай. Вероятно това се прави няколко десетки пъти ежедневно с презумпция за колегиалност между водачите ат МГТ. Вторият автобус най-малко минава на червено. Ватманът има разрешителен сигнал, но не прави всичко възможно за предотвратяване на ПТП, а именно - поглед в огледалата. Времето за реакция също не изглежда задоволително.

6
Да, но конструктивна дискусия не е непрекъснато бълване на мнения как в гората да се движат Песи и Инекони.
Колкото до съставите от Татри, те може при авария да се избутат от втората мотриса в състава, остава да се съживи отклонението към оградата на Семинарията, като махнат антипаркинг колчетата.

7
Аз бих се срамувал да претендирам за каквото и да е с подобен довод. От две места информацията е за 12:55, от трето е 13:05 и аз ще разчитам точно на него и ще тръгна на пазар, рискувайки да изпусна влака... но има и такива хора явно.
Минава през централното фоайе, вижда 12:55 и се насочва към перона. Там вижда 13:05 и решава, че е настъпила промяна - нещо съвсем нормално. Случвало ми се е и на голяма гара, и на летище да се променят часовете, значи ли, че при това положение трябва да се върна в началото на гарата или летището  - нещо технически невъзможно на по-големите.

8
Пейчев, пак започна да генерираш мнения без оглед на на писаното. Задава пак почивка....
В случая Пейчев е прав. През 1999 спряха ТМ12 с български трамваи през гората и докато дойдат нови Татри, от ТМ2 и 9 съшиха линия Дървеница - Македония  - Хладилника.

9
Автобусна линия - совалка между двете гари е изцяло за сметка на БДЖ,  както са всички заместващи автобуси. СА ще осигури автобуси и шофьори, но като платена услуга от БДЖ.
Всъщност трябва по-внимателно да се обмисли кои маршрути могат да стигат до Централна гара. Каква е идеята - слизаме на Север от електричната от Лакатник и хващаме друга електричка до Централна гара.  Ами какво значение има дали на 13 коловоз пристига електричка от Север или Лакатник?
Май БДЖ не са се постарали много да си напишат домашното.

10
Първи отзиви за преместената спирка пред хотел Хемус? Мисля, че там може още малко да се оптимизира, като от Черни връх се допусне ляв завой само за автобуси от втората отляво надясно лента, т.е. бяла стрелка направо и жълта стрелка наляво. Така автобусите от А94 ще избягват дългата опашка по престрояването и няма да засичат другите участници, тъй като подхождат към джоба на спирката.

11
Спокойно могат да съкратят ТМ11 до София-север. Двата трамвая до Хюндай са излишно натоварване, А83 до известна степен покрива маршрута на ТМ11. От автобусите - А85 може да прави отклонение като има два спиркознака за двете му различни посоки.

12
Как ще се придвижват влаковете от Север да депо Надежда и обратно? Всичко през историческия 13-и коловоз?

13
Каква е логиката ТМ1 да се удължава доникъде?

14
На картата от 1996 г. в Дървеница фигурират и двете улици - Пловдивско поле и Дървенишка река.
https://drive.google.com/drive/folders/1rsUebNeCS5HmUELFkYwuFFkaDOaUUDTk
И в сегашните карти - също. Даже месарница При Кирето и Пица Домино при Онкологията се водят на Пловдивско поле 1, а не на Марко Семов 1. Там е единственият остатък в тази част на улицата, който за малко да даде фира от строителните амбиции на Петьо Блъсков. И Онкологията се води на несъществуващата пред нея улица.
В момента Пловдивско поле преминава във Въртопо, а Дървенишка река е пресечка-тупик на Пловдивско поле. Новото строителство е доста интензивно в триъгълника между Пловдивско поле, Дървенишка река и Марко Семов. Въпреки че и двете страни са в район Студентски, северно от моста още не се е разгърнало ново строителство.

15
Големият проблем е, че при изграждането на МД 2 не се обособи трамвайното трасе по Черни връх, оттам се получават задръжки по ТМ 10. Без задръжките би се справял спокойно с единични вагони на 6-8 минути през деня делник.  :rolleyes:
Не е само до обособяване, а до препроектиране на бул. Черни връх. С изключение на първите метри от Кръста до Гимназия Мария Луиза няма сериозни проблеми с габарита, а предвид двойния тротоар със зелена ивица пред блока със спортните магазини разширението не изглежда невъзможно.
Но всичко - осветление, тротоари трябваше да бъде изпълнено по друг начин. Да си припомним, че при старта на реконструкцията на Черни връх по план трамваят трябваше да върти при Кръста. Все пак беше възстановен до Хладилника, но за сериозна реконструкция не стигнаха парите.

16
https://www.mediapool.bg/promeni-v-dvizhenieto-na-vlakovete-prez-tsentralnata-zhp-gara-v-sofiya-news357967.html

На печелившите - честито! Северняците пак ще си спомнят 1973-74 г., когато за тях София беше София-север.

17
В Дървеница улицата се наричаше Пловдивско поле - живял съм на нея. Имаше къщурки на нея от страната на селското гробище.  След старческия дом кривваше към Онкологията, където сега е бул. Марко Семов. От бл.15 в Дървеница тръгва ул. Дървенишка река. Там вече има ново строителство под моста,  но след него улицата изчезва. Новата връзка Пловдивско поле  - Въртопо под МС Мусагеница е от 2009 г. Какво продължение ще има ул. Дървенишка река, когато и оцелелите поляни откъм Мусагеница се застроят, нямам представа, не съм запознат с ПУП.
На картата на Груев от 1972 отпреди застрояването на Дървеница и Мусагеница/Младост ул. Дървенишка река е от вливането на по-късно прекараната подземно река (ул. Стефан Илиев) до извивката на реката преди влизането род Винарово колело. В картите от следващите години липсва име, защото това е черен път в полето.

18
Тази улица на картите преди 80-те фигурира като Дървенишка река. В края на 90-е е Въртопо, Въртопо река и даже ВъртопоЛ ( Домино 2008). По панелните години улиците в комплексите имаха само формално значение, не бяха част от адресите.

19
Двуетажните най-добре да си ходят ежедневно по А3. Това с Х50 е пародия  - 2 дни от седмицата с по няколко къси курса. По Х50 да се движат освободили се автобуси заради разписанията през почивните дни. Живо разхищение е за тази линия да се закупува специализиран подвижен състав.

20
Обсъждането по ТМ15 е преместено в "Оптимизация на ТМ маршрути"

Pages: [1] 2 3 ... 752