Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - New_Passenger

Pages: [1] 2 3 ... 102
1
Хич не са тромави тези автобуси, по берлинските улици са хвърчали. Но яко харчат като резултат.

Хм, една моя бивша която живее в Берлин, казва че изпреварвала с колата си тези автобуси. Пък и не знам берлинските условия дали са приложими между Цариградско и Сливница.

2
Думата "корсплатформен" се употребява и в българския език, от "Спаси София", например. Схемата е от метрото в Санкт-Петербург.
Никой не кара никого да катери стълби, нали има асансьор. Причината се крие другаде, след като Сердика, СУ и НДК са с островни перони, трябваше да направят такива и на Сердика 2, Орлов мост и НДК 2. За кросплатформени станции не знам доколко е приложимо там след като трансферните станции са на различни нива. Може би, МС Панчо Владигеров ще я направят кросплатформена.

3
Някъде съм виждал схема с нощни линии от 2009 г.

4
Возили са го, справили са се за 32 минути. Ако се махнат някои излишни спирки може да стане и за 25 минути.

Зависи. Може да са го возили при благоприятни условия когато няма задръствания. Пък и тромав ми се вижда, ще го изпреварват. Да не допринася за задръстванията?
Преди двадесетина години имаше двуетажни автобуси по една от междуградските линии, мисля че беше до Бургас.

5
Да, тъй като експеримента траеше твърде кратко, този факт е забравен. А през 80те май имаше нощна линия Варна-Златни пясъци. И през 2000те искали да правят подобна нощна линия, но без успех.

Е, отразен ли е на някоя от официалните карти?

6
Този дабълдекер ще се справи ли със задачата да стига от ЦЖПГ до Летището за 25 минути? По Цариградско и Сливница има бусленти, но не е като БРТ. А между Цариградско и Сливница няма условия за бързо преминаване, може да се образуват тапи. Ако е на 30 минути, ще излезе пак горе-долу същото време като с метрото, дори имайки предвид прекачването на Сердика.
Единствен реално бърз начин беше удължаването на жп трасето до Летището и бърз влак с 3 спирки - една на ЦЖПГ и две на Летището - Т1 и Т2. Най-много 15 минути щеше да е пътуването.

7
Реално погледнато, ако не работиш нощни смени и не ходиш редовно по дискотеки, нощен ГТ ще го ползваш от дъжд на вятър. Да речем, ако се прибираш от почивка на екзотична дестинация и чартърът каца през нощта, тогава можеш да се възползваш от нощен ГТ вместо да чакаш първия метровлак. Преди двадесетина години в София имаше акции в подкрепа на нощния транспорт, най-вече за Студентския, въпреки че не само там има дискотеки. Нощен транспорт върши добра работа и на чужденци, които искат да видят нощна София.

Първия нощен ГТ през 2009 г. отразен ли е на някоя от официалните карти?

8
Разни / Re: Поздрави
« on: 12.04.2024, 18:57:45 »
Днес отбелязваме световният Ден на авиацията и космонавтиката. На тази дата през 1961 г. Юрий Гагарин за първи път излита в Космоса. А на 10 април се навършиха 45 години от полета на първия български космонавт Георги Иванов. Честита годишнина от началото на българската космическа ера и да са ни живи и здрави космонавтите Георги Иванов, Александър Александров и Красимир Стоянов!




9
Разни / Re: Парковете
« on: 11.04.2024, 12:50:29 »
Тъй вярно, капитане!

10
Разни / Re: Парковете
« on: 11.04.2024, 10:18:25 »
Западна порта към Западен парк. След откриването.
Ще играем ли шах? :rolleyes:








11
Жълтият Икарус решава се поразходи из София.
(снимката е отпреди 2 години)


12
На обложката на компилацията на Трамвай №5


13
Мерси. Има ли още снимки на ГТ в Несебър от Георги Георгиев?

Една по-стара снимка от същия ракурс



И още


14
Може би да, може би не. Католическият Великден мина преди промоциите. А и някои продукти са изцяло български - козунаци Брей, и други. Коледа и Нова година празнуваме по едно и също време, но промоциите вече са месец и половина преди коледните празници.

15
Преди време нашите ми разказваха че по онова време почти всичките влакове са били пренасочени на Север. Със сигурност, идващи от Варна, Бургас, Русе са спирали там.

16
От известно време изпреварват събитията - коледните стоки ги вкарват в промоции още в средата на ноември, или дори по-рано, сега пък пуснаха козунаци са в акция. Дара ги рекламира.

17
На картата от 1996 г. в Дървеница фигурират и двете улици - Пловдивско поле и Дървенишка река.
https://drive.google.com/drive/folders/1rsUebNeCS5HmUELFkYwuFFkaDOaUUDTk

Преди да обявят официалните имена, някои хора си мислеха, че МС Мусагеница е с проектно име Въртопо. Но дали е било така, не се знае.

18
Сега, предвид застрояването на Мусагеница и Дървеница, и улиците вече са от значение. То не само там.
Честно казано, освен Въртопа парк, други имена в края на 90те не съм виждал. "Въртопол" също съм го виждал някъде, не само на карта. Самото име Въртопо пък изникна отнякъде през 90те. Преди не съм срещал нито едно споменаване на това име. Като малък си мислех, че е Източен парк и предположението ми беше съвсем логично :D
Улица Дървенишка река съм я виждал на картите на Картография от 90те, но това не е същата улица, а на юг, в Дървеница и доближава едноименната река. Въртопа парк в Мусагеница определено е друга улица.

19
През втората половина на 90те на картите на Дейтамап и Д****о се появява улица Въртопа-парк. На картите на Картография не беше обозначена.



20
От коя година точно са картите? Немските преводи са още по стария правопис... Delphinarium...

София и Варна на Картография са от 1996 г. Картата на немски трябва да е от периода 1996-1998 г. Мисля че точно в онези години се приемат промените в немския правопис. За съжаление, Славена не посочват годините на картите си, или поне в онези години не са го правили. Една друга карта от онова време на български също е без дата. Мисля че дори не е посочен издателят. А пък на една карта на Картография от 1995 г. за която съм писал в по-предишните си постинги, има хем Младост, хем Петлешев, въпреки дефакто става дума за един и същи квартал - Петлешев е старото име на Младост.
Повечето тогавашни карти на Варна съдържаха и карти на Св.Константин и Златни пясъци, по-рядко и Албена.

Pages: [1] 2 3 ... 102