Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - IKAR

Pages: [1] 2 3 ... 281
1
Точно същите табели имаше и ДАП-а в Костинброд. Отпред примерно: 10 - кв. Връбница - гр.Костинброд - с.Петърч - с. Опицвет. Отзад - такава лента със спирките по маршрута. И сливнишките бяха по същия начин.

2
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: Yesterday at 03:49:29 »
За последен път правя забележка! Форумът не е за комунистически простотии! На теория ходенето в чужбина беше едно, а на практика съвсем друго. И за групови туристически пътувания е трябвало открит лист, дори когато преподаватели са водели ученици и студенти по нашия край. В 90% от случаите дори чрез туристическите агенции другарят Гогов и другарят Воденски са казвали "Не може!" Имам роднини и братовчеди в Гърция, та ми е ясно - видяхме се чак след промените, нищо, че дядо ми по майчина линия е роден там, бяга 14 годишен по времето на Метаксас и оставя две сестри! Не само в Гърция, на Запад ходенето за обикновени хора беше практически невъзможно. Тези, които са ги пускали, са ги карали да подписват декларации за сътредничество с ДС и сега се водят доносници, барабар с истинските мръсници и ченгета такива! В соцлагера уж пускаха по-лесно, но задължително през Румъния или през Цигания, през Белград - абсурд. Майка ми като студентка е ходила в Чехия, та знае.  А тия комунистически исторически факти са пълни глупости, нямащи нищо общо с действителността. Русия не е държава, а кочина, Куба също. И двете под мафиотско управление. Не се излагай повече! Сега може да е 200 долара, понеже рублата, логично, се срина спрямо долара. Та тия глупости ходи ги разправяй някъде другаде!

3
Левият е Берлие, средният ботевградски на шаси Австро-Фиат, десният - също върху Шкода.

4
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 22.04.2024, 19:50:43 »
Петър не за първи път се държи непристойно във форума и хлопа глупости, но следващият път аз лично ще го изхвърля. Има начин.
За Куба нешата са прости като фасул. Когато стане нормална държава, когато спрат да я управляват разни самозабравили се козаностраджии терористи, мафиоти и мекерета, тогава т.нар. ембарго ще отпадне.
За циганската Просия - идете там да видите за какво става въпрос. Възможността за минаване през Казахстан и Китай не е оправдание за 1200та километра черен, коларски път между Чита и Хаборовск.
Вярно е, че в началото Чавката пътува между София и Бургас 4 часа и 40 минути (4.05 никога не е било!)  със спиране само в Карлово, Казанлък и Сливен, но със страшно много клизми. И през 1980та вече са 5.20, сетне стават още повече, сега минава 6 часа....Между София и Пловдив единствено Белият кон вземаше за 1.48, без да спира никъде и пак с много клизми. В последствие и той си ги прескочи двата часа.
А другарят Воденски е напълно действителна личност, от него зависеше дали ще те пуснат в чужбина или не! Дори е далечен братовчед на баща ми! Синът му, Петър, дълги години беше посланник в Молдова, а снахата - жената на Пешо, доцент Мария Воденска, преподавателка по география на туризма, беше 4 години декан на геолого-геогрофския факултет в Софийския, точно докато аз бях студент там. Пешо и Мария живеят в луксозен, огромен апартамент на ъгъла на Левски и Дондуков, над сладкарницата, бил съм два-три пъти у тях. Мирчо Спасов знаете какви ги е вършил в лагерите в Ловеч и Скравена. А другарят Додов в действителност е другарят Гогов - той е бил най-големият началник на паспортна служба, шеф на другаря Воденски.
А Годжи е едно пълно, ама пълно леке, с братовчедка ми от Плевен са били в една компания като младежи, само лоши работи ми е разказвала за него....

5
Напротив, трябва. Автомобилите не са толкова важни, плюс това, ще карат покрай тях бавно и внимателно. Иначе - преди години при слизане от 22 същата простотия на Стамболийски и К. Величков в посока Красна Поляна, пред бившата Нипроруда, където 7 години работех. Щях да му наритам и натроша колата на един перниклия. Също на този на Шипченски проход патрулкаджиите е трябвало акт да му напишат.

6
Пловдив / Re: Автобуси
« on: 22.04.2024, 02:03:12 »
Някои от вас знаят, че преди 12 години разкарвах една група англичани, част от тях работещи в Европейската комисия (тогава никой не говореше за Брекзит) по тролейбусните системи из България. Не стигна времето за Сливен, Габрово, Стара Загора и Враца. Но бяхме в Пловдив, пуснаха ни в депо Филипово, там се оказаха Батаклиев и сина му, които не само, че не ни изгониха, но ни приеха в залата за съвещания. Разказа надълго и нашироко за цялата дандания, за историята с тролеите от Едмънтън, пресне на ксерокс и даде една статия от газета. В нея някакъв самозабравил се заместник кмет пишеше тиради как тролеите трябвало да изчезнат от Пловдив, защото много правели задръствания по кръстовищата и пречели на колите. Заради тях трафикът в града бил много лош. Глупости, та глупости. Каза също, че в момента няма достатъчно тролеи, за да намали интервала на по-малко от половин час, а общшната не разрешавала временно да допълни с автобуси. Сетне Красимир ни качи и ни вози с онази, аварийната Шкода 706 РТО. Та Батаклиев не изглеждаше толкова черен и долен, както и тука във форума някои го очерняха...Бил е директор на ДАП-а в Пещера...Когато купува общшнското преприятие, всичко, и автобуси, и тролеи, е било една камара боклуци в ужасно състояние, което е вървяло, е вървяло на магия. Понеже е оставено на доизживаване, без никаква поддръжка и ремонт след промените. Аз не се усъмних и на йота, защото ходех на панаира всяка година между 95та и 2005та - наистина всичко с надписа "Градски транспорт Пловдив" беше ужас, включително и по-новите, жълти Икаруси с летящите врати. Юнкерите от 99та, и те бързо станаха на нищо. Още по-зле беше, когато през 2007а почти цял месец преподавах курсове в Пловдив, сетне бях още веднъж заради Детската железница. Показаха ни и снимки - само ръжда и разсипия. Също мрежата на тролеите е била пълен кошмар. И в крайна сметка сега сте по-зле, отколкото по негово време....

7
Честно казано, почти всяка седмица пътувам с бързи влакове на дълго разстояние и нямам чувството, че пътувам с трамвая. От Искърско шосе, следващото спиране е чак Златица, което според мен е съвсем нормално.

Проблемът с държавната поръчка е, че е за цялата страна, което автоматично я прави "конкурс" само за парлама, понеже няма кой друг превозвач да се опита да участва за всичко накуп. Обратното обаче на никой в БДЖ, МТИТС и т. н. не му изнася.
Там да, ама около Перник, Радомир, на юг от Благоевград, също между Враца и Видин/Лом...

8
Сигурно, но и да оставим на страна енергоемката част, тотално неприемливо е още 15 години да пътуваш с влака да е все едно да се возиш с трамвая.

9
Да ви светна какъв буламач подготвят с новия договор за обществена услуга за следващите 15 години:
- "Експресни" влакове със задължителна резервация на места, маршрутна скорост минимум 80 км/ч, задължителна първа и втора класа, спиращи на гари с население над 20 хиляди жители, както и на възловите гари.
- "Бързи" влакове, със задължителна резервация на местата, задължителна първа и втора класа, спиращи на гарите и на някои спирки.
- "Международни бързи" влакове, пътуващи извън територията на страната, спиращи на територията на страната на гарите и на някои спирки.
"Нощни влакове", задължително спални вагони, задължителна първа и втора класа, задължителна резервация на места, спиращи на гарите и на някои спирки.
- "Пътнически" влакове, пътуващи на разстояние до 200 километра, спиращи на всички гари и спирки.
- "Крайградски пътнически" влакове на разстояния до 100 километра, осигуряващи връзка с близкия голям градски център, спиращи на всички гари и спирки.

Или с две думи, действително бързи влакове, спиращи само на големите гари, ще видим през крив макарон.
По тошово, за да се обслужва дадена гара от бърз влак, се изискваше да има среден пътникооборот от минимум 300 пътника на денонощие. Отделно тогава повечето от тези гари осигуряваха автобус за селата, а сега такъв няма. А едно спиране е ток, колкото едно голямо село харчи за цял месец....

10
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 21.04.2024, 01:28:36 »
Едни от шампионите по катастрофи са БГА Балкан, за съжаление. А Боинг няма да ги бъде ако продължават в същия дух. Защото масово съкращават доказали се, с многогодишен опит инженери и специалисти - "структурни промени", "оптимизиране на разходите", след което наемат младоци с нулева практика, които не знаят къде се намират, но ще получават в пъти по-малко. Това е напълно легално - компанията е в правото си да си управлява разходите. Съответно меринджеите, направили тази простотия, получават огромни бонуси. Затова не се учудвайте ако зачестят случаите на излетели врати в небето на 10000 метра.

11
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 20.04.2024, 18:36:11 »
IKAR какво мислиш за това?
Аз мисля, че се припокрива с нещата, които сме говорили тук!
https://offnews.bg/politika/kiril-petkov-s-frapantni-razkritia-ot-zadkulisieto-v-darzhavata-821783.html

Или как работи "капитализма" на ДС и Луканов?!

Просто Киро не ми е симпатичен, хич даже, но в случая е прав, за всичко. Тези маймуни от бившата ДС така са си оплели кошницата, че абсолютно няма значение за кого ще гласувате и кой ще дойде на власт. Отделно от това, в България дори няма капитализъм, ами див капитализъм, характерен за САЩ през 20те и 30 те години. Комунизъм разбрахме, че никога не е имало. Както и че всяка държава си има мафия, но в България мафията си има държава. И най-вече след промените хората съвсем се овълчиха, нямат грам чувство за общност, абсолютно всеки се спасява по единично и мисли само за гъзо си. После защо е така с апартаментите и не само. Куба не е под никакво ембарго, просто и там управлява една мафиотска групировка, която, за съжаление си е пуснала пипалцата навсякъде. И какво здравеопазване сме имали, бре хора? На 4 години един месец и кусур в болницата на 6 часа ме блъскаха с пеницилин, който не стига, че страшно боли, като го бият, но и вече нищо работа не вършеше още тогава - това е първият антибиотик въобще и бактериите отдавна, отдавна са придобили пълна резистентност към него....

12
Нали от софиянско време имат уж хубави отношения с берлинджии. Да бяха се примолили да ни продадат на първо време десетина от Денис Енвиротата. Пък сетне и да поръчат специално за нас, ако резултатите са добри, така или иначе за двуетажни алтернатива няма. Иначе тука харчат по около 40 на 100, това за двуетажен е почти идеално....

13
Гвоздейката окончателно е прекратил процедурата за 20те пуш-пул влака. Официалната причина е, че не могат да ги доставят до средата на 2026та, каквито са изискванията на ЕС. Сега се правел анализ за замяна с мотрисни влакове - едноетажни или двуетажни.

14
https://youtu.be/9nnlD_2dnD4?si=-o49Ky8ZJENb7YwT
Не е от София, но..Първата асамблея 79та година. "Пеещ влак" на гарата в Шумен със серия 07 и сини вагони, "детски" автобус М81, червен 11М3 с джамове на тавана и няколко сини без.

15
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 19.04.2024, 08:43:17 »
Не, няма какво да се затваряме в АйТи къщичката си и да мислим, че всичко това е нормално, че в Белград примерно били още по-скъпи, че няма по-добър регулатор от пазара и т.н. Съответно нормалните хора, които просто търсят къде да живеят, нямат друг вариант, освен да теглят ипотека и накрая да платят на банката не още един, а още два апартамента. Като рискът е изцяло за тях, не за банката, не за инвеститора или строителя, всичките една мафия. И това при положение, че от девет милиона станахме 6, като всяка година населението продължава да намалява с 60-70 хиляди, това си е един голям български град. Крайно време е държавата да си седне на газот и да сложат огромни данъци за второ, трето и следващо жилище. Така "инвеститорите", които нямали алтернатива къде да си сложат изпраните пари и които по цял ден от хайляклък се чудят какво да правят, ще си получат заслуженото, всички празни апартаменти ще излязат на пазара, съответно цените ще се нормализират. Истината е, че в България всичко се продава спекулативно скъпо, не само недвижимите имоти - и храна, и олио, и дрехи, и каквото още се сетите. И каквото и да ми приказвате, от външна гледна точка София повече мяза на голям град в Латинска Америка или в Африка, отколкото в Европа. Разликата е, че ако в България там най-лесно се намира работа, при мен е точно обратното. Тука в големите градове е най-трудно, понеже хем наемите и цените на всичко са подобаващи, хем конкуренцията е най-голяма и заплатите са ниски, защото индийците и пакистанците живеят по пет семейства в апартамент, делят си наема, съответно на ниски заплати са си повече от добре, че са и на печалба. А като те питат на интервю за работа: "Каква заплата очаквате?", целта им е да дадат работата на този, който е казал най-малко. След като има индиец да разработва софтуер сравнително добре за 18 долара на час, защо да дават повече?

16
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 18.04.2024, 23:40:29 »
Една от най-бедните в света....

17
Към цялата тази картинка през 92ра се появи една изключително противна история - рейсче Благоевград - Петрово само в петък и наобратно в неделя следобед, частно, от площадчето пред гарата в Благоевград. Беше един противен Икарус 211, върху шаси Ифа, от бившата ГДР, от най-първите, с метални дръжки и седалки градски тип. Това поначало бяха най-калпавите Икаруси, с ресорно окачване и возене като каруца. Просто Ифа-джийското шаси не е за автобус. Дори в Мозамбик са отказали този модел. Та това рейсче винаги беше пълно до козирката и най-вероломно возеше правостоящи до откат! Вярно, че алтернативата беше ДАП Сандански - най-скапания ДАП в България, но...96та година го смениха с една Кароса, с две врати, но отново със седалки градски тип, която през седмицата работеше нелегално на двойката в Благоевград, най-натоварената линия. През 2000та линията я взеха от ПП Благоевград, с 11М4 - имаха шофьор от Яново, съседното село, който по този начин си правеше събота и неделя почивката. Така остана чак близо до 2018та, когато този шофьор напусна, съответно закри линията.

18
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 18.04.2024, 19:26:03 »
През 90те освен до Ню Йорк имаше и до Канада - Мисисага, Отава, ЮАР, че и до екзотични дестинации като Куала Лумпур или Мале например. Сигурно помните скоропостижно фалиралата компания Джес Еър. Всичките тези полети явно са били с цел пране на нечии пари. Сега България Еър, на ТИМ-аджиите, си е нискобюджетна регионална компания, но не и по цени. Искаме директен полет до САЩ и Канада, ама ..... нема. За сравнение, етиопските авиолинии имат, дори ежедневен, а знаете Етиопия каква държава е.

19
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« on: 18.04.2024, 19:11:52 »
Да, напълно споделям впечатленията ви. Возих се няколко пъти. Беше наистина тих и вървеше като пушка, возеше меко и леко, без да друса, но изработката вътре в салона си беше като по трудово наистина. Пробвах го за първи път малко преди да посетя Икарус ЕАГ в Унгария през зимата на 2001ва - беше на 150 заедно с белите МАН-ове.

20
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 18.04.2024, 05:01:33 »
А 3101 беше с някакъв, специално за него докаран метанов двигател

Ааами, просто вместо ГНП му бяха измислили някакво делко/разпределител, и вместо дюзи-свещи. Та на всяка заледена повърхност боксуваше заради въртящия момент+ най некадърния шофьор Мурджо.

И двигател от Икарус на Мерцедес не става !
В Малашевци имаше един Мерцедес 0305, модернизиран в Кента, оранжев, на който бяха сложили Раба Д10 двигател. Май беше 2828, ако не бъркам? След което бая години отпра по Орландовските и Кремиковските линии....

Pages: [1] 2 3 ... 281