Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 756
1
Разни / Re: Футбол
« on: 17.06.2024, 23:56:39 »
Глупости! Ако навлязат нападащи играчи, дузпата е неуспешна, независимо дали топката е влязла. Иначе те ще си навлизат до края на мача.
Пребива се, ако вратарят е излязъл и спасил дузпата. Ако е излязъл и въпреки това е изпуснал дузпата, се зачита гол.

2
Разни / Re: Спомени...
« on: 16.06.2024, 23:34:21 »

III - Телевизори "Опера - 3" на изплащане за 6 месеца, 1964г.
По 45 лв за 6 поредни месеца никак не бяха малко пари при заплати от 70 до 200 лв.
Нашите купиха флагмана на българските телевизори - София-1 с екран далеч по-голям от Оперите за 500 лв през 1965 г. Разбира се - на изплащане, но с години, тъй като трябваше и апартаментът да се изплаща, а и кола (ЗАЗ 965 Хрусчовка) от 1967. По това време заплатата на баща ми беше 160 лв (капитан на речни кораби), на майка ми (мед.сестра) - под 100 лв

3
Разни / Re: Футбол
« on: 16.06.2024, 23:21:25 »
Дузпата-гола го отмени поради навлезли двама играчи в палантерията преди изпълнението.
Но трябваше да се пребие дузпата заради излизането на вратаря напред преди изпълнението на дузпата.
Въобще грозна работа, при това във втори мач.
Въпросът е кое нарушение е първо - на съотборниците на дузпаджията или на вратаря. Брои се първо нарушение, другите отпадат. Ако се присъди засада, след нея не може да се присъди дузпа при фал срещу нападател. При прегледа на VAR явно играчите са навлезли в полето преди вратаря, ако ще с десета от секундата.

4
И ватманът на 506 и ватманът на Песата не са си отворили правилно стрелката , в следствие на което се е получила дерайлировка...
Къде стрелки там?

5
Или ще ги прекачат на автобуси, или през Тулово-Царева ливада-Горна Оряховица-Плевен-София.
Е, през Пловдив е по-напряко. Тъй като все пак е по линия 3 - през Карлово.

6
Училището бивше Киров и Автогара Запад са достъпни с трамвайни линии 4,5 и 11, които са през няколко минути и за една спирка.
А защо тогава държиш А73 да се върне през Красно село? Нали от Овча купел е достъпно Красно село с трамвай, другите спирки от стария маршрут на А73 също са достъпни с прекачване?

7
Мешат се два типа линии - шатъл и градска линия. Шатълът е с отделно багажно отделение и комфортни седалки. Той има 2 спирки: начална - летището (или пред терминалите), крайна - центъра. За междинни спирки не може да става дума, освен ако с автобуса не пътува и хамалин - товаро-разтоварач, който да предава куфари. Цената е висока. Примерно на Рим - Чампино има и шатъл до Термини на по-висока цена, а с автобус+метро се ползва стандартната градска мрежа, като довозващите автобусни линии спират на доста места из перифериите (както са нашите 84/184).
Доколкото разбирам, не се планира Х84 да е шатъл - просто поредната линия.

8
Улица Народен герой е вече пусната и проходима. Мисля, че би било съществено подобрение на обслужването на Бояна и Карпузица, ако 107 се пренасочи по него и не се бута в задръстванията в Овча купел. Така вместо на половин час със същия брой водачи и коли интервала по линията би могъл да е на около 20-ина минути. Основните връзки се запазват , но вече на Павлово.
Ако основният пътникопоток е от пътуващи между двата клона или прекачващи се на трамвая, няма проблеми. Но какво правим с тези, които отиват към Автогара Овча купел? Все пак там има автогара, магазини (вкл.Кауфланд), стадион, парк, училище. Сега видях, че има и районна администрация, което решава въпроса: в Младост 4 и 314 можеха да имат по-изправени маршрути, ако не беше минаването покрай районната администрация.

9
И до Централна гара се дрънгяскаш 1 час с бонус влачене на куфарите от Сердика 1 до Сердика 2.
28 минути с Линия 1 + 4 минути с Линия 2. Хайде, да оставим 10 минути за влачене на куфари и чакане. Стават 42 минути. Явно пробите с Х84 не са показали по-добро време въпреки бус лентите по Цариградско, Данаил Николаев и Сливница. Обявените за постигнати 32 минути ми се струват мит и то - към 3 часа през нощта. Хеле пък с двуетажниците! Би могло с ултракондензи, спиращи на Св.Анна, Орлов мост, Сточна гара, Лъвов мост и Централна гара.

10
Точно една седмица след това, също за този петък имам билети спално точно за този влак от Берлин за Брюксел.
Билет със спално място от Берлин до Брюксел не е ли съизмерим ценово с билет за самолет?

11
Разни / Re: Спомени...
« on: 07.06.2024, 18:28:36 »
Пропаганда в ПГИ Алеко Константинов в Кърджали, 1981г. За единението между КПСС и БКП и техните конгреси... Автор и собственик: Тома Белев.
За слогана " Два конгреса  - една цел" имаше виц, който се показваше - (среден пръст).

А конгресите бяха синхронизирани от 1961 г., даже предната петилетка са я претупали за 3 години. През 1956 не са сколасали, затова само Априлски пленум е имало. СъвеЦките конгреси бяха през февруари, след това подчинените партии имаха 2-3 месеца да препишат и интерпретират решенията си.

12
Законът на големия пианист Лучников даваше възможност за реституция на имоти, върху които е предвидено да се извърши строителство, но то не е започнало.  :)
Да, а тук не е било и предвидено даже по онова време. Пък и думичката "предвидено" предполага актуален ОУП към началото на реституцията (а не дописка в Работническо дело или Вечерни новини), какъвто "случайно" нямаше.

13
Фритьоф Нансен - еднопосочен forever  :(  https://mysofia.bg/news/fritiof-nansen-ostava-ednoposochen-vasil-terziev-04-06-2024/

Хайде, Фандъкова нямаше т0пки да прекара двупосочието, но явно и при Терзиев липсват. А това облекчаваше стеснената за активно движение Витошка, правеше ТБ7 нормална, а не избиколна връзка от Лозенец към Петте кьошета, Руски паметник и нататък. Нейсе...

Очевидно в първата година от мандата няма да се случи нищо значимо освен бул. Рожен (ако бъде изкаран). Както е тръгнало, се отива към по-дълбоко дъно от Янчулевото.

14
продават се ключови имоти
Вероятно обелските полета са частни, съответно реституирани, тъй като в ОУП към 1995 г. надали фигурира разширение на депо Обеля.

15
Няма да се учудя, ако въпросните цъфнат в Сараево примерно....
Може и в Русе. Там си правят колекция от швейцарски тролеи.

16
Някои нещо са слънчасали въпреки дъждовната пролет. Решението на съда е на апелативна инстанция като първата инстанция и била през 2019. Има трета инстанция - ВКС. Ако екстраполираме скоростта на съдопроизводството,  значи тя ще се произнесе през 2029 г. И даже след това не е задължително незабавно изпълнение. Че то колко наредби за промяна на цените на билетите ги отмени съдът,  не ми е известно да са били отменени реално. Променят се 5-6 думи и се продължава напред.

По-лошото е, че проектът за реконструкция на тунела практически е замразен. Вместо да се придвижва напред, изпада в цикли препроектиране. Ясно е, че финансовите разчети отпреди 6 години са далеч от реалността, демек имаме нещо като Кресна.

17
Комбината 94/294 я разтуриха през пролетта на 1990. Тогава бяхме новодомци в блок 58 и в наша чест изместиха 94 и 280 по Иван Странски, дотогава беше по Иширков. Преди това 294 обикаляше Студентски град покрай зала Христо Ботев,  а бързината му се състоеше в прескачане на спирките 6 септември, Пионер и Плажа. 94 цепеше по Акад. Младенов директно към обръщалото. Тогава живеехме в блок 17 и 94 ни беше по-удобен, бърз и ненатоварен.

18
А как процедират в държавите с развит транспорт при спиране на тока?

Между другото в държавата-еталон в жп транспорта Швейцария след инцидент в  дълбокия тунел Готард с месеци е компрометирано движението по основния коридор север-юг.

19
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 26.05.2024, 11:55:34 »
Както и да е, до Копитото има път и една електробусна линия може да се разкрие още утре и да вози пътници. Само няма кой в общината да се сети да я пусне.

Никаква полза няма от какъвто и да е транспорт до Копитото освен за оборота на суперскъпото кафе там. Пътищата в двете посоки след Златните мостове не са общински (на горското са) и са непроходими даже за Карсани. Така че, за хубаво или за лошо, учебна ски база на Ветровала или на споминалия се Конярник няма да има. Офелиите и Звездица са твърде малки. Зелените апокалиптични фантасмагории за гора от хотели на Витоша явно няма да се случат, след като даже единствената удобна за Ветровала станция-хотел - "Витоша" на военните тъне в разруха. А и "Щастливеца" в зона Алеко. Всъщност идеята да има добър и екологичен транспорт до Витоша отменя необходимостта (и рентабилността) да се строят хотели там.

Иначе е много нелеп аргументът Княжевският лифт да няма високи стълбове. Как при Симеоновския може (а и при десетки лифтове из Алпите), пък при Княжевския не може. В Капрун са си решили проблема далеч по-мъдро, отколкото в Банско - необходимата втора кабинка са я направили НАД първата. Хем не се просича гората, хем се удвоява капацитетът. Не е въпрос за гледката, а за това, че даже се пести от просека, а и над населени райони може да върви. Дали трябва да е с едно въже, както беше или в две - това е друг въпрос, макар и реторичен: едновъженият избор през 60-е не е бил добро решение, но не трябва непременно да се повтаря.

20
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 25.05.2024, 22:58:12 »
Княжевският лифт по сегашния му маршрут надали ще върши добра работа. Би трябвало да се направи чисто нов (не от Витоша ски) до поляната на Момина скала. Евентуално с по-удобна долна станция.

Pages: [1] 2 3 ... 756