Author Topic: История на спирковите знаци и навеси  (Read 124504 times)

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 699
    • View Profile
    • Email
:crazy:

Подобна табела за маршрутките има на ул. Софийски герой срещу хотел Форум. За съжаление има голяма вероятност да изчезне в близкото бъдеще.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3023
    • View Profile
    • Email
Трамвайна спирка''Кръста''на бул.Черни връх, 1974г. или след това. На вторият кадър двуосен трамвай по линия №2, между 1974г. и 1976г. Собственик на снимките:  Веселина Войчева.  Източник: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1291114431078285&set=pb.100005392206523.-2207520000..&type=3
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна


 Всичко има своето време, и ако то е изминало без резултат, няма смисъл  от късното случване.

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 699
    • View Profile
    • Email
Този спирков знак май не е пускан в тази тема. Снимката е от Бояна, 2006-та година (източник).

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13678
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
На едно дърво при улица „Калиманци“ на „Ситняково“ в посока гарата до преди години имаше един такъв спиркознак с 313, но не съответстваше с актуалната спирка.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3023
    • View Profile
    • Email
Изглежда като пл. "Света Неделя", но може и да е другаде. Заснето от съветски турист в началото на 60-те години.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна


 Всичко има своето време, и ако то е изминало без резултат, няма смисъл  от късното случване.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15647
    • View Profile
    • Email
Във връзка с историята на спиркознаците в Trinmo.org

Спиркознакът "Кентавър" има две разновидности, различаващи се по цвят, материал и хронология. В описанието са споменати разновидностите, но има малки неточности в детайлите:
- ранният кентавър е изцяло бял -  и пластмасовата, и металната част. Ако на снимките гъбката изглежда по-тъмна, то е от стареенето на пластмасата.
- късният кентавър е изцяло жълт само с черни букви и цифри.

Може би трябва да се разглеждат като два различни типа спиркознаци.
« Last Edit: 02.02.2023, 13:09:25 by blagun »

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3023
    • View Profile
    • Email
Автобусната спирка в с. Българе, 1985г. Автор: Любен Г. Георгиев.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна


 Всичко има своето време, и ако то е изминало без резултат, няма смисъл  от късното случване.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4658
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Това автобусът ли е?

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3023
    • View Profile
    • Email
Това автобусът ли е?
Не. Това е камион на местното ТКЗС, който е събирал от спирката на автобуса работници, заети в полската работа. Минавал е и истински автобус, който е стигал до Ахтопол.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна


 Всичко има своето време, и ако то е изминало без резултат, няма смисъл  от късното случване.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4486
    • View Profile
    • Email
По това време беше забранено да се возят хора в каросерията на камион, освен ето такива баби и дядовци, които работеха на полето. Но съм чувал за първите години на ДАП-аджийската дейност, че са си позволявали подобни простотии поради липса на достатъчно автобуси. До Мърчаево например се е движил камион само веднъж дневно от Министерство на земеделието, и то по тошово време.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.