Author Topic: Ikarus 280  (Read 1090829 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4486
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6200 on: 22.10.2022, 16:24:59 »
Втората и третата снимка са на чешки Икарус 84та година производство, с планетарни врати, за панаира в Прага. В последствие тази модификация не става много разпространена. Тази и още снимки на същия съм пуснал на втора страница в другата тема.
« Last Edit: 22.10.2022, 16:29:29 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2074
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Ikarus 280
« Reply #6201 on: 22.10.2022, 19:53:00 »
На снимката от салона се забелязват и типичните за Чехословакия, Полша и Унгария перфоратори за билети, които изглеждат много по-цивилизовано от нашенския тип.
Помня, че през 90-те такива имаше в нормално- и май теснорелсовите ЧКД-та.

Мисля, че модификацията на чехословашкия е 280.12 (вместо стандартния 280.08).

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3023
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6202 on: 26.01.2023, 10:10:29 »
Жълт Еко Икарус, 30.10.2009г. Източник:  https://www.deviantart.com/aivaseda/art/Seasons-Autumn-Sofia-2-141928716

Малък БонУкс: https://dnes.dir.bg/sofia/vseki-peti-balgarin-e-stolichanin
« Last Edit: 26.01.2023, 10:46:39 by София 100 »
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна


 Всичко има своето време, и ако то е изминало без резултат, няма смисъл  от късното случване.

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 10343
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6203 on: 26.01.2023, 10:25:45 »
Този е известен - 3453.

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2074
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Ikarus 280
« Reply #6204 on: 11.02.2023, 23:07:23 »
На заводска снимка, представяща новия дизайн на шофьорското табло на Икарус 280(.10), който се въвежда през 1977 г., се е хванала във фона част от новопроизведен Икарус 280.04.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3023
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6205 on: 17.03.2023, 21:16:07 »
Автобус по линия №1 в с. Пасарел, заснет през 1985г. от Любен Г. Георгиев.  Източник:  https://www.facebook.com/photo/?fbid=2994302590687818&set=gm.2763813993741596
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна


 Всичко има своето време, и ако то е изминало без резултат, няма смисъл  от късното случване.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4486
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6206 on: 18.03.2023, 17:51:25 »
Като гледам роклята на момичето, вероятно рейсът е ангажиран за сватба. В такива случаи никой не си правеше труда да маха табели, каквито е имало сложени преди това. Дори нас като ученици в първи клас, когато в Обеля още нямаше училище, ни караха с Икаруси от Република, които все си бяха с табелите - 51, 109, 110, 111, 112, само отпред слагаха табела "деца". Иначе какво ще прави единица в Пасарел....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.