Author Topic: Новини от София  (Read 816229 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4486
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5660 on: 01.01.2023, 16:05:25 »
Тоя път със сигурност няма да са руски, ако ще чичо ви Стоян да се съдере, че по 1/2/4 не могло да са други.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4311
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5661 on: 01.01.2023, 16:31:23 »
Тоя път със сигурност няма да са руски, ако ще чичо ви Стоян да се съдере, че по 1/2/4 не могло да са други.

А защо се поръчват изобщо влакове за депо Обеля? С наличните графика се изпълнява, а много място в депото за още състави няма. Не се планират скоро нови станции и разширяване, тъй че от още подвижен състав нужда май няма...

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4486
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5662 on: 01.01.2023, 18:15:48 »
Знаеш, че интервалите между Обеля и Парадайз Мол са неприемливи, особено в пиковите часове. Освен това разширенията до Студентски град, Драгалевци и Люлин - запад рано или късно ще станат. Простотията до Икея и рехавия пътникопоток към Илиянци не ги броим.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1510
  • 9060
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5663 on: 01.01.2023, 18:34:03 »
Нещо логиката много се губи. МД3 трябваше да е осигурен от тези 20 + 10 влака, които си вървяха с проекта за линията. МД2 наистина има нужда от подсилване и е похвално, че се мисли в тази насока, освен това се предполага, че ще има разширения в недалечно бъдеще. Вероятно идеята е наистина оправяне на МД2, нали излезе информация, че междинната спирка между Обеля и Сливница ще я бъде скоро с ремонта на ЖП линиите отгоре. Най-интересно откъде ще дойдат 250 млн. за влакове в община, която не може да си изкърпи улиците и пуска на линия автобуси в тежко неизправно състояние. Освен пак да е по някоя програма за качеството на въздуха.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3153
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5664 on: 01.01.2023, 18:56:42 »
Тоя път със сигурност няма да са руски, ако ще чичо ви Стоян да се съдере, че по 1/2/4 не могло да са други.

А защо се поръчват изобщо влакове за депо Обеля? С наличните графика се изпълнява, а много място в депото за още състави няма. Не се планират скоро нови станции и разширяване, тъй че от още подвижен състав нужда май няма...



Чичо ни Стоян този път напира за Сименс очевидно, иначе щеше да задържи още година-две да видим какво ще се случи с Украйна и санкциите срещу Русия. Остава въпроса дали работата с модернизацията на останалите номерни някога ще бъде докарана докрай, или пък просто ще бъдат бракувани. С тези изненадващи новообявени поръчки съвсем в края на годината може би натам вървят нещата.

Тази година може би най-накря ще започнат станцията между Обеля и Сердика, а в момента по МД1 в пикови часове е ад, така че това, че графика се изпълнява, не значи че няма нужда от още влакове.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10343
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5665 on: 01.01.2023, 19:01:09 »
Не мисля че старите влакове са за брак. По-скоро в някакъв момент може да има проблем с резервни части.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4311
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5666 on: 01.01.2023, 21:05:41 »
Не мисля че старите влакове са за брак. По-скоро в някакъв момент може да има проблем с резервни части.

Ако старите не се бракуват ще трябва да седят на резервните коловози до халето, което ще е равносилно на брак. За всичките в халето на депото място няма да има.

Това с резервните части е аргумент, но все си мисля че Метрополитен имат части и на склад, пък и това не са някакви космически технологии, части за стари съветски влакове има откъде да се вземат и без да трябва да се поръчват от МВМ.
« Last Edit: 01.01.2023, 21:07:12 by fafan »

Offline 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1166
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5667 on: 02.01.2023, 03:52:00 »
Би трябвало да имат части, нали все пак преди да изпратят 8те влака на модернизация ги бяха разкомплектовали.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15647
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5668 on: 02.01.2023, 07:51:00 »
Кой каза, че само в Митищи може да се прави модернизация на номерни? Все пак такива работят в доста екссоц-столици, сега натовски столици? Със сигурност чехите ще измислят нещо, ако вече не са измислили.
@bagercho За съжаление малко може да се направи за сгъстяване на МД1 - заради междугарието Стадиона - Жолио  Кюри. Но при наличие на подвижни състави МД2 може да се уплътни, даже преди да е изградена междинната станция на гара Обеля  - през един курсовете до Сливница продължават до Витоша.
А след като така или иначе се наляха милиони в щорите,  може поне пълзящият заход да се прекрати.
« Last Edit: 02.01.2023, 08:02:06 by blagun »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4486
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5669 on: 02.01.2023, 08:43:25 »
То отдавна в Прага ги модернизираха, Стоян даже обмисляше вариант и нашите да ги направят там, но на обявената поръчка се явиха само Митищи, същото се случи и в Будапеща. Явно на чехите не им се занимава с външни клиенти.
« Last Edit: 02.01.2023, 11:21:19 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16716
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5670 on: 02.01.2023, 10:34:40 »
То отдавна в Прага ги модернизираха, Стоян даже обмисляше вариант и нашите да ги направят там, но на обявената поръчка се явиха само Мириши, същото се случи и в Будапеща. Явно на чехите не им се занимава с външни клиенти.
В Тбилиси, Ереван и Киев има същите. Сега се изненадах като прочетох в Уикито, че тези в Киев са модернизирани от Метровагонмаш, а не от Шкода/ЧКД…

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2048
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5671 on: 02.01.2023, 11:15:03 »
Според мен проблема е в модернизираните номерни и първите Русичи. Първите русичи са толкова бутикови, че дори московските не са същите. Те от нови правят проблеми и не е толкова в електрониката и управлението колкото в механиката и спирачките. Преди години Братоев философстваше, че му излизало по-евтино да купи нови западни отколкото да ги ремонтира. Но явно за него милионите също не са проблем още от комунистическо време, върши безобразия.
 
The Grand Tour

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4311
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5672 on: 02.01.2023, 11:15:55 »
То отдавна в Прага ги модернизираха, Стоян даже обмисляше вариант и нашите да ги направят там, но на обявената поръчка се явиха само Мириши, същото се случи и в Будапеща. Явно на чехите не им се занимава с външни клиенти.
В Тбилиси, Ереван и Киев има същите. Сега се изненадах като прочетох в Уикито, че тези в Киев са модернизирани от Метровагонмаш, а не от Шкода/ЧКД…

Само че преди 2014 г. След това се модернизира само в Кременчуг, всякакви връзки с руски доставчици са прекъснати.
« Last Edit: 02.01.2023, 11:21:31 by fafan »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3702
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5673 on: 03.01.2023, 13:14:46 »
Опита показва, че такива поръчки се проточват във времето, а не рядко и биват прекратявани.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4658
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5674 on: 03.01.2023, 16:06:29 »
За съжаление малко може да се направи за сгъстяване на МД1 - заради междугарието Стадиона - Жолио  Кюри.
Това, пак казвам, е формално ограничение. Днес го има, утре го няма. Не е пречка.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15647
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5675 on: 03.01.2023, 16:13:55 »
За съжаление малко може да се направи за сгъстяване на МД1 - заради междугарието Стадиона - Жолио  Кюри.
Това, пак казвам, е формално ограничение. Днес го има, утре го няма. Не е пречка.
Е как ще пуснат състав надолу от Жолио Кюри, ако предният не е стигнал Стадиона? Ако участъкът се раздели на 2 подучастъка, допустимо ли е спиране за изчакване по наклон?
Теоретично, ако предният състав се запали на Стадиона, а следващият вече е тръгнал от Жолио Кюри, как ще спре на място, на което ще могат да се евакуират пътниците?
« Last Edit: 03.01.2023, 16:16:19 by blagun »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4658
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5676 on: 03.01.2023, 16:48:43 »
Не е забранено спирането по наклон и сегашната ситуация е такава, защото няма необходимост от друго. Влаковете през 3 минути задоволяват нуждата.
Quote
Теоретично, ако предният състав се запали на Стадиона, а следващият вече е тръгнал от Жолио Кюри, как ще спре на място, на което ще могат да се евакуират пътниците?
Ще се върне обратно, въпрос на организация. И в момента на другите станции, където няма наклон, влаковете могат да тръгнат и преди предният да е стигнал. Много е рядко, но се спира и в тунелите. Поне 2-3 пъти ми се е случвало преди Сердика при необичайна навалица.

Метрото не се подчинява на някакви външни правилници, за него няма специални закони и наредби, както за железницата, така че тези правила са изцяло вътрешни за Метрополитен и могат да се променят във всеки един момент.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4486
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5677 on: 04.01.2023, 17:09:38 »
Малко притопляне на манджите в началото на годината....

https://www.mediapool.bg/remontite-na-tramvaini-linii-v-sofiya-prodalzhavat-i-tazi-godina-news343512.html
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4311
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5678 on: 06.02.2023, 13:52:35 »
Протест на градския транспорт в София
Настояват за повишени доходи

"Служители на градския транспорт се събраха на протест в София. Протестиращите настояват за 30% увеличение на заплатите.

Богомил Маринов, шофьор в „Столичен електротранспорт“, заяви за БТА, че от сектора са готови на ефективна едночасова стачка в сутрешен пиков час.

Днес в Столичната община местна администрация, транспортни синдикати и дружествата на публичния транспорт в София провеждат среща във връзка с поисканите от работещите в градския транспорт на 24 януари подобрения на условията на труд в системата.
В края на януари ръководствата на транспортните синдикални организации към КНСБ и КТ „Подкрепа“ се срещнаха със заместник-кмета по финанси на Столичната община Дончо Барбалов, директорите на общинските транспортни дружества „Автотранспорт“, „Електротранспорт“ и „Метрополитен“, и Центъра за градска мобилност, за да обсъдят проблемите в обществения транспорт на София, като основният фокус бе именно увеличението на възнагражденията на всички категории работещи в градския транспорт. Тогава страните се разбраха, че всяко от транспортните дружества трябва да предостави допълнителна информация за продължаване на преговорите по темата."

Прочети още на: https://www.dnes.bg/stranata/2023/02/06/protest-na-gradskiia-transport-v-sofiia.559335