Author Topic: Туристически автобуси  (Read 574794 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5642
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1800 on: 06.04.2024, 17:37:28 »
Така е, но не беше така преди да влезем в ЕС. Тогава ако не си с група, искаха на границите хотелски резервации, достатъчно средства, билети за връщане и т.н., въпреки че нямаше вече визи. И пак нямаше гаранция, че граничният полицай ще е задоволен и нямаше да те върне - може да си измисли хиляди причини. Това защото много българи работеха из Европа нелегално. А върне ли те, ти слагат името в системата, че ти е отказано влизане. На братовчедка ми мъжа и беше по това време в Гърция с работна виза. Въпреки това два пъти гърците я върнаха на Кулата, без да я питат въобще къде отива и с каква цел - туриха и черен печат в паспорта - а мъжът и и двата пъти я чакаше от другата страна. Ако си със самолет, беше друго, разбира се, но тогава нямаше Уиз Еър, Райън и подобни - билетите си бяха скъпи.
По рейс и по жена не се тича!

Offline marina

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 65
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1801 on: 08.04.2024, 18:38:44 »
Понеже вчера се навършиха 20 години от жестоката трагедия в река Лим и ми изникнаха някои въпроси. Дали някой от вас знае коя фирма е организирала тази злополучна екскурзия и какъв модел е бил автобусът? Гледах кадри, но не можах да установя какъв модел е по тях, а и част от тях бяха от изваждането на автобуса, което се е случило месеци след трагедията.
Голяма трагедия!

Не знам дали наистина е отнет лиценза на фирмата, която направи белята (Дилижанс експрес), ама дори и да е направено, то е било безпочвено. Веднага след трагедията същите собственици започват да работят под друго име, за да не ги свързват със случката. Старата фирма просто я зарязват - дори и да са ѝ отнели лиценза, това няма значение. Новото име беше нещо като Дискавър или Дискавъри. И са продължили да правят абсолютно същите мизерии. Ама законите са на тяхна страна. Спомням си един репортаж, в който журналиста каза, че законът не му дава право да каже името на новата фирма, въпреки че много му се иска. Свободата на словото не е валидна, когато има големи търговски интереси.

Около тази история имаше доста съмнителни неща. Например държавните институции отказваха да извадят автобуса, защото било опасно за водолазите. Двама от бащите на загинали деца са доказали, че не е така така като на място са плували до автобуса и обратно. А те не са били професионални водолази.

Всъщност основната причина за толкова много починали деца е това, че възрастните са бързали да се спасят и никой не е помагал на децата в автобуса. Аутопсиите са доказали, че причината за смъртта на всички загинали е удавяне, което значи че са били живи при катастрофата.

Въпреки промените в законите и до ден днешен туристическите агенции си правят какво искат. Покрай работата ми с деца и ученици съм чувала десетки пъти за екскурзии, при които се пътува през нощта или пък отново нелегално се качват външни лица - възрастни хора. След пускане на сигнали до институциите - отговорът е "Не са намерени нарушения", защото проверки се правят само по документи.

Има и нещо, което сигурно повечето хора не са чували, защото медиите удобно прикриват подобни неща. През годините туристическите и транспортните фирми няколко пъти са правили опити за промяна на нормативната уредба - за връщането на старите правила отпреди трагедията в Лим. 

И още нещо, което аз лично съм чувала директно от представител на туристическа агенция пред родители - "Ако искате всичко да е по правилата, ще е много по-скъпо." И съответно има бедни родители, чиито деца никога не са пътували някъде и едвам могат да си позволят дори и "евтиният" вариант и се навиват.

Децата от Лим и тези от Индиго, както и много други хора, станаха жертва на новото време и на новите ценности.

Както и при Хитрино, само шофьорът отнесе цялата отговорност. Разбира се, че няма да пипнат големите бизнесмени, които са всъщност са виновни за такива инциденти. А шофьорът всъщност е изкарал присъдата си при много лек режим. Години след това е открит починал при лека самокатастрофа. Причината за смъртта не е била катастрофата, а инфаркт.

То като цяло да се записваш на организирана екскурзия в развитата част на Европа според мен е глупаво. Има толкова редовни влакове и обществен транспорт че по-добре сам да си пътува човек. Честно аз на оганизирана екскурзия никога не съм ходил, взимам си билети за самолет, влак и си гледам каквото искам.
Всяко нещо си има своите предимства и недостатъци.

При организирана екскурзия имаш гид, който може да ти разкаже много повече неща. А също така ще говори на езика в съответната държава, което е чудесно, ако ти самият не го владееш.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4125
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1802 on: 22.04.2024, 18:14:03 »
Това туризмо беше бяло, наскоро са му поразчупили визията.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline BulgariaBuses

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 322
  • Транспортът във Видин
    • View Profile
    • AntonioM-transportphotography
Re: Туристически автобуси
« Reply #1803 on: 22.04.2024, 18:51:12 »
Много хубава снимка, Mitakis!  :fan:
Да, това Туризмо беше на Лулчев, чисто бяло си беше. Миналата година (ако не се бъркам) го купиха Надрумтур. Заедно с него купиха и Иризар ПБ от Алекс-М Транс от Костинброд, червен на цвят. Туристическата агенция е сравнително новичка, на украинец е... :rolleyes:
Транспортът във Видин