Author Topic: Туристически автобуси  (Read 523598 times)

Offline BulgariaBuses

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 289
  • Транспортът във Видин
    • View Profile
    • AntonioM-transportphotography
Re: Туристически автобуси
« Reply #1740 on: 06.12.2022, 19:31:27 »
То всъщност светофарът се ползва най-често за регулиране. Виждал съм и полицаи там да регулират, но рядко.
Транспортът във Видин

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4658
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1741 on: 06.12.2022, 20:25:00 »
Недейте рева за този Шенген. В момента файдата от него за пътуващите е кръгла нула.
Файдата от Шенген е далеч по-голяма от това, че бай Кольо няма да си показва личната карта на границата.
Шенгенското споразумение включва и облекчено движение на стоки, което води до значителни икономически ефекти за участващите страни, а не на последно място е и символично признание за сигурност, докато отказът от включване - за точно обратното, което ще доведе до отлив на инвестиции и като цяло до нищо хубаво.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4486
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1742 on: 07.12.2022, 12:12:36 »
Точно Марк Рюте да говори за сигурност и за проблеми с корупцията/върховенството на закона не му прави чест. Неговата държава е най-проститутската и най-наркоманската в Европа, с легализиран канабис, наркотици, "червени фенери" и т.н. Целият му проблем е, че там напролет предстоят избори и не иска да изгуби подкрепата на екстремистките крайно десни партии. Ако мислите, че по Австрия, Германия, Холандия, че и в Канада няма корупция и всичко е кристално чисто и розово, значи вярвате в дядо Коледа. Движението на стоки по начало е свободно в рамките на ЕС, това че не може току-така с тирове или както и да е, да се пренасят  цигари, ракия и други акцизни стоки без бандерол е отделен въпрос.

Преди 30 години на автосалона в зала Фестивална имаше 12метров междуградски автобус Хюндай Аеро, с двукрила предна врата - хармоника и бяло на жълто/червени линии оцветяване. Цената си спомням беше нещо от сорта на 90 хиляди долара. Абсолютно нищо особено, в последствие са продали 12 броя от него, имаше и с надписи Балкантурист. Всъщност Хюндай Аеро е по лиценз на Мицубиши - почти точно копие на появилия се у нас по същото време турски Маратон, с единствена разлика, че корейският е само с една двукрила врата отпред. А първият Темса Маратон не беше от тези на Груп, а на някакъв частник по линията София - Пловдив. И още като чисто нов трещеше като картечница по Цариградско. Той и Хюндая хич не беше тих....А един приятел в момента кара Хюндай Каунти от тези, училищните. Друсал по-зле от Чавдарка, човекът сега ходи да си лекува кръста.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3543
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1743 on: 07.12.2022, 14:10:02 »
А първият Темса Маратон не беше от тези на Груп, а на някакъв частник по линията София - Пловдив.

Вероятно е този или той е един от най-първите.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4486
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1744 on: 07.12.2022, 14:22:59 »
Абсолютно същия беше, със жълт номер, но без надписите на турски.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5645
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
« Last Edit: 12.12.2022, 00:00:54 by я л т а »
Свобода за Украйна !

Offline rs_section

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 150
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1746 on: 12.12.2022, 11:42:29 »
И отново на път с лоши експлоатационни характеристики, без маркировка, без знаци, хлъзгав, основна версия на прокуратурата е "несъобразена скорост". Няма дъно.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3543
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1747 on: 12.12.2022, 12:35:28 »
И отново на път с лоши експлоатационни характеристики, без маркировка, без знаци, хлъзгав, основна версия на прокуратурата е "несъобразена скорост". Няма дъно.
А каква да е версията? Настилката е превъзходна там (едно от малкото места в тази част на страната с хубава настилка), пътят през повечето време е прав и всеки кара като ненормален, а като наближи някой завой (завоите са малко, но повечето са остри) не могат да запазят траекторията на пътя. От събота вечерта там вали, настилката е мокра. Автобусът дори не се е опитал да завие, директно е продължил през мантинелата нагоре по склона. Липсва знак за остър завой или за намаляване на скоростта и това е пропуск на АПИ, но всичкото останало си е дело на шофьора, законите на физиката още са валидни.

Offline rs_section

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 150
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1748 on: 12.12.2022, 15:07:37 »
Само от мапс-а ти казвам, че освен, че няма никакъв знак, тая маркировка грам не се вижда. Особено ивицата, очертаваща край на платното, най-вероятно въобще не си личи. Осевата и тя 100% няма нищо светлоотразително в нея останало. А това, че няма дупки, не значи, че не е хлъзгаво. То и на Своге нямаше дупки, пък се оказа, че асфалтът не отговаря на никакви стандарти. Е, накрая осъдиха шофьора, щото е най-лесно - не се изисква да доказват нищо. Съгласно ЗДвП, ако има катастрофа, и няма друга видима причина, причината е несъобразена с пътните условия скорост. А несъобразена е всяка позволена скорост, под която не би се стигнало до катастрофа. И така прокуратура и народна милиция не трябва да доказват нищо, освен, че шофьорът не е бил пиян, че евентуално не е карал с превишена скорост и че не го е ударил друг. За другото се е погрижил зкаонодателят, така че никой в АПИ да не понесе отговорност за липсата на маркировка и знаци. А ако според тебе няма нужда от такива, за чий се мъчим да ги учим за книжка - да асфалтира само АПИ и после който както знае, така да се оправя - явно според тебе няма нужда пътищата да са сигнализирани адекватно и това не е фактор за катастрофи. Да се чуди човек на акъла на простите немци и французи за какво дават толкова пари за маркировки, мантинели и знаци. Будали. Ние сме го измислили - шофьорът е винаги виновен.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3543
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1749 on: 12.12.2022, 16:59:49 »
По принци си прав, но само по принцип. По точно този конкретен случай май повече обобщаваш и говориш на едро.
Маркировката се вижда добре (като за България даже е супер), настилката е стабилна и ремонтът е качествен, не е правен от Трейс или подобна фирма-касичка. Не прави аналогии между катастрофата при Своге и тази. Там шофьорът се е движил бавно с 53 км/ч и въпреки всичко настилката и виражът са били сбъркани, пътят е бил некачествено изпълнен, а завоят е бил много по-остър. Тук изпълнението на пътя и качеството на настилката са добри, а завоят е остър, но не толкова колкото при Своге. Нека да излязат данните от тахографа с каква скорост се е движил автобуса по време на катастрофата, дали от минаването на българска територия при Капитан Петко Войвода до момента на катастрофата е превишавал някъде разрешената от 80 км/ч максимална скорост (скорост, която е допустима при сухо и ясно време) и дали има реакция на шофьора при завоя. Фирмата е правила регулярни курсове до Гърция и пътят е бил познат на шофьора, който според думите на собственика на фирмата е един от най-опитните му служители. На отиване предния ден би трябвало да са минали по същия път, само че в обратна посока.
« Last Edit: 12.12.2022, 17:02:46 by Metan »

Online bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3153
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1750 on: 12.12.2022, 22:38:22 »
Не, че нещо, но тази маркировка съм почти убеден, че при мокър път изчезва магически, еле пък по тъмно :neznam:

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4486
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1751 on: 16.02.2023, 16:26:02 »
Два Фиат-а и една Шкода в Албена.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4486
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1752 on: 07.03.2023, 19:10:47 »
ТАМ Пионер, не мога да кажа точно къде...
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline david

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 112
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1753 on: 07.03.2023, 22:33:07 »
Според мен е във Варна.
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE