Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 527867 times)

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1097
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2840 on: 16.06.2024, 10:44:13 »
А аз не знам какво толкова се превъзнасяте по връзките до Москва, Берлин и други места на сума ти дни път от България. В ерата на нискотарифните авиокомпании за 3 часа можеш да си в тези градове, а да се таралянкат няколко дни с влака ще са... 1-2 души на курс.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11107
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2841 on: 16.06.2024, 10:53:57 »
Развитието на железопътния транспорт е една от стратегическите цели за намаляване на въглеродния отпечатък и подобряване на свързаността между държавите. Освен това нискотарифни полети невинаги са нискотарифни и невинаги са удобни.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6240
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2842 on: 16.06.2024, 11:03:17 »
Пишете за международни връзки във времена, в които самолетните билети струваха стотици долари. Сега трябва да имаш фобия от летене, за да дадеш 200 лева за влак до Будапеща или Виена вместо 50 за самолет.

Едното няма общо с другото, и между Париж и Лондон има десетки евтини полети всеки ден и въпреки това се прокопа тунел под Ламанша за милиарди.

Offline AAA

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2843 on: 16.06.2024, 15:26:24 »
Какви влакове има между Лондон и Париж и какви от София до съседните столици?
Ако влакът под Ламанша пътуваше 8-10 часа, никой нямаше да го ползва.
Край нас, единствено турците имат сериозни намерения за високоскоростна връзка с нас и ние пропиляхме възможността да я завършим. Вместо това скопихме проекта.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15294
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2844 on: 16.06.2024, 15:45:39 »
Не знам дали има смисъл да споря с човек с автобус на аватара пишещ в жп раздел на форума, но каквото дойде.
Фактите са си факти - влакови връзки умишлено направени неудобни или невъзможни.
Да добавя още една - нощният БВ Варна-Пловдив за 5 минути изпускаше (по разписание!) в Стара Загора нощния БВ Русе-Момчилград. Тогава имаше 4 автобуса Варна-Кърджали.
Няма такова нещо.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AAA

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2845 on: 16.06.2024, 16:14:55 »
Какво нещо няма?

« Last Edit: 16.06.2024, 16:30:38 by AAA »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15294
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2846 on: 16.06.2024, 16:55:49 »
Знам че влака го имаше причината беше коренно различна.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AAA

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2847 on: 16.06.2024, 17:02:14 »
Аз ти казах каква беше причината. Ти ако имаш друга информация, сподели.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1215
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2848 on: 16.06.2024, 17:27:27 »
Край нас, единствено турците имат сериозни намерения за високоскоростна връзка с нас и ние пропиляхме възможността да я завършим. Вместо това скопихме проекта.
Точно по тая тема ми е много интересно защо съседните ни държави хич нямат зор да се свързват с нас скоростно. Ние си говорим, че македонците и сърбите трябва да се интересуват активно от отношенията си с нас, че нали сме член на ЕС, а нещо нямат такива мераци. ЖП линията към Македония е замразена от над 60 години, а към Сърбия е в трагикомично състояние. А защо осакатихме проекта с Турция, която наистина се интересува

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5485
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2849 on: 16.06.2024, 20:11:57 »
Какви влакове има между Лондон и Париж и какви от София до съседните столици?
Сравняваш Лондон и Париж със София и Белград?

Offline AAA

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2850 on: 16.06.2024, 20:17:39 »
Не аз. Не следиш дискусията.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6240
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2851 on: 18.06.2024, 18:26:12 »
Първият влак с новите вагони тръгва тази събота от София

"БДЖ ще осигури движението на нов влак от София за Бургас и от Бургас за София през летния сезон, който ще пътува с композиция от изцяло новодоставени вагони.

Първият влак ще потегли на 22 юни /събота/ и ще се движи всеки ден до края на летния сезон. Композицията ще бъде съставена от четири климатизирани вагона от салонен тип и един вагон за превоз на лица с намалена подвижност, който ще пътува постоянно като част от състава на влака, съобщават от железопътния превозвач

 Новият влак ще изминава разстоянието между столицата и морския град за 5 часа и 55 минути, като на практика ще бъде най-бързо движещия се влак по този маршрут според настоящите възможности за преминаване по трасето.

Бързият влак № 3683 от София за Бургас, ще заминава от Централна гара София в 06:15 ч. и ще пристига в Бургас в 12:10 ч. В обратното направление бързият влак № 3684 от Бургас за София, ще тръгва от гара Бургас в 16:00 ч. и ще пристига в София в 21:55 ч. Композицията ще се движи по Подбалканската железопътна линия и ще спира на седем гари по своя маршрут - Подуяне пътническа, Казичене, Карлово, Казанлък, Сливен, Зимница и Карнобат.

Билети за пътуване с влак могат да бъдат закупени от касите в гарите, в специализираните железопътни бюра и през системата за онлайн билетоиздаване.

При закупуване на билети за отиване и връщане пътуващите могат да ползват 20 % намаление от редовната цена на билета, припомнят от БДЖ."

https://www.dnes.bg/obshtestvo/2024/06/18/pyrviiat-vlak-s-novite-vagoni-trygva-tazi-sybota-ot-sofiia.610954


Offline Жепеец44

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 68
  • Живей на 32 + 4 шунт
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2852 on: 18.06.2024, 18:43:55 »
Правят се сигурни стъпки към "идеята" за експрес. Дали след обновяването на ОТ в Подуяне, Казичене и Зимница ще го пуснат транзит през тези гари... надяваме се. Иначе и с тези 5 часа и 55 минути ще е по-бърз от прогнозите на пимк за техния БВ. Нека все пак да видим в действителност как ще е.
"Стига главата ТИ да не беше като окопан бандаж, щеше да се намери и подходящ гасител на колебанията в нея."

Offline AAA

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2853 on: 18.06.2024, 19:18:14 »
Ivo каза 5:30, ама на кукуво лято. Прекомерна конкуренция на автобусите щеше да стане.  8)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5485
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2854 on: 18.06.2024, 19:27:51 »
ОТ в Подуяне не е започвана, така че тая година я забравете. В Казичене трябват поне 2 месеца, ако се работи ударно, но няма и идея кога ще се прави. Зимница още е строителна площадка, а скоро ще се спре и ОТ в Стралджа, което слага още 5-6 мин на всички влакове.
Докато станат ОТ на тия и други гари, този влак може и да не доживее, защото не е субсидиран. Пуска се само за реклама на новите вагони. Наблюдавали сме го много пъти и преди - най-старият пример е Чайката през 1972 г, която е пътувала за 4:40 часа, но това е издържало само една година. В по-ново време помним влаковете Кюстендил - Бургас и София - Варна - Добрич с първите две ДМВ 10. И този влак също ще е от ден до пладне, а с това времепътуване - не повече от 2-3 седмици. Аз обаче и преди това не му давам повече от 10% успеваемост навреме в крайната гара. Не, че със старите локомотиви не може стигне за 5:55, но 90% от машинистите не могат да ги карат така, както е необходимо, за да се спази такова разписание. При смартрона субективният фактор има по-малко значение.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5840
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2855 on: 18.06.2024, 22:01:15 »
Времето му е доста завлачено даже, но меже би е наистина заради шкодата. Този влак е с 8 спирки, всички за по 1 минута. Чайката е с 21 спирки и 8 мин престой на Калофер, а стига за 3 минути повече само.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5485
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2856 on: 18.06.2024, 22:17:00 »
Проблемът е на финалната права. На Чайката дават 41 мин Карнобат - Бургас с две спирания, а на новия влак 31 мин. Две спирания не са 10 минути.
Освен това, в посока Бургас, през гара Българово се минава с 25 км/ч (мисля, че даже се и спира задължително), а те са дали само 2 мин от Българово до Дружба. В същото време, обратната посока, където няма намаления и Българово се минава транзит със 130 км/ч, дават 36 мин за същото разстояние при същите скорости, а реално е с 3-4 мин по-бързо. В ремонтирания участък между Дъбово и Гурково също има намаление, което не е смятано в разписанието.
Дори редовният 3624 със смартрон закъснява поне 10-15 мин между Бургас и Дъбово, след което наваксва. Като се падне стар локомотив, закъснението отива на 20-25 мин, а тия влакове ще се движат само с такива локомотиви за сега.
« Last Edit: 18.06.2024, 22:34:35 by bdz43r »

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5840
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2857 on: 18.06.2024, 22:54:09 »
Казичене - Карлово Чайката е 6 минути по-бърза с 4 спирания повече. След това до Казанлък е обратното с 8 минути, точно колкото е престоя на Калофер. До Сливен пак е по-бърза 5 мин и още толкова до Зимница. По-бавна е само след това до Карнобат с 1 минута и после наистина тази разлика от 11 мунити до Бургас, която не знам как са я измислили на фона на останалото.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5485
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2858 on: 18.06.2024, 23:11:13 »
Именно за финала става въпрос. А и не знаем Чайката също колко навреме се движи по обичайния си път. Тя не минава оттам вече повече от месец.
Проучих, че на Българово има задължително спиране, значи и този влак трябва да спира, освен ако разрешат нещо по изключение, но за целта трябва и от безопасността да се съгласят, защото от тях идва задължителното спиране след няколко доста опасни грешки. А съвсем скоро ще се добавят и още 5-6 мин от прекъсването на осигурителната техника в Стралджа. Трябваше да е още тази седмица, но се отложи. Тогава очаквам поне 10 мин закъснение само между Сливен и Бургас.

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 340
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2859 on: 19.06.2024, 02:42:49 »
2 неща ми правят по-особено впечатление: няма да обслужва Искърско шосе, която е в пъти по-ключова от Подуяне например по много причини но няма да ги изреждам, защото всички са наясно и второто е цената - 31.40 лв. от София до Бургас е цената на 1-ва класа, макар вагоните да са второкласни.