Author Topic: Aвтомобили  (Read 645804 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6304
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2860 on: 26.05.2021, 17:36:22 »
На чичо ви Благо Москвича е правил абсолютно същите простотии, като този на Баш Майстора....Вероятно всичките са били такива, може и заради тях да в направен филма...
По рейс и по жена не се тича!

Offline ikarus2102

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 500
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2861 on: 26.05.2021, 17:44:17 »
Това са т.нар"междинки"-преходните бройки между два модела.Има три периода на произвеждане с цел смяна на поточната линия към по-нов модел
  -Прехода между 412 и 408 - https://www.facebook.com/groups/1649502735328418/permalink/2924184814526864/
  -Пдобните на показания от колегата ikarus2102-произвеждат се между 1975-1976г. при прехода между 412 и 2140 и са в три основни конфигурации
1.предница и задница от 2140,врати и салон от 412
2.предница и салон от 2140,задница от 412
3.задница и салон от 2140 и предница от 412(ето един такъв- https://www.facebook.com/groups/1649502735328418/permalink/2922721518006527/ )
  -През 1980 при преминаването към по-новата версия на 2140-там е голяма обърквация-има варианти с черна лента отзад и плочка с кубатурата на мотора,но примерно с новата решетка или с новите брони и без лайсните на праговете и т.н. А през 1982-1983 премахват и ветроупорното триъгълно прозорче отпред.

Москвич 408 и 412 са един и същ автомобил. Разликата е в мотора. 408 е с мотор 50 коня, а 412 с 75. Първоначално е било само 408, но по късно през 1967 се появява и  412. Въпросното е фейслифт.

Москвич 2140 е с мотора на 412, но знаете ли, че има и модел 2138 - напълно идентичен с мотор 408. В Стара Загора има един такъв. Разбрах след като забелявах отзад, че пише Москвич 1360. На 2140 е 1500. Оригиналният цвят е най-вероятно мимоза, но му личи, че е пребоядисван и може да е бил крон или цитрон. Май той е от преходните версии - отпред е със старият тип решетка, а отзад без черна лента и най-вероятно е произведен през 1980 или 1981.  Има прозорче за охлаждане. На видно място е на главният булдевард в центъра на града. Ето го и него:

https://www.google.com/maps/@42.4236932,25.623554,3a,64.3y,148.59h,72.67t/data=!3m7!1e1!3m5!1stACwREy2pM473-AeSVk07g!2e0!5s20191001T000000!7i16384!8i8192

Снимките са от 2019, но още си е там паркиран около тези места.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6304
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2862 on: 26.05.2021, 17:53:45 »
2138, с двигател 1360 кубика е спрян от производство през 1982ра. Той е без черно между стоповете, за разлика от тези с 1500 кубика, които са с такова. След тази година остава само 1500 кубиковия, вече няма черно между стоповете, няма я плочката, на която пише 1360 или 1500, няма ги и малките ветрозащитни джамчета на предните врати.
По рейс и по жена не се тича!

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 488
  • antiMASKer
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2863 on: 26.05.2021, 19:06:55 »
Тия таралясници имаха някаква натрапчива миризма вътре в купето, а звука от скоростите е незабравим.
Dream on @Радоц%ет, ама не си в час

Offline Citaro

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2864 on: 26.05.2021, 19:11:38 »
Москвич 408 и 412 са един и същ автомобил.
Както би се изразил Карадайъ-Да,да ,ама да бе да-нищо подобно 408 и 412 са модели (както 403,407,2140 и т.н.).Двигателите са два-1500 и 1360.

2138 ...Той е без черно между стоповете, за разлика от тези с 1500 кубика, които са с такова.
И 2138,и 2140 имат черно отзад.

И понеже виждам,че навсякъде се бъркат моделите бих искал да изведа следното:
408 - от 1964 до 1970г. /два или четири кръгли фара и вертикални стопове/
408И - от 1970 до 1975г. /два правоъгълни фара, хоризонтални стопове и триъгълни мигачи отзад/
412 - от 1967 до 1975г. / от 1967 до 1970г. е със вертикални стопове и четири или два кръгли фара, след това до 1975г. е със два правоъгълни фара и триъгълни мигачи отзад и хоризонтални стопове/
2140 - от 1976 до около 1982г. -  новото купе 1500 двг. След 1978г.  у нас в Ловеч са сглобявани само дефорсаци
2140Д - прословутия дефорсак - от 1978 до 1988г. дефорсиран двигател 1500 поради новия бензин.
2138 - от 1976 до 1982г. - новото купе със стария 1360 двг. Поради свръх производството на двг. 1360 се вгражда чак до 1982г.

И сега изводите:
Например няма "дванайсетак" от 1983г. Има 2140Д с двигател 1500. "Дванайсетак" ще е примерно ако е от 1974 да речем.
"Осмак" през 1974г. също няма. Имало е до 1970г. През 74г. е бил 408И, макар и да е тегаво за изговор
Правилното обозначение на моделите има голямо значение например при обявите. Не е едно и също дали се продава калник за дванайсетак или 2140
И накрая - има дванайсетки в купе на 408, но като цяло това са първите "дванайски" - двг 1500 в купе с четири или два кръгли фара и вертикални стопове. Реално у нас са останали много малко на брой и са доста ценни. Произвеждани от 1967 до 1970г.

Та така за моделите,названията и т.н.

Offline ikarus2102

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 500
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2865 on: 28.05.2021, 19:22:50 »
Моят опит с ВАЗ 2101 - Жигули:

Не знам кога е започнало да се чака ред за автомобил през соца и колко години за различните модели, но през 1974 дядо ми от мототехника  Хасково е купил бяло Жигули без ред. До към 2005 година година вървеше много и беше в добро състояние. След това дядо ми остаря и започна да я поддържа по малко и все да ръждясва и ауспуха започна да се откача и взе да бучи като трактор. Започна  също понякога да дава дефекти и да не пали. Колата не вози много меко, но върви по черни пътища и изкачва баири без никакви проблеми колкото и халмисти да са те. Идеална е за превозване на товари. Влачи натоварени ремъркета без проблеми. Спомням си веджъж ни заваля ужасно проливен дъжд и въпреки преклонната възраст на колата не влезе вода в купето. Нищо сериозно не се е чупило по колата. Само стартера се е развалял и чукчето. Както казах даваше дефекти и не палеше -все заради изтощен акумулатор, повреден стартер или счупено чукче или друга причина. Беше на над 160 000 километра.

Спомням си  през 2011 съседите си бяха купили ВАЗ 2102  втора употреба, много запазен само на 5000 километра. Тяхната беше още по добра. Купето миришеше на ново, двигателя беше къде къде по тих, вратите се затваряха доста по-леко.

Нашата я карахме до 2016. Тази на съседите не знам дали я  карат още, но имат опит с Ладите от ранна детска възраст и мога да потвърдя, че са добри коли. Возил съм се и във ВАЗ 2105 - те също не са лоши.

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 488
  • antiMASKer
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2866 on: 28.05.2021, 19:53:54 »
Мен ме кефи повече "ладата" от аватара ти  :P и нещо се заглеждам по Q2, а това не вещае нищо добро за взаимоотношения ми с банката :rolleyes:
« Last Edit: 28.05.2021, 19:55:33 by madbatt »
Dream on @Радоц%ет, ама не си в час

Offline ikarus2102

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 500
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2867 on: 10.06.2021, 13:15:45 »


Истината за автомобилите Жигули в едно изречение - 50 години може да си я караш и да ти върши работа. Каросерията е по лиценз на Фиат, но на руските частите са по здрави. Снимах я днес в Стара Загора.
« Last Edit: 10.06.2021, 13:22:54 by ikarus2102 »

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 488
  • antiMASKer
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2868 on: 07.07.2021, 15:14:36 »
https://automedia.investor.bg/a/2-novini/46278-nay-moshtnata-tesla-model-s-izgorya-po-vreme-na-dvizhenie?fbclid=IwAR1Pxv2IPWMCnZoItKa8OGjixF37nWnmw3AoN3e7gRp2U203J1F96J94FNw

Електричеството крепи вселената, но на тази песъчинка Земята, всичко опира до пари.
Dream on @Радоц%ет, ама не си в час

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15934
  • Думите се забравят, въздействието никога
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2869 on: 08.07.2021, 14:39:56 »
Новото хибридно Рено Аркана.
Трудно ми е да повярвам, че Рено са толкова безидейни в дизайна си. Нескончаемо повторение на едни и същи линии. Едни и същи фарове, едни и същи стопове, едни и същи решетки, пълно падение.

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18336
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2870 on: 10.07.2021, 14:55:18 »
Малко са марките, които не експлостират един и същ дизайн до припадък върху цялата си моделна гама... Отделно, че и между марки от различни производители има доста сходства, да не говорим за чистите клонинги вътре при големи производители/алианси...

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6304
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2871 on: 10.07.2021, 17:28:14 »
Отделно се оказва, че много сравнително евтини нови модели коли, някои от тях добри за цената си, налични в САЩ, Канада, че и в Япония, въобще не се предлагат в ЕС, следователно и в България, заради все по-убийствените европейски еконорми. За много от тези модели вариантът в България е хибрид на двойна цена и то с максимално базово оборудване.
По рейс и по жена не се тича!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3739
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2872 on: 10.07.2021, 21:16:50 »
Интересното е, че Рено Аркана е модел, който беше предназначен и пуснат първоначално в руските републики преди около 2 години. СУВ зомбитата от Европа обаче много го харесаха и пожелаха също да го притежават, та Рено решиха да го пуснат и нашите пазари. Руската и европейската версия обаче се различават. Руската е по-близо до Дачия и Лада. Европейската е доработена и съответно и по-скъпа.

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 988
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2873 on: 10.07.2021, 23:53:10 »
Германска компания ще произвежда електромобили в България
Заводът ще бъде край Ловеч, очаква се от него да излизат 30 хиляди коли годишно
Министърът на икономиката Кирил Петков и германскиq производител на електромобили еGo подписаха меморандум за производство у нас, с което сделката стана факт.
Основното производство ще е в Ловеч, а инвестицията е за 140 млн. евро.
Над 1000 работни места ще бъдат разкрити. Много от частите и компонентите ще се произвеждат също в България, поясни Петков. Алуминиевата конструкция и кабелите ще се произвеждат от заводи, които са на българска територия.
"Имаме нужда от висока добавена стойност, експортно ориентирана компания и да расте, докато България да стане хъб на електромобилите", допълни той.
 „Не мога да обясня колко съм развълнуван, благодаря на министър Петков за лидерството, визията и доверието не само в нашата компания, но и в германската технология. Ще дадем възможност на хората да шофират достъпни, чисти и екологични автомобили“, заяви директорът на компанията.
Проектът ще бъде осъществен в рамките на 2 години. Очаква се над 30 000 коли годишно да излизат от завода.
„Вярвам, че няма нищо случайно в датите. Точно на тази дата преди 9 години беше създаден автомобилният клъстър в България. Горди сме от постигнатите за тези години”, каза Любомир Станиславов - изпълнителен директор на българския клон.
В България ще се произвеждат 3 модификации. Една от тях е с иновативен интериор, по-големи батерии и повече мощност. Автомобилът е кросверсия, с по-висока проходимост. Заводът ще заработи във втората половина на 2023 година, планът ни е амбициозен и предвижда фабриката да бъде построена за кратък период от време.
Източник: DarikNews
https://dariknews.bg/novini/bylgariia/oficialno-germanska-kompaniia-shte-proizvezhda-elektromobili-v-bylgariia-2276695
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3925
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2874 on: 07.08.2021, 09:16:33 »
Предполагам, че снимката е от 1979г., когато СССР нахлуват в Афганистан и последвалата след това война. Описанието към поста в източника никак не съответства на реалността. Но посланието на този надпис на снимката е цинично глупаво...
Източник:  https://twitter.com/CosmonautMag/status/1419816613268819976/photo/1
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6377
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2875 on: 23.08.2021, 14:14:37 »

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 993
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2876 on: 23.08.2021, 22:43:11 »
Хора, събирам мнения за това каква кола да си купя - искам да е относително нова (до 5 годишна), ако не и изцяло нова. Засега съм се спрял на няколко модела, като най-надеждни и бюджетни - Toyota Corolla, Hyundai i20 и i30, Skoda Fabia. Всякакви мнения ще са ми от полза.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11597
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2877 on: 23.08.2021, 22:54:47 »
Аз бих си взел Тойота, или i30 като първа резерва.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2878 on: 23.08.2021, 23:50:52 »
Тойота имат добри практики при хибридните двигатели, в случай че търсиш хибрид - като цяло са надеждни. От така изброените, лично аз залагам на i30, понеже е една идея по-широка от i20, вози добре и е надеждна. VAG-групата и в случая Шкода, на последно място - не си струва парите, още повече нова; много евтини пластмаси и постен дизайн; едно предимство - фабричните версии на метан са надеждни и наистина разходът е от порядъка на 4-5 кг/100, поради икономията много хора ги предпочитат.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4271
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2879 on: 24.08.2021, 07:06:24 »
+1 за Койотата. Фабията, освен че е сделана, е неудобна за по-дълъг път.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.