Москвич 408 и 412 са един и същ автомобил.
Както би се изразил Карадайъ-Да,да ,ама да бе да-нищо подобно 408 и 412 са модели (както 403,407,2140 и т.н.).Двигателите са два-1500 и 1360.
2138 ...Той е без черно между стоповете, за разлика от тези с 1500 кубика, които са с такова.
И 2138,и 2140 имат черно отзад.
И понеже виждам,че навсякъде се бъркат моделите бих искал да изведа следното:
408 - от 1964 до 1970г. /два или четири кръгли фара и вертикални стопове/
408И - от 1970 до 1975г. /два правоъгълни фара, хоризонтални стопове и триъгълни мигачи отзад/
412 - от 1967 до 1975г. / от 1967 до 1970г. е със вертикални стопове и четири или два кръгли фара, след това до 1975г. е със два правоъгълни фара и триъгълни мигачи отзад и хоризонтални стопове/
2140 - от 1976 до около 1982г. - новото купе 1500 двг. След 1978г. у нас в Ловеч са сглобявани само дефорсаци
2140Д - прословутия дефорсак - от 1978 до 1988г. дефорсиран двигател 1500 поради новия бензин.
2138 - от 1976 до 1982г. - новото купе със стария 1360 двг. Поради свръх производството на двг. 1360 се вгражда чак до 1982г.
И сега изводите:
Например няма "дванайсетак" от 1983г. Има 2140Д с двигател 1500. "Дванайсетак" ще е примерно ако е от 1974 да речем.
"Осмак" през 1974г. също няма. Имало е до 1970г. През 74г. е бил 408И, макар и да е тегаво за изговор
Правилното обозначение на моделите има голямо значение например при обявите. Не е едно и също дали се продава калник за дванайсетак или 2140
И накрая - има дванайсетки в купе на 408, но като цяло това са първите "дванайски" - двг 1500 в купе с четири или два кръгли фара и вертикални стопове. Реално у нас са останали много малко на брой и са доста ценни. Произвеждани от 1967 до 1970г.
Та така за моделите,названията и т.н.