В момента компанията Metrolinx наема шофьори на крайградски 13.5 метра двуетажни автобуси за 200 километровата зона около Торонто, има и много маршрути, които пердашат по магистралите. Изискванията са пълна G шофьорска книжка (еквивалент на нашата В категория, но след като си карал една година с придружител и си си взел двата шофьорски практически изпита, като вторият включва магистрала) плюс възраст 18 години. Компанията осигурява и поема курса за обучение за управление на автобус. Няма измислени треторазрядни "европейски" правила за задължителна категория С, не знам си колко години стаж, 24 годишна възраст, професионална компетентност, психо и куп още глупости. Заплатата е повече от добра за такава работа - 37 долара на час плюс куп бенефити. Редовно ползвам тези автобуси - бързи са, удобни, чисти, на добра честота, денонощни по много линии и няма нито един канадец шофьор - все са черни, индийци, пакистанци, араби, китайци, филипинци и т.н., много от тях жени, въпреки това бели и катастрофи по пътищата нямат.
Тия дни също изкараха една статистика колко водачи в градския транспорт, на линейки, пожарни и полицейски автомобили са получили през последния месец честитки със снимки от автоматизираната система за контрол на трафика за превишена скорост и за преминаване на червено. Броят е четирицифрен. ..и сега ако всичките те не докажат пред съда по някакъв начин, примерно история на повикванията и изпратените екипи, че е имало необходимост към момента на нарушението да използват специален режим на движение, ще трябва да платят по 325 долара глоба. Няма 4-5. Глобата ако не се плати, идва с данъците, няма кой си, какъв си...