Author Topic: Човешки ресурси в МГТ  (Read 366086 times)

Online Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1460 on: 18.03.2021, 18:38:39 »
Водачът е хванат с алкохол.

Водача не е употребил алкохол.

Двете не са взаимоизключващи се, но все пак ако TRAMS SOFIA е разпространил невярна информация, да си проверява източниците.

Offline GAULOISES

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1171
  • КАРАТ-С
    • ICQ Messenger - 496092550
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1461 on: 18.03.2021, 18:45:08 »
Водачът е хванат с алкохол.

ВодачЪТ не е употребил алкохол.

Двете не са взаимоизключващи се, но все пак ако TRAMS SOFIA е разпространил невярна информация, да си проверява източниците.
ВодачЪТ е бил без книжка, която и отнета за алкохол.
« Last Edit: 15.07.2021, 15:05:21 by difian »

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3698
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1462 on: 18.03.2021, 19:44:36 »
Жена с лек автомобил се е ударила в автобуса , и като го тествали е изгорял. Поне така научих.
А и водачът е карал година и половина без книжка , и след две седмици е щял да си я вземе .
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6372
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1463 on: 18.03.2021, 21:17:32 »
А и водачът е карал година и половина без книжка , и след две седмици е щял да си я вземе .

Е това- година и половина отдел Б.Д. да не ти проверява свидетелството си е вече мнооого черна точка на отдела/гаража. То понеже и тази длъжност е синекурна- моткаш си се по цял ден.............

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16691
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1464 on: 19.03.2021, 09:20:14 »
По ЕГН и номер на книжка може да проверява за всякакви актове и фишове на https://e-uslugi.mvr.bg/ESP.Web.Portal/KATActs/ActService/Index. За същото има и приложение Amarant. Разбира се, трябва да се следи кога водачите си подменят книжките: като изтече срокът, е ясно, но се случва и открадване или загуба на документа. Изобщо - работа, работа, работа - ще се призорят HR-ите на гаражите.

А да караш ППС за обществен транспорт с отнета книжка, в нормална правна система трябва да завърши с ефективен престой зад решетките. В нашата дано поне 5 години не помирише каквото и да е ППС, по-голямо от велосипед!

Тъй като дискусията няма нищо общо с конкретния автобус, я местя в ЧР-темата.
« Last Edit: 19.03.2021, 09:29:53 by blagun »

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1465 on: 19.03.2021, 12:03:35 »
От една страна разбирам недоволството да се отнема служебен автомобил за такива нарушения, но от друга страна го подкрепям. Няма по-добър стимул от финансовия да се избие менталната нагласа „това не е мой проблем“. Някой питаше какво става, ако спрат 10 автобуса – ами ще си имат огромна обица на ухото и ще си променят процесите така, че да не допускат такива водачи на работа повече!
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3785
  • TM 303
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1466 on: 20.03.2021, 00:31:46 »
От една страна разбирам недоволството да се отнема служебен автомобил за такива нарушения, но от друга страна го подкрепям. Няма по-добър стимул от финансовия да се избие менталната нагласа „това не е мой проблем“. Някой питаше какво става, ако спрат 10 автобуса – ами ще си имат огромна обица на ухото и ще си променят процесите така, че да не допускат такива водачи на работа повече!

Абсолютно, да не говорим, че като на няколко водача като този анимационен герой и най-вече на техните преки началници от ниско до високо ниво им се наложи да платят солидно обезщетение заради причинените от тях загуби на дружествата, които им плащат заплатите все пак, всички по веригата ще си имат едно на ум. Просто си излизам от кожата от яд като гледам как сме по-зле от някои държави уж от третия свят в някои отношения, просто защото цялата ни система е измислена и неработеща...
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1467 on: 22.03.2021, 16:13:52 »
Логичното развитие сега ще е една шумна пиар акция с две-три камери и светещи жилетки, които мятат палки на градски автобуси в рамките на има-няма 10 дни (естествено, ще връчат 100+ фиша от преди 3 години), после всичко ще продължи да бъде както си е било...

ПП - не оправдавам водача ни най-малко, но ако не го попитат, той няма да си каже - логично, защото би останал без работа.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5301
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1468 on: 22.03.2021, 16:23:50 »
Затова водачите не се питат на добра воля, а се вадят официални справки, които дружеството има право да извлича.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6288
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1469 on: 10.07.2021, 21:36:25 »
В момента компанията Metrolinx наема шофьори на крайградски 13.5 метра двуетажни автобуси за 200 километровата зона около Торонто, има и много маршрути, които пердашат по магистралите. Изискванията са пълна G шофьорска книжка (еквивалент на нашата В категория, но след като си карал една година с придружител и си си взел двата шофьорски практически изпита, като вторият включва магистрала) плюс възраст 18 години. Компанията осигурява и поема курса за обучение за управление на автобус. Няма измислени треторазрядни "европейски"  правила за задължителна категория С, не знам си колко години стаж, 24 годишна възраст, професионална компетентност, психо и куп още глупости. Заплатата е повече от добра за такава работа - 37 долара на час плюс куп бенефити. Редовно ползвам тези автобуси - бързи са, удобни, чисти, на добра честота, денонощни по много линии и няма нито един канадец шофьор - все са черни, индийци, пакистанци, араби, китайци, филипинци и т.н., много от тях жени, въпреки това бели и катастрофи по пътищата нямат.

Тия дни също изкараха една статистика колко водачи в градския транспорт, на линейки, пожарни и полицейски автомобили са получили през последния месец честитки със снимки от автоматизираната система за контрол на трафика за превишена скорост и за преминаване на червено. Броят е четирицифрен. ..и сега ако всичките те не докажат пред съда по някакъв начин, примерно история на повикванията и изпратените екипи, че е имало необходимост към момента на нарушението да използват специален режим на движение, ще трябва да платят по 325 долара глоба. Няма 4-5. Глобата ако не се плати, идва с данъците, няма кой си, какъв си...
« Last Edit: 11.07.2021, 06:30:28 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1102
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1470 on: 12.07.2021, 08:53:45 »
Интересен факт за България е, че тук също полицаите и всички водачи на автомобили със специален режим подлежат на проверка. Ако са карали с превишена скорост, минали са на червено или други подобни нарушения, без нужда се глобяват. При 3 такива нарушения им се отнема свидетелството за управление на МПС за срок от 1 година, отделно си плащат и глобите. Така, че не е по-различно тук спрямо Канада. Единствено водачите на автобуси не са толкова добре платени.

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18327
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1471 on: 15.07.2021, 15:12:09 »
А това прави ли се!? От лични наблюдения масово полицаите карат без колани, мигачи и т.н. глупости не ги владеят, като обикновените водачи... Най-забавни са КАТ-аджиите, които спират в нарушение/опасно, когато ще правят проверки. Или спират водачи на места, където пречат на движението/принуждават те да ги разминаваш в насрещното при непрекъсната линия...

И да имаме 1-2 читави закона, като се спазват под 1% от случаите, какво от това!?  :help:

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1472 on: 15.07.2021, 15:38:05 »
Аз масово забелязвам патрулки с неизправни светлини, дори от новите Шкоди и Киа
The Grand Tour

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18327
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1473 on: 15.07.2021, 15:52:13 »
Аз масово забелязвам патрулки с неизправни светлини, дори от новите Шкоди и Киа
Служебно не са им осигурили, както на времето горките сами си пълнеха резервоарите (с кеша от събраните подкупи). В съботния ден преди изборите минах покрай Софийската професионална гимназия по туризъм на Сливница между Мария Луиза и Раковски. Явно се готвеха за изборите, на една от вратите пишеше, че в зоната от 20 м. около училището не се пуши, точно до табелката една фуражка това правеше...

В Най-великата Книга има една история, как и в най-малкото да си верен и съвествен... Това за тези, дето ще кажат - какво толкова...

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1474 on: 16.07.2021, 02:54:16 »
Значи не става дума за липса на административни и правни норми - закони има, при това, част от тях доста качествено написани. Проблемите, отново и най-вече, са свързани с личния състав. От там тръгва всичко. Най-правилното решение, при такива случаи, е грузинското - независимо от последиците. Резултатите обаче си заслужават, дори с цената предложилите решението да бъдат порицани публично  :rolleyes:

ПП - вече нямат разходни норми, но имат норми за установяване на нарушения - което, само по себе си, не е превантивно действие, но е най-лесното и води до отчитане на парични постъпления след себе си, които да бъдат използвани за заплати, естествено.
« Last Edit: 16.07.2021, 02:57:55 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1102
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1475 on: 17.07.2021, 23:05:58 »
За това с глобите на полицаите го знам от служебно лице. Но доколкото знам по-скоро са за пътни нарушения, които са в случаи на прекомерно използване на режим и нещата произлизащи от него. За дребни нарушения не глобяват, само забележка.

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 988
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1476 on: 15.12.2021, 16:32:11 »
Здравейте, заинтересувах се от нещо отдавна мечтано от мен, работата в сферата на железопътния транспорт. Та въпроса ми е има ли някой, който може да ми даде информация относно работата на машинистите и ръководителите движение в метрото, заплати, условия на труд. А пък ако има и някой, който би могъл да сравни тези позиции в Метрополитен и БДЖ, още по-добре. Благодаря много предварително!!
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1153
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1477 on: 15.12.2021, 19:56:40 »
Здравейте, заинтересувах се от нещо отдавна мечтано от мен, работата в сферата на железопътния транспорт. Та въпроса ми е има ли някой, който може да ми даде информация относно работата на машинистите и ръководителите движение в метрото, заплати, условия на труд. А пък ако има и някой, който би могъл да сравни тези позиции в Метрополитен и БДЖ, още по-добре. Благодаря много предварително!!
Трябва да запишеш и за двете позиции курс в Тодор Кабелжков

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 988
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1478 on: 16.12.2021, 00:38:04 »
Това го знам, дори съм си дал данните да ме уведомят, ако започне някой от двата курса.
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18327
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1479 on: 07.02.2022, 17:54:43 »
Работата е тежка и ужасна , а условията не са мръднали грам от протестите до днес. Резултати , резултати ,резултати. А., ето части за 2047. :angry:
Като не е лека, никой не е спрял водачите да завършат медицина, да станат хирурзи, да програмират, да завършат повече от начално или основно, учители да станат.... Май съм го споделял и по-рано, в работата си като урбанист мога да объркам много неща за много повече народ от тези, качили се в автобуса. Управлявал съм проекти за милиони, повече ор остатъчната стойност на китайската тухла, по документи - автобус... Едно ИТ също може да обърка много неща и множество хора и системи да пострадат. Говоря така крайно, не защото нямам уважение към водачите от МГТ, но искам да подчертая, че това сакрализиране е нелепо! Всеки от нас като водач, без да е професионален такъв, трябва да внимава в трафика и може да направи много бели, поводи за "стрес"... Не познавам пострадалия водач, ама дали несе налива редовно като всеки у нас с алкохол, пуши ли, наднормено тегло има ли!? Още стотина фактора могат да се изредят, преди това, че трудовият му стаж е от това да върти геврека по цял ден...
« Last Edit: 07.02.2022, 18:00:02 by difian »