Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - david

Pages: [1] 2 3 ... 26
1
111 - от 18 коли , има 5 открити в момента
Браво на нас! 27,7% от колите, на една от най - натоварените линии, са открити. Сигурен съм, че в друг град не могат да поставят такива рекорди.

4
Сериозен капацитет е бил на смяна, за да даде такова разпореждане... но пък и ватманът не отстъпва. Докато водачите слушат тези, които по цял ден стоят на бюрото под климатика, как да управляват превозните средства, такива сеири няма да са ни непознати. И това всичкото е сигурно, за да "няма губено", "да не закъснеят трамваи 4 и 5" и куп подобни.

5
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 27.02.2025, 14:56:20 »
В кой град са изпратени и ще движат ли на редовни линии?

7
Сега се возих в 2020 по 280 и от климатика вее студено... лятото пък вее горещо от него, общо взето модерни Хюлиези са тези автобуси, зимата студ в тях, лятото жега, маломощни и шумни, с легени вместо нормални седалки, от които се изплъзващ при всяко спиране, само че тези са така от завода. Блъскането и трескането на салона е ясно, няма какво да го обсъждаме дори.

8
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 18.02.2025, 20:37:38 »
1114 се подвизава с два инвертарни номера: класическия бял на стъклото както и черен; не мога да преценя дали черния е залепен или боядисан
снимка от ФБ
Класическите са черните, пръскани с боя през шаблон, а не белите... белите са заради рекламите. Старият шрифт бепе по - малък, но и този стои добре, по - хубаво е от гнусните лепенки, които навлязоха толкова масово последните години.

9
Трамваи / Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« on: 17.02.2025, 20:07:04 »
Вие правите ли някаква разлика между съпротивления, реостатна спирачка и рекуперация? Разположението на съпротивленията няма нищо общо с възможността за рекуперация.

10
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 14.02.2025, 11:30:34 »
9010 и 9070 също горяха, пък не бяха мераклийски. Дали някой автобус е мераклийски или не, няма нищо общо, не знам защо все изпитвате удоволствие да обвинявате титулярите на машините за каквото и да е.
2169 в последно време въобще не беше гледан и не беше нищо особено, а най - обикновен и скучен автобус, така че не мисля, че е някаква загуба, освен имуществена.

11
Били са и с луминисцентно осветление, което поне за мен е голяма разлика в цялостното усещане за един фен.
За спирчната система да попитам, каква е била разликата? Да не би да са били с дискови спирачки или е някаква друга разликата?

12
Докато транспортът е на толкова ниско ниво, никой доброволно няма да си остави автомобила. Такива мерки са индиректно налагане върху хората и отнемане на техния избор, което е характерно за преди 89та. Ако нещо е по - добро, то ще бъде предпочетено от хората. Лично аз избягвам да използвам автомобил, когато има прекалено големи задръствания или ще консумирам алкохол, но във всеки друг случай колата е по - добра.
Транспортът ни е на големи интервали, мръсен, с миризма на клошари, с неудобни връзки, обслужван от студени превозни средства, като всичко това е награда за мръзненето на неосветените спирки, на които няма навеси и те вали като куче, това е самата истината.

13
Трамваи / Re: Ретро трамваи
« on: 15.01.2025, 13:25:20 »
Имаме нужда от книга, а не от опит за такава... ние ли сме най - зле, та освен книгата за Чавдар, книгите на Димитър Деянов за БДЖ и тези на Братоев за метрото, нямаме никаква друга литература за МГТ? Германците, унгарците и руснаците изкарват постоянно книги на тези теми, които са на изключително високо ниво и се купуват и от чужденци, какъвто съм аз за тях и още стотици като мен. Имаме много богата транспортна история и е важно да бъде записана и събрана в книги, защото хората, които са съвременници на отминалите събития си заминават лека по - лека и накрая ще играем развален телефон и до 50 години, много неща ще бъдат неверни и изкривени.

14
Трамваи / Re: Ретро трамваи
« on: 15.01.2025, 12:34:32 »
416 и 4027 са изключително ценни, защо така да се отпишат с лека ръка? 4027 е най - модерната визия, която е излязла от завода и би било супер да се възстанови, а 416 е още по - ценен. Ако можете, борете се да бъдат запазени.
Отделно по повод наблищавата 125та годишнина на трамваите в София, се надявам да излезе книга подобна на тази с Чавдар, която да описва всички произведени трамваи и тролейбуси в Трамкар, основните им ремонти и модернизации, с приложени снимки. Според мен има как да се напише такава книга, единствено се чудя дали някой в СЕ или общината би бил толкова предприемчив да осигури финансиране за такова нещо.

15
Няма никакъв проблем електрооборудването да е на тавана и долу да останаъ само тяговите двигатели и задвижващите елементи. При Т3 в Либерец е точно така, като над нископодовото пространство, покривът е вдлъбнат надолу и там е вместено управлението. Има снимки из Трансфото, там можете да видите.

16
Каквито мизерни седалки имат ex DBтата, такива и в Индия не са виждали. Случвало ми се е да пътувам прав, във влак съставен само от ex DBта, защото хубавите седалки са заети, а на другите не бих и стъпил. Бях пуснал жалба със снимков материал, но разбира се, резултат нямаше и дори отговор.
Аз с 32ра проблеми нямам, пътувам си с тях за кеф постоянно. Прозорците се отварят, седалките са кожени и съотвено не събират такава мръсотия, не се задушаваш от миризмата на феродо при продължително спускане, няма го постоянното досадно жужене от калотковите ex DB,ю, не се затормозяваш с отварянето на врати, просто пътуването е несравнимо по - добро от онези боклучави вагони. Има и 2 32ри с платнени седалки, които са в добро състояние и при тях също няма проблем. 

18
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 07.01.2025, 16:23:25 »
https://maps.app.goo.gl/E7gnZg2QHcVaActg9
От тук е снимано според мен.

19
Този на снимката е бил на тестове в Куба и Коста Рика. Модификацията му като номерация е неясна, единствено знам, че не е имал 4та врата.

20
Има логика в това упражнение и то е следното: както знаем, тролеите от 2014та имат изключително кекави диференциали, съответно ел. спирачката е намалена, за да не се натоварват толкова, но така ел. спирането е изключително слабо и недостатъчно, та някои шофьори спират с пусковия педал, защото през него ел. спирачката не е намалена, съответно се спира по - добре. За тези от 21ва нямам идея какъв е случая, грам не съм се интересувал от тях. В крайна сметка, заключението е комично: слабо ел. спиране и, въпреки това, тролеи много податливи на хлъзване в мокри и дори влажни условия.

Pages: [1] 2 3 ... 26