Транспортът по света и у нас > Транспортът по света

Градски и жп траспорт в Италия

(1/31) > >>

IKAR:
Във Флоренция не искат трамваи, свикват референдум


14.12.2007
Буря от протести съпровожда изграждането на трамвайните линии във Флоренция.

Стартиралата през 1993 г. работа по реализирането на линии за високоскоростни трамваи, които трябва да преминат през града, среща дъжд от критики от страна на граждански комитети, на радикалната левица и на част от центристко-десните партии. Те се противопоставят силно на реализирането на модерните трамвайни линии заради събарянето на част от дърветата, заради високата цена и заради „обидата“, която щяла да бъде нанесена на културно-историческото наследство на града. Според проекта една от трамвайните линии трябва да мине точно до Il Battistero, или на две крачки от прекрасния Il Duomo di Firenze. В резултат на всички тези протести на 17 февруари в града ще бъде свикан консултативен референдум. Той рискува да блокира напълно работата по изграждането на линиите. Общата им дължина трябва да достигне 40 км. Кметът на града Леонардо Доменичи, който е избран с центристко-левите партии, се чувства неловко пред създалата се ситуация. „Това е битка между новото и консервативното, между тези, които се опитват да действат и онези, които искат да запазят сегашното положение. Флоренция рискува да се превърне в символ на това, което се случва в Италия. Съществува една сюрреална ситуация. На преден план изплува политиката на онези, които винаги казват „не“, твърди кметът. Във Флоренция трамвайните линии бяха демонтирани през 1957. Само за поддръжката на една нова трамвайна линия кметството ще плати 8,5 милиона евро, което е десет пъти колкото тази на автобусите. Само за последните три години разноските по изграждането на линиите се удвоиха. Зелените критикуват реализирането на линиите заради унищожаването на многобройни дървета, докато гражданите се бунтуват най-вече заради факта, че не са се допитали предварително до тях, коментира. Днес Флоренция е на едно от първите места в Италия по брой моторни превозни средства - 1120 на всеки 1000 жители. Всяка година 100 души със сърдечни проблеми умират заради смог. Още през 1775 маркиз Дьо Сад, пристигайки във Флоренция, отбелязва в мемоарите си, че жителите на града са „слаби и бледи заради нездравословния климат през цялата година. Чух, че ако през есента се остави навън парче хляб на влажния нощен въздух и на сутринта се даде на кучето да го изяде, то умира моментално“, пише още той. /ПронтоСофия

blagun:
Италианецът може да не кара много луксозна кола, но без кола не може. Или моторетка в краен случай.
За дърветата може би имат донякъде право, тъй като най-хубавото на горещите флорентински улици са дърветата. Специално до Дуомото и Баптисериума дървета няма, така че не виждам там, какъв и е проблемът. Пък на еколозите им дай да протестират - сигурно през 1957 са протестирали против демонтажа на трамваите, сега протестират срещу възстановяването.
Флоренция е в голяма котловина, подобно на Софийското поле, т.е. е уязвима на смог. Като толкова плачат от трамваите, може към тролеи да се ориентират - хем ще запазят дърветата, хем пушекът ще е по-малко.

JloKyM:
Италианци ли са...не ми ги хвали..

blagun:
Изграждането на трамвайното трасе допринася съществен хаос и в бездруго хаотичното флорентинско движение. Просто подхождането откъм запад е кошмарно и направо Драган Цанков си е цвете - при нас поне има светофари и криво ляво се спазват, макаронците са направили вливания в кръгови движения, които са истински Лунапарк.
Улицата наистина изглежда кошмарно и няма пукнато дърво, не знам, как е било преди. Ето снимка от Панорамиото. На снимка липсват най-кошмарните МПС-та във Флоренция - мотопедите, които бръмчат като оси по всички възможни сокаци. В действителност по въпросната улица те се придвижват на талази и сериозно объркват нещата.

LG_:

--- Quote from: blagun ---Италианецът може да не кара много луксозна кола, но без кола не може.
--- End quote ---

То и германецът не може без кола, степента на моторизация в Германия е една от най-високите в Европа, ако не и най-високата. Но тука въпросът е друг - трамваите наистина ли ще облекчат движението в града и ще има ли кой да се вози на тях. Естествено че има неудобства от строителството, но въпросът е дали си заслужава!

Интересно наистина биха били резултатите от референдума, ако такъв се проведе!

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version