Масов градски транспорт > Карти, билети, таксуване...
Новата система за таксуване
burtan:
Искам да попитам някой знае ли какво стана с въвеждането на новата система за таксуване?Нали и някакви пари от Европейската банка бяха взети за финансирането на проекта
conecto:
Аз съм чувал, че ще има някакви магнитни карти и таксуването ще бъде според продължителността на пътуването, т.е. пътника ще се маркира при качване. Това обаче ще оскъпи пътуването, защото самата магнитна карта ще струва повече от една хартийка за билет. Другия вариант е да се запзи хартиената форма на билетите и да се маркира часа и датата на качване. В няколко мотриси по ТМ 9 има такива устройства на мястото на перфораторите.
difian:
--- Quote from: conecto ---Аз съм чувал, че ще има някакви магнитни карти и таксуването ще бъде според продължителността на пътуването, т.е. пътника ще се маркира при качване. Това обаче ще оскъпи пътуването, защото самата магнитна карта ще струва повече от една хартийка за билет. Другия вариант е да се запзи хартиената форма на билетите и да се маркира часа и датата на качване. В няколко мотриси по ТМ 9 има такива устройства на мястото на перфораторите.
--- End quote ---
С последното предложение-полза никъква.Нали го премахнаха и от метрото.Само контролата няма да може да се заяде,че дупките не съвпадат със зъбите на перфораторите.Цената няма да се вдигне заради това,понеже картите ще са за многократно пътуване и ще могат да се презареждат(даже през интернет и SMS),като тези за 10 пътувания с метро,ако се сещаш.Мисля и че ще са поименни.За гостите на града май щяха да останат нещо като билети или и на тях щяха да са карти, но не поименни и срещу депозит,който ще получат обратно при връщането на картата.
Най-голямата промяна при новата система е,че при нея ще се заплаща по време,а не за едно пътуване-неограничено по време и разстояние.Мен ми е интересно как все пак ще се подобри контрола и ще има повече приходи,когато пак нищо няма да ти попречи да пътуваш гратис.ползвал съм часовата система в Лозана(с хартиени билети с отбелязани часове-билет 1 час,неограничен брой прекачвания) и в Милано(бях напълно гратис,около осем-девет вечерта).Нищо не ми се случи,а в Лозано пътувах около 15 мин. отгоре,а за Милано вече прочетохте.
За сега това от мен.Не ми се развива сега въпроса какво става ако превозното средство влезе в задръстване...
Ivo:
--- Quote from: burtan ---Искам да попитам някой знае ли какво стана с въвеждането на новата система за таксуване?Нали и някакви пари от Европейската банка бяха взети за финансирането на проекта
--- End quote ---
Новата система за таксуване беше започната да се въвежда някъде края на 2002 и началото на 2003год.ако не се лъжа.Бяха монтирани специални монетни апарати за купуване на билет както и за маркиране на "Смарт-картите"Въпросните автомати бяха започнали да ги монитрат и ги имаше в някои автобуси Мерцедес О 302 Т и в няколко Чавдар 11 М 4 на гараж Земляне,бяха мнотирани при първата врата и при маркиране на смарт-карта се чуваше някакъв звук по тонколоните във автобуса
Всъщност самата система заработи изцяло само във автобус 66,а смарт-картите се продаваха на автостанция Хладилника.Спомням си че на тях имаше снимка на тролейбус 2525.Пътуването от първата до последната спирка излизаше точно 1.44 това го помня,макар,че не съм ползвал тези карти а с билет от автомата излизаше малко по-скъпо около 1.60,до Драгалевци например доколкото помня пък със електронните карти излизаше 45 ст.срещу 50 ст.от билет от автомата,или нещо такова,разликите бяха няколко стотинки.В автобус 98 пък така и не я видях работеща тази система.
Kaiser Kar:
--- Quote from: conecto ---Аз съм чувал, че ще има някакви магнитни карти и таксуването ще бъде според продължителността на пътуването, т.е. пътника ще се маркира при качване. Това обаче ще оскъпи пътуването, защото самата магнитна карта ще струва повече от една хартийка за билет. Другия вариант е да се запзи хартиената форма на билетите и да се маркира часа и датата на качване. В няколко мотриси по ТМ 9 има такива устройства на мястото на перфораторите.
--- End quote ---
Три такива апарата има само в мотриса №2057 по 9. Все пак си се движи в композиция с 2056, но само той е такъв, просто е поръчан с малкоповече екстри.
Много ми е интересно, дали ще останат абонаментните карти с времеви срок, дето си пътуваш колкото пожелаеш за 1 или 3 месеца... Голямо удобство е, а пък и е гарантиран приход за СКГТ. Смятам, че само билетите трябва да бъдат премахнати.
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
Go to full version