Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - AGENT 006

Pages: [1] 2 3 ... 682
1
Активно се работи по облицоването на стените на тунела на „Люлин“ с композитни алуминиеви панели ALBOND, новото трамвайно трасе е положено, части от новото осветление вече са свързани и работят.

2
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: Today at 16:55:17 »
Добре тогава, системно непълно освобождаване на спирачките, което води до триене и риск от възпламеняване. Аз заяждал ли съм се с някой потребител тук за понктуалности, в крайна сметка ние сме любителски форум и след като ти си професионалист можеш да кажеш какво би трябвало да се каже на професионален език вместо да казваш, че другите пишат глупости и не мисля, че съм се изразил толкова неясно с фразата задържащи спирачки. Така беше написано във въпросния коментар, за който споменах, така го пиша и аз тук, това не са мои думи.

3
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: Today at 12:29:34 »
Системно отказване на някои от спирачките да се отключат.

4
И между другото пропускаме да споменем нещо важно. Има нареждане по 18 да не се пускат други трамваи освен Песи, така че „Красна поляна“ пишат в наряда дори трайно спрените като 2302 и 2321, за да се прикриват пред общината, макар че всеки ден има минимум три Инекона по 18.

5
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: Today at 11:15:12 »
Според коментар на приближен до депо „Красна поляна“ под едно мое видео 2043+2044 са започнали да дават ядове и затова в последната седмица почти не се появяват на линия. 2036+2035 имал проблеми със системно непълно освобождаване на спирачките, опитвал се е да се запали и затова го задържат да не излиза, а 2041+2042 не можел да излезе от депото въобще.

6
Ще приема, че си прав и няма да продължавам тази дискусия повече, очевидно не можем да се разберем.

7
Автобуси / Re: BMC Belde 220/250-SLF
« on: Yesterday at 21:47:30 »
Откакто започна голямото разбуждане на резервите в края на септември и началото на октомври 3805 е единственият от движещите се, който не съм виждал, 3700, 3701, 3703, 3704, 3706, 3707, 3712, 3806, 3812 съм ги виждал, дори пътувах с 3812.

8
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: Yesterday at 21:37:32 »
Да, с изключение на проблема с редукторите отпред е много приличен трамвай за модела си, ако не един от най-добрите.

9
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: Yesterday at 21:10:55 »
Това просто не е вярно. Нищо в това не е вярно. Базел си шитнаха почти всички стари трамваи, само че една огромна част бе взета от Белград. И също така никак не е вярно, че не сме попаднали на читави трамваи. Първите употребявани трамваи за тясно междурелсие в новата история на трамваите - T4D. Взети са бройки, които са много малък остатъчен ресурс до основен ремонт. Паралелно с таралянкането на нашите бройки тук, Хале останалите ги ремонтират и модернизират. Ние сменяме чешки контактори с български и ги квацаме с боя, Хале им сменят изцяло концепцията на управлението и ги събличат до скелет. Резултатът е, че техните трамваи продължават да ги експлоатират още 10-15 години, нашите на 8мата започват да се кършат, повдигнати на крик, когато въобще вървят.
Втори опит, и донякъде продължение на първия пример: T4D-C. Вече модернизирани T4D, 13 години по-късно се появяват при нас. И те, естествено, с минимален остатъчен ресурс до основен ремонт. Какво правим ние? Търкаляме, ако можем. Лев не даваме да ги подкараме наистина. Идват едни голи трамваи без грам техническа документация за управлението им. Имаме два варианта - да гадаем кое какво, или да си платим и да получим документация. Е, естествено, второто не влиза в концепцията търкаляне на каквото може да се търкаля. Затова и съдбата им беше такава. А иначе кошовете им са стабилни, защото преди известно време са били ревизирани.
Трети пример, уви доста печален отново - краставиците. Трамваи, които ни се ПОДАРЯВАТ, заедно с един склад резервни части към тях. ПОДАРЯВАТ. Подаряват ни и обучение за тях, както техническо, така и за управление. И до този момент какво правим - търкаляме. Трамваите са с кошове, здрави като танк. Ама не от руските такива. Талигите им са най-масивните възможни, идвали в източния блок. Единствения им кусур е средната секция. И то, защото не са направени да вървят през разоран кър. И какво даваме за това да ги експлоатираме? Пари за изхарчения ток и до там.
С песите, въпреки, че имат тежък дефект, заложен още на мертожната дъска, ако не се бяха влачили в продължение на 4 години през разораното около Гешов, а вече 9 години през разораното Гарата - Пета градска, плюс вече тръгналия в тая посока и Ботев, може би нямаше да е чак такава трагедия. За дефектите на песите има доста да се каже, и те са породени в голяма част от сервизния персонал, аварийните екипи и водачите.

Разбирам гледната ти точка, но на управника не му е работа да се хваща за достойнствата на трамваите. Естествено, че имат, ти сам ги изброяваш, ватман си, запознат си, вярвам ти, но основополагащият въпрос не е дали са достойни или недостойни, а дали можем да се справим с тях и ако не чистата истина, то има много основание да се твърди, че не сме попаднали на хубави употребявани трамваи, защото не сме си ги преценили спрямо възможностите ни, тъй като сме били в положение купуваш тези или оставаш без трамваи да си покриваш линиите, а специално в последните 15 години имахме възможности и можехме да избегнем или извлечем нещо по-добро от динозаврите или Шиндлерите. Пътниците не се интересуват от здравината на талигите или каквито и да е други достойнства на съответните трамваи, които са достъпни за оценяване само от ватмани или вътрешни лица. Хората искат трамваи, които да не изглеждат като на 50-60 години, да са топли през зимата, ако може приятно прохладни през лятото, да не вият и дрънчат като все едно се намираш в дъскорезница, да не аварират натрапващо се пред погледите им и да не слушат след 5-6 години колко са зле и как едвам кретат, респективно не притежават нито едно или почти нито едно от качествата, които изброих току що. Отделно, че сме доказали, че не искаме да си правим тези преценки. Ако искахме щяхме да си направим изводите от пробата на Кончара, щеше да последва ударно ремонтиране и подмяна на трасета, щеше да се договори снабдяване с необходимия тип пясък, щеше да се дисциплинира общинския транспортен оператор, щеше по-внимателно да си преценяваме покупките на употребявани трамваи, а ние сега си говорим за серия от покупки на трамваи с изчерпан ресурс, които не са видели и ден нормална експлоатация в София, бръмчащи компресори, защото прегряват, дали защото не издържат на условията ни или защото не ги смазваме правилно, пясъчниците на Песите се запушвали, защото не използваме правилния пясък, дрънкали се по разбитите трасета, които отдавна трябваше да сме забравили, че сме ги подменили и други подобни свидетелства за това как управлението на трамвайния ни транспорт е откровен смях в залата, но това не значи, че ако всичко беше наред щяхме да купим същите тези употребявани трамваи, по-скоро не или щяхме да си предвидим по-голяма бройка от тях за части. Искам да кажа, че както може да се използва за добро, така в един момент философията това ти се дава, ще се научиш, може да се превърне в инструмент за налагане на мнение и манипулиране. Един пример за добре избегната неизгодна сделка беше тази, която ни предлагаха унгарците за пенделните ЧКД-та, които мислехме за 23 и впоследствие ги купиха чехите, но само за да вложат в тях десеторно по-голяма сума, за да ги приведат във вид, което ние нямаше да можем да направим и беше добре, че не ги купихме.

10
Автобуси / Re: BMC Belde 220/250-SLF
« on: Yesterday at 18:13:54 »
Това звучи доста стряскащо. Пожелавам си да се разпадне някъде без пътници в скоро време и да се свършат мъките му.

11
Булевард „Рожен“ трябва да се измести през трамвайното трасе, там където то завива леко вдясно, когато се отделя от „Рожен“ преди спирката при улица „Грозден“. Северно от „Хюндай“ никой нищо няма да направи преди тази реконструкция, но за толкова голям булевард действително би било най-добре да се мисли за ремонт на части. Локалното платно покрай завод „8-ми март“ е кално блато, няма нормални тротоари, автомобилното трасе също е в потресаващо състояние, преди няколко години едва направиха сносно осветление, защото нямаше и това, трамвайното трасе също е в отчайващо състояние, би било прекрасно ако малко от малко съобразят и започнат ремонт от надлеза до „Илиянско шосе“ като първи участък.

12
Автобуси / Re: BMC Belde 220/250-SLF
« on: Yesterday at 17:40:11 »
Е трябваше да има кой да замести 3706 все пак.  :D

13
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2367)
« on: Yesterday at 17:39:12 »
Почти само в България го има това, клиентът да се кланя на производителя и да му ходи по свирката.
Който се поставя в положение да поставя нещо като единствения си избор, заради най-ниската цена ще трябва да си сърба попарата след това. Казусът с купуването на употребявани трамваи за 1009-милиметрово междурелсие е същият. Градовете, които работят с 1000-милиметрово междурелсие се броят на пръстите на едната ръка, а градовете, които продават старите си трамваи за 1000-милиметрово междурелсие се броят на по-малко от половината пръсти на едната ръка за 20 години и резултатите са видими. Как така 22 27 години се удържа от употребявани трамваи, пък за 1009-милиметровото междурелсие не попаднахме на един читав модел с дългосрочна перспектива за експлоатация.

14
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2367)
« on: Yesterday at 13:32:58 »
Извинявам се за двойния пост. Толкова ли са зле тези трамваи, че нямат резерви да сменят авариралия 2312 с друга Песа вместо Инекон, както са направили днес? Не е ли достатъчно, че Инеконите завзеха 18, сега и за 1, 7 и 27 ли нямат изправни Песи или проблемът е някъде другаде?

15
Би звучало добре, надявам се да е така.

16
Вчера хвърлих поглед към десетината метра между стрелките на „Цар Борис III“ и „Овча купел“ и началото на новото трасе. Въпросният преходен участък е в доста лошо състояние и с просто око се вижда, че старите релси са нагънати на гърбици и падове, както бяха навсякъде. Що за безумие беше да оставят този участък не знам, сигурно се оправдават с това, че там е светофара и спирката и поради ниската скорост няма да се усеща особено.

17
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2367)
« on: 28.11.2022, 21:43:19 »
Те се „пипват“ сами в достатъчна степен. Най-добре наистина да се мисли за допълваща бройка за тях, за да могат да се отпуснат чисто няколко от тях за части. Може и да се вижда като сквернословие за някои хора тук, но това си е истината, без да се отпуснат едно пет от тези трамваи за части скоро всички ще се самототализират, но нека да ги коментираме в тяхната си тема.

18
Тези са. Към момента Т6А5 няма, но може би скоро ще има, защото научих, че 4168+4169 били спрени. Аз си мислех, че след 2309 ще изпратят 2302, да му открият проблемите и да го опазят от разграбване.

19
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 28.11.2022, 14:32:54 »
Първата талига на 663 също си пада музикална. Като цяло не ги виждам до пет години напред.

20
Преди два часа бях на „Цариградско шосе“ и го видях в посока центъра, а той ми трябваше за заснемане тази година, замислих се да го чакам ли, да не го ли чакам, защото преди години съм чакал 604 от „Плиска“ цял час и реших този път да се откажа. Е явно постъпих правилно.

Pages: [1] 2 3 ... 682