Author Topic: Поддръжка и експлоатация на возилата  (Read 29682 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13030
  • Злото е това, което ни разделя
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=5188.msg100009272#msg100009272
Мисля, че това и заформилата се дискусия по-добре ще се върже тук.  :)
Смятам проблема коментиран в темата за авариите за принципен, който може да възникне за всякакъв/и друг/и автобус/и и всякакви други превозни средства и ако се пише в съответните теми за тях би се заформила дискусия, която да възпрепядства прегледността на съответните теми, както всъщност става в темата за авариите, благодаря.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 81 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16513
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
О 345-иците явно имат все още КАСКО, вчера имах работа в Армеец и бяха завели щета на един. Кои автобуси имат КАСКО?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13030
  • Злото е това, което ни разделя
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Всички ли автобуси на "Малашевци" са толкова мръсни, колкото са ВМС-тата? Вчера се возих в 2723 по 309 и не ви го пожелавам, нещо ужасно е, всички повърхности с изключение на седалките са потънали в кал.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 81 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5472
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Кои автобуси имат КАСКО?
В Дружба,- всички.
Свобода за Украйна !

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5472
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Автоцензура.
« Last Edit: 11.06.2014, 20:23:53 by я л т а »
Свобода за Украйна !

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13030
  • Злото е това, което ни разделя
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Какви могат да бъдат по-нататъшните последствия освен тпорането? Има ли накаква причина, поради която при ВМС-тата тропането е в по-големи количества? Чувал съм подобен звук и при 11хх, дори при минаване през дупка и Конекто издават някакви силно наподобяващи шумове, но при ВМС-тата тези шумове са непрекъснати при сътресение и неравности и май най-силни.
« Last Edit: 27.03.2014, 20:47:12 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 81 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5472
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Целият мост "танцува"- мести се в зависимост от натоварване, физика и тн. При ВМС тропат и карета на волана- когато са разбити, и торсионни щанги, и липсата на изправни амортисьори. А почти всички ВМС-та, са си с оригиналните торсионни щанги, респективно тампони. В най добрия случай се сменя щангата за управлението с двете карета, защото е опасно..........
Свобода за Украйна !

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Какви могат да бъдат по-нататъшните последствия освен тпорането? Има ли накаква причина, поради която при ВМС-тата тропането е в по-големи количества? Чувал съм подобен звук и при 11хх, дори при минаване през дупка и Конекто издават някакви силно наподобяващи шумове, но при ВМС-тата тези шумове са непрекъснати при сътресение и неравности и май най-силни.
Ако не се прави изобщо, може и волана да "затегне" в някой прекрасен момент.
На БМЦтата знам, че нещо и апаратите са им келави и те също тропат - колко е вярно не мога да ти кажа. Другото тропане е от биалетките, при много автобуси го има, от 11** най-силно е изразено при 1111 :D, а от БМЦтата на всички по 73.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5472
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Другото тропане е от биалетките..........
Пепи не знам на кое казваш биалетки,- такива няма, не е лека кола. Предният мост се държи от две долни, и две горни торсионни щанги+ амортисьари+ възглавници.
Свобода за Украйна !

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 908
    • View Profile
Quote
Това е разбит тампон на торсионна щанга
Наименованието "торсионна щанга" се използва в СА  неправилно и е като гаражен жаргон; може би защото е малко по-лесно за произнасяне от технически правилния термин "реактивна щанга". Реактивните щанги поемат надлъжни сили и много слабо всякакви други. Правилно наречените торсионни щанги работят на усукване, те са допълнителни и се срещат например при предния мост на Conecto LF и задния мост на O345G Conecto (където обаче много от тях са претърпели уморно счупване поради конструктивен дефект ... и не са подменени с нови .... каквито счупвания се наблюдават и при Conecto LF но засега има много по-малко случаи).

Въпросните "тампони" от снимката които се констатират като разбити трябва да се подменят с нови при плановите ТО-1 и ТО-2 (най-вече там) ... но от много време поради циклични финансови проблеми се случва такива тампони просто да няма в наличност и своевременната им смяна е проблематична. По преценка на техническия персонал в гаража даден автобус може да бъде спрян от движение (например за ГТП) ако са прекалено разбити докато не му се сменят.
« Last Edit: 27.03.2014, 21:52:52 by Stierlitz »

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Другото тропане е от биалетките..........
Пепи не знам на кое казваш биалетки,- такива няма, не е лека кола. Предният мост се държи от две долни, и две горни торсионни щанги+ амортисьари+ възглавници.
тампона на щангата имам предвид под биалетка - това, което си снимал

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5472
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile

Това е биалетка,- за кола. А тампона си е тампон.
Какво значение има, торсионна, реактивна, стабилизираща, щом се знае за какво иде реч.
Свобода за Украйна !

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Да прав си, не се изразих правилно.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13095
    • View Profile
Не знам, може ли да се каже, че повдигнатите пешеходни пътеки са основна причина за скапването на тия тампони? Преди няколко години като че ли нямаше толкова разтропани автобуси, а сега рядко се среща автобус с изправно окачване, говоря най-вече за дружбенските :/

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5472
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Перманентното друсане,- да помага за износването им. Но на фона на толкова много неравности 20-30 повдигнати пътеки не би следвало да са основният проблем. Все пак ВМС-тата ни са на по над 610 000 км. Щангите са се изплатили вече отдавна, но на кой му пука...............
« Last Edit: 27.03.2014, 22:52:14 by я л т а »
Свобода за Украйна !

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2003
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Просто автобусите поостаряха малко и кекавата поддръжка започва да ги догонва. А и както сега чакат новите и ще пада голямо разместване на никой няма да му се занимава да "ги оправя за другите, те да му мислят". И така после вместо тампони, ще се сменят значително по-скъпи неща и създават рискове за пътниците и останалите участници в движението. Но, както каза ялта, на кой му пука  :rolleyes:
I'll be back®

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2262
    • View Profile
А ти пък въобще си нямаш на идея че поне 50 % от наличния състав на МГТ е неизправен. Просто за теб е неизправно това само което виждаш, според разбиранията си. А защо е така, просто техниката в България се поддържа така, по скоро не може да се поддържа бих казал.
Виж какво, като прост пътник въобще, ама въобще не ми деме кой е виновен! Казах го с думи прости – това не е номално. И не е редно! Като знае, че превозното средство е неизправно, ще го върне. В белите страни се връщат превозни средства за неработещи климатици или известителна система. Тука чупим краката на хората, щото сме мишки! Прекалено ни е висок прагът на търпимост!
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5472
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
това не е номално. И не е редно!
Абсолютно прав си, НО:
В България сме, като върна на канала машината се почва, как снощи оня можа да работи, а ти сега не можеш, не ти се работи знам.......
Пращат те да запалиш друг още по неизправен, пак го връщам на канала, и хоп- пак не ти се работи, ето видя ли............
А пък аз за да си заработя заплатата трябва да имам 100 % изпълнение на зададените ми курсове, това е омагьосан кръг, в който шофьорите имат най малко участие !
А за съжаление се плюва точно по тези с най малкото участие.............защото колко трябва да живее човек за да разбере че рибата мирише от главата. А тук заместник директора ми вика:
-"Знаеш ли, ще си го преместя в другия крачол"............
Свобода за Украйна !

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3812
    • View Profile
Точно така е - ония от Центъра не плащат редовно транспортна задача, но редовно си вземат пълния размер на заплатата. Политиците опрощават задълженията, части няма с какво да се купят. Наказват те некадърни диспечери, защото само ти си закъснял - не е важно, че пътниците са превозени, важно е, че си закъснял. Пак ви казвам - гледайте времето, в което новите возила вече няма да са в гаранция, какво очаква пътниците и как ще има временно спрян от движение.
------------------------

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3362
    • View Profile
това не е номално. И не е редно!
Абсолютно прав си, НО:
В България сме, като върна на канала машината се почва, как снощи оня можа да работи, а ти сега не можеш, не ти се работи знам.......
Пращат те да запалиш друг още по неизправен, пак го връщам на канала, и хоп- пак не ти се работи, ето видя ли............
А пък аз за да си заработя заплатата трябва да имам 100 % изпълнение на зададените ми курсове, това е омагьосан кръг, в който шофьорите имат най малко участие !
А за съжаление се плюва точно по тези с най малкото участие.............защото колко трябва да живее човек за да разбере че рибата мирише от главата. А тук заместник директора ми вика:
-"Знаеш ли, ще си го преместя в другия крачол"............
Точно така е - ония от Центъра не плащат редовно транспортна задача, но редовно си вземат пълния размер на заплатата. Политиците опрощават задълженията, части няма с какво да се купят. Наказват те некадърни диспечери, защото само ти си закъснял - не е важно, че пътниците са превозени, важно е, че си закъснял. Пак ви казвам - гледайте времето, в което новите возила вече няма да са в гаранция, какво очаква пътниците и как ще има временно спрян от движение.
Примери за абсолютен комформизъм.  :/ :neznam: :help:

Дори и тези неща да са вярни, това не означава, че трябва да се съобразяваме с тях.  ;)

Например, в първия случай - не трябва да се съобразявате с случващото се. Първо може да използвате всички възможни начини за докладване на проблемите на по-висшестоящите, след това може да се обедините с колеги шофьори (подписка) относно проблемите. Все пак става дума и за Вашата безопастност и Вашите работни места (условия на труд). Ако тези неща не проработят, тогава може да опитате на по-високо ниво в йерархията - дори до общината като собственик на транспортния оператор. Ако и това не работи - тогава може да се пробва да се даде публичност на проблема като се обърнете към някое от разследващите телевизионни предавания. И т.н. и т.н.  :)
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)