Тунела на „Люлин“ е за основен ремонт по предписанията след инцидента на магистрала „Хемус“ от началото на 2017 г., помним, че АПИ задължи общините да си приведат тунелите в норма, но уловката за тунела на „Люлин“ е да се издействат съответните гаранции от СЕ, че ще подменят трасето, когато настъпи момента на основния ремонт, защото помним какво стана при последния такъв от 2008 г., как СЕ замениха обособеното трасе от източната страна с впокано и след това трябваше да се поставят джърсита, за да се прекратят неправилните изпреварвания, а вместо всичко това можеше да се подмени трасето в тунела. Сега изглежда, че СЕ няма къде да се отърват и е дошъл крайния момент, в който този ремонт трябва да се извърши, но без настояване нищо няма да стане. СО също се окопаха много сериозно от 2019 г. насам, до преди това крупните пътни ремонти, които всички виждаха из града бяха масови, от 2019 г. насам станаха някъде изнесени далеч, до момента, в който миналата година бе направен единствено основен ремонт на старото платно на „Тодор Каблешков“ и част от „Първа Българска армия“ и нищо повече, а тази година нещата изглеждат също толкова вяли с довършването на „Първа Българска армия“ и кръговото на „Андрей Ляпчев“ и „Свети Климент Охридски“. Искам да кажа, че не виждам как не би имало възможност да се подеме инициативата за двата тунела, като се създадат условия СЕ да подмени трасето през тунела на „Люлин“, просто инициативата я няма.