Author Topic: Кампания! Откупуване на тролейбуси за музейни експонати  (Read 102545 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7079
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
На 8-ми февруари 2018 г. осъществихме преместването в София на четвъртия тролейбус - Skoda 9 Tr от кампанията ни „Историческите тролейбуси на България“. Снимки можете да видите в линка по-долу. Благодарим на всички, помогнали за откупуването и преместването му в София.
След Шкодата сега насочваме всичките си усилия към последния тролейбус за откупуване – канадския GMC-BBC HR150G – с инв. № 152.
Следете сайта на кампанията - http://trolleybus.bgtransport.org

http://trolleybus.bgtransport.org/%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%85%D0%BC%D0%B5-%D0%B2-%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F-%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%B9%D0%B1%D1%83%D1%81-skoda-9-tr/

« Last Edit: 19.02.2018, 14:58:34 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline marto_pz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1051
  • Skoda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 123123133
    • View Profile
    • Email
Заповядайте видео което направих при преместването на Skoda9tr.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7079
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email


Станете съпричастни с нашите радостни емоции от преместването на тролейбуса Skoda 9TrHT - 5027 от Пазарджик. Изгледайте клипчето и го споделете, за да популяризираме кампанията и нашият общ успех!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline marto_pz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1051
  • Skoda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 123123133
    • View Profile
    • Email
За Огромно съжаление вече няма кандски тролей за музея в София тъй като е нарязан... :( :( :( :angry: :angry:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7079
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Скъпи приятели!
С тъга и огорчение трябва да ви уведомим, че канадският тролейбус GMC-BBC HR150G е бил нарязан в началото на годината. През последните седмици положихме неимоверни усилия за събиране на високата сума, необходима за закупуването му. Осигурихме остатъка до 16 000 лева чрез заемни средства. Отидохме на място в Ямбол, но за съжаление, заради повишаването на цените на скрапта, собственикът го е нарязал.
Към момента търсим други исторически тролейбуси от Северна и/или Южна Америка, които да могат да бъдат запазени в София. Ще ви държим информирани. Следете страницата ни тук и на кампанията: http://trolleybus.bgtransport.org/
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4601
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Наистина много неприятна новина. Макар че не знам до колко е новина, тъй като в канадския форум още на 20-ти март са споделили, че 152 е бил нарязан. Жалко, че точно най-уникалният експонат не можа да бъде спасен. Огромни благодарности все пак на сдружението за неимоверните усилия, които полагат.

До колкото знам в Дейтън има един BBC, който не се движи и се използва за части. В Едмънтън също има няколко останали. Може би някой от тях може да се закупи, но едно е да го докараш от Ямбол, друго е от другия край на света.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3722
    • View Profile
Не мисля, че загубата точно на този екзепляр е голяма, поне не за нас. Да, беше най-уникалният тролейбус от спасените до сега и щеше да много интересен атракцион, но няма нищо общо с транспортната история на България.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11543
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Първоначално и аз мислех така. Но ако се замислиш в Европа Икаруси, Шкоди и др. има колкото щеш и повечето са по-хубави, отколкото са нашите. Такъв тролей, обаче (вече) няма никъде и ще да бъде много успешен атракционен превоз. Освен това беше в много добра форма и със скромни средства щеше да се движи веднага, за разлика от спасените "ръжди". Това определено щеше да има и рекламна стойност за каузата като цяло.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15816
  • Думите отлитат с вятъра, въздействието никога
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Идеята за атракцион и експонат на международно равнище беше голям залък, така че въпреки неуспеха смятам, че беше чест за вас да се заемете с това и всъщност почти сте успели, но мен лично повече ме радва, че от пернишкото бивше дружество се оказаха отзивчиви и успяхме да запазим ДАК-а.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15694
    • View Profile
    • Email
Първоначално и аз мислех така. Но ако се замислиш в Европа Икаруси, Шкоди и др.

В това отношения най-уникални са ДАК Чавдар-а и аквариума. Едно, че и тях ги няма никъде другаде по света запазени, второ че са си и наши, второто е и изцяло наша разработка и са се движили в половин България. Според мен и те бихя станали голям атракцион, като нещо различно, което туристите не могат да видят другаде освен у нас. Като отидеш в някоя държава на туризъм очакваш да видиш нещо тяхно, което те са направили а не нещо което го има на още 20 места и не е тяхна разработка дори.
« Last Edit: 16.04.2018, 20:07:49 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1949
    • View Profile
    • Email
Аз мисля, че е време от тук нататък ресурси да се съсредоточават в това да се реставрира каквото вече е купено, преди да се дават пари за още експонати. Иначе никога няма да станат готови и цялата работа се обезмисля. Също имаме стари трамваи по депата, които най-вероятно чакат нас за реставриране. Дайте да направим първо тях, после да търсим други експонати.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4601
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Старите трамваи са собственост на Столичен електротранспорт и би следвало те да си ги реставрират. Единствено ДАКа и Шкодата 9Тр са отговорност на сдружението.

Offline TheShadow

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 62
    • View Profile
    • Email
Наистина по някое време не е зле да се почнат реставрациите, но междувременно ако трябва да се спаси нещо дето е последно или предпоследно останало на света изобщо, според мен винаги трябва да е приоритет.
А за трамваите не знам, логиката наистина предполага, че СКГТ трябва да се погрижат, но като гледам как са се засилили... Добре, че беше Сдружението да ги натисне да ги приберат на закрито, иначе досега съвсем да са изгнили и изпочупени от варварите в Красна поляна. Здрав лобизъм трябва и да не се оставят на мира, че най-удобно им е нищо да не правят. Лозунгът трябва да бъде: "Чрез натиск, наглост и постоянство към прогрес"  :D

Offline ZiU-682 Forever

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
Една чуждестранна публикация за нашата инициатива...
За екологичен и надежден градски транспорт !

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 748
    • View Profile
Защо в началото, където са снимките за 5027 е сложена снимка на 500, това е друг тролейбус? :neznam:
« Last Edit: 31.05.2018, 14:23:42 by BB »

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Снимката е илюстративна. ;)

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 207
    • View Profile
Подочух,че ЗиУ-то е започнала реставрацията.На какъв етап е стигнала те?И дали всички ламарини,декоративни плоскости,подова настилка ще бъдат подменени и в каква разцветка ще бъде?Вярвам,че много старателно всички тролейбуси ще бъдат реставрирани.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5372
    • View Profile
Подочух,че ЗиУ-то е започнала реставрацията.На какъв етап е стигнала те?И дали всички ламарини,декоративни плоскости,подова настилка ще бъдат подменени и в каква разцветка ще бъде?Вярвам,че много старателно всички тролейбуси ще бъдат реставрирани.
Не вярвай. Не искам да съм лош пророк.. но видяхме какво става с Икаруса.. предполагам Зиу-то няма да е по-различно.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline TheBulgarianRail

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1032
  • 👍👍👍
    • View Profile
    • Email
В една фейсбук групичка се появи слух, че ЗиУ-то от Стара Загора вече е готово, но на мен не ми се вярва. Много бързо го направиха. Какво мислите по въпроса?
Sa6o babeka
YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline pesho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1098
    • View Profile
    • Email
Не знам дали въпроса ми е за тук и ако не е да се премести където трябва.Интересно ми е като ще се прави музей за електрически превозни средства движещи се в страната защо не се купува и мисли обективно за всички градове.И давам пример с  Русе,където неопланите от Базел ги нарязаха юли и август 2019-та и имаше поне 1 годен за движение.2-та хибрида и те са вече в историята. Ивекотата още малко им остана и на рената също.Другата година като дойдат новите тролейбуси ще има още за рязане.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!