Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - viktorlc

Pages: [1] 2 3 ... 297
1
Защото линиите са и за товарни влакове.  ;)

3
Това с цел сертифициране ли?
Да, ще бъде в депото в Пловдив и ще прави пробни пробези по различни линии из България.

4
Една мотриса Алстом за Румъния, аналогична (с изключение на някои елементи от салона) на 35-те нови, които България поръча, пътува за тестове в България:
https://www.facebook.com/share/p/19gNMV9JrV/

5
Ще има работа от страната на линията към Димитровград. Линията към Димитровград няма да се подменя цялата, а само прилежащата към гара Михайлово част и то не много.

6
Тролейбусният проект за Велико Търново, Горна Оряховица и Лясковец е бил и част от грандоманската идея за обединяване на трите града в един нов, с проектно име Търголяс. Свързващ трите града е трябвало да бъде тунел под Гарга баир, с дължина около 1,5 километра, който да свърже Велико Търново с Горна Оряховица, а самата Горна Оряховица да се развие към Гарга баир.
Бързата и екологична връзка през тунела е трябвало да бъде със съчленени тролейбуси.

7
Точно така. Позна. Важно е да имаш категорията от 2 години. Съгласно ЗДвП, това е стаж. Не е нужно да си стъпвал в камион.

8
Едното е с една цел, другото е с друга цел. Двете се допълват, а не конкурират.

9
По-правилното решение е да се подобрява пътя през Прохода на Републиката - например с допълнително изграждане на трета лента на места и тунел под билото (около 2,5 км дължина) - от Лагерите до оттатък билото след завоите, плюс обход на Гурково, Паничерево и Асеновецу отколкото да се наливат милиони за Шипка. Тунелът под Шипка като цяло си е политически проект на Томислав Дончев и ГЕРБ.
По-правилното е да се направи железопътна връзка, която да е с показатели и за товарни превози, но да свърже директно Горна Оряховица, Велико Търново, Дряново, Габрово, Казанлък и Стара Загора, общото население на които е над 300 000 души. Разстоянието при 100 - 120 км/ч от бърз влак, спиращ само на тези места може да се взима за под 2 часа.

10
Има ISO стандарт за това какви трябва да са температурите в пътническия салон при различните сегменти влакове - реигионални, интеррегионални и на дълго разстояние.
Това е ISO 19659-2. Накратко, в салона при експлоатация с пътници трябва да се поддържа температура между 18 и 27 градуса Целзий, като се допуска по-висока през лятото - до 30 градуса и по-ниска зимата - 15 градуса, ако влакът е за регионален превоз.

Релевантни EN стандарти са БДС EN 13129:2016 и БДС EN 14750:2025.

11
Също от днес има самоубиец между Кюстендил и Копиловци. Започва сезона им. Най-силните месеци са септември и октомври. Скочил е в последния момент пред влак 6622.

12
Пожарът се е получил при кражба на контактна мрежа. НКЖИ работят, за да я възстановят.

13
Според мен и сегашното трасе може да се запази и развие, без да се прави ново, ако обаче се поизправи, електрифицира и модернизира поне за 100-120 км/ч, за да има икономически смисъл и да се удължат коловозните развития на гарите до полезна дължина, хайде да не е 740 метра, но поне 600 метра. Проблем се явява големият и продължителен наклон между Кюстендил и Соволяно - около и над 20 промила, който трябва да се свали до 15-16 промила, за да може товарните влакове да се теглят от един локомотив, за да не се оскъпява превоза. Измисленият проект на НКЖИ заобикаля и малкото места с някакво население - Кюстендил и Земен, което го обезсмисля, а товарното движение ще е меко казано оскъдно, основно заради огромните наклони на македонска територия.
Като цяло това е политически проект, но нека все пак като се инвестира в него, да е с мисъл за оптимално съотношение инвестиция - ползи, а не да реализираме проект, който цели едни строители и олигарсите около тях от богати да станат още по-богати.

14
Май едни стабилно окопани вагони на ПИМК са дерайлирали. Няма кой да ги накаже.

15
4:35 е перфектно за полетите от 5:40 нататък. Особено за лоу кост. За другите ако ще чекираш багаж - трябва да провериш да не би да затворят гишетата.

16
Не е така. Изцяло в правомощията на възложителя е да постави изискванията. Още повече той може да го обоснове с достатъчно мотиви. ЗОП не задължава Възложителя да се нагоди към възможностите на изпълнителя, а да поиска да получи това, което счита за необходимо му, спазвайки определени правила и принципи. Следователно - изцяло вина на Възложителя е, че не е заложил автобусите да са от една марка и модел. Вероятно - нарочно е направено.

17
Защо няма изискване да са от една марка и модел?

18
Правеха следното - стоката е с някаква цена. Например - пакетче солети - 80 стотинки. Продавачът на бистрото знае къде по гарите има работещи павилиони или на крайна гара - отива и купува бройката продадени пакети по 40 стотинки, връща ги в бистрото и разликата от 40 стотинки на пакет прибира в джоба. Или за да няма съмнения - възстановява малко по-малко. Така от 10 пакета солети си прибира 4 лева. Отчита пред шефовете - общи продажби на всякакви артикули само по няколко броя на обща стойност 10-20 лева.
Преди така правеха. Сега не знам дали е възможно това.

19
... Тб 1 незнайно защо е с увеличени две коли.
Вероятно защото ще се пуска Опълченска и линията трябва да се върне до Банишора. 5-цата вероятно също ще се възстанови до Св. Анна, вместо да ходи до Дружба 1 и това скъсяване там явно компенсира увеличаването от Руски паметник заради отварянето на Опълченска.

20
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 05.06.2025, 18:43:37 »
3014 няма ли кой в Банишора да му поправи първата талига? При движение по инерция с умерена скорост 20-30 км/ч се чува силно тракане. Този шум е поне от две седмици - засичам го няколко пъти.  :help:

Pages: [1] 2 3 ... 297